Varulv M E S T E R U L V 2 0 2 0: Andra rundan

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
Det håller jag inte med om alls :p Vem har du som tvåa?
Innan hade jag KK, men det byggde på felaktiga antaganden från min sida. Innan det var det Vimes, men det var defensiv reflex. Dessa herrar finns fortfarande kvar i mina tankar, men jag behöver gå utanför mig själv och inse att det är mycket att jag hoppas att de är ulvar - då kan jag fortfarande säga att min instinkt var rätt, trots att jag kom till rätt slutsats av fel orsaker.

Jag håller därför på att ta nya tag och samlar mig inför nästa runda: då har vi mer data och färre suspects, vilket jag hoppas fungerar som en palette cleanser för mig.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,369
Äh, vahetere.. RÖSTKAOS!!!!

Röst: Konrad Konvalj

Jocke (3)
- Larsson (5), Vico (2), KK (10)

KK (3) - Stövel (7), Halo (8), Vimes (11)

Vimes (1) - Jocke (9)
 

Halo9000

Swordsman
Joined
9 Jun 2020
Messages
575
Äh, vahetere.. RÖSTKAOS!!!!

Röst: Konrad Konvalj

Jocke (3)
- Larsson (5), Vico (2), KK (10)

KK (3) - Stövel (7), Halo (8), Vimes (11)

Vimes (1) - Jocke (9)
Du ger Jocke utslagsrösten mot sig själv eller KK?
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
Observera att spelet följer svensk normaltid. Just nu är klockan alltså 11.50 och inget annat.
 

Jocke

Bäst i rollspel
Joined
19 May 2000
Messages
4,023
Location
Sthlm
Blev sugen på att rösta på mig själv bara för att bråka mer med vimes .
Men det kan jag faktiskt inte. Jag vet att jag är grön. Gudarna kommer att förlåta mig.

Röst: Konrad Konvalj
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,369
KK (4) - Stövel (7), Halo (8), Vimes (11), Jocke (12)

Jocke (3) - Larsson (5), Vico (2), KK (10)

Jaha, är ni nöjda med det här eller ska vi köra några flyttar till!?!?!
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Risken att jag nackas är nog noll och det är ju det jag vill. Jag vill vara semibrun och klara mig undan nattmord, men jag kanske blir hängd istället? Det lutar ju åt det hållet nu. En kan ju aldrig vara säker därav postar jag detta nu.

Jag är Siare.
Jag har valt att använda min förmåga i R1 på Vimes och han var grön.
Jag har valt att använda min förmåga i R2 också. Vem jag valt kan jag inte informera om i detta nu.

Är jag en galen siare? Nej, det är bekräftat av Basse.
Är jag en naiv siare? Ingen aning. Därav mina frågor om naiv siare. Jag hade inte räknat med att det kanske fanns ett val för ulvarna att dubbelnerfa en siare. Alltså, galen eller naiv. Dessutom en Miller i spel. Min roll blir ju allt mer bajs ju mer skit det går att köpa.

Mina misstankar mot Vico? Jo, jag läste min roll och det står att jag är Siare. Tydligt och bra. Jag läste startinlägget och ingenstans förutom i fluffet står det att det finns en Siare och Väktare. Därav pingade Vico rött. Han visste mer än en standard bybo var mitt antagande. Endera är han powerroll eller ulv. I backspegeln så skall en tydligen behöva läsa andra trådar för att kunna delta till 100%. Jag har valt att inte göra det.

Jag kan fortfarande vara en naiv siare som sagt. Det gör mig riktigt bajsnödig över hur min förmåga har fungerat mot Vimes? Alltså, om jag siar alla grönt så kan ju Vimes vara ulv och då är det mitt worst case --> Mäster Ulv Vimes med sin sidekick Vicotnik.

Jag har strösslat ut min roll och mitt användande av min förmåga i tråden så det går att läsa sig till det. Alltså, om jag blev nattmördad, men då lär det inte behövas leta efter brödsmulor utan då är ju detta inlägg 100% grönt.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
KK (4) - Stövel (7), Halo (8), Vimes (11), Jocke (12)

Jocke (3) - Larsson (5), Vico (2), KK (10)

Jaha, är ni nöjda med det här eller ska vi köra några flyttar till!?!?!
Läge att inte rösta ut siaren.
Jag kanske nackas istället just nu, men då får vi leva med det.

Tänkte hålla mig semibrun in i kaklet för att inte nackas och klara galgen, men nu har det blossat upp kaos.

Vi kan hänga Larsson för att bekräfta Miller statusen som alternativ.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,369
KK (3) - Stövel (7), Halo (8), Jocke (12)

Jocke (4) - Larsson (5), Vico (2), KK (10), Vimes (12)
 
Top