Synd att du inte fick nån diskussion från mig gällande xyas, Halo. Svårt att se hur det skulle kunna gå till utan en xyas som svarar på frågor. Jag ser det fullkomligt onödigt att gissa på vad xyas tycker eller säger eller vad som är sant eller inte utifrån de totalt 9 poster som xyas gjort i denna 197 poster långa tråd.
Xyas är klart skummast nu med giftet som jag tidigt beskrivit nu hittat ute i trädgården och som fanns p xyas rum, xyas som inte försöker hitta mördare eller liknande, och vars tystnad och avståndstaganden från diskussioner blir mer och mer markant. Fine, livet har alltid en förmåga att ta prioritet, men det här är verkligt lågflygande.
Gällande senaste ledtråden så har vi giftflaska utanför Rauttepisseux rum, så den lär ju vi inte hitta på någons kammare längre. Förhör med kocken är ett logiskt nästa steg, men det blir också sista ledtråden innan vi måste rösta på mördaren, så vi lär alla behöva tänka efter och komma med någon bra metod för att sista ledtråden verkligen hjälper oss.
Jag tror att vi alla sitter på information om tidpunkter och personer som var på olika platser när, och om vi kan hitta reda på när flaskan for ner i trädgården och koppla ihop det med vem som då var på grevens arbetsrum så borde vi ha mördaren.
Mitt förslag:
Vi postar tidslinjer med var vi var vilka tider, vilka vi såg på platser vilka tider, och så jämför vi dessa. Baserat på vilka som verkar kunna vara ensamma på grevens rum olika tidpunkter så väljer vi sedan att antingen förhöra Klümmsig eller Rauttepisseux beroende på om någon av dem borde varit på plats att se kryddträdgården vid tidpunkten det gäller.