Varulv [Mordet på Glockenspiel] - Speltråd

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
@Halo9000 och @Empiricus nu är ju Xyas med i spel. Tänk om vi kunde få med Khan genom att pressa honom tillsammans?

Vore spännande att se om en bandvagn mot Khan skulle ge ny aktivitet från hans håll!
 

Empiricus

Hero
Joined
10 Jul 2014
Messages
1,099
Röst: Khan

Vilka affärer diskuterades med greven? Har någon annan hört någon konversation mellan greven och Silfversnorre?

Also, tänk på följande: Enbart Smelling/xyas kan ha haft en plan på att mörda greven sedan innan ankomst, alla andra måste ha fått anledning på plats att ta giftet och agera.
 

Empiricus

Hero
Joined
10 Jul 2014
Messages
1,099
@Xyas , hur mycket info har du om marken khan vill ha? Är det mycket värde i den och finns det koppling mellan marken, Silfversnorre och greven i ditt fluff?
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
Also, tänk på följande: Enbart Smelling/xyas kan ha haft en plan på att mörda greven sedan innan ankomst, alla andra måste ha fått anledning på plats att ta giftet och agera.

Mm, har grubblat över det där också. Därför blir jag fundersam på hur det beskrivs i mitt PM att Silfversnorre går smärtigt till Smellings rum. Jag tolkar det som att Silfversnorre var arg på Smelling för något.
 

Empiricus

Hero
Joined
10 Jul 2014
Messages
1,099
@Halo9000 - vad handlade ditt bråk med greven om när du och greven pratade innan middagen? Då du anklagade honom för att om han fick bestämma så skulle du behöva gå i trasor?

Tänkte att det här kan vara ett bra läge att fråga om det
 

Halo9000

Swordsman
Joined
9 Jun 2020
Messages
575
@Halo9000 - vad handlade ditt bråk med greven om när du och greven pratade innan middagen? Då du anklagade honom för att om han fick bestämma så skulle du behöva gå i trasor?

Tänkte att det här kan vara ett bra läge att fråga om det
I mitt PM är det lite oklart antagligen för att jag är full som ett ägg men det måste ha varit att han inte längre ville köpa mina tavlor.
 

Empiricus

Hero
Joined
10 Jul 2014
Messages
1,099
@Khan du säger att du hittar Smelling i korridoren. Xyas säger att du knackade på dörren och basse att du sågs gå mot Smellings rum. Vilket är sant?
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
Två timmar kvar till rundan och spelets slut

Just nu är det Khan/af Silfvernorre som har flest röster.
 

Khan

Kondottiär
Joined
23 Apr 2014
Messages
4,262
@Khan du säger att du hittar Smelling i korridoren. Xyas säger att du knackade på dörren och basse att du sågs gå mot Smellings rum. Vilket är sant?
Direkt citat från mitt PM:

"När du lämnar greven ser du hur Smelling och van der Viert säger adjö till varandra i korridoren. Du skyndar dig till den skuldsatte lorden. Smelling är lite gråtmild och berättar att han minsann tagit med sig gift så att han kan ta sitt eget liv om han inte lyckas få greven att skjuta på skulden. Du säger åt honom att det är trams och att han ”måste lösa det som en man!”. Efter 15 minuters bearbetning tror du att du har honom där du vill och går in till ditt eget rum."
 

Khan

Kondottiär
Joined
23 Apr 2014
Messages
4,262
Två timmar kvar till rundan och spelets slut

Just nu är det Khan/af Silfvernorre som har flest röster.
Jag ber om ursäkt för att det inte varit aktivt spel från mig idag - jag har haft en helvetsnatt med barn som får tänder, och jag var tvungen att vara vaken och promenera med henne mellan 0200 och 0530 för att min fru skulle få lite respit. Därefter kraschade jag till 1000, varpå vardagen tog fart... Så jag har inte haft tillräckligt bra förutsättningar för att få fart på min del av spelet. Det är verkligen inte med flit.

Jag tror ändå att den som har det starkaste caset mot sig i min hjärna är Smelling. Inget som skrivits sedan i går har fått mig att ändra den inställningen. Det enda som kan komma i vägen är om Viert har varit inblandad också, men det får jag lägga de sista två timmarna på att fundera över.

RÖST: Lord Smelling / Xyas
 

Halo9000

Swordsman
Joined
9 Jun 2020
Messages
575
Röst: Khan

Vilka affärer diskuterades med greven? Har någon annan hört någon konversation mellan greven och Silfversnorre?

Also, tänk på följande: Enbart Smelling/xyas kan ha haft en plan på att mörda greven sedan innan ankomst, alla andra måste ha fått anledning på plats att ta giftet och agera.
Förutsatt att han inte blivit kontaktad av någon av de andra innan ankomst. Har dock inget som tyder på det.
 

Empiricus

Hero
Joined
10 Jul 2014
Messages
1,099
Direkt citat från mitt PM:

"När du lämnar greven ser du hur Smelling och van der Viert säger adjö till varandra i korridoren. Du skyndar dig till den skuldsatte lorden. Smelling är lite gråtmild och berättar att han minsann tagit med sig gift så att han kan ta sitt eget liv om han inte lyckas få greven att skjuta på skulden. Du säger åt honom att det är trams och att han ”måste lösa det som en man!”. Efter 15 minuters bearbetning tror du att du har honom där du vill och går in till ditt eget rum."
Check! Och vad var anledningen att skynda fram till honom? Det fanns väl ingen indikation innan det samtal du här beskriver på att Smelling var suicidal?
 

Halo9000

Swordsman
Joined
9 Jun 2020
Messages
575
Jag känner att jag inte kommer längre nu. Förstår inte alls hur Baronessan och Viert gröna varrandra. Om någon mer hänger på mitt spår igår mot Baronessan så kan jag rösta där annars är jag nöjd med rösten på Lorden.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
Jag känner att jag inte kommer längre nu. Förstår inte alls hur Baronessan och Viert gröna varrandra. Om någon mer hänger på mitt spår igår mot Baronessan så kan jag rösta där annars är jag nöjd med rösten på Lorden.
Eftersom van der Viert är nöjd med att dela upp arvet och Camille skulle blivit erkänd grönar vi varandra.
 

Halo9000

Swordsman
Joined
9 Jun 2020
Messages
575
Khan allt tyder på att du gjorde något som väsnades på övervåningen. Frågan är vad och varför?
 

Halo9000

Swordsman
Joined
9 Jun 2020
Messages
575
Eftersom van der Viert är nöjd med att dela upp arvet och Camille skulle blivit erkänd grönar vi varandra.
Jag fattar och vi kan inte bevisa att testamentet är försvunnet då de kan finnas i gömt skåp nån annanstans i huset. Vi kan heller inte visa att det ens har någon betydelse.
 
Top