Varulv M E S T E R U L V 2 0 2 0: Andra rundan

Stövelkatten

Mästerkatt
Joined
13 May 2005
Messages
801
Location
STHLMKRTLLSTHLMKRTLLSTHLMKRTLLSTHLMKRTLLSTHLM!!!!!
Jo, min fråga ställdes relativt tidigt i R1 och just då var det för mig lite intressant att kolla hur dina tankar går.

Potentiella ensamulvar:
Konrad Konvalj
LJS Larsson
Vicotnik
Vimes

Ulvar som förmodligen skulle välja en kumpan:
Empiricus
Halo9000
Jocke
Xyas

Av de 4 som skulle välja en kumpan har du i samma inlägg skrivit att du inte kan uttala dig om 2. Jocke och Empiricus. För mig var det i det läget rätt udda. Du tror att Empis och Jocke skulle välja en kumpan samtidigt som du inte har en aning om hur de spelar eller fungerar? Jag ville då få bekräftat vilka som var potentiella ensamulvar för att stämma av läget.

Empis är ju bekräftad grön.

Hur ser du på Jocke nu efter två rundor. Du ser honom som lite ulvig om jag minns rätt.
Ja, de som for upp i ensamulvslistan var alltså sådana som jag tänkte har så stor erfarenhet av varulvsspel att de möjligen skulle vilja ha en lite annan upplevelse denna gång. Det här skedde ju förhållandevis tidigt i spelet, och jag är inte alls inne på att vi har att göra med en soloulv längre. Jag tror att vi har en duo som består av Jocke och dig.

Jag satt precis och sög på andra koppen äckligt automatkaffe och kikade igenom era interaktioner och det jag tycker mig se är två ulvar som dansar sin falska dans. Det är förvisso alltid lite lurigt att komma fram till något jättetydligt när man kikar på sånt här, men magkänslan säger mig att det är så. Jocke försöker byboa KK och KK försöker lite mellanmjölkigt misstänkliggöra Jocke för ulv. Det senare får liksom ingen traction heller trots röster. Caset han bygger upp i inlägg #98 mot Jocke är ju jättemärkligt. En sågning av sig själv ("Resten som kommit ur min ändtarm har ju varit skit.") är inte världens bästa argument för att ulva någon. Nä, den där rösten känns som en del i ett regisserat spel.

Ett annat exempel är Jockes svar på detta, där man ju ändå tycker att ett case mot en borde vara skäl att svara upp lite. Iofs så kräver inte KK några förklaringar i sitt case heller, men man torde ju vilja skydda sin rygg lite om man tror att anklagelsen är allvarligt menad.

Inlägg #138:
"Vicotnik said:
Om jag ska ta bort min röst från dig, så är det Jocke som den landar på.


Trots detta inlägg från honom vid runt så ser vi ingen direkt aktivitet från honom i samband med att KK vaknar till liv strax
innan 11 och kommer med en hel del poster. Har Jocke reagerat på dem? Nej. Det första han svarar på är min post idag på morgonen.
Och nu när jag skriver detta så har han ännu inte reagerat eller kommenterat något kring det kk har skrivit.

Röst: Jocke"

Jag tyckte inte KK skrev något som var särskilt viktigt, eller som jag kunde svara något mer på än ”jaha”, så då avstod jag.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Halo said:
Skulle vilja se Konrad förklara hur han först visste hur den fungerade men sen inte längre gjorde det?

Gärna även hur han kom fram till att ulvarna skulle vinna på galen siare trots att han inte verkar ha en
aning om vad den rollen gjorde.
Jag hade dålig koll på "naiv siare" som du lade fram som ett alternativ till en "galen siare". Min fråga är vad skillnaden är och den är besvarad. Jag har använt mig av galen siare i mina exepel och du halar fram naiv siare i vår diskussion. Det satte mig på pottan. Jag hade dålig koll på det.
 

Stövelkatten

Mästerkatt
Joined
13 May 2005
Messages
801
Location
STHLMKRTLLSTHLMKRTLLSTHLMKRTLLSTHLMKRTLLSTHLM!!!!!
Har du läst hela texterna och i vilket sammanhang? Vad är det exakt som är ulvigt?

Frågan är ställd: " Hur funkar en "naiv siare" kontra en "galen siare" ? "
Det hade jag dålig koll på. Nu vet jag vad en naiv siare är. Den siar alla grönt enligt Vico.
Det är snarare hela kedjan av okunskap jag tycker är lite fishy. Det är ju helt klart fair att inte ha koll på spelet, men det blir lite märkligt när en rutinerad räv inte har det och då också så systematiskt.
 

