Varulv [Mordet på Glockenspiel] - Speltråd

Halo9000

Swordsman
Joined
9 Jun 2020
Messages
575
Då återstår Khan och Xyas. Ser inte hur Empiricus och Basse skulle kunna vara på ett eventuellt lag heller.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,460
NJag kommer inte heller längre.

van der Viert är oskyldig och ärkehygglo. Hon är nöjd med att arvet delas upp. Därigenom har inte heller von Schnoppenhof motiv. Dessutom lyckas hon förmå greven att skjuta upp Smellings lån, varpå hans motiv försvinner.

Kvar är d'Baulesach, alkoholiserad konstnär som är arg på greven. Han kan nog ha motiv men jag tycker att Halos spel tyder på en bybo. Dessutom är jakten på testamentet lite konstig från en mördare. Och så det enda whiskeyglaset. (Vi borde ha kollat hans rum?)

Sist kvarstår af Silfversnorre. Han verkar inte heller vara superdupermisstänkt och motivet är knappast tydligt. Han kände till giftet och hade affärer med greven och Smelling. Här saknas massa info känns det som och jag tolkar det som en mördare som vill undvika att saker kommer fram. Och eftersom de andra känns gröna så återstår Silfversnorre som den rimligaste kandidaten.

Min röst blir kvar. Jag går och badar nu, kommer kanske hinna in en stund innan tre.
 

Empiricus

Hero
Joined
10 Jul 2014
Messages
1,099
Direkt citat från mitt PM:

"När du lämnar greven ser du hur Smelling och van der Viert säger adjö till varandra i korridoren. Du skyndar dig till den skuldsatte lorden. Smelling är lite gråtmild och berättar att han minsann tagit med sig gift så att han kan ta sitt eget liv om han inte lyckas få greven att skjuta på skulden. Du säger åt honom att det är trams och att han ”måste lösa det som en man!”. Efter 15 minuters bearbetning tror du att du har honom där du vill och går in till ditt eget rum."
Det här är förresten ett lite vågat drag:
Antingen är det ett direkt citat och Khan missat/glömt att det är mot Vimes regler, eller så är det inte ett direkt citat och Khan hoppas på att vi inte skall minnas att det är mot reglerna.
 

Khan

Kondottiär
Joined
23 Apr 2014
Messages
4,221
Det här är förresten ett lite vågat drag:
Antingen är det ett direkt citat och Khan missat/glömt att det är mot Vimes regler, eller så är det inte ett direkt citat och Khan hoppas på att vi inte skall minnas att det är mot reglerna.
Helvete. Det är ett direkt citat. Jag har missat att det var mot reglerna.
 
Top