Varulv M E S T E R U L V 2 0 2 0: Andra rundan

Jocke

Bäst i rollspel
Joined
19 May 2000
Messages
4,032
Location
Sthlm
Ja det är väll dags att försöka sätta sig ner och summera det här eländet.
 

Jocke

Bäst i rollspel
Joined
19 May 2000
Messages
4,032
Location
Sthlm
Jocke, hur kan du först tycka att det är konstigt att inte mer folk är på Vicotnik för hans tankar om siare/väktare, men sedan tycka att det är troligare att han är bybo?
Det här tycker jag inte är det minsta märkligt. Han kommer med ett undligt inlägg och bara KK och jag reagerar på det alls. Ni andra måste ju också tänkt något om att han tydligt säger att något vi som bäst vet är otydligt är fakta. Jag tycker också att mitt resonemang - att en ulv antagligen inte skulle göra det misstaget medan en bybo är aningen oförsiktigare - är ett sunt resonemang.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,378
Ja det är väll dags att försöka sätta sig ner och summera det här eländet.
Heja! Anledningen till att du är misstänkt är ju ffa att du inte bidragit med så mycket, det finns alla möjligheter i världen att vända tåget.
 

Jocke

Bäst i rollspel
Joined
19 May 2000
Messages
4,032
Location
Sthlm
Efter som det blev nattmord och jag inte tycker att någon egentligen svängt i åsikt så ser jag det inte som omöjligt att vi står utan både siare och väktare. Har vi bestämt oss för tvåulvs-spåret? Kan Miller vart en ensam jävla poäng som mest blev över när Mexarulven som spelar solo köpt bort siare och väktaren?

Spelarna vid en snabb översikt:
Vimes: Jag har lite gruff kvar mot vimes för att han dels har använt sig av information som inte finns och dels använt lite halvdana påhopp på mig (tänker mest på "sen kom jag på att Jocke finns" posten) men vet inte om jag kan bygga ett case av det. Kommer nog börja gräva här.

Halo: tror jag inte att jag har spelat med tidigare men jag är inte jätteimponerad.

Larsson: får stå kvar som trovädig miller.

Vickan: känns grön.

KK: tycker jag mest bara slog åt alla håll i slutet på förra rundan men jag ser snacket idag som ett steg i byns riktning.

Stövelkatten: har inte sagt något på snart ett dygn. Är han ensamulv och har den isen i magen? Vem skulle han vara duo-ulv med?

Det är alltså Vimes, Halo och Katten på min lista över de ulvigaste i gänget.

Röst: Stövelkatten

Motivation - välkommen in i spel?
 

Stövelkatten

Mästerkatt
Joined
13 May 2005
Messages
802
Location
STHLMKRTLLSTHLMKRTLLSTHLMKRTLLSTHLMKRTLLSTHLM!!!!!
Stövelkatten: har inte sagt något på snart ett dygn. Är han ensamulv och har den isen i magen? Vem skulle han vara duo-ulv med?
Tror du kan besvara den första frågan själv; känns ju som en urdum ulvstrategi att hålla tyst stora delar av en runda. I mina ögon är aktivitet ulvigt, men det ska ju vara någon sorts medvetenhet i inaktiviteten. Precis sådär mycket så att man kan flyga under radarn utan att för den delen ligga still.

Nä, anledningen är den enkla att jag inte haft tid att engagera mig i spelet. Jag gillar inte att bara sitta och hysta ur mig saker sådär på måfå, utan föredrar att läsa igenom trådarna en och tre gånger. Vilket jag sitter och gör nu. :)
 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
Skriver snabbt för att visa att jag fortfarande lever. Är på telefon och har haft oerhört mycket sämre med tid än vad jag trodde detta parti.

håller på att läsa ifatt
 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
Vilka har aktivt grönat emp i förra rundan?
Okej, det fanns folk som hade Emp på sina misstankelistor. Men han var ändå den enda som aldrig fick en röst i förra rundan; en grön parameter om något.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Jocke said:
Efter som det blev nattmord och jag inte tycker att någon egentligen svängt i åsikt så ser jag det inte som omöjligt att vi står utan både siare och väktare. Har vi bestämt oss för tvåulvs-spåret? Kan Miller vart en ensam jävla poäng som mest blev över när Mexarulven som spelar solo köpt bort siare och väktaren?
Vad tror du Jocke?

