Nekromanti Podcast-attack på nordnordost.se!

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,728
Det verkar som att vi på nordnordost.se kan stoltsera med den näst första rollspelspodcasten på svenska (nummer ett är förstås Märklighetstroget!).

Ta dig en kopp te (eller kaffe om du är lagd åt det hållet), och lyssna på avsnitt ett. Det är så lagom långt att koppen nog är slut samtidigt som Wilhelm pratat klart om entusiasm och ritualer i rollspel, och bjuder på lite syntimprovisation!
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Förövrigt, om ni har utsikten att bli en återkommande cast som kommer att fortsätta, och om ni så vill, så vill jag mer än gärna pitcha/promota er på solvebring.se. =)

Hojta i så fall.
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,916
Location
Nordnordost
Jag vet inte hur återkommande den kommer att bli.

Det finns definitivt en ambition att det skall bli fler avsnitt, men det måste ju frigöras tid osv. Vi har inga planer på att följa ett fast utgivningsschema. Om vi får ork, inspiration och tid kanske vi släpper två avsnitt samtidigt, om det tryter på någon av fronterna kanske det kan gå månader. Vi får se hur det blir.

Vi har fått in ett förslag på ämne till nästa avsnitt av Christian, det borde man göra något av... :)
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,728
Robert Jonsson said:
Nummer tre, menar du förstås (nummer två var Bortom: Bortom). Men likväl, en trevlig nyhet! Ska laddas in i iPoden.
Jamen just! Jag tyckte väl det kändes som om jag hade glömt något. Nå, då får vi har ett race och se vem som får upp avsnitt två fortast och därmed bli en återkommande podcast! :gremlaugh:
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Jag vet inte hur återkommande den kommer att bli.

Det finns definitivt en ambition att det skall bli fler avsnitt, men det måste ju frigöras tid osv. Vi har inga planer på att följa ett fast utgivningsschema. Om vi får ork, inspiration och tid kanske vi släpper två avsnitt samtidigt, om det tryter på någon av fronterna kanske det kan gå månader. Vi får se hur det blir.
Okej, härligt. Det tycker jag låter bra det. Att den blir återkommande, alltså. Det är ju ungefär som med min blogg. Man skriver när tiden och andan tillåter helt enkelt. Så länge casten blir återkommande - varken den är regelbunden eller inte - låter ju ändå lovande. Kort sagt, om ni tror att det blir fler avsnitt så skriver jag gärna en rad eller två. =)

Vi har fått in ett förslag på ämne till nästa avsnitt av Christian, det borde man göra något av... :)
Mysigt värre. Ska se om jag själv kan slänga in en rad önskemål. :)
 

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,281
Location
Örebro
Med tanke på uppdateringsfrekvensen (som inte existerar) så är det inte så konstigt att den är svår att komma ihåg. Om Wilper lyckas hålla igång podcasten blir jag imponerad. Jag tyckte att det var både lite tråkigt och svårt att faktiskt hålla igång den helt själv. Det är en konst i sig. Generellt blir det mycket, mycket bättre om man är åtminstone en person till.

Men efter lyssnat igenom avsnitten känns det iaf. lite sporrande.
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,507
Location
Helsingborg
Robert Jonsson said:
Jag tyckte att det var både lite tråkigt och svårt att faktiskt hålla igång den helt själv. Det är en konst i sig. Generellt blir det mycket, mycket bättre om man är åtminstone en person till.
Det här är ett problem jag anser (svenska) spelmakare har. Alla vill göra sin egen grej och inte slå sig ihop med andra. Spela roll om podcastarna är annorlunda från gång till gång. Besökarna får en gemensam sida att gå till OCH det säkrar för en snabbare uppdateringsfrekvens. Till och med kanske en buffert.

/Han som uppskattar saker som Urverkspel, att ha reklam för varandra spel i sina spel etc.
 

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,281
Location
Örebro
Hey! Inte mitt fel! Vill någon slita med mig i sin podcast finns jag alltid tillgänglig via Skype. :gremwink:
 

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,281
Location
Örebro
Kommer podcasten läggas upp i iTunes-feeden? (Eller är det redan gjort?)
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,916
Location
Nordnordost
iTunes feed?

Hamnade första avsnittet där? Isf antar jag att det här också gör det. Jag har ingen mac så jag har dålig koll på sådant där.
 

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,281
Location
Örebro
Det hamnar inte där om du inte fixar det själv. :gremwink:

Jag drog ned det via forumet tidigare, men det känns inte lika enkelt som att köra direkt via iTunes. Jag har ingen Mac heller men kör alla podcast-produktioner via det programmet eftersom det är så enkelt.

Hursomhelst, nu är det intryckt på iPod:en och jag ska lyssna i morgon. Nu blir jag sugen på att sätta fart igen, så fortsätt inspirera! :gremwink:
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,916
Location
Nordnordost
<div class="ubbcode-block"><div class="ubbcode-header">Quote:</div><div class="ubbcode-body">en avslappnad podcast med ett folkligare perspektiv på rollspelande</div></div>

Se där, en slogan. :)

Tack för responsen. Jag hade missat att du kommenterat på NNO, tydligen har wordpress bestämt att du är en trovärdig typ så dina inlägg modereras inte. Bär ditt privilegium med det ansvar det förtjänar. :)
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
wilper said:
en avslappnad podcast med ett folkligare perspektiv på rollspelande
Se där, en slogan. :)

Tack för responsen. Jag hade missat att du kommenterat på NNO, tydligen har wordpress bestämt att du är en trovärdig typ så dina inlägg modereras inte. Bär ditt privilegium med det ansvar det förtjänar. :)
Skål för det! :kaffe:
 
Top