Nekromanti Mäster Ulv - Runda 5

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,379
-Å sen, förstår ni, små valpar, sen så var det dags för Lukas å dö, å han ville det inte, han ville det inte alls, å han sprang ut från byn. Men di satte efter han förstår ni å de tog han, å de tog han å de slog av bena på han å så släpa de han med hästar tellbaka till byn. Å där samla de en massa ris å kvistar å de la Lukas där å han grät, han grät å sa att han imte velle dö. Men de lyssna inte å de satte eld till riset å det brann å Lukas brann opp tess han va alldeles död.
-Var han Mäster Ulv, Gammelulv?
-Nä knappast, små valpar. Nån ulv de va han inte. För snart så kom Sodivra springandes å hans hela tarmpaket hängde utanför magen i släptåg å de va Mäster Ulv som hade gjort det. Å Sodivra skrek på hjälp men tarmarna hanses fastnade i något å han liksom snubblade å föll å sen var han också död.
-Men, Gammelulv, hur många ulvar fanns det i byn?
-Ja inte var de fyra i varje fall, så mycket var säkert, det var det.


Lukas röstas ut, han var bybo. Sodivra nattmördas.

De får skriva "Heja byn!" men inget annat.

Mäster Ulv har inte valt Extra ulv, 3p.

DENNA RUNDA SLUTAR PÅ TISDAG 22:00
 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
Tack för gott spel, Sodira och Lukas.

Nu dags för sömn och nya tag imorgon.
 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
Jocke;n250828 said:
PAJAS! ULV! SNEDSEGLARE. Det här och rösten på basse sekund 1 den här rundan räcker ju för att sänka din färg till röd som Lenin.
Anser du fortfarande är Vicotnik är röd, eller skrev du bara så för att han röstade på dig?

Om Vicotnik är röd, vem är ulv tillsammans med honom?

Röst: Jocke
 

Halo77

Veteran
Joined
20 May 2017
Messages
189
Från R1 strax efter omröstningen

.113;n248974 said:
Att fler inte hakar på betyer nog att Jocke är ulv och då dör jag nog inatt
Förklara hur du tänkte när du skrev detta.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,310
Jocke said:
PAJAS! ULV! SNEDSEGLARE. Det här och rösten på basse sekund 1 den här rundan räcker ju för att sänka din färg till röd som Lenin.
Du skriver detta i slutet av förra rundan och det första du gör är att du röstar på basse, vore det inte rimligare att lägga din röst på mig efter ett sånt uttalande?
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,596
Det här spelet gör mig helt matt. Fantatsikt kul och snyggt arrat Vimes, men jävlar jag börjar bli trött.

Angående spelupplägget
Vi har alltså bara en eller två ulvar med i spel, vilket förvånar mig. Jag var säker på tre ulvar och kunde tänka mig fyra. Eftersom ingen sare stigit fram gissar jag vidare på nattmord (2p), Ingen siare (3p) och Värva ulv (1p). Lite udda tycker jag, ska bli kul att få höra hur Mäster ulv tänkte.

Jag hoppas att jag framstår som grönare än i förra rundan och tycker att min röst på Lukas är grönande, även om det var dumt att en bybo åkte. Men det var ändå coolt att jag lyckades komma ut ur min Don Quixote-roll. Sorry igen Sodivra och LJS.

Eftersom jag är grön och jag tar för givet att LJS är grön har vi kvar:

.113
Jocke
Halo77
Vicotnik

Jag tycker att det är svårt. Jocke känns som det självklara valet (ska du grilla med Zara ikväll eller var det Sandhamn med Aviici?), men det kan också vara nån av Vicotnik/.113/Halo77. Halo gör starkt intryck på mig som en duktig, sunt skeptisk spelare. Vicotnik är också rätt lugn med undantag för hans märkliga beteende på slutet av förra rundan där han tog svans på Sodivra. Det kan i och för sig vara så att Vicotnik har "bestämt sig" för att följa Sodivra som han litar på, lite så där auto som jag menar att Vic spelar.

Tills vidare vill jag också veta hur .113 tänkte kring det där med att bli nattmördad?

RÖST: .113
 

.113

Swashbuckler
Joined
8 Feb 2012
Messages
2,660
Location
norrlänning
Halo77;n250872 said:
Från R1 strax efter omröstningen



Förklara hur du tänkte när du skrev detta.
Vad menar du? Exakt hur jag tänkte för en vecka sen kan jag inte svara på, men som jag sagt tidigare fick jag en känsla av att Jocke var ulv och eftersom Inget hände vid första lynchingen så antog jag att vi hade att göra med två bybor. Ulvar är inte särskilt benägna att skicka en kompis I döden runda ett.

Hade nån varit ulv hade de drevat åt andra håll.

Bevisligen hade jag ju rätt.
 

.113

Swashbuckler
Joined
8 Feb 2012
Messages
2,660
Location
norrlänning
Basenanji;n250876 said:
Det här spelet gör mig helt matt. Fantatsikt kul och snyggt arrat Vimes, men jävlar jag börjar bli trött.

Angående spelupplägget
Vi har alltså bara en eller två ulvar med i spel, vilket förvånar mig. Jag var säker på tre ulvar och kunde tänka mig fyra. Eftersom ingen sare stigit fram gissar jag vidare på nattmord (2p), Ingen siare (3p) och Värva ulv (1p). Lite udda tycker jag, ska bli kul att få höra hur Mäster ulv tänkte.

