Nekromanti Mäster Ulv - Runda 5

.113

Swashbuckler
Joined
8 Feb 2012
Messages
2,660
Location
norrlänning
Halo77;n251059 said:
Okej... men hur vet vi det? Att siaren är borta och för den delen så spelar det ju inte någon roll eftersom Jocke skrev det där R1 när vi inte hade nåt att gå på alls.
Det som är poängen, de kan ha tagit bort siaren och eftersom jag ändå tror Jocke är ulv sen länge så bryr jag mig inte om ett helt annat litet case som inte spelar så stor roll
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Halo77;n251059 said:
Okej... men hur vet vi det? Att siaren är borta och för den delen så spelar det ju inte någon roll eftersom Jocke skrev det där R1 när vi inte hade nåt att gå på alls.
Vi vet inte det, men med tanke på att siaren rimligtvis borde ha kommit ut sista sekunden runda 2 eller tidigt runda 3 och ingen har claimat siare så här långt så är det väldigt troligt att vi aldrig haft en siare.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,698
Nu måste jag uträtta ärenden, men ska försöka svara lite.

Spelupplägg/Om jag vore Mäster ulv
Om jag vore Mäster ulv hade jag rekryterat två ulvar (3p), haft med nattmord (2p) och en galen siare. Min ulvstrategi hade varit att ligga lågt, gärna göra som Mukwa, KK, Sodivra och Xyas och helt enkelt låta bli att posta. Eftersom väktaren är med i spel hade jag nattmördat typ Lukas, Halo m fl bara för att byn ska börja hetsa själva mot KK, Sodivra m fl. Sedan i R3/R4 ta bort den galne siaren, ev helst innan det upptäcks att den galne siaren är just galen. Snacka om KAOZ! Jag hade valt Empiricus och Xyas som medulvar.

Om det skulle behövas: offra en ulv i R5.

Om att fånga ulvar:
Jag tror ju på att de här diskussionerna är bra och jag ska noga läsa de idag. Vem dröjer emd att svara? vem spekulerar litegrand? Tycker att det finns något hett i Halo 77/Vicotniks engagemang. .113 verkar vara bybig som driver så hårt. LJS är klok (men i min paranoida hjärna är ju också LJS Mästerulv/Mästerbybo om vartannat).

Antingen ser jag Jocke+annan som ulv eller Vicotnik+LJS. Just nu ligger min röst på Jocke och där ligger den bra. Det enda gruset är Jockes ovilja att försvara sig själv: "Jaha, blir jag utröstad? Låt gå." Antingen är det en grymt cool ulv eller så är det en spelare som tänker mer på festen i Sandhamn än varulvsspel.

Sodivra tror jag mest åkte ut för att ulvgänget upptäkte att han var en bra spelare. Just viljan att byta från mig till Lukas gav ulvarna (ulven?) insikten att han inte vara så tunnelseende han först verkade.
 

Halo77

Veteran
Joined
20 May 2017
Messages
189
.113;n251060 said:
Eller så läser vi tråden och slutar ljuga igen, jag sa redan när din röst låg på mig att jag börjat misstänka dig
Men det var inte vad jag påpekade utan snarare att du blev väldigt till dig när jag började misstänka Vicotnic. Tydligen var det lite tabu i din värld?
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,698
Och just det: OM någon försöker rädda sig själv med ett siarclaim kommer det påverka mig nada, niente, nothing. Siaren ska i så fall dö dö dö.

Fast det hade varit kul att pressa denne på vem som hade blivit siad etc.

----

Jag tror att Mäster ulv har valt:

Värva ulv (1p), Nattmord (2p), Ingen siare (3p).

----

Lite udda väl? Vad tror ni?
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Basenanji;n251069 said:
Jag tror att Mäster ulv har valt:

Värva ulv (1p), Nattmord (2p), Ingen siare (3p).

----

Lite udda väl? Vad tror ni?
Nix, perseonligen känns det snarare som ett rimligt senario just nu. Som jag nämde i min förra post så hade vi haft en siare så hade den förhoppningsvis gått ut i slutet av runda 2 eller början av runda 3.
 

Halo77

Veteran
Joined
20 May 2017
Messages
189
Vicotnik;n251062 said:
Vi vet inte det, men med tanke på att siaren rimligtvis borde ha kommit ut sista sekunden runda 2 eller tidigt runda 3 och ingen har claimat siare så här långt så är det väldigt troligt att vi aldrig haft en siare.
Då är det ännu underligare att Jocke lite diskret claimar en powerroll. Det känns som något en ulv som tagigt bort siaren skulle tänkas kunna göra.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,698
Den där siarhinten, må vara att jag gillar att folk brödsmular grejer, men den är väl ändå rätt tunn? Jag tycker att Jockes rödaste drag är att han återkommande har varit så uppgiven. Hittar inte posten nu, men det finns minst två poster där Jocke säger att han inte ser något rödande hos någon. I min värld är det asulvigt eftersom jag är så paranoid av mig: alla är snarare ulviga än att ingen är det. Och vafan, lite tankar om spelet kan man väl ha?

Sedan: om spelet inte tar slut nu skulle jag misstänka Halo 77 enormt mycket eftersom han är den ende (?) som diskuterat ett upplägg med ensam ulv vs 12 bybor. Plus att LJS press mot honom inte ledde någonvart.

Halo 77: tror du alltså på en möjlig duo i .113 och Vicotnik? Hur fick de kontakt med varandra? Vem rekryterade vem? Osv.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,698
Halo77 said:
Då är det ännu underligare att Jocke lite diskret claimar en powerroll. Det känns som något en ulv som tagigt bort siaren skulle tänkas kunna göra.
Så där tänkte jag också först, men det är egentligen grymt orimligt. Om ulvlaget tar bort siaren, för att därefter claima siarrollen, kommer det skapa oerhört stor press på denne fejk-siare att leverera. Om siaren tex vägrar att sia en av sina medulvar så syns det oerhört tydligt och väcker uppmärksamhet.

Och varför claimar då inte Jocke siare i slutet av R1/R2 när han dyker upp som ett alternativ av .113?

Fan, nu måste jag gå.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,698
Vico said:
Nix, perseonligen känns det snarare som ett rimligt senario just nu.
Ja, just nu ser det ju rimligt ut eftersom vi kan utesluta massa andra val, men innan spelet har börjat? Vem av oss skulle välja den där udda varianten?

Liksom, tacka nej till att vara tre ulvar, det är ju HELT BAROCKT!!!!1!!!
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,698
Mina listor utifrån hur det känns just nu.

Ulvigast
Jocke
Halo 77
Vicotnik
LJS

Byboigast
Jag
.113

Mest tänkbara duo
Jocke+Vicotnik
LJS+Vicotnik

Mest tänkbare ensamulv
Halo 77
 

Halo77

Veteran
Joined
20 May 2017
Messages
189
Basenanji;n251073 said:
Så där tänkte jag också först, men det är egentligen grymt orimligt. Om ulvlaget tar bort siaren, för att därefter claima siarrollen, kommer det skapa oerhört stor press på denne fejk-siare att leverera. Om siaren tex vägrar att sia en av sina medulvar så syns det oerhört tydligt och väcker uppmärksamhet.

Och varför claimar då inte Jocke siare i slutet av R1/R2 när han dyker upp som ett alternativ av .113?

Fan, nu måste jag gå.
Det är faktiskt en bra fråga men jag tror dt kan ha varit så att eftersom röster höjdes för att outa och hänga siaren tidigt så höll sig Jocke lågt efter det där kryptiska uttalandet.
 

Halo77

Veteran
Joined
20 May 2017
Messages
189
Basenanji;n251072 said:
Den där siarhinten, må vara att jag gillar att folk brödsmular grejer, men den är väl ändå rätt tunn? Jag tycker att Jockes rödaste drag är att han återkommande har varit så uppgiven. Hittar inte posten nu, men det finns minst två poster där Jocke säger att han inte ser något rödande hos någon. I min värld är det asulvigt eftersom jag är så paranoid av mig: alla är snarare ulviga än att ingen är det. Och vafan, lite tankar om spelet kan man väl ha?

Sedan: om spelet inte tar slut nu skulle jag misstänka Halo 77 enormt mycket eftersom han är den ende (?) som diskuterat ett upplägg med ensam ulv vs 12 bybor. Plus att LJS press mot honom inte ledde någonvart.

Halo 77: tror du alltså på en möjlig duo i .113 och Vicotnik? Hur fick de kontakt med varandra? Vem rekryterade vem? Osv.
Har ingen aning om vem som kan ha rekryterat vem.
 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
Basenanji;n251072 said:
Sedan: om spelet inte tar slut nu skulle jag misstänka Halo 77 enormt mycket eftersom han är den ende (?) som diskuterat ett upplägg med ensam ulv vs 12 bybor.
Hur får det Halo att verka mer trolig som ensamulv att han vill lyfta diskussionen redan nu? En ensam ulv vill väll helst att byborna ser ett sådant scenario som omöjligt så länge som möjligt? Desto länge vi överväger en ensamulv, desto större är chansen att vi genomskådar en sådan.

