Nekromanti Mäster Ulv -Runda 6

Halo77

Veteran
Joined
20 May 2017
Messages
189
LJSLarsson;n251220 said:
Hur säker är du på att Basse är ulv?

När Basse skrev sina försvarssidor var det inte 100% säkert att byn skulle förlora, men det såg ju verkligen troligt ut. De flesta som hade skrivit i tråden och pratat om vilka varianter de skulle välja om de var Mäster Ulv inkluderade ju tre ulvar.

Vi i byn måste samarbeta och hjälpa varandra att komma fram till något gemensamt. Om vi röstar åt olika håll vinner ulven oavsett vem av oss det är.

Har du några argument för varför Basse är mer trolig än Vicotnik?
Fast Basse trillade ju av stolen redan i R3 då vi visste att vi hade minst en runda till att spela. Sodivra kom med ett tungt case mot honom och han var på vippen att ge upp redan där. Varför?

Det här är i sig inget tungt case och jag har i andra spel sett folk tilta vid press oavsett om de är röda eller gröna. Jag brukar också tilta ibland även som grön och det har jag förlorat många partier resistance på innan jag lärde mig bli bättre på det.

Men de flesta tiltar MER om de är röda.

Har du spelat med Basse tidigare och isåfall verkar denna reaktion typisk för honom när han sitter under stor press, som t.ex att förlora om han blir utröstad? Spelar han olika vid grön eller röd?

Det finns förstås annat man kan ta upp mot Basse som att han varit väldigt drivande i frågor om hur många ulvar vi har, viktigt att nämna tre misstänkta i varje misstanke osv. Ska titta lite mer på det.



Men först vill jag vända blickarna mot vår lågflygare Vicotnic.
 

Halo77

Veteran
Joined
20 May 2017
Messages
189
Vicotnik;n251208 said:
Inser du hur dumt det skulle vara av mig om jag spelat ett låg flygande spel hela partiet för att i sista runda göra vad jag kan för att dra till mig uppmärksamhet?

Anledingen till att jag la min röst på dig är inte för att du är ny utan för du är den jag har minst koll på av oss som är kvar i spelet. Inte i form av att jag inte känner till din spelstill eller din personlighet här på forumet utan för att du liksom jag har haft en lägre profil i spelet än de övriga kvarvarande.

Angånde att jag röstas ut så beslutar byn att jag är den mest troliga att vara ulv så är det så och jag kommer förlora oavsett min faktion. Detsamma gäller alla andra som är kvar i spel. Den som åker ut nu kommer förlora spelet oavsett om personen är bybo eller ulv. Så det är endast logiskt att jag inte vill bli utröstad i nuläget. Där emot hade det varit förra eller första rundan så hade jag inte brytt mig ifall jag hade röstas ut för då hade jag fortfarande haft chansen att vinna spelet, även fast jag vore död.
Ja det vore dumt såvida du nu inte tror att ditt misstag i början av turen är till din fördel. Dessutom så är det väl helt omöjligt att spela utan att dra på sig uppmärksamhet nu när vi bara är fyra?

Sure det är logiskt att inte vilja bli utröstad men är det logiskt att kunna tänka sig rösta ut folk med argumentet lägre profil? Det har hittills lett till flera utröstade bybor, bybor som hållit mycket lägre profil än jag. Det är helt enkelt ett argument som inte håller.

Samt vad var det där om att Basse förtjänar att vinna? Låter inte som något en vinnarskalle som du skulle kläcka ur dig om du inte visste att det gynnade dig på nåt sätt.
 

Halo77

Veteran
Joined
20 May 2017
Messages
189
Tja

Då var man tillbaka i det här träsket igen efter en lång tids frånvaro.

Nu går jag förvisso händelserna i förväg men inför runda två och framåt så kommer vi få information från ulvarna i form av att de avslöjar en förmåga som Mäster ulv inte har valt.
Bland de förmågor som mäster ulv kan välja mellan så tror jag det är mycket troligt att vi kommer få någon av följande för runda två:

Ingen siare
Ingen väktare
Vigilante

Anledingen till att jag tror detta är att ingen av dessa tre förmågor är något ulvarna tjänar på att ta.
Att de skulle ta bort siaren och själva hävda sig som siare är en väldigt stor risk, framför allt när vi vet att de haft möjligheten att ta bort siaren.
Att lägga två poäng på att ta bort väktaren finns det ingen vits med, då är trasig väktar förmåga bättre när det kommer till att skapa oreda i byn. Att ta bort väktaren och låta en ulv hävda att han är väktare är åter igen stor risk som sätter mångas blickar på dig.
Vigilanten är som tidiagre nämnt oftast mer gynnasam för byn och en stor risk för ulvarna att ta med då de själva kan falla offer för vigilantens nattmord.

Som det redan nämnts i tråden så känns Nattmord som en given förmåga, utan den så tror jag att ulvarna kommer få de väldigt svårt att vinna. Sen skulle jag nog själv valt att plocka in två extra ulvar, vilket totalt blir 5 poäng. Kvar då är 1 poäng och då kommer det ner till trasigväktar förmåga, rollblockering, miller eller galen siare. Av dessa så skulle jag antingen ta in en galen siare eller trasig väktarförmåga.

Vilken av dessa beror på vi får reda på tillhörighet på rollerna vi röstar ut eller inte. Får vi inte reda på det så skulle jag gå med galen siare annars trasigväktar förmåga för att göra det lättare att komma åt siaren när den väl avslöjar sig.

Vicotnics första inlägg i R1. I början av inlägget så skriver han om de förmågor som Mäster ulv har valt och vidare spekulerar han i vilka förmågor och vad han skulle ha valt. Läs de första fem raderna noga. Han skriver flera gånger att Mäster ulv väljer saker. Han skriver lite lnägre ner att han skulle valt att plocka in två extra ulvar och hur mycket poäng allt kostar osv. Känns detta som någon som inte känner till upplägget? Eller är det en person som inte har behövt läsa samma upplägg som oss andra?

Så här står det i upplägget:

Värva ulv (1 p)
Du väljer själv vem du värvar.

Värva ulv (2 p)
Du väljer själv vem du värvar.

Värva ulv (3 p)
Du väljer själv vem du värvar.


Det går väl inte att missa?


Sen skriver han strax efter att Basse gjort en liknande miss:

Personligen så utgick jag ifrån att de eventuella extra ulvarna skulle slumpas.

Men ni som pratar om att mäster ulv eventuellt skulle få välja extra ulvar och har nämt ett par möjliga kandidater, hur kommer det sig att ni skulle välja just dem?
Så först ger han sken att ha stenkoll på upplägget men sen så gör han denna miss?




Jag skev att Basse precis innan gjorde en liknande miss här är den:

Jag skulle verkligen vilja veta hur ni andra tolkar spelupplägget kring värvningar.

Är det något som Mästerulven kunde göra FÖRE spelstart eller är det något som endast kan ske UNDER SPELETS FORTSKRIDANDE?

Jag har förmodligen tolkat det galet: jag trodde att spelet startade med endast en ulv som sedan under spelets gång kunde värva nya spelare till sitt ulvlag. Vi har haft sådana spel tidigare.

Jag misstänker just nu att .113 har försagt sig genom att förtyligfa att mästerulven fick rekrytera ulvar INNAN spelstart:

Värvad ulv är väl före spelstart?


Men utöver denna eventuella fadäs blir jag misstänksam mot att en så superb varulvsspelare som .113 så tidigt går ut och anmäler sin kommande frånvaro. Plus att han verkade vara lite nervös nu med tanke på ovanstående.


Detta inlägg är också väldigt scum men Basse framstår här som nån som läst upplägget men sedan bakar in lite egna antaganden om det. Vicotnic verkar å andra sidan inte läst upplägget alls eller iallafall inte samma upplägg som oss andra.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,310
Halo77;n251228 said:
Ja det vore dumt såvida du nu inte tror att ditt misstag i början av turen är till din fördel. Dessutom så är det väl helt omöjligt att spela utan att dra på sig uppmärksamhet nu när vi bara är fyra?

Sure det är logiskt att inte vilja bli utröstad men är det logiskt att kunna tänka sig rösta ut folk med argumentet lägre profil? Det har hittills lett till flera utröstade bybor, bybor som hållit mycket lägre profil än jag. Det är helt enkelt ett argument som inte håller.

Samt vad var det där om att Basse förtjänar att vinna? Låter inte som något en vinnarskalle som du skulle kläcka ur dig om du inte visste att det gynnade dig på nåt sätt.
Sant, jag ämnar att använda mina misstag till en fördel på så sätt att jag inte tänker gömma dem. Jag kunde ha låtit det hela bara vara och låta bli att ta upp det men jag ser ett syfte i att lyfta fram dem och det är för att ge er en bättre möjlighet att bedöma mig.

Min röst handlar inte om att du har haft en lägre profil, min röst handlar om att jag ser både LJS och Basse som mer gröna än dig på grund av deras spel. Jag kan tänka mig att lägga min röst på Basse och rösta ut honom, då jag fortfarande inte ser honom som helt grön vilket jag gör när det kommer till LJS.

Så just nu är jag mest benägen att hänga dig, där efter Basse.

Gällande att Basse förtjänar att vinna ifall han är ulv är på grund av att han har varit så mycket i rampljuset och har lyckats hålla sig kvar i spelet trots allt. Att som ulv flyga lågt och undvika att dra till sig uppmärksamhet är inte lika imponerande som att vara en av de mest tongivande karaktärerna för spelet. Ja jag har en vinnar skalle men jag kan samtidigt uppskatta andras vinster.
 

Halo77

Veteran
Joined
20 May 2017
Messages
189
Vicotnik;n251231 said:
Gällande att Basse förtjänar att vinna ifall han är ulv är på grund av att han har varit så mycket i rampljuset och har lyckats hålla sig kvar i spelet trots allt. Att som ulv flyga lågt och undvika att dra till sig uppmärksamhet är inte lika imponerande som att vara en av de mest tongivande karaktärerna för spelet. Ja jag har en vinnar skalle men jag kan samtidigt uppskatta andras vinster.
Fast problemet är att du använde det som argument att inte rösta på honom. Han har kämpat men vad har han producerat. Hur har han hjälpt byn med sin spamning R4? Det fanns liksom inget där som gick att gå på. Eller har du sett något jag har missat?
 

Halo77

Veteran
Joined
20 May 2017
Messages
189
Vicotnik;n251231 said:
Min röst handlar inte om att du har haft en lägre profil, min röst handlar om att jag ser både LJS och Basse som mer gröna än dig på grund av deras spel. Jag kan tänka mig att lägga min röst på Basse och rösta ut honom, då jag fortfarande inte ser honom som helt grön vilket jag gör när det kommer till LJS.

Anledingen till att jag la min röst på dig är inte för att du är ny utan för du är den jag har minst koll på av oss som är kvar i spelet. Inte i form av att jag inte känner till din spelstill eller din personlighet här på forumet utan för att du liksom jag har haft en lägre profil i spelet än de övriga kvarvarande.
Det går fort i svängarna nu!
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,310
Ja, även för din del, du pekar ut två rader som du citerar utan att läsa vad jag skriver.

Vi båda har haft en låg profil i spelet i jämförelse med andra. Detta medför att jag inte har lika god uppfattning om dig i jämförelse med Basse och LJS. Jag röstar inte på dig för din låga profil utan för att jag inte har koll på dig på grund av din låga profil.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
Vicotnik, orkar du en gång till förklara hur du tänkte kring värvandet av ulvar runda ett?

Vicotnik said:
Personligen så utgick jag ifrån att de eventuella extra ulvarna skulle slumpas.

Men ni som pratar om att mäster ulv eventuellt skulle få välja extra ulvar och har nämt ett par möjliga kandidater, hur kommer det sig att ni skulle välja just dem?
(Min fetstil)

Hur vill du kommentera detta idag?
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
Om vi läser runda ett så finns det en hel del input från Vicotnik och Larsson kring spelupplägget där.

Tex:

Vicotnik
#10
Tja
Vicotnik said:
Då var man tillbaka i det här träsket igen efter en lång tids frånvaro.

Nu går jag förvisso händelserna i förväg men inför runda två och framåt så kommer vi få information från ulvarna i form av att de avslöjar en förmåga som Mäster ulv inte har valt.
Bland de förmågor som mäster ulv kan välja mellan så tror jag det är mycket troligt att vi kommer få någon av följande för runda två:

Ingen siare
Ingen väktare
Vigilante

Anledingen till att jag tror detta är att ingen av dessa tre förmågor är något ulvarna tjänar på att ta.
Att de skulle ta bort siaren och själva hävda sig som siare är en väldigt stor risk, framför allt när vi vet att de haft möjligheten att ta bort siaren.
Att lägga två poäng på att ta bort väktaren finns det ingen vits med, då är trasig väktar förmåga bättre när det kommer till att skapa oreda i byn. Att ta bort väktaren och låta en ulv hävda att han är väktare är åter igen stor risk som sätter mångas blickar på dig.
Vigilanten är som tidiagre nämnt oftast mer gynnasam för byn och en stor risk för ulvarna att ta med då de själva kan falla offer för vigilantens nattmord.

Larsson
#12

LJS said:
Varför har inte de någon glädje av att ta bort siaren?

Jag kan hålla med om att det är en stor risk som ulv att låtsas vara siare (jag anser dock detta fortfarande fullt möjligt och något vi måste vara vaksamma mot), men att få bort siaren helt måste väl vara guld värt även om man inte försöker köra någon blufftaktik? Lyckas siaren hålla sig vid liv är den en tickande bomb för ulvarna; även siaren aldrig hittar någon ur fiendelaget grönar den fortfarande bybor till höger och vänster.

Jag håller med om 'vigilante' och 'ingen väktare' (eftersom det är en utmaning för väktaren att väkta rätt), men tycker att det är märkligt att 'ingen siare' är ett dåligt val i dina ögon.
Vicotnik
#15

Vicotnik said:
Jag anser att det inte är värt att ta bort siaren till det priset. Anser att det kostar för många poäng att ta bort siare och personligen lägger jag större värde vid nattmordet samt två extra ulvar. Är siaren kvar i spelet kan de alltid hålla på naiv siare samt galen siare som förmågor, vilket gör att vi inte kan lita på siaren så länge han inte hittar en ulv. Och så fort siaren går ut med den informationen så måste vi ta ställning till om siarens tillsånd. Chansen att siaren lyckas hålla sig vid liv och hitta mer än en ulv innan han går ut med informationen är väldigt liten.

Där emot om Mäster ulv vågar spela ett högt spel så tar han bort siaren, och har en extra ulv och nattmord. Under dessa förutsättningar så är chansen att ulvarna vinner väldigt låg, detta eftersom de måste eliminer oss så de är lika många som oss. Jag betvivlar att ulvarna kan spela ett så perfekt spel att de inte förlorar en enda spelare under alla rundor. Vilket skulle betyda att de måste få ner oss till 1-2 bybor för att kunna vinna. Där av anser jag att ta bort siaren är en för stor kostnad för ulvarna.
——

Halo 77: om du läser omväxlande som att Ulv-Larsson/bybo-Larsson skriver, hur tolkar du meningsutbytet ovan?

Vicotnik och LJS: Hur ser ni på meningsutbytet själva?
 

Halo77

Veteran
Joined
20 May 2017
Messages
189
Vicotnik;n251235 said:
Ja, även för din del, du pekar ut två rader som du citerar utan att läsa vad jag skriver.

Vi båda har haft en låg profil i spelet i jämförelse med andra. Detta medför att jag inte har lika god uppfattning om dig i jämförelse med Basse och LJS. Jag röstar inte på dig för din låga profil utan för att jag inte har koll på dig på grund av din låga profil.
Men stämmer verkligen detta, har jag verkligen haft lägre profil än LJS? Är det mest en känsla du fått pga våra olika spelstilar?
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,310
Då jag läste start inlägget så läste jag värv extra ulv, vilket jag direkt konstatera att Mäster Ulv får köpa sig extra ulvar var på jag inte läste undertexten till "förmågavalet" eftersom jag utgick ifrån varulvsspels standarden, dvs ulvarna slumpas. Så där av min miss gällande att Mäster ulv fick välja sina kamrater.

Detta i sin tur fick mig att ställa frågan till er som pratade om att Mäster ulv skulle välja sina kamrater och varför. I detta läge hade jag inte någon koll på om Mäster ulv fick slumpade kamrater eller om han fick välja. Båda alternativen var fortfarande verkliga scenarion för min del.

I övrigt så är det inte så mycket att kommentera, jag slarvade med att läsa start inlägget vilket genereade det inlägget.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
Sista jag skriver, nu ska släktingar firas och saxofonen blåsas rent.

Det här är skitsvårt. Jag är starkt övertygad om att vi måste resonera kring att det står mellan de två vi misstänker mest. Som andra har sagt så måste vi rösta ut en ulv den här gången, det funkar inte att ha ett spritt röstfält. Då är det bra om vi kan utgå från att det står mellan två deltagare snarare än tre.

Låt oss anta att vi har fyra deltagare och att deltagare (D) är ulv:

Om A, B och C alla misstänker två kandidater istället för tre så eftersom kandidat A har grönat sig...

A...misstänker B och D
B...misstänker C och D
C...misstänker B och D
D...misstänker A och B

...så kommer det vara störst sannolikhet att vi hittar D, eftersom flest bybor misstänker D.

Kan vi enas kring att någon av oss är grönare än Irland ändå? :D

----

För ögonblicket läser jag Halo 77 som grön. Mina kandidater är i så fall Vicotnik och LJS.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,310
Halo77;n251238 said:
Men stämmer verkligen detta, har jag verkligen haft lägre profil än LJS? Är det mest en känsla du fått pga våra olika spelstilar?
Om det stämmer kan jag inte säga och det kan mycket väl vara som du säger att det är en uppfattning/känsla jag har fått.

Röst: Ingen

Lägger ner min röst för tillfället. Ska gå tillbaka och läsa igenom dina inlägg engång till.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,310
@Basse gällande LJS och min konversation. Den största skillnaden mellan oss är att vi värderar siaren på helt olika sätt. Som ulv ser jag inte siaren som ett särskillt stort hot, det ska mycket till innan siaren blir värd 3 poäng enligt mig. Medan LJS verkar se Siaren som ett seriöst hot mot ulvarna och av dömma av det citerade inlägget så är det inte omöjligt att LJS skulle ta bort siaren som ulv. Vilket är ett lägge vi sitter i just nu, då vi har troligtvis inte haft någon siare med i spel.
 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
Basenanji;n251237 said:
Vicotnik och LJS: Hur ser ni på meningsutbytet själva?
Jag tyckte att det var iögonfallande att negligera fördelen med en frånvarande siare. En väktare kan alltid slarva och inte uträtta något för byn, men håller sig siaren i liv så är det ofta den rollen som hjälper byn att fälla ulvarna. Även en galen siare skulle göra detta. Visst - det skulle först vara kaos i byn eftersom allt var tvärtom - men den charaden skulle hålla kort tid och sedan skulle all information man fått från siaren vara värdefull igen.

Visst, vill man snåla med poängen är en naiv siare nästan lika bra som ingen siare alls, och har man tur kan siaren rent av sia en ulv grön och det aldrig hinner avslöjas innan spelets slut (fast ulven skulle ändå aldrig vara 100% grön eftersom byn kände till möjligheten till naiv siare).

Men om man som Vicotnik påstår att man skulle välja två extraulvar och nattmord så har man inte råd med naiv siare utan för nöja sig med galen, så hans tankar stämmer inte ändå.

Eftersom jag tyckte det var uppenbart att 'ingen siare' var värt priset kändes det konstigt med någon som inte tyckte det. Kunde det vara en ulv som inte ville att vi skulle gå och tänka i de här banorna?

Och nu är vi här i sista rundan med en solo-ulv som antagligen tog bort siaren. (Det kan ju ha varit KK, men det kommer vi inte få veta förrän efter spelets slut).
 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
Basenanji;n251241 said:
För ögonblicket läser jag Halo 77 som grön. Mina kandidater är i så fall Vicotnik och LJS.
Hur gick det här till? I det inlägg där du la ner din röst på Halo hintade om att det fanns annat mellan raderna som rödade honom:

Basenanji;n251211 said:
Okej Halo och LJS - det är ett ruskigt tunt case jag har på Halo. Men det finns mer än det du pratar om LJS, om du läser mitt inlägg lite mellan raderna. Men okej, jag tar bort min röst.

RÖST: Ingen
Hur kan han gå från din rödaste kandidat till din grönaste på en gång?

Jag har sett dig som grön efter din insats mot Sodivra, men det krävs verkligen en stor mental ansträngning för att göra det. När du beter dig så här undrar jag inte om du är mästerulv i alla fall.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,310
@Halo nu vet jag varför jag inte har någon uppfattning om dig. I stora dra så började du med en låg aktivitet och nu fram mot slutet har den ökat. Där emot så har du väldigt korta inlägg som lätt drunkar bland alla större inlägg. Där av min uppfattning om att du har en låg profil.

Det enda jag direkt reagerade på är detta inlägg runda 4:

Halo77;n250461 said:
Men är vi verkligen helt säkra på att det är tre ulvar? Det är vi inte så därför vill jag ta upp frågan om det kanske är så att det bara finns två eller bara en ulv.

Vart har förresten siaren tagit vägen?

Utröstad, nattmördad och isåfall vem kan det ha varit och visste han något som påverkade hans spel?

Är siaren bortköpt eller sitter han fortfarande med information vi skulle kunna ha nytta av och isåfall varför har inte siaren trätt fram ännu?

Finns det något vi kan utröna av detta
Och anledningen till det är just nämnandet av 1 ulv. Utöver det så hittar jag inget jag finner direkt "konstigt".
Sen ska jag även nämna att jag endast kollat på dina inlägg så jag vet inte om någon annan har lyft tanken om 1 ulv innan dess.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,310
Kommer vara borta från forumet ikväll (pga studier).
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
LJS said:
Hur kan han gå från din rödaste kandidat till din grönaste på en gång?

Jag har sett dig som grön efter din insats mot Sodivra, men det krävs verkligen en stor mental ansträngning för att göra det. När du beter dig så här undrar jag inte om du är mästerulv i alla fall.
MM, visst jag fattar det. Men Halo 77 är den som jag tycker är absolut svårast att analysera. I ett inlägg så diskuetrar jag att diskutera PM. Det är ett fult sätt att vinna på, och jag ska verkligen försöka avhålla mig från det, men den ende som svarade på det där var Halo77. Drt gav i min sjuka värld en hel massa rödping, som jag har försökt räkna bort.

Nu när vi befinner oss i den här absurda situationen så kom det där tillbaka.

----

Men halo är väl den av oss som jag just nu bedömer verkar mest förnuftig. Därav grönandet. Och dessutom VET JAG INTE hur det ligger till. Jag tycker att ni alla är scummiga och min paranoida hjärna gör er alla till en Mäster ulv.

----

De här indicierna skramlar högt just nu.

Spelupplägget
Vico och LJS pratar om något som innebär att de antingen är justa bybor som spekulerar eller så är någon av dem ulvig som planterar grejer. Halo 77 har diskuterat en ev situation med en ensam ulv. Det är ulvigt eftersom det är en så himla otänkbar grej ("Fan, nu vet jag! JA SKA TA HEM HELA KLABBET PÅ EGEN HAND JA FYFAN VA COOLT DET SKA JA'!!!!"). Att göra sådär känns grymt ologiskt.

Vem vill vara Mäster ulv?

– Vico är en HÅRD TUFF KILLE SOM ÄR OND! OCH ALLTID SPELAR FÖR ATT VINNA! SJÄLV!
Ja, han skulle kunna få världsherraväldet på huvet och vilja ta över allt. Själv.

– LJS är varulvsspelsräv, men som tröttnat lite på slutet. När han inser hur Vimes tänker lägga upp det (tänk tex på hur LJS argumenterar för att vi spelare skulle ha betänkligheter gentemot att välja att vara ensamma för att det skulle sabba Vimes spel? Scummigt, för vem känner så? Har LJS övervägt detta för sig själv?). Jag kan tänka mig att LJS inte tackar nej till den fjäder i hatten det innebär att vara ensam herre på täppan.

– Halo 77 är ensam från början. Han har inga kopplingar till nån. Vafan vadå rollspel.nu:s Varulvsklubb? Skit i dem! Jag tar hem det här själv!

Varför valdes de som valdes för nattmord?
(Det här tycker jag grönar Halo)

Empiricus x2, KK, Sodivra, .113. <--- dödde

Jag tolkar det som att vi har att göra med en mästerulv som VET vilka spelare som ska tas ut. Och som har spelat med Empiricus förut och därför värderar Empiricus högt.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,310
Första gången jag tror någon har hänvisat till mig som hård och tuff, även om jag läser in det med en stor nypa sarkasm. Gällande världsherravälde så det är inte otänkbart dock föredrar jag att agera som makten bakom tron än att härska från den.

Håller med dig om att valen av nattmord grönar Halo, för som du säger så är det de erkända skickliga spelarna som har blivit mördade.

Bra fångat för övrigt.

Ska sätta mig ikväll efter studierna och kolla igenom LJS och se över varför jag håller honom som bybo.
 
Top