Jag hoppas att jag framstår som grönare än i förra rundan och tycker att min röst på Lukas är grönande, även om det var dumt att en bybo åkte. Men det var ändå coolt att jag lyckades komma ut ur min Don Quixote-roll. Sorry igen Sodivra och LJS.

Eftersom jag är grön och jag tar för givet att LJS är grön har vi kvar:

.113
Jocke
Halo77
Vicotnik

Jag tycker att det är svårt. Jocke känns som det självklara valet (ska du grilla med Zara ikväll eller var det Sandhamn med Aviici?), men det kan också vara nån av Vicotnik/.113/Halo77. Halo gör starkt intryck på mig som en duktig, sunt skeptisk spelare. Vicotnik är också rätt lugn med undantag för hans märkliga beteende på slutet av förra rundan där han tog svans på Sodivra. Det kan i och för sig vara så att Vicotnik har "bestämt sig" för att följa Sodivra som han litar på, lite så där auto som jag menar att Vic spelar.

Tills vidare vill jag också veta hur .113 tänkte kring det där med att bli nattmördad?

RÖST: .113
Varför är LJS plötsligt den enda gröna?

Och ja, varför skulle jag inte bli nattmördad om.jag hade rätt?

Jo för att det dels skulle bli för uppenbart efter Jockedrev, dels för att jag själv skrev så. Ett nattmord efter det skulle flytta fokus hårt på Jocke.

SÅ tack för att ni drog upp det, jag hade glömt det. Om Jocke var grön hade de rimligen försökt nattmörda mig redan första natten för då hade Jocke hamnat I fokus. Bybo I fokus är bra.

Det är alltså rimligt att tänka att Jocke faktiskt är ulv.
 

Halo77

Veteran
Joined
20 May 2017
Messages
189
Basenanji;n250876 said:
Det här spelet gör mig helt matt. Fantatsikt kul och snyggt arrat Vimes, men jävlar jag börjar bli trött.

Angående spelupplägget
Vi har alltså bara en eller två ulvar med i spel, vilket förvånar mig. Jag var säker på tre ulvar och kunde tänka mig fyra. Eftersom ingen sare stigit fram gissar jag vidare på nattmord (2p), Ingen siare (3p) och Värva ulv (1p). Lite udda tycker jag, ska bli kul att få höra hur Mäster ulv tänkte.

Jag hoppas att jag framstår som grönare än i förra rundan och tycker att min röst på Lukas är grönande, även om det var dumt att en bybo åkte. Men det var ändå coolt att jag lyckades komma ut ur min Don Quixote-roll. Sorry igen Sodivra och LJS.

Eftersom jag är grön och jag tar för givet att LJS är grön har vi kvar:

RÖST: .113
En sak jag tycker är konstigt är att du hela tiden har kastat misstankar mot LJS men nu är han plötslig helt grön. Vad har hänt som får dig att byta fot?
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,596
Halo77 said:
En sak jag tycker är konstigt är att du hela tiden har kastat misstankar mot LJS men nu är han plötslig helt grön. Vad har hänt som får dig att byta fot?
Eftersom Sodivra visade sig vara grön.

Visst kan LJS vara ulv, men jag håller det för mindre troligt givet händelsernas utveckling.

.113 said:
SÅ tack för att ni drog upp det, jag hade glömt det. Om Jocke var grön hade de rimligen försökt nattmörda mig redan första natten för då hade Jocke hamnat I fokus. Bybo I fokus är bra.
Nattmörda .113 för att få fokus på Jocke? Nja, tycker det låter som lite för mycket jobb för lite payback..

Om vi tittar på vilka som har nattmördats:
Empiricus (fail)
KK
Empiricus
Sodivra

...så ser det ut som att ulvarna konsekvent har valt gamla rävar.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,596
....eller är det precis så det är: nattmorden pekar på att ulven/ulvarna vet att KK/Empiricus/Sodivra är bra spelare som helst ska ut så snart som möjligt?

Jag får nog omvärdera det här. Kan det vara LJS/Vicotnik ändå?

Hm.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,596
Vicotnik!

Under förra rundans slutskede blev det röstcirkus med massa flyttar av röster.

Kan du utveckla hur du tänkte när du bytte röst? Förklara helst varje röst separat.

RÖST: Vicotnik
 

Halo77

Veteran
Joined
20 May 2017
Messages
189
.113;n250883 said:
Vad menar du? Exakt hur jag tänkte för en vecka sen kan jag inte svara på, men som jag sagt tidigare fick jag en känsla av att Jocke var ulv och eftersom Inget hände vid första lynchingen så antog jag att vi hade att göra med två bybor. Ulvar är inte särskilt benägna att skicka en kompis I döden runda ett.

Hade nån varit ulv hade de drevat åt andra håll.

Bevisligen hade jag ju rätt.
Ja det grönade mig och Rasmus men hur kom du fram till att Jocke var Röd för att han inte blev utröstad? Ulvarna hade både mig och Rasmus i säkert grepp vid det laget.

Om Jocke vore grön skulle en ulv troligen inte riskera att byta till honom när det redan stod mellan tre gröna och om Jocke vore röd fanