Nekromanti Podcast-attack på nordnordost.se!

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,926
Location
Nordnordost
Hurra! NNO är nere!

Det har varit ett så stort intresse för podcasten att vi har förbrukat vår bandbreddstilldelning, så nu är Nordnordost-sidan nere.

Besvärligt, men väldigt glädjande för mig. :) Det är kul när folk visar intresse för ens projekt.
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Re: Hurra! NNO är nere!

wilper said:
Det har varit ett så stort intresse för podcasten att vi har förbrukat vår bandbreddstilldelning, så nu är Nordnordost-sidan nere.

Besvärligt, men väldigt glädjande för mig. :) Det är kul när folk visar intresse för ens projekt.
Tråkigt det där med bandbredden. Men det löser ni väl antar jag? Hur som haver. Hoppas det blir mer podcast! :gremlaugh:
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,926
Location
Nordnordost
Hurra! NNO är uppe!

Vår välvillige och godhjärtade serversponsor har ställt ytterligare kapacitet till vårt förfogande.

Nordnordost är uppe igen.
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,527
Location
Helsingborg
Re: Avsnitt 3 - Zombie Cinema

wilper said:
Väldigt bra avsnitt. Normalt har jag svårt att sitta och lyssna en sådan lång tid, men ni sög in mig väldigt snabbt. Jag gillade att sitta och skratta med er de första tjugofem minutrarna och när ni spelade var det med inlevelse.

Det var kul att höra hur ni hela tiden spann vidare på varandras förslag och idéer och bollade fram och tillbaka med förslag. Det var ett väldigt bra spelmöte och jag gillade hur du förklarade för oss lyssnare, mer än förklarade för spelarna.

Väldigt bra klippt. Awesome! Rekommenderad lyssning.

Varför jag lyssnade på detta var för att jag ville veta hur man ska spela Zombie Cinema. Jag hade ju en rätt "misslyckad" spelomgång i det, där vi förvisso avslutade allting men det var ingen kul historia. Nu insåg jag att det är bättre om spelarna egentligen spelar personer vars agendor motarbetar varandra. Vi spelade personer som blev en grupp som försökte samarbeta för att komma undan zombiehorden. Det blir rätt svårt (och det blev rätt krystat) att hitta på slitningar då. Zombie Cinema borde man kombinera med Genesis vampire-spel.

/Han som nu ska tanka ned de två andra avsnitten
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Re: Avsnitt 4 - Efterspel

Jättetrevligt avsnitt! Fastnade särkilt vid det här med metoder för att samsas i samberättandet, hur man snyggt och hänsynsfullt jobbar med varandras scener osv.

Skulle vilja diskutera det på forumet, fast jag har inte kommit fram till vad jag vill diskutera, riktigt. =)
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,926
Location
Nordnordost
Re: Avsnitt 4 - Efterspel

Vill du se fraserna i text så finns de med i Nordnordosts översättning av Love in the Time of Seid.

Hur uppvärmningsspelet och LitToS självt funkar får du nog skaffa själva spelet för dock. Köp PDF-versionen oavsett om du tänker spela med översättningen eller ej. Pengarna de drar in på försäljningen går till att sponsra minröjning i länder som krigshärjats.
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Re: Avsnitt 4 - Efterspel

wilper said:
Vill du se fraserna i text så finns de med i Nordnordosts översättning av Love in the Time of Seid.

Hur uppvärmningsspelet och LitToS självt funkar får du nog skaffa själva spelet för dock. Köp PDF-versionen oavsett om du tänker spela med översättningen eller ej. Pengarna de drar in på försäljningen går till att sponsra minröjning i länder som krigshärjats.
Trevligt! Tackar för länkarna. Angenäm PDF det här förresten, och tokbillig - knappt 30-35 kr.
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,926
Location
Nordnordost
Re: Avsnitt 7 - Andra sorters rollspel

Woho!

För övrigt är jag intresserad av att höra vad ni lyssnare tyckte om det ganska lösa formatet. Rena intervjuer gör Thom jättebra i Märklighetstroget tycker jag, så en sådan podcast behövs väl knappast fler av?

Fler av Nordnordosts spelledare har lovat att komma förbi när det är inspelning, och vi har ju fortfarande det där avsnittet om vad indiespel är att göra. Skall vi köra det som en allmän diskussion löst kopplad till ämnet? Eller skall jag föreläsa i ett ensamavsnitt?
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Re: Avsnitt 7 - Andra sorters rollspel

wilper said:
Woho!

För övrigt är jag intresserad av att höra vad ni lyssnare tyckte om det ganska lösa formatet. Rena intervjuer gör Thom jättebra i Märklighetstroget tycker jag, så en sådan podcast behövs väl knappast fler av?

Fler av Nordnordosts spelledare har lovat att komma förbi när det är inspelning, och vi har ju fortfarande det där avsnittet om vad indiespel är att göra. Skall vi köra det som en allmän diskussion löst kopplad till ämnet? Eller skall jag föreläsa i ett ensamavsnitt?
:heart:
Ja det ska ni, för det här var jättetrevligt och asbra. Som jag sagt flera gånger nu på olika ställen här på det stora, vida nätet: Tack till er båda!
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,926
Location
Nordnordost
Re: Avsnitt 7 - Andra sorters rollspel

Tack själv. Det är kul att höra att någon har lyssnat. :)
 
Joined
31 May 2007
Messages
402
Location
Stockholm
Re: Avsnitt 7 - Andra sorters rollspel

Gillade diskussionsupplägget, kändes som en bra dynamik. Och ett bra ämne. Gärna mer sånt, så länge diskussionen (som i ert fall) hålls hyfsat stringent. :gremsmile:

Har så smått börjat tröttna på Fear the Boot och andra där andelen trams och rundsnack börjar bli lite väl stor...
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,926
Location
Nordnordost
Re: Avsnitt 7 - Andra sorters rollspel

Kul att du gillade det. Och då w176 tyckte det var kul att vara med lär det bli fler avsnitt med henne.

Vad gäller FtB kan jag förstå om de lägger mer tid på "banter", de är ju trots allt uppe i över 250 avsnitt vid det här laget. :)
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,732
Re: Avsnitt 7 - Andra sorters rollspel

wilper said:
Kul att du gillade det. Och då w176 tyckte det var kul att vara med lär det bli fler avsnitt med henne.
Sweet! Det här avsnittet lovar en del för framtiden. Först öppnar w176 med att ställa frågor som ett proffs och sen talar hon värsta strukturerat för sin sak som ett annat slags proffs. Tillsammans med att du stryker ditt skägg fundersamt blir det onekligen riktigt bra radio! :gremsmile:
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,926
Location
Nordnordost
Re: Avsnitt 7 - Andra sorters rollspel

Ja, jag kände att det var bra grejjer redan när vi spelade in och senare när jag redigerade.

Kul att höra att mina förhoppningar infriades.
 
Top