Nekromanti Podcast-attack på nordnordost.se!

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Re: Saknar du Nordnordost?

Robert Jonsson said:
solvebring said:
Att du och frivilliga, vettiga som du känner – som makat spel – sätter er ned och pratar och delar erfarenheter av stort och smått? Exempelvis hur man började; vad man gör n;, vad man lärt sig, vad man rekommenderar; inte rekommenderar ... Osv.

Hur låter det?
Solvebring, har du hackat min dator? Det är exakt det här som jag och krank nyss spelade in ett program om. Avsnittet kommer troligen ut under nästa vecka. Kanske till helgen med lite tur.
Coolers, vad trevligt!

Mer sådant åt folket! ... Därmed tycker jag att wilper ska göra något liknande. :gremsmile:
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,916
Location
Nordnordost
Säsong 2 av Nordnordost?

I utbrändhetens karga landskap gror nya skott.

Utrustningen är riggad.

Jag och syntarna börjar närma oss en ny signaturmelodi.

Och ... tja, vad vill du höra? Någon du vill att jag skall prata med (kanske till och med du själv!)?

Något fenomen jag borde diskutera?

Något problem i din spelgrupp som jag skall lösa med ett Alexanderhugg?

Solvebring önskade ett diskussionsavsnitt om hur man gör rollspel. Någon mer som vill höra om det?
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,758
Location
Stockholm
Re: Säsong 2 av Nordnordost?

wilper said:
I utbrändhetens karga landskap gror nya skott.

Utrustningen är riggad.

Jag och syntarna börjar närma oss en ny signaturmelodi.

Och ... tja, vad vill du höra? Någon du vill att jag skall prata med (kanske till och med du själv!)?

Något fenomen jag borde diskutera?

Något problem i din spelgrupp som jag skall lösa med ett Alexanderhugg?

Solvebring önskade ett diskussionsavsnitt om hur man gör rollspel. Någon mer som vill höra om det?
Jag vill höra om din resa, hur har du gått från MVGU till D*? Berätta om OKULT! Elin och hennes lajv (the resistance och att göra larviga brädspel eller brädspeliga lajv) ! Hur går det med DYD? En session där du och andra skarpa hjärnor skriver material till D*!

Jag tycker mer om de avsnitt där du funderar snarare än frågar. Intervjuerna med andra rollspelare från världen över var intressanta men de första avsnitten var bättre imho!
 

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,281
Location
Örebro
Re: Säsong 2 av Nordnordost?

Får jag önska en sak så är det att podden äntligen börjar existera på riktigt. Det vill säga dyker upp på iTunes. :heart:
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,728
Re: Säsong 2 av Nordnordost?

Robert Jonsson said:
Får jag önska en sak så är det att podden äntligen börjar existera på riktigt. Det vill säga dyker upp på iTunes. :heart:
Äh, då är det ju inte indie!
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,916
Location
Nordnordost
Re: Säsong 2 av Nordnordost?

Det är nästan så att den är för lättillgänglig som det är. Jag borde spela in den på kassettband och sedan låta folk kopiera avsnitten i vänkretsen.
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,728
Re: Säsong 2 av Nordnordost?

wilper said:
Det är nästan så att den är för lättillgänglig som det är. Jag borde spela in den på kassettband och sedan låta folk kopiera avsnitten i vänkretsen.
Ja! Då kanske till och med Poppe skulle lyssna. :gremsmile:
 

Jocke

Bäst i rollspel
Joined
19 May 2000
Messages
4,040
Location
Sthlm
Re: Säsong 2 av Nordnordost?

wilper said:
Det är nästan så att den är för lättillgänglig som det är. Jag borde spela in den på kassettband och sedan låta folk kopiera avsnitten i vänkretsen.
Det bästa vore om du spelade in avsnitten en gång till varje gång du gav ut nya kopior. så att det blir lite mer stresstat och uttråkat, men samtidigt lite proffsigare varje gång nån ny vill ha en kopia.
 

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,281
Location
Örebro
Re: Säsong 2 av Nordnordost?

DeBracy said:
Äh, då är det ju inte indie!
Ursäkta att jag tycker saker. Jag ska givetvis sluta med sådan dumheter omedelbart.
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Re: Säsong 2 av Nordnordost?

wilper said:
I utbrändhetens karga landskap gror nya skott.

Utrustningen är riggad.

Jag och syntarna börjar närma oss en ny signaturmelodi.

Och ... tja, vad vill du höra? Någon du vill att jag skall prata med (kanske till och med du själv!)?

Något fenomen jag borde diskutera?

Något problem i din spelgrupp som jag skall lösa med ett Alexanderhugg?

Solvebring önskade ett diskussionsavsnitt om hur man gör rollspel. Någon mer som vill höra om det?
Jag tycker att RasmusL tycker bra saker. Det vill säga att min önskan samman med hans önskan känns tipptopp.
... Sätt er ihop och grubbla om hur ni gjort/gör spel, hur era spelmakarresor sett ut och vad ni tycker ni har lärt er osv. Jämför spelen osv.

... Som RamusL säger är grubbel- och filosoftuggs-casts väldigt trevliga! :gremsmile:
 

GnomviD

Heresiark
Joined
15 Oct 2008
Messages
869
Location
Lule
Re: Säsong 2 av Nordnordost?

Kul!!

Efter senaste SävCon snackade vi ju om utbrändheten på Indierum som format och behovet att ersätta det med något. Det är ju en planeringsdiskussion som vi behöver ha och man eventuellt kan vilja spela in. Kanske är intressant för andra.

(Nu sitter jag och lyssnar igenom gamla avsnitt. Mysigt återseende.:) )
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,916
Location
Nordnordost
Re: Säsong 2 av Nordnordost?

Det hade varit ett kul och intressant avsnitt. Undrar om vi kan få upp DeBracy också, eller om vi skall köra utan honom.
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,728
Re: Säsong 2 av Nordnordost?

Robert Jonsson said:
Ursäkta att jag tycker saker. Jag ska givetvis sluta med sådan dumheter omedelbart.
Nej fortsätt med det för all del. Jag kände bara att den förminskande kommentaren ”börja existera på riktigt” behövde en motpol även om den bara var menad som humor.
 
Top