Varulv M E S T E R U L V 2 0 2 0: Andra rundan

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,569
”Sumprunkare! Ser ni, nu ligger Empiricus där död! Vad har ni gjort för att hitta Mäster Ulv?”

”Vi hängde Xyas…”

”Och?”

”Han var bybo. Ingen luden svans. Oskyldig…”

”Sabla sumprunkare! Vi kommer gå samma öde till mötes som folket i Knäppgjöle om ni fortsätter så här!” Gubbtjyven vred händerna och gnydde ängsligt för sig själv tills han fick se något i ögonvrån:

”Och som inte det vore nog har Mäster Ulv lämnat ett meddelande! Mästern hånar oss!”

”Det finns ingen galen siare i byn!” stod det skrivet i blod på en ulvhårig lapp.

”Vad ska vi dra för slutsatser av det?” undrade de villrådiga byborna.

***

Tack för spel Empiricus och Xyas Ni får inte delta mer i spelet, men gärna skriva ett ”Gnaah!”.

***

Den här rundan slutar på torsdag 9/7 kl. 12.00.

Kvar i spel har vi:

Halo9000

Jocke

Konrad Konvalj

LJS Larsson

Stövelkatten

Vicotnik

Vimes

---

Empiricus, bybo, nattmördad

Xyas, bybo, lynchad av byn

Och hörni! INTE skriva i tråden efter mitt stopp! *arg blick på Halo9000*
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,569
Röstningen under runda 1

Xyas (4) Halo9000, LJS Larsson, Jocke, Vicotnik

Jocke (2) Vimes, Konrad Konvalj

Stövelkatten (1) Empiricus

LJS Larsson (1) Xyas

Konrad Konvalj (1) Stövelkatten
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,366
Alright. Som vanligt blir en god Xyas hängd första rundan.

Nå:

Röst: Jocke

Ingen galen siare säger oss exakt ingenting eftersom vi inte vet hur MU:s meny såg ut.

Larsson, du får gärna utveckla på vilket sätt KK är röd nu när xyas var grön.
 

Halo9000

Swordsman
Joined
9 Jun 2020
Messages
575
”Sumprunkare! Ser ni, nu ligger Empiricus där död! Vad har ni gjort för att hitta Mäster Ulv?”

”Vi hängde Xyas…”

”Och?”

”Han var bybo. Ingen luden svans. Oskyldig…”

”Sabla sumprunkare! Vi kommer gå samma öde till mötes som folket i Knäppgjöle om ni fortsätter så här!” Gubbtjyven vred händerna och gnydde ängsligt för sig själv tills han fick se något i ögonvrån:

”Och som inte det vore nog har Mäster Ulv lämnat ett meddelande! Mästern hånar oss!”

”Det finns ingen galen siare i byn!” stod det skrivet i blod på en ulvhårig lapp.

”Vad ska vi dra för slutsatser av det?” undrade de villrådiga byborna.

***

Tack för spel Empiricus och Xyas Ni får inte delta mer i spelet, men gärna skriva ett ”Gnaah!”.

***

Den här rundan slutar på torsdag 9/7 kl. 12.00.

Kvar i spel har vi:

Halo9000

Jocke

Konrad Konvalj

LJS Larsson

Stövelkatten

Vicotnik

Vimes

---

Empiricus, bybo, nattmördad

Xyas, bybo, lynchad av byn

Och hörni! INTE skriva i tråden efter mitt stopp! *arg blick på Halo9000*
Förlåt mig jag missade att kolla tiden när jag postade.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,366
Hey, nu är det alltså mindre än 24 h. Vi behöver skruva upp farten i det här.

I min bok är följande potentiella ulvar:
Jocke och Halo. Runner up är Stöveln. KK går in som en dark horse, skulle verkligen vilja se lite fet KK-magi denna runda. Larsson och Vico håller jag för gröna tills vidare.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,310
Just nu håller jag Vimes och LJSLarsson som mest troliga bybor. Trots att jag ser Vimes som trolig bybo så är jag orolig att han åter igen spelar mig totalt, har hänt förut. Med informationen om att siaren inte är galen så känns det rätt så troligt att LJSLarsson är miller. Vilket också enligt mig bekräftar att vi har siare med i spelet.

Jocke ser jag som mest trolig ulv i nuläget, KK håller jag som möjlig kandidat som ulv.

Stövelkatten har för låg aktivitet för att jag ska kunna ta ställning till honom.

Halo9000 ska jag ta mig en närmare titt på och försöka skaffa mig en bättre uppfattning om.

Röst: Jocke
 

Halo9000

Swordsman
Joined
9 Jun 2020
Messages
575
Av de som röstade på Xyas så framstår Jocke som den som spelat mest ulvigt förra rundan mest pga av
inaktivitet och beröringsskräck(?) måste kolla det sista nu igen så att jag inte bara köper eventuella ulvars hets.

Har dock även ögonen på Vico och LJS för jag har låtit mig luras många ggr förr av Larsson
och Vicotnic har ju skrivit mysko om powerrollerna.

Men den som ändå gör mig mest misstänksam är KK. Under natten som var skrev han många inlägg där
han ansåg att olika cases (däribland mitt mot Xyas) var slöa och ja jag kan ju inte säga annat
än att jag hade fel men visste KK något om detta? En ulv kan ju lätt skaffa sig bybocred genom
hugga mot oss oskyldigas misstag, dels för att kasta suspekt och dels för att stärka sin position i byn.

En annan skum sak är att han med sin röst inte tar ställning i de två dreven mot varken Jocke eller Xyas
utan låter den tryggt vila på Stövelkatten. Skönt att oavsett vem som åker så kan ingen skylla på KK.

Röst: Konrad Konvalj
 

Halo9000

Swordsman
Joined
9 Jun 2020
Messages
575
Konrad vill heller inte utveckla varför han tidigare röstade på Vicotnic. Det kan ha varit ett distanseringsförsök och isåfall gör det även Vicotnic mer suspekt.

Hur tänkte Vicotnic egentligen när han skrev att siaren och väktaren finns i spel. Det vet ju ingen bybo inte ens eventuell väktare eller siare eftersom ulvarna mycket väl kan ha tagigt bort en av rollerna.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,310
Hur tänkte Vicotnic egentligen när han skrev att siaren och väktaren finns i spel. Det vet ju ingen bybo inte ens eventuell väktare eller siare eftersom ulvarna mycket väl kan ha tagigt bort en av rollerna.
Jag utgick ifrån att rollerna existerade eftersom
1. MU får välja förmågor och då nerfa dessa roller är rimliga val att ha med.
2. De nämns förvisso i fluff texten men de nämns.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Av de som röstade på Xyas så framstår Jocke som den som spelat mest ulvigt förra rundan mest pga av
inaktivitet och beröringsskräck(?) måste kolla det sista nu igen så att jag inte bara köper eventuella ulvars hets.

Har dock även ögonen på Vico och LJS för jag har låtit mig luras många ggr förr av Larsson
och Vicotnic har ju skrivit mysko om powerrollerna.

Men den som ändå gör mig mest misstänksam är KK. Under natten som var skrev han många inlägg där
han ansåg att olika cases (däribland mitt mot Xyas) var slöa och ja jag kan ju inte säga annat
än att jag hade fel men visste KK något om detta? En ulv kan ju lätt skaffa sig bybocred genom
hugga mot oss oskyldigas misstag, dels för att kasta suspekt och dels för att stärka sin position i byn.

En annan skum sak är att han med sin röst inte tar ställning i de två dreven mot varken Jocke eller Xyas
utan låter den tryggt vila på Stövelkatten. Skönt att oavsett vem som åker så kan ingen skylla på KK.

Röst: Konrad Konvalj

Min röst låg på Jocke.

Jag har fortfarande Jocke rätt högt upp på min lista över ulvkandidater.
Mitt ställningstagande mot att hänga xyas är ingen hemlighet så att påstå att inte jag tog ställning är fel.

Kan du gå in på lite vilka misstag du begick när du var högst delaktig i att hänga xyas? Det kan hjälpa mig vidare.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Konrad vill heller inte utveckla varför han tidigare röstade på Vicotnic. Det kan ha varit ett distanseringsförsök och isåfall gör det även Vicotnic mer suspekt.

Hur tänkte Vicotnic egentligen när han skrev att siaren och väktaren finns i spel. Det vet ju ingen bybo inte ens eventuell väktare eller siare eftersom ulvarna mycket väl kan ha tagigt bort en av rollerna.
Mycket shitz här @Halo9000

1. Varför jag röstade på Vico är solklart. Det har jag redogjort för tydligt. Jag kan fortsätta häckla Vico för sitt påstående att Basses fluff är the real deal. Nu kan vi dock falla tillbaka på lite mer fakta än i R1.

Basse said:
”Det finns ingen galen siare i byn!” stod det skrivet i blod på en ulvhårig lapp.
Vi har ingen galen siare. Vi har en outad Miller och gissningsvis då en riktig Siare. Det är bra att ha med sig.

2. Hur Vico tänkte har han redogjort några gånger.
A) Han är ulv som vet för mycket och sladdrade lite när han tänkte.
B) Han är en powerroll och vet mer och sladdrade lite när han tänkte.
C) Han är bybo som skrivit det han skrivit och sedan förklarat det rätt tydligt hur han tänker

En Väktare / Siare vet väl om de har den rollen, eller hur tänker du Halo9000000 ? Om rollerna är borttagna så vet det så klart inte om att det är Väktare / Siare för då finns ju inte rollerna. Är rollerna nerfade så vet de inte det. Nu vet vi att Siaren inte är galen och det visste vi inte i R1.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
@Halo9000 skall du rösta på mig?
Njae, tänk om och tänk rätt. Bygg ett case och anklaga mig. Just nu famlar du i blindo likt en ulv som inte vet vart hen skall lägga sin ludna svans.
 

Halo9000

Swordsman
Joined
9 Jun 2020
Messages
575
Min röst låg på Jocke.

Jag har fortfarande Jocke rätt högt upp på min lista över ulvkandidater.
Mitt ställningstagande mot att hänga xyas är ingen hemlighet så att påstå att inte jag tog ställning är fel.

Kan du gå in på lite vilka misstag du begick när du var högst delaktig i att hänga xyas? Det kan hjälpa mig vidare.
Oj! Jag läste visst omröstningen fel. Det var stövelkatten som låg och myste med sin röst.

Misstaget som jag skrev om var såklart att jag drevade mot Xyas som var oskyldig och min tanke var att du var
lite för envis med att få mig på andra tankar som om att du visste att jag hade fel om honom.
 

Halo9000

Swordsman
Joined
9 Jun 2020
Messages
575
@Halo9000 skall du rösta på mig?
Njae, tänk om och tänk rätt. Bygg ett case och anklaga mig. Just nu famlar du i blindo likt en ulv som inte vet vart hen skall lägga sin ludna svans.
Jo det var helt klart luddigt men i och med att jag läste fel på omröstningen så jag tar tillbaka min röst.

Röst: Ingen
 

Halo9000

Swordsman
Joined
9 Jun 2020
Messages
575
Mycket shitz här @Halo9000

1. Varför jag röstade på Vico är solklart. Det har jag redogjort för tydligt. Jag kan fortsätta häckla Vico för sitt påstående att Basses fluff är the real deal. Nu kan vi dock falla tillbaka på lite mer fakta än i R1.



Vi har ingen galen siare. Vi har en outad Miller och gissningsvis då en riktig Siare. Det är bra att ha med sig.

2. Hur Vico tänkte har han redogjort några gånger.
A) Han är ulv som vet för mycket och sladdrade lite när han tänkte.
B) Han är en powerroll och vet mer och sladdrade lite när han tänkte.
C) Han är bybo som skrivit det han skrivit och sedan förklarat det rätt tydligt hur han tänker

En Väktare / Siare vet väl om de har den rollen, eller hur tänker du Halo9000000 ? Om rollerna är borttagna så vet det så klart inte om att det är Väktare / Siare för då finns ju inte rollerna. Är rollerna nerfade så vet de inte det. Nu vet vi att Siaren inte är galen och det visste vi inte i R1.
Jag tror att möjligheten är stor att ulvarna kan ta bort powerroller. Det kunde de nämligen i Mäster ulv 2017.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,310
Nu har jag läst igenom det Halo9000 har skrivit och det jag anser sticker mest ut ifrån vad han har skrivit är detta:
Ser bara ingen anledning att vifta när jag känner att jag har fått korn på något.

Mitt case mot Xyas är den starkaste lead jag har i dagsläget.
Att känna sig nöjd bara för man har fått korn på något anser jag vara svagt spel. Vi kan och får aldrig vara nöjda med det vi har. Vi måste alltid fortsätta jaga information och ifråga sätta även om vi är säkra på vår sak.

Utöver det så har Halo9000's fokus mest legat runt att LJSLarsson är en skarp ulv samt xyas. Halo9000 var även den första som tog upp LJSLarsson som stark ulv och hans historia som MU.

Halo9000 har även uttryckt blandade åsikter kring LJSLarssons miller claim i form av att i en post tycka att det är förhastat att gå ut med det med bara (2) så få röster på sig. För att sen i nästa post anse att det är rimligt att outa miller tidigt för att göra siaren medveten om rollen.
 

Halo9000

Swordsman
Joined
9 Jun 2020
Messages
575
Nu har jag läst igenom det Halo9000 har skrivit och det jag anser sticker mest ut ifrån vad han har skrivit är detta:

Att känna sig nöjd bara för man har fått korn på något anser jag vara svagt spel. Vi kan och får aldrig vara nöjda med det vi har. Vi måste alltid fortsätta jaga information och ifråga sätta även om vi är säkra på vår sak.

Utöver det så har Halo9000's fokus mest legat runt att LJSLarsson är en skarp ulv samt xyas. Halo9000 var även den första som tog upp LJSLarsson som stark ulv och hans historia som MU.

Halo9000 har även uttryckt blandade åsikter kring LJSLarssons miller claim i form av att i en post tycka att det är förhastat att gå ut med det med bara (2) så få röster på sig. För att sen i nästa post anse att det är rimligt att outa miller tidigt för att göra siaren medveten om rollen.
Det stämmer inte att jag har rödat Larsson sedan hans Millerclaim. Visst har jag misstänkt honom av och till men till syvende och sist har jag valt att se honom som mer troligt grön. Nu har vi en annan situation än dag ett eftersom vi vet att ulvarna har nattmördat och med endast 1 eller 2 ulvar i spel så finner jag det som tidigare sagts väldigt osannolikt att en ulv skulle försöka sig på en sådan risky move med bara två röster på sig. Det är troligare att en sådan claim skulle komma senare om Larsson var en ulv?
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Röst: Stövelkatten

Kom in i matchen. Du har några frågor från R1 att besvara och din röst på mig låg kvar in i kaklet med en motivering att jag är mest ulv för att jag lågflyget.
 
Top