Halo har ju försökt lyfta diskussionen redan i förra rundan i inlägg 122 (utan resultat dock):

Halo77;n250461 said:
Men är vi verkligen helt säkra på att det är tre ulvar? Det är vi inte så därför vill jag ta upp frågan om det kanske är så att det bara finns två eller bara en ulv.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,698
Häng med, det här är komplicerat:

En ensamulv vet ju att det är en ulv, medan bybor har utgått från att ett sånt scenario är otänkbart.

Då är det inte konstigt att bybor inte tar upp möjligheterna av detta, medan ensamulven fortfarande inte kan släppa ett sådant upplägg.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,698
Men ja, liten chans att det är en ensamulv och att Halo kör på detta.
 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
Basenanji;n251084 said:
Men ja, liten chans att det är en ensamulv och att Halo kör på detta.
Varför tycker du att det är liten chans?

Enligt dig är ju sansens och vettighetens bubbla redan spräckt eftersom vi redan är nere på två ulvar.

Basenanji;n251076 said:
Ja, just nu ser det ju rimligt ut eftersom vi kan utesluta massa andra val, men innan spelet har börjat? Vem av oss skulle välja den där udda varianten?

Liksom, tacka nej till att vara tre ulvar, det är ju HELT BAROCKT!!!!1!!!
Om någon är så ballsy att den vågar köra två ulvar, varför skulle den inte våga köra ensam enligt dig?
 

.113

Swashbuckler
Joined
8 Feb 2012
Messages
2,660
Location
norrlänning
Halo77;n251071 said:
Då är det ännu underligare att Jocke lite diskret claimar en powerroll. Det känns som något en ulv som tagigt bort siaren skulle tänkas kunna göra.
Tycker det är intressant att du är väldigt inne på att driva ett ulvsiarclaim mot Jocke först nu när Han har typ 25 röster på sig.

Vad ger det? Det känns som att du verkligen försöker hårt att verkar byboig nu.

Han har väl 5 röster nu eftersom det låg 4-2 nyss när du låg på mig, och nu står det 5-1 och du driver hårt mot.honom.

Det är sjukt ulvigt.
 

Jocke

Bäst i rollspel
Joined
19 May 2000
Messages
4,042
Location
Sthlm
Alltså jag har ju inte blivit nattmördad efter som jag dragit på mig röster varje runda. Det är nog därför 113 också är kvar, han har genererat röster på mig sen livets begynnelse (han är ju tex säker på att han ska gå åt efter r1).

Första gågnen någon frågar om jag försökte claima siare nekar jag det direkt och förklarar vad jag menade.

Jag har inte spelat i något särskilt team med Vickotnik tidigare.

Jag har spelat bybo i dr who spelet och avbrutit, bybo i kanibalspelet och ulv med 113 i Sovjetspelet. Det är hela min varulvsspelshistorik.

Basse har rätt i att jag har gnällt och inte känt mig bra på det här spelet alls.
 

.113

Swashbuckler
Joined
8 Feb 2012
Messages
2,660
Location
norrlänning
Basenanji;n251072 said:
Den där siarhinten, må vara att jag gillar att folk brödsmular grejer, men den är väl ändå rätt tunn? Jag tycker att Jockes rödaste drag är att han återkommande har varit så uppgiven. Hittar inte posten nu, men det finns minst två poster där Jocke säger att han inte ser något rödande hos någon. I min värld är det asulvigt eftersom jag är så paranoid av mig: alla är snarare ulviga än att ingen är det. Och vafan, lite tankar om spelet kan man väl ha?

Sedan: om spelet inte tar slut nu skulle jag misstänka Halo 77 enormt mycket eftersom han är den ende (?) som diskuterat ett upplägg med ensam ulv vs 12 bybor. Plus att LJS press mot honom inte ledde någonvart.

Halo 77: tror du alltså på en möjlig duo i .113 och Vicotnik? Hur fick de kontakt med varandra? Vem rekryterade vem? Osv.
Till att börja med är du bra till här men det sista är ganska orimligt.

Att jag eller Han skulle valt den Andra kräver I stort sett att vi snackat med varandra eller andra om den andre. Tycker du det låter troligt?

Jag hade kört själv eller valt nån fin Mäster kombo. Hade jag kännt till tre bra ulvar kunde jag tagit tre partners bara för att styra röstningen.

Men välja folk jag aldrig spelat med? Nope. Det är inte ens logiskt.

I halos fall som inte spelat med någon så kunde det varit logiskt kanske.
 
Top