Här tror du just ingenting. Eller tror du att det är en soloulv som valt bort väktare/siare och offrat resterande cash på att köpa Miller? Eller tror du på tvåulvsspåret som vissa andra tror? Svårt att säga vad du tror egentligen.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Okej, det fanns folk som hade Emp på sina misstankelistor. Men han var ändå den enda som aldrig fick en röst i förra rundan; en grön parameter om något.
Jag ägnade inte Empis någon kärlek alls R1 och har inte återläst honom i R2 än så länge. Jag läste honom som mellanmjölk och aktiv men ändå inga utslag åt något håll.
 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
Fördjupa dig i detta. Jag var 1:a på bollen. Hela tiden. Det är för mig det största pinget i R1 att Vico vet att vi har 1 Siare och 1 Väktare baserat på Basses fluff. Det har gnagt i mig hela tiden och gnager fortfarande.
Det här har verkligen inte varit mitt parti. Du har rätt och jag hade fel; jag kom ihåg Vicotnik och Xyas generella konversation om förmågor fel. :-(
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,310
Okej, det fanns folk som hade Emp på sina misstankelistor. Men han var ändå den enda som aldrig fick en röst i förra rundan; en grön parameter om något.
Sant, men det var ingen som aktivit hade grönat emp.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,378
Å andra sidan Larsson, är du ganska grön. Vila i det och gör något vettigt.

Jag tror vi har våra ulvar i klustret jocke-stövelkatt-halo. Egentligen är jag just nu mer sugen på att hänga Halo, men är också rätt nöjd med att ha äldsta rösten på Jocke. Nån som är sugen på att veva igång Halo-drevet?
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,378
En snabb koll i sökvertyget ger vid handen att Halo pratat lika lite om Stöveln som han gjort om Jocke.
 

Jocke

Bäst i rollspel
Joined
19 May 2000
Messages
4,032
Location
Sthlm
Fallet Vimes

Jag har gått igenom Vimes alla poster från och med spelstart till och med 21:00 idag för att ha någon slags avgränsning.

Poster:
Runda ett postar Vimes 37 inlägg, det är ca en femtedel av alla poster som kom in under rundan.
Runda två fram till och med 21:00 postar han 13 inlägg, vilket också är kring femtedelen.

Åsikter:
De två saker Vimes har gjort oftats sen spelet började är att bett andra människor skriva i tråden och skrivit att han tror att jag är ulv.
Det första är jag mer okej med än det andra, men i kombination går nästan hälften av Vimes poster att räkna bort på de här två sakerna och att gå igenom rösträkningen.
Han ser alltså aktivare ut än vad han är.

Resultat
Vad har han uppnått i spel? Alltså mest fått Xyas hängd medan han själv gjort anant.
Jag gjorde som han sa i slutet av förra rundan och nu är en grön Xyas i galjen och jag påväg dit - tack som fan? Å andra sidan att babbla om att man bara lyder order är fånigt. Jag förstår såklart att jag hade kunnat rösta på vem jag vill. Men jag förstod inte vad Xyas gjorde och gick med på att flytta min röst från katten.

Det jag faktiskt tycker är märkligt är framför allt tres aker:
  1. De här metaspels posterna , det är mer eller mindre samma fel på dem alla tre, de ser ut som att de innehåller info men gör egentligen inte, PM:en kan som jag tidigare sagt bara vara små utdrag (eller för den otroligt ambitiösa ulven ren fejk lex Recca i Dr Whowolf). Posterna i dag två om detta lider av samma tankefel och alla tre måste vi minnas är ren spekulation och eventuell disinformation.
  1. Bullshit posten när han första gången rödar mig runda1.
    " Jocke borde absolut vara ett alternativ här. Jag har funderat på xyas, Halo, Stöveln och Empi. Men sen kom jag på att Jocke var med i spel. Ska jag hugga nån den här rundan så säger jag atr Jocke är en lågflygande ulv. Han har liksom bara postat något litet litet pliktskydligt när folk ropat på honom. Substansen är icke-existerande. Han röstar just nu på Stövelkatten utan egentlig motivering."

    Inget av detta är sant, vi har pratat annars under rundan så han “kom inte på” att jag var i spel, mina posters substans kanske det i och för sig kan vara någon slags poäng i, men jag hade en tydlig kattmotivation och jag har jobbat vidare på exakt samma linje den här rundan.

  1. Att han inte kan föreställa sig en nerf på nattmord (tex slumpat), utan kommer med SJU andra förklaringar till Empos död.

Slutsats:
Är han ulv så tror jag att han är SOLO ulv - då har vi högst troligtvis inga kraft roller och miller är sant men inköpt för att som jag chansade på innan, att det blev nån poäng över.

Är han bybo så har byn i alla fall inte tjänat på det ännu.

Jag säger brandgul tills vidare.


För att kolla på min Pepe Silvia mapp såhar jag lagt med den som PDF också! (om jag klarar av det)
 

Attachments

Halo9000

Swordsman
Joined
9 Jun 2020
Messages
575
En analys av rundan som gått

Vimes: Verkar ha nån slags hickup på mig och Jocke. Jag vet inte om jocke är ulv men förstår inte riktigt hur han kopplat ihop oss två. Han missar en viktig detalj och det ligger i upplägget. Jocke som Mäster ulv med bara fyra partier i ryggen har givetvis valt en starkare spelare än mig och själv skulle jag valt nån spelare som gett intryck t.ex LJS Larsson som har utmärkt sig som en bra ulvspelare eller Vimes som har mest erfarenhet. Det går helt enkelt inte ihop.

