Varulv [Mordet på Glockenspiel] - Speltråd

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,593
Nu går allt till Clementina som jag tolkar det. Greven sa efter middagen att han skulle erkänna Camille och skrev nog därefter utkastet av brevet.
Japp. Så är det nog om inget annat framkommer. Clementina har mycket goda motiv att mörda greven. Men hon gjorde aldrig det. I mitt vinstvillkor står att jag ska hitta mördaren.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,593
Äsch, jag läser mitt roll-PM slarvigt. Så här ska det vara:

Strax efter 18 går jag in på mitt rum, där jag bestämmer mig för att prata med greven och övertyga greven om att skjuta upp lord Smellings lån.

Jag går ut i korridoren där jag stöter ihop med d'Baulesach, vilken jag också smickrar lite. Jag vill inte här och nu avslöja att Smelling befinner sig i ekonomiskt trångmål så hittar jag på att jag har glömt något i salongen. Jag och d'Baulesach går ner till nedervåningen där han sedan går ut för att måla av det inspirerande landskapet. När väl konstnären går ut smiter jag upp på övervåningen för att prata med greven. Jag blir upprörd över beslutet att dela arvet och går med raska steg till mitt rum.

---

Ok, som jag uppfattar det så är alltså greven kvar i sitt rum efter att jag har pratat med honom. Däremot stötte jag ihop med d'Baulesach innan pratet med greven, inte efteråt som jag tidigare felaktigt skrev.
 

Halo9000

Swordsman
Joined
9 Jun 2020
Messages
575
Greven var inne i arbetsrummet när jag lämnade det.

Utanför arbetsrummet stöter jag ihop med d'Baulesach. Ok, här ser ni hur det finns motiv för d'Baulesach precis som jag föreslog.

@Halo9000 vad står det i ditt roll-PM om att greven tappat intresse för din konst?
Det har jag ju nyss skrivit och nu får gärna Xyas och Khan ta och komma med lite information, tankar och ideer.

Om bara vi tre står för diskussionen idag och en av dem är mördaren...

Förresten är det bara jag som funderat på om mördaren kan ha en medhjälpare och hur balanserat det vore?

3 mot 2 är upplägget i andra spel utan utslagning som t.ex resistance.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,593
Det verkar inte som att folk är så engagerade. Tråkigt. Jag skulle gärna kolkla med Råttpizzekocken, men det vore också bra att veta vad ett rum kan avslöja. Låt oss undersöka mitt rum!

Röst: 10
 

Empiricus

Hero
Joined
10 Jul 2014
Messages
1,099
Halo, vilka ledtrådar är dina topp fyra-val att rösta på just nu?
Basse, vilka är dina?

Mina just nu är, i ordning: Vierts rum, Förhöra Rauttepisseux, Smellings rum, Trädgården
 

Halo9000

Swordsman
Joined
9 Jun 2020
Messages
575
Röst: 7

Baronessan kände till giftet(utan att berätta om det för någon) och har varit ensam i kontoret två ggr.

Empiricus valde att vänta med diverse förklaringar ett tag vilket får mig att tro att han köpte tid.

Jag är inte hundra på motivet men det är möjligt att vi hittar något intressant där som får det att klarna.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,593
Röst: 7

Baronessan kände till giftet(utan att berätta om det för någon) och har varit ensam i kontoret två ggr.

Empiricus valde att vänta med diverse förklaringar ett tag vilket får mig att tro att han köpte tid.

Jag är inte hundra på motivet men det är möjligt att vi hittar något intressant där som får det att klarna.
Är bra sugen på att följa med, men jag tänker att det vore bra att vara åtminstone två på ett röstalternativ och med Empiricus/Schnoppenhofs röst blir vi två på nr 10. Ska vi byta till Silfversnoppens rum Empi?
 

Khan

Kondottiär
Joined
23 Apr 2014
Messages
4,271
Ursäkta sent svar. Jag har först jobbat över, sedan haft en nattning av Guds nåde att ta itu med. :/ Trist läge när det är så spänt.

Hur som, först och främst:

Röst: 8

Som det är får mina misstankar mot Smelling av fluff, men Basses väldigt aggressiva anklagelser gör att jag lutar mer och mer mot att Vimes riggat spelet med två mördare, eller att Viert är inblandad på något annat sätt. Min huvudmisstänkta är fortfarande Smelling. Jag vill se om vi kan hitta giftet, eller en tom giftflaska, gömd någonstans.

Jag kan övertalas till att undersöka Viert, men det är baserat på Basses spel. I och med att det uttalat är ett flufftungt spel är jag inte lika pepp på det, även om jag börjar luta ditåt.
 

Halo9000

Swordsman
Joined
9 Jun 2020
Messages
575
Kan tänka mig undersöka Lordens rum också. Xyas har ju varit märkligt lågmäld och vi vet ju att någon har varit därinne och hämtat giftet.
 

Empiricus

Hero
Joined
10 Jul 2014
Messages
1,099
Jag är böjd att kliva över och rösta Smelling. Viert och Smelling är toppnamn på misstankerankingen just nu. Kommer xyas inte in och gör något bravurmässigt i gamevändande så kommer jag byta till ledtråd 8 utan skam. Men nu håller jag på min äldsta röst på rum 10 tills vidare.

Basse, jag avvaktar med att haka på ett nytt tåg såhär utan belägg 20 min innan ledtråd.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,593
@Basenanji vad hoppas du hitta i ditt rum som du inte redan vet?
Har ingen aning faktiskt. Jag vill mest testa vad det innebär att söka genom ett rum. Sedan hoppas jag nog på att det ska finnas något som grönar mig något.

Kanske lite noter till piano?
 

Khan

Kondottiär
Joined
23 Apr 2014
Messages
4,271
Nån som vet vart testamentet kan vara?
Inte den blekaste. Min gissning är att det inte finns något förnyat testamente, i och med att det inte fanns något om anstånd på skulderna för Smelling heller.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,377
Jag sitter lite illa till, men kommer räkna alla röster och uppdtare så fort jag hinner!
 
Top