Nekromanti Mäster Ulv - Runda 5

.113

Swashbuckler
Joined
8 Feb 2012
Messages
2,660
Location
norrlänning
Basenanji;n251145 said:
Det finns ju inte så många alternativ (givet att det är två ulvar)

113
Halo77
Jocke
LJS
Vicotnik

(Ja, jag har tagit bort mig själv eftersom jag är snel hest.)

113+Halo
113+Jocke
113+LJS
113+Vicotnik

Halo+Jocke
Halo+LJS
Halo+Vicotnik

Jocke+LJS
Jocke+Vicotnik

LJS+Vcotnik

---

Av alla dessa par så tror jag egentligen bara på två:

113+Jocke och LJS+Vicotnik.

Alla andra känns lite för krystade. 113 känner väl inte LJS eller Vicotnik? OM 113 r Mäster ulv så torde det rimligaste altebrativet vara att värva Jocke.

Halo skulle väl kunna välja vem som helst.

Jocke och LJS/Vicotnik känns som en oortodox kombination eftersom de rimligtvis inte borde känna varandra. Att LJS/Vicotnik skulle söka upp nån annan än varandra känns också tveksamt. Möjligen med Jocke.
Nu jobbar du logiskt igen, tack. Bra post. Utom att du fastnat I mig och Jocke.

Ja jag blir upprörd för jag anser att det vore sjukt korkat att göra så första rundan, det Finns liksom ingen poäng alls I ett spel med 13 spelare att riskera få ut sin enda ulvkompis runda ett. Det är I min värld helt hjärndött, och jag menar inte att man inte kan Sätta dit sina ulvkompisar om det behövs, men med två bybor på första lynchplats behöver man inte det.

Så ja, jag tar det typ som en förolämpning.
 

.113

Swashbuckler
Joined
8 Feb 2012
Messages
2,660
Location
norrlänning
Basenanji;n251147 said:
OM du nu är bybo, ÄTER det inte dig att det i så fall kan vara din inaktivitet som gör att byn förlorar? Du har knappast protesterat mot att bli utröstad.

Sånt här fattar inte jag. Min värsta skräck i varulvsspelssammanhang är inte att jag framstår som korkad, att jag förlorar, blir utröstad eller nåt annat. Min största skräck är att JAG ORSAKAR så att byn förlorar. Det vore skitjobbigt! Helt hemskt! Det var därför jag fick panik när jag låg så jävla dåligt till förra rundan. Inte för att JAG skulle bli utröstad, utan för att byn skulle torska för att de röstade ut en bybo.

Men du verkar så cool och bara "Äh, jag fikar lite till med Zara och Aviici. Nu vill jag tex ha en...frappuccino!".

Är det bara jag som är nojjig, paranoid och känner ett tvång att vara andra till lags? Vafan, är jag den ende 70-talisten här?
Mja vet inte om du e ende 70-talisten men jag är ungefär likadan, det gör Inget om jag förlorar det är liksom en del av spelet men att orsaka förlusten skulle kännas Skit.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,595
113 said:
Ja det är faktiskt helt ologiskt på alla sätt och vis att jag skulle, eller att någon skulle, riskera sin ulvkompis i drev mellan två bybor. I runda ett. Om man dessutom bara är två ulvar.

Ja, det hävdar jag har med ren logik att göra.
Det där fattar jag. Förstås.

Men lite WIFOM på det där, plus att du hade kunnat rädda Jocke i sista minuten så är det inte lika logiskt.

Och vilken logik förklarar att Jocke och Halo sitter ihop? Bara slump? Tja, i så fall behövs ju ingen logik alls...
 

.113

Swashbuckler
Joined
8 Feb 2012
Messages
2,660
Location
norrlänning
Basenanji;n251150 said:
Det där fattar jag. Förstås.

Men lite WIFOM på det där, plus att du hade kunnat rädda Jocke i sista minuten så är det inte lika logiskt.

Och vilken logik förklarar att Jocke och Halo sitter ihop? Bara slump? Tja, i så fall behövs ju ingen logik alls...
Fast man kan ju inte få alla att byta från x och y i sista stund till ulven z och sen byta tillbaka I sista sekunden och hänga en bybo.

Då dör ju jag runda två.

Sen dör ulv z runda tre.
 

.113

Swashbuckler
Joined
8 Feb 2012
Messages
2,660
Location
norrlänning
Basenanji;n251150 said:
Det där fattar jag. Förstås.

Men lite WIFOM på det där, plus att du hade kunnat rädda Jocke i sista minuten så är det inte lika logiskt.

Och vilken logik förklarar att Jocke och Halo sitter ihop? Bara slump? Tja, i så fall behövs ju ingen logik alls...
Och hur halo och Jocke sitter ihop har jag redan skrivit om.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,595
Okej, peace brother, om du är grön så tror jag att Jocke är grön också.

Tyvärr.

Då är jag tillbaka på nåt sorts LJS+Vicotnik-spår.

Och har inte både LJS och Vicotnik varit väldigt tysta så här sista dagen?


---

Eller så är jag bara blind pga att jag envist hävdar att en Mäster ulv inte värvar sin medulv på slump.

Och nu hoppas jag att alla andra bara skriker "Eureka!" och inser att vi måste leta ulvar bland de möjliga paren och vi börjar dreva mot LJS/Vicotnik och så visar det sig att LJS är ulv och byn vinner, det blir fred på jorden, Zara och Jocke blir ihop (till slut), Aviici snurrar plattor på värsta efterfesten hemma hos Vimes och alla är glada!

Men så blir det ju inte. Det kommer bli så här: Halo 77 skriver ingenting, förutom att han irriterar sig på nåt .113 skrev förra tisdagen, Jocke är trött och vill helst rösta ut Sodivra EN GÅNG TILL!!!!!, .113 skäller ut mig för att tänka som ett arsel, LJS dricker rosévin på sin hemsnickrade altan och tänker att 'det här blev j inte så himla tokigt!', Vicotnik grillar korv och funderar på att spela lite Svart av kval, vit av lust. Ulvaran vinner och värst av allt är att typ hela varulvscommunityt på rollspel.nu säger unisont: MEN SÅG DU INTE ATT XX OCH XX VAR ULVAR? VI SÅG DET REDAN I R2 DET VAR JU UPPENBART JUH!!!1!!!!
 

.113

Swashbuckler
Joined
8 Feb 2012
Messages
2,660
Location
norrlänning
Basenanji;n251150 said:
Det där fattar jag. Förstås.

Men lite WIFOM på det där, plus att du hade kunnat rädda Jocke i sista minuten så är det inte lika logiskt.

Och vilken logik förklarar att Jocke och Halo sitter ihop? Bara slump? Tja, i så fall behövs ju ingen logik alls...
Sen menar jag ju då att det inte alls är just wifom eftersom jag anser att inte en ulv i hela världen skulle bränna sin ulvkompis första rundan. Och ja det var nära. Eftersom vi nu vet att det är max två ulvar så kan vi dra det resonemanget, för två rundor sen när det kunde vara många mer ulvar då hade det funkat, men nu när vi vet att det bara är två så tycker jag det är uppenbart eftersom man inte riskerar att offra sin enda ulvkompis runda ett.

Det fanns liksom 11 bybor, 9St om man räknar bort de två som röstades på.

Hade drevet kommit förra rundan hade jag köpt logiken, när det är så här lite folk kvar kan det.absolut vara värt offra en kompis, men inte första rundan.
 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
Kan jag tänka mig att det finns ulvar som vågar offra sin kompis i första rundan för att sedan köra solo? Ja.

Kan jag tänka mig att 113 - den stora omröraren av grytor och Sveriges representant ute i stora världen - har ett tillräckligt stort ego för att göra detta? Ja.

Det stämmer dock inte överens med resten av 113s spel. 113 är den som spelat bäst genom hela partiet och inte bara själv skött sig bra utan även ansträngt sig för att få resten att byn att höja sig över sin vanliga nivå.

Jag tror inte heller att Basse lyfter denna teori för att han är ulv; det låter som något som bybo-Basse skulle kunna slänga ut sig till frukost.

Jag tycker fortfarande Jocke/Halo-teorin, med Mäster Halo som valde Jocke på måfå, är den mest troliga.
 

.113

Swashbuckler
Joined
8 Feb 2012
Messages
2,660
Location
norrlänning
Basenanji;n251153 said:
Okej, peace brother, om du är grön så tror jag att Jocke är grön också.

Tyvärr.

Då är jag tillbaka på nåt sorts LJS+Vicotnik-spår.

Och har inte både LJS och Vicotnik varit väldigt tysta så här sista dagen?


---

Eller så är jag bara blind pga att jag envist hävdar att en Mäster ulv inte värvar sin medulv på slump.

Och nu hoppas jag att alla andra bara skriker "Eureka!" och inser att vi måste leta ulvar bland de möjliga paren och vi börjar dreva mot LJS/Vicotnik och så visar det sig att LJS är ulv och byn vinner, det blir fred på jorden, Zara och Jocke blir ihop (till slut), Aviici snurrar plattor på värsta efterfesten hemma hos Vimes och alla är glada!

Men så blir det ju inte. Det kommer bli så här: Halo 77 skriver ingenting, förutom att han irriterar sig på nåt .113 skrev förra tisdagen, Jocke är trött och vill helst rösta ut Sodivra EN GÅNG TILL!!!!!, .113 skäller ut mig för att tänka som ett arsel, LJS dricker rosévin på sin hemsnickrade altan och tänker att 'det här blev j inte så himla tokigt!', Vicotnik grillar korv och funderar på att spela lite Svart av kval, vit av lust. Ulvaran vinner och värst av allt är att typ hela varulvscommunityt på rollspel.nu säger unisont: MEN SÅG DU INTE ATT XX OCH XX VAR ULVAR? VI SÅG DET REDAN I R2 DET VAR JU UPPENBART JUH!!!1!!!!
Ja så kan det ju vara men om halva byn bara låter sig bli utröstad då är det ju lite svårt.

Tänk en fotbollsmatch där ena halvan av laget försöker göra självmål. Hur stor chans har de att vinna?
 

.113

Swashbuckler
Joined
8 Feb 2012
Messages
2,660
Location
norrlänning
Jag vill bara lägga till, for the record, att jag själv körde skitlite och rätt dåligt de första dagarna rent allmänt. Pga massa jobb och annat men ändå.

Men det går jag ju sagt förut, sånt händer alla, det är ok.
Men det är sjukt svårt för byn.
Och vi har haft flera. Men men, så kan det gå.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,595
Det känns fett ovärt att spela mot ulvar som "spelar på måfå". Det borde vara nån sorts fusk.

/Mvh, grinolle
 

Halo77

Veteran
Joined
20 May 2017
Messages
189
Jag tror på Jocke eller Basse. Vico är visserligen tystast men det har inte varit en bra tell hittills.
 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
Halo:

Du beskriver dig själv som nybörjare? Är det här ditt första varulvsspel på Rollspel.nu? Hur mycket har du spelat varulvsspel url?
 

.113

Swashbuckler
Joined
8 Feb 2012
Messages
2,660
Location
norrlänning
Basenanji;n251158 said:
Det känns fett ovärt att spela mot ulvar som "spelar på måfå". Det borde vara nån sorts fusk.

/Mvh, grinolle
Det var väl ungefär det jag menade när jag drog upp att alla bybor spelade helt själva. Då behöver Inte ulvarna kämpa.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,595
Hoppas du spelar fler varulvsspel här på rollspel.nu said:
Jag tror på Jocke eller Basse. Vico är visserligen tystast men det har inte varit en bra tell hittills.
Du måste skämta.

Har inte jag grönat mig på det allra grönaste viset hela jävla spelet?

Jag är ju så förbannat grön att Irland ringde och bad om att få tillbaka sin nationalfärg.

Helt dum i huvudet – ja. Men röd? Näääj. Icke. Med God Marginal Underkänt. Oröd.

Bättre kan du Halo 77! :D
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,595
Den här gången räknar jag inte röster. Jag gissar på att Jocke har flest just nu.
 

Halo77

Veteran
Joined
20 May 2017
Messages
189
LJSLarsson;n251160 said:
Halo:

Du beskriver dig själv som nybörjare? Är det här ditt första varulvsspel på Rollspel.nu? Hur mycket har du spelat varulvsspel url?
Ja det här är första forum partiet öht. Jag har spelat en gång tidigare irl men blev utröstad direkt. Däremot har jag spelat många liknande spel irl. Fast jag tycker nog varulv är en helt egen beast.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,310
Jag är nog den som skriver minst av oss som är kvar, det är inget jag sticker under stolen med. Jag skulle nog även vilja hävda att jag aldrig har varit någon som slängt ur mig inlägg i varulvspel. Vilket gör att jag ofta hamnar i fältet bland möjliga ulvar på grund av att det tyvärr blir svårare för er att avgöra var min lojalitet ligger.
 
Top