Nekromanti Podcast-attack på nordnordost.se!

GnomviD

Heresiark
Joined
15 Oct 2008
Messages
869
Location
Lule
Re: Avsnitt 7 - Vi pratar spel

Coolt att du fick ihop ett avsnitt, trots allt! Det är trist att det tänkta ämnet gick förlorat, för det kändes som att vi sade en del värda grejer där. Nu blev ju avsnittet snarare "wilper och Gnom diversesnackar om spel". Tja, jag tyckte det var intressant att lyssna på iaf. Hoppas nån annan också tycker det! :gremsmile:
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,926
Location
Nordnordost
Re: Avsnitt 7 - Vi pratar spel

Allt gick ju inte förlorat, men tillräckligt för att jag skulle tycka att vi tappade tråden. Tusan att jag inte märkt av det förr, det var ju inte direkt första gången jag spelade in. Vad har du för telefon?
 

GnomviD

Heresiark
Joined
15 Oct 2008
Messages
869
Location
Lule
Re: Avsnitt 7 - Vi pratar spel

En HTC Desire S. Jag undrar om det inte var mobila nätverket som störde. Du kan ju kolla på inspelningarna från senaste knytkon om det var nåt liknande där.
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,527
Location
Helsingborg
Re: Avsnitt 7 - Vi pratar spel

Synd att ljudet blev förstört, för det kändes som om avsnittet bara skummade på ytan. Något som var konstigt var att klippet bara avbröts mitt i en mening. Normalt brukar du avsluta med den smått melankoliska (läs: norrländska) synthmusiken efter att du sammanfattat vad ni pratat om, men nu tog det slut väldigt abrupt.

Jag blev väldigt nyfiken på Den yttersta domen. :gremsmile:

/Han som gärna hade hört vad ni egentligen skulle ha pratat om och tyckte titeln var rätt missvisande
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,926
Location
Nordnordost
Re: Avsnitt 7 - Vi pratar spel

Mmm, det var som sagt stickspår från ämnet.

Jag skulle tro att du inte fick ner hela filen. Jag provade själv alldeles nyss att dra ner den, och slutmusiken ligger där som den brukar. Totalt skall det vara 37.55 minuter enligt min mp3-spelare, och filen är 15487864 Byte lång.

DYD är ett bra spel att vara nyfiken på. :)
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,527
Location
Helsingborg
Re: Avsnitt 7 - Vi pratar spel

wilper said:
Jag skulle tro att du inte fick ner hela filen. Jag provade själv alldeles nyss att dra ner den, och slutmusiken ligger där som den brukar. Totalt skall det vara 37.55 minuter enligt min mp3-spelare, och filen är 15487864 Byte lång.
Ah, så borde det vara. Vad dum jag känner mig. :gremblush:

/Han som borde ha tänkt på sin instabila lina
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Re: Avsnitt 8

wilper said:
Gnomvid hälsar på i studion.

Avsnitt 8 - Vi pratar spel
Sweet. Här har man varit sjuk i typ en vecka och allt är pest och pina, men så får man ett trevligt poscast-avsnitt att se fram mot. Synd dock på det att det inte blev vad det skulle. =)

Ska lyssna så fort jag får tid och ork.

... Glöm inte att stänga av mobilerna nästa gång! :gremwink:
 

GnomviD

Heresiark
Joined
15 Oct 2008
Messages
869
Location
Lule
Re: Avsnitt 7 - Vi pratar spel

Han said:
Jag blev väldigt nyfiken på Den yttersta domen. :gremsmile:
Kul att höra! Kan du hålla dig till GothCon kan vi spela en omgång då. Vill du kika på ett regeldokument får du ge mig nån vecka så jag hinner få det presentabelt. :gremsmile:
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,926
Location
Nordnordost
Skitbil, nå nu har sidan en faktisk nedladdningslänk till podcasten iaf. :)
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Ojoj, här går det undan, jag som inte hunnit lyssna igenom hela förra avsnittet.

Well, det är iof bara ett plus. Ju mer NNO-podcast det finns att lyssna på, desto gladare blir jag. =)
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,926
Location
Nordnordost
Hehe.

Själv sökte jag mig till Märklighetstroget idag, och drog ner #14 och #15. Bortomavsnittet var mycket bredare än jag väntat mig, väl värt en genomlyssning även om man inte skulle vara just en fantast av Bortomrollspelet. Mycket snack om hur man spelar skräck i allmänhet.

Och #15 var om Svavelvinter. Slutet på mars kan inte komma snart nog, är allt jag har att säga.
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
wilper said:
Hehe.

Själv sökte jag mig till Märklighetstroget idag, och drog ner #14 och #15. Bortomavsnittet var mycket bredare än jag väntat mig, väl värt en genomlyssning även om man inte skulle vara just en fantast av Bortomrollspelet. Mycket snack om hur man spelar skräck i allmänhet.

Och #15 var om Svavelvinter. Slutet på mars kan inte komma snart nog, är allt jag har att säga.
Håller med, de avsnitten är bra och Märklighetstroget är överlag en ruskigt bra podcast.

Fast din podcast är också ruskigt bra och faktiskt min personliga favorit om jag skulle tvingas välja - dock har du och Thom så olika innehåll att ni aldrig behöver ses som konkurrerande. Och det är ännu bättre. :gremsmile:
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,926
Location
Nordnordost
Roligt att höra att du tycker om den.

Märklighetstroget är flera divisioner mer genomarbetad än vad Nordnordost är, jämför bara ljudkvaliteten.

Thom håller på med en massa hokuspokus och jobb för att kunna hålla den nivån, jag sätter bara igång diktafonen/Audacity och sen klipper jag bort tankepauser och "eeeeerrrmmmmm".
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
wilper said:
Roligt att höra att du tycker om den.

Märklighetstroget är flera divisioner mer genomarbetad än vad Nordnordost är, jämför bara ljudkvaliteten.

Thom håller på med en massa hokuspokus och jobb för att kunna hålla den nivån, jag sätter bara igång diktafonen/Audacity och sen klipper jag bort tankepauser och "eeeeerrrmmmmm".
Tja, det är sant. Den är möjligen mer professionell i tekniskt avseende, men som sagt, dina avsnitt roar mig mer. Märklighetstroget har trots allt ett så brett register att podcasten blandar så många olika ämnen, ämnen som ibland inte intresserar mig alls.

Den där tävlingen förresten, får se om jag bidrar till den. En fråga bara, måste bidraget komma sig från bordsrollspelande eller är andra rollspelsformer också giltiga?
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Avsnitt 10 var suveränt roligt att lyssna på. Jag tycker sannerligen om lättsamheten och snackigheten i NNO's podcast, som sagt, den gemytligt känns folklig och kamratlig, liksom. Ni bjuder dessutom på en hel del humor. Det är alltid välkommet. Avsnitt 10 var ett underhållande avsnitt som såg till att jag log brett hela tiden, eller för den delen gapskrattade som en tok när du drog Love Jenga-anekdoten. :gremgrin:

Jag har förövrigt just kikat in Snakes On A Plane. Verkar ju vara riktigt trevligt. =)

Tack!
 
Top