TobiasEkwall
Hero
Angående Mörkerpoäng så måste jag erkänna att jag har inte spelat Coriolis själv men min uppfattning av dem är att det är ett sett för SL att hitta på jäkelskaper för RP:na där spelarna bara har sig själva att skylla o inte kan börja ställa retoriska frågor om hur det kommer sig att deras radio nu helt plötsligt inte fungerar, som ett sett att få det övernaturliga att dra sig till dem, samt en powerup för det övernaturliga om det dök upp. Som SL gillar jag verkligen iden att jag plockar bort ett MP o helt plötsligt så har något skitigt sig i spelarnas väl planerade plan utan att jag behöver känna mig som elaking för att jag hittar på nya hinder.
Har du delat dessa någonstans?
Fast är det inte det lite realistiskt? Det är en värld där en massa folk rör sig mellan olika områden och det är ju inte som om kulturer i verkligheten håller sig bara till en namntradition, i t.ex. 1800-tals Sverige har du en blandning av gamla förkristna namn, försvenskade kristna namn*, samt namn från Finland, Tyskland, Ryssland, Frankrike, med mera.
* från Bibeln, grekiska o latinska namn.
Jag tror att jag delade dem på fria ligans gamla forum en gång för länge sedan, men jag kan dela dem här när jag sitter vid datorn nästa gång