Stövelkatten

Mästerkatt
Joined
13 May 2005
Messages
801
Location
STHLMKRTLLSTHLMKRTLLSTHLMKRTLLSTHLMKRTLLSTHLM!!!!!
Däremot reagerarde jag på att han menar att jobb och öl kom ivägen för att byta röst igår vid 12 tiden.
Har ni ingen lunchrast eller vad? Jobbade du eller ölade du?
Jobb->Podcast->Öl->Sent i säng.
Mina arbetsdagar är rätt varierade, där vissa är helt baserade i kontoret medan andra är kringflängande. Det senare har varit rådande den här veckan. :)
 

Jocke

Bäst i rollspel
Joined
19 May 2000
Messages
4,021
Location
Sthlm
Ett annat exempel är Jockes svar på detta, där man ju ändå tycker att ett case mot en borde vara skäl att svara upp lite. Iofs så kräver inte KK några förklaringar i sitt case heller, men man torde ju vilja skydda sin rygg lite om man tror att anklagelsen är allvarligt menad.
Inlägg #138:
Jag har inte jättemycket att skrika om nu på galgbacken heller. Jag kan inte komma på vad jag kan säga som gör mig mer som ulv eller inte på kort tid och jag kan inte se hur min röst skulle göra mer nytta någonstans. Jag tycker att Vimes argument är dåliga och har bemött dem. Men inte så dåliga att jag kan ropa varg.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Det är snarare hela kedjan av okunskap jag tycker är lite fishy. Det är ju helt klart fair att inte ha koll på spelet, men det blir lite märkligt när en rutinerad räv inte har det och då också så systematiskt.
Check.

Jag har inte lirat vaulvsspel sen 2017 och har inte satt mig in i alla trådar runt omkring denna tråd. Det är facit och fakta.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,366
Jag har inte jättemycket att skrika om nu på galgbacken heller. Jag kan inte komma på vad jag kan säga som gör mig mer som ulv eller inte på kort tid och jag kan inte se hur min röst skulle göra mer nytta någonstans. Jag tycker att Vimes argument är dåliga och har bemött dem. Men inte så dåliga att jag kan ropa varg.
Om du läser in vad som händer just nu verkar det alltså stå mellan dig och KK. Det här är röstläget:

Jocke (3) - Larsson (5), Vico (2), Vimes (1)

Stövel (2) - Jocke (6), KK (3)

KK (2) - Stövel (7), Halo (8)

Du ryker fortfarande om du flyttar till KK, men det verkar vara bästa alternativet. Om du är bybo vet du ju att du är bybo och bör försöka överleva.
 

Jocke

Bäst i rollspel
Joined
19 May 2000
Messages
4,021
Location
Sthlm
Eller vad fan, lite varg kan jag ändå kosta på mig att ropa. Många poster utan innehåll, ett drev som i princip bara har vart att upprepa att jag är ulvig och sen de där posterna om spelets regler...

Röst: Vimes
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,366
Du ryker fortfarande om du flyttar till KK, men det verkar vara bästa alternativet. Om du är bybo vet du ju att du är bybo och bör försöka överleva.
Det här var otydligt. Såhär: om du flyttar till KK, och inget annat händer, så ryker du ändå. Men om du ska ha en chans att överleva måste du nog flytta till KK, annars är det helkört.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,366
Eller vad fan, lite varg kan jag ändå kosta på mig att ropa. Många poster utan innehåll, ett drev som i princip bara har vart att upprepa att jag är ulvig och sen de där posterna om spelets regler...

Röst: Vimes
Gl hf
 

Jocke

Bäst i rollspel
Joined
19 May 2000
Messages
4,021
Location
Sthlm
Du ryker fortfarande om du flyttar till KK, men det verkar vara bästa alternativet. Om du är bybo vet du ju att du är bybo och bör försöka överleva.
Inte om jag ska sitta och försvara mig en hel runda till, den här rundan har inget kommit fram och en av de stora anledningarna till det är att ingen ens försökt testa något annat spår än mig.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,366
Jocke (3) - Larsson (5), Vico (2), Vimes (1)

KK (2) - Stövel (7), Halo (8)

Stövel (1) - KK (3)

Vimes (1) - Jocke (9)
 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
Sitter och läser. Tycker än så länge att min äldsta röst på Jocke sitter fint.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Jocke (3) - Larsson (5), Vico (2), Vimes (1)

KK (2) - Stövel (7), Halo (8)

Stövel (1) - KK (3)

Vimes (1) - Jocke (9)
Förutsätter att detta är facit. Jag kommer ju inte att riskera mitt eget liv så:
Röst: Jocke

Det ger 4 mot 2.

Jag ser dock hellre att vi ställer Jocke mot Stövelkatten.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,366
Jocke (4) - Larsson (5), Vico (2), Vimes (1), KK (10)

KK (2) - Stövel (7), Halo (8)

Vimes (1) - Jocke (9)
 

Halo9000

Swordsman
Joined
9 Jun 2020
Messages
575
Jobb->Podcast->Öl->Sent i säng.
Mina arbetsdagar är rätt varierade, där vissa är helt baserade i kontoret medan andra är kringflängande. Det senare har varit rådande den här veckan. :)
Jo fast omröstningarna i ett varulvspel är bland de viktigaste i hela spelet. Så lite tid borde du kunnat planera in där mellan 11 och 12 tycker jag. Vad gjordes just då som var så viktigt? Eller var du nöjd med rösten på Empiricus oavsett vad som händer och isåfall varför?
 
Top