K.K: Har skrivit mycket och var snabb med att märka min miss i mitt case mot honom. Bra men jag undrar om jag ändå inte var något på spåren där? Hans diskussion med mig om millern igår där han plötsligt radade upp ett skräckscenario som om han klurat på detta ett tag. Det tål att synas närmare på.

Jocke: Har äntligen tittat ut och skrivit några rader. Verkar velig över hurvida vi har 1 eller 2 ulvar och skriver saker som att Vicotnik känns grön. Larsson är trolig miller, Halo är jag inte imponerad av osv. Men inga riktiga motiveringar. Mellanmjölk eller kanske till och med Rödmjölk?

Stövelkatten: Har i skrivande stund inte skrivit analys ännu.

Vicotnic: har skrivit om millern och siaren och kom med bra argument för att siaren inte är trasig. Jag håller dock inte riktigt med honom men det är i sig inte en anledning att röda.
Det är dock lite i samma stil som när han pratade om att vi hade väktare och siare i runda ett. Allt prat om powerroller ger faktiskt ett rött ping för jag får en känsla av att han letar efter tells.

LJS Larsson: Att ingen misstänkt, röstat eller ens tagigt upp tanken på att vi bör rösta ut honom idag tyder på att han är grön.
 

Jocke

Bäst i rollspel
Joined
19 May 2000
Messages
4,032
Location
Sthlm
Men nu blev det 1, 1, 1 i stället för 1,2,3 på min lista över saker jag tyckte var märkliga. Man kan fan gråta blod för mindre och då borde jag ju - efter som jag är Dante - kunna det här med layout!
 

Halo9000

Swordsman
Joined
9 Jun 2020
Messages
575
Fallet Vimes

Jag har gått igenom Vimes alla poster från och med spelstart till och med 21:00 idag för att ha någon slags avgränsning.

Poster:
Runda ett postar Vimes 37 inlägg, det är ca en femtedel av alla poster som kom in under rundan.
Runda två fram till och med 21:00 postar han 13 inlägg, vilket också är kring femtedelen.

Åsikter:
De två saker Vimes har gjort oftats sen spelet började är att bett andra människor skriva i tråden och skrivit att han tror att jag är ulv.
Det första är jag mer okej med än det andra, men i kombination går nästan hälften av Vimes poster att räkna bort på de här två sakerna och att gå igenom rösträkningen.
Han ser alltså aktivare ut än vad han är.

Resultat
Vad har han uppnått i spel? Alltså mest fått Xyas hängd medan han själv gjort anant.
Jag gjorde som han sa i slutet av förra rundan och nu är en grön Xyas i galjen och jag påväg dit - tack som fan? Å andra sidan att babbla om att man bara lyder order är fånigt. Jag förstår såklart att jag hade kunnat rösta på vem jag vill. Men jag förstod inte vad Xyas gjorde och gick med på att flytta min röst från katten.

Det jag faktiskt tycker är märkligt är framför allt tres aker:
  1. De här metaspels posterna , det är mer eller mindre samma fel på dem alla tre, de ser ut som att de innehåller info men gör egentligen inte, PM:en kan som jag tidigare sagt bara vara små utdrag (eller för den otroligt ambitiösa ulven ren fejk lex Recca i Dr Whowolf). Posterna i dag två om detta lider av samma tankefel och alla tre måste vi minnas är ren spekulation och eventuell disinformation.
  2. Bullshit posten när han första gången rödar mig runda1.
    " Jocke borde absolut vara ett alternativ här. Jag har funderat på xyas, Halo, Stöveln och Empi. Men sen kom jag på att Jocke var med i spel. Ska jag hugga nån den här rundan så säger jag atr Jocke är en lågflygande ulv. Han har liksom bara postat något litet litet pliktskydligt när folk ropat på honom. Substansen är icke-existerande. Han röstar just nu på Stövelkatten utan egentlig motivering."

    Inget av detta är sant, vi har pratat annars under rundan så han “kom inte på” att jag var i spel, mina posters substans kanske det i och för sig kan vara någon slags poäng i, men jag hade en tydlig kattmotivation och jag har jobbat vidare på exakt samma linje den här rundan.

  1. Att han inte kan föreställa sig en nerf på nattmord (tex slumpat), utan kommer med SJU andra förklaringar till Empos död.

Slutsats:
Är han ulv så tror jag att han är SOLO ulv - då har vi högst troligtvis inga kraft roller och miller är sant men inköpt för att som jag chansade på innan, att det blev nån poäng över.

Är han bybo så har byn i alla fall inte tjänat på det ännu.

Jag säger brandgul tills vidare.


För att kolla på min Pepe Silvia mapp såhar jag lagt med den som PDF också! (om jag klarar av det)
Vad får dig att tror att Vimes är Solo ulv?
 
Top