Oscar Silferstjerna
Serafim Svensson
Se ovan. Jag började planera den här kampanjen här om dagen. Inga RP finns ännu. Jag har utgått från inledningarna på ett antal publicerade scenarier. Med överblick över dem har jag tittat på de kanoniska gruppkoncepten och hittat ett som verkar kunna funka hyfsat: agenter. De flesta av gruppkoncepten funkar jättedåligt med de scenarier som publicerades till Coriolis 2016, men kan som sagt användas till helt andra slags kampanjer där SL skriver äventyren själv.
Att gruppkoncepten inte passar ihop med de scenarion som sedan gavs ut till spelet kan kanske bero att olika skribenter ligger bakom produkterna. I flera av Fria Ligans grundspel är gruppkoncept en del av huvudpremissen (som en konsekvens av de diskussioner om just gruppkoncept som fördes på mutant.nu innan förlaget bildades - jag minns detta väl eftersom jag själv startade och skrev en rad inlägg i den längsta tråden i ämnet). Att utgå ifrån gruppkoncept klaffar dock inte med hur tradionella rälsade äventyr ofta skrivs. Jag vet inte vem som har skrivit de scenarion du nämner, men jag gissar att det är externa frilansare och inte de personer som satte ramarna i grundreglerna. Har jag rätt?
Last edited: