Nekromanti Mäster Ulv -Runda 6

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
Vicotnik said:
Hel ärligt så nej, men att vi just nu sitter i det läge vi gör och jag ser Halo som bybo så det står mellan dig och LJS.
Så när jag jämför er så har LJS spelar mer klok och logiskt, vilket gynnar byn medan du har varit i händelsernas centrum och varit kaos som normalt. Att du spelar kaos är inte ovanligt och har sina fördelar, men just nu är det tyvärr till din nackdel.
Whoa!

Du läser inte ens?

Halo 77/LJS: vad tycker ni om det här? Är det rimligt att Vicotnik inte läser sånt här? Nu börjar jag få tillbaka lite Vicotnik-paranoja.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,310
Basenanji;n251414 said:
Whoa!

Du läser inte ens?

Halo 77/LJS: vad tycker ni om det här? Är det rimligt att Vicotnik inte läser sånt här? Nu börjar jag få tillbaka lite Vicotnik-paranoja.
Det jag svara nej på var "Ärt det logiskt? Är det rimligt?" inte din inledande fråga.
 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
Basse, svara ärligt, om vi bortser från rösterna:

Vem tror du verkligen är ulv av oss? Jag, Vicotnik eller Halo? Vem tror du - på riktigt?
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
LJS said:
Men om du nu misstänker att vi håller på att bli snuvade av Halo (som verkar undvika ännu en farlig omröstningsfas), varför lägger du inte din röst på honom?
Därför att jag just nu ser det som helt orimligt att en ensam ulv-Vicotnik gör en sån tabbe som han gjorde i R1.

Det är en sådan här diskussion som jag behöver ha med dig och Halo 77: kan det ändå finnas något skäl till att Vicotnik – i rollen som ensam Mästerulv med möjlighet att överväga om han ska ta hjälp av andra eller om han ska köra helt solo – ändå klantar till det på det sätt han gör?

Nej, i mina ögon är det bara för knäppt. Och om halo är grön, Vico är grön, jag är grön, då är du MU.

Men du känner ju också Vicotnik. Hur ser du på det?
 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
Basenanji;n251417 said:
Därför att jag just nu ser det som helt orimligt att en ensam ulv-Vicotnik gör en sån tabbe som han gjorde i R1.

Det är en sådan här diskussion som jag behöver ha med dig och Halo 77: kan det ändå finnas något skäl till att Vicotnik – i rollen som ensam Mästerulv med möjlighet att överväga om han ska ta hjälp av andra eller om han ska köra helt solo – ändå klantar till det på det sätt han gör?

Nej, i mina ögon är det bara för knäppt. Och om halo är grön, Vico är grön, jag är grön, då är du MU.

Men du känner ju också Vicotnik. Hur ser du på det?
Nej, jag tror inte att ulv-Vicotnik skulle ha gjort det, av misstag eller med flit. Tyvärr tycker jag det, trots att jag tror att det förseglar din röst på mig.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
Fan, LJS, det är ju hiskeligt svårt!

LJS said:
Basse, svara ärligt, om vi bortser från rösterna:

Vem tror du verkligen är ulv av oss? Jag, Vicotnik eller Halo? Vem tror du - på riktigt?
Jag tror att det är Halo. Han har inga kopplingar till Varulvsklubben. Han har kört Resistance mm. Han fäster ingen jättestor vikt vid möjligheten att värva några kompisar. Han har legat lågt den här rundan och var knappt med i rundan när Lukas röstades ut.

Jag tror att det är Vicotnik. Lågflygeri plus att han är konstig i R1 med antingen full koll men samtidigt snurrigt kring värvandet av ulvar.

Jag tror att det är du – LJS. Du är listig nog att inse (jag insåg det inte) vilken enastående fjäder i hatten det är att vinna ensam. Du har inte mindre än tre gånger tagoit för givet att du ska överleva till nästa runda.

Jag vet inte. Jag är grymt osäker. Jag hjälper gärna byn, men kan inte dra lasset själv. Jag har försökt den här rudnan att visa hur byboig ljag är. Kanske har jag fastnat på LJS en gång till, men jag försöker hålla alla alternativ öppna och diskutera/tänka i grupp.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
LJS said:
Nej, jag tror inte att ulv-Vicotnik skulle ha gjort det, av misstag eller med flit. Tyvärr tycker jag det, trots att jag tror att det förseglar din röst på mig.
Synd att du var så snabb med röstandet i den här rundan då. Nu framstår din tidiga röst på Vicotnik (i mina ögon) som ett ulvigt drag.
SABLA SPEL ATT VARA SVÅRT!
 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
Jag håller på att åka ut. Jag vet att jag är bybo, så jag vet att vi förlorar om jag åker ut.

