Vicotnik;n251319 said:
LJS, du har under spelets gång riktat misstankar mot mig som ulv men det verkar mest vara baserat på att jag har haft en låg profil. Detta då jag inte hittat något direkt case mot mig när jag läst igenom dina inlägg, lust att förklara för oss vad som gör mig misstänkt ulv i dina ögon?
Jag är alltid misstänksam mot lågflygare eftersom en ulv har större chans att avslöja sig desto mer den skriver. En ulv som lågflyger kan alltid hoppas på att bybor brunar ner sig själva.
Jag har inte haft något case mot dig tidigare rundor för att det inte funnits något att bygga ett case på. Men nu i sista rundan - där det framgår att ulven stått själv hela spelet - blir det saken en helt annan. Det går inte att fälla ulven för att den försökt rädda eller ansträngt sig för att undvika sin kompis, för solo-ulven har aldrig haft någon kompisulv den behövt förhålla sig till. Då börjar varningsklockorna ringa när det finns en erkänt kompetent spelare som hållit sig i skymundan hela spelet (och inte varit provocerande som Xyas eller Lukas).
För hur kan en solo-ulv annars förvänta sig att vinna? Den är omringad av enbart gröna bybor, så alla cases den bygger kommer att vara i uppförsbacke. Är man en grupp ulvar kan man alltid slänga in en som håller på att åka ut i sitt case och hoppas dra med ett flertal bybor på köpet. Därför såg det ut som att du lågflugit och hoppats att jag och Basse skulle slänga sig på varandra eftersom vi knappt har gjort något annat än att bråka hela spelet.
Men skall jag vara ärlig? Jag är verkligen inte lika säker som jag var i början av rundan.
Du skriver ju själv att du inte brukar skriva mycket när du spelar, och när jag gått och kollat gamla spel på gamla forumet stämmer det ju.
Och Basse börjar med att ge sig på Halo på urusla grunder: att Halo var den som lyfte diskussionen om solo-ulven. Vi har spelat det här spelet i över två veckor - är det verkligen så långsökt att någon spelare under den tiden börjar oroa sig för en solo-ulv? Och så fort jag pressar Basse för detta backar han och lägger senare en röst på mig? Det känns som en rädd ulv som försöker läsa läget och hitta bästa sättet att lägga sin röst (och att lägga en röst på mig gör ju att Vicotnik också kan göra det för att rädda sig själv).
Men jag är så jäkla rädd över att ha på mig röda glasögon när jag tittar på Basse, för han har hoppat på mig konstant i hela spelet. Och han har också spelat som han brukar i tidigare spel - brunt och förvirrat.
Och då har vi Halo, vilket ger oss två möjligheter:
1. Han är verkligen nybörjare, men är naturligt lagd för varulvsspel (på grund av gåvor från Oden och Zeus?) och har emot alla odds lyckats överlista hela Rollspel.nus stall av veteraner så här långt.
2. Han har trollat oss från start och är inte alls någon nybörjare.
Halo började aldrig påstå att han var nybörjare förrän efter spelet var igång (har dubbelkollat anmälningstråden ifall han skrev något redan där, men nej), så det kan ha varit något han hittat på. Men han gick i och för sig in i Rasmus honungsfälla som värsta nooben... fast det gjorde Sodivra också (som är en etablerad veteran).
Det här är nog det svåraste varulvsspel jag någonsin varit med om. ':-I