Nekromanti Podcast-attack på nordnordost.se!

gizmo

temporary sunshine
Joined
27 Oct 2008
Messages
824
Location
Stockholm
Re: Avsnitt 20 - Claes från Tyskland

hur "tillfälligt" var det? verkar inte fungera nu.
och innan fick man ju kolla fotboll, då nerprioriteras podcasten.
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,916
Location
Nordnordost
Re: Avsnitt 20 - Claes från Tyskland

Den har varit "tillfälligt" nere i två veckor redan. Jag har ingen större insikt i hur driften går till, så jag har tyvärr inte något datum då den skulle kunna tänkas komma tillbaka heller.

Dock, själva podcasten står inte still. Jag har tre intervjuver med rollspelare på exotiska platser planerade, två hyffsat förberedda monologer och ett mystiskt mysterieavsnitt. I värsta fall får vi väl skapa en ny blog för podcasten, men krasst sett har det inte varit så mycket diskussion med lyssnarna genom bloggen, speciellt på senare tid. Så bara folk hittar fram borde den tillfälliga lösningen kunna hålla även i ett lite längre tidsperspektiv. Det enda jag egentligen saknar där är nedladdningsstatistik.
 

gizmo

temporary sunshine
Joined
27 Oct 2008
Messages
824
Location
Stockholm
Re: Avsnitt 20 - Claes från Tyskland

Nä jag menade länken här i tråden funkade inte för mig. Men det låter som om det är ett problem bara för mig. Ska försöka igen på jobbet.
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Re: Avsnitt 21 - Alex från USA

Jag inser nu att jag missade ert Mom's Basement-avsnitt, men det tar jag enkelt igen senare när saker fungerar som de ska. Jag sitter dock och lyssnar på när du var med i Mom's Basement, där era vägar började att korsas. Det är väldigt trevligt.

Är det någon annan som vill höra när Wilhelm intervjuas av jänkarna - Nordnordosts tekniska problem har trots allt sumpat de "swnotsen" för tillfället - så finns det här.
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,916
Location
Nordnordost
Servern har vaknat!

Ni som ville ha tidigare avsnitt kan nu komma åt dem igen, för vår generösa sponsor har gjort klart sitt underhåll.

De två senaste avsnitten får ligga kvar på den provisoriska sidan ytterligare någon dag tills vi får tid att lägga upp dem på riktigt.
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Re: Servern har vaknat!

Jag tänkte förresten bara påminna om snacket om iTunes, så att folk kan synka poddarna och lätt lägga in avsnitten. Trots allt börjar ju podcasten komma upp i ett antal avsnitt nu och du verkar ju förövrigt ha en del på gång i framtiden, så... :gremsmile:
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,916
Location
Nordnordost
Re: Servern har vaknat!

Avsnitten som postades under serverunderhållet är nu ordentligt på plats.
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,916
Location
Nordnordost
Re: Avsnitt 22 - Kyle från Sydkorea

Egentligen är han från Kanada, men han har bott länge i Sydkorea och har mycket att berätta om den koreanska spelscenen bortom Starcraft och onlinerollspel.
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,916
Location
Nordnordost
Re: Avsnitt 25 - Bortom Nordnordost

Beroende på hur vi delade upp redigeringsarbetet kan man möjligen få något bättre ljudkvalitet om man lyssnar på det här avsnittet från Bortom-sidan istället, se https://www.rollspel.nu/threads/55524/post-736030

Och tar eftersnacket i 26:an från Nordnordost. Då får man dessutom olika intromusik.
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Re: Avsnitt 25 - Bortom Nordnordost

Fan, jag ligger ju hur mycket efter som helst här! :gremwink:

Måste lyssna ikapp. Hur som haver ska jag i alla fall lyssna på dig och Robert först. =)
 
Top