Vad vill du diskutera Basse?

Röst: Ingen
 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
Basenanji;n251421 said:
Märker ni att Halo 77 inte är här? Stör det er?
Det här är ju spelets viktigaste runda, och rösterna kan falla hur som helst.

Ja, det oroar mig. Särskilt med tanke på att det hänt innan vid ett kritiskt läge.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
Halo 77 är inte här. Det är en timme kvar till slutet.

Om Halo 77 är bybo borde han hänga här. Men han kanske tänker att vi komemr hugga varandra i ryggen hela rundan ut – vi har ju gjort det i spelet tidigare.

Ni är knäppa – Vicotnik och LJS – men jag diggar er och jag tror faktiskt att vi håller på att bli snuvade av ett riktigt duktigt nyförvärv.

RÖST: Halo77
 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
Jag är part i målet: jag kommer rösta på Halo för att rädda mig själv.

Var är dina åsikter om Halo, Vicotnik? Jag och Basse ser ju båda dig som grön på grund av din miss i början.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
Röstläget just nu:

Basse (1): Vicotnik
LJS (1): Halo,
Halo 77 (1) Basenanji

Ej röstat: LJS

Äldsta rösten: Vicotniks röst på Basenanji


Så just nu är det Basenanji som åker ut.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,310
Jag håller Halo som trolig bybo, detta baserat på vilka som har blivit nattmördade, då det känns orimligt att Halo som är ny här på forumet till maffia spel skulle gå efter de skickliga spelarna första rundan, framför allt Empiricus som inte gjort mycket väsen av sig. Sen ser jag det som smått grönande att han valde att flytta sin röst från Basse nu i sista runda för att skapa två drev. Utöver det så har jag väldigt dålig koll på Halo och vore inte för nattmorden skulle min röst ligga på Halo.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
Aaargh...nu blir jag galen av paranoia: är det Vicotnik som är master wooolf ändå? LJS! Ge mig din hjärna! Ge mig logik! Ge mig svaret! VEM ÄR MÄSTER ULFV?!
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,310
Basse nu säger jag samma sak som sades till mig när jag tog rygg på Sodivra och röstade på Lukas, rösta på den du håller som mest trolig ulv.
 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
Basenanji;n251428 said:
Aaargh...nu blir jag galen av paranoia: är det Vicotnik som är master wooolf ändå? LJS! Ge mig din hjärna! Ge mig logik! Ge mig svaret! VEM ÄR MÄSTER ULFV?!
Vi har tre veteraner som alltid har spelat som de brukar göra.

En av veteranerna har lågflugit, men de två andra veteranerna har gått ihop och grönt honom på grund av misstaget.

Vi har en nybörjare som gömmer sig vid röstningarna.

Jag var mer och mer säker på att du var röd, men sedan tog du bort din röst från mig, la den på Halo, trots att Vicotnik hade äldre röst på dig. Det var starkt grönande.

Enda anledningen till att en ulv gjort så var för att han fruktade att Halo skulle byta sin röst. Jag tycker att mina argument mot dig var bra, men Halo är ju inte här.

Är Vicotnik röd? Vi har ju precis kommit överens om att han är grön; då kan han bara vara ulv om han begick ett genuint misstag i början på grund av stress (om du och jag är gröna kan vi inte ens föreställa oss hur pressande det känns att vara solo-ulv, det kan nog ingen göra).

Om han är grön tycker han att mina argument håller (som hur nattmorden pekar mot dig), men Vicotnik: tog du i beaktande vad Basse offrade för att flytta rösten från mig?
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
Jag tycker att det är oerhört konstigt att Halo 77 inte är här. Antingen så har det hänt något, eller så bryr sig inte Halo eller så litar Halo på att det blir en bybo som åker ut.

Därför ligger min röst på Halo.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,310
Samt att be övriga spelare bestämma vem du ska rösta på är väldigt ulvigt, detta eftersom det är svårare att rikta misstankar mot en person man vet är oskyldig.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,310
LJSLarsson;n251431 said:
Om han är grön tycker han att mina argument håller (som hur nattmorden pekar mot dig), men Vicotnik: tog du i beaktande vad Basse offrade för att flytta rösten från mig?
Nej, eftersom jag skrev min post samtidigt så såg jag den inte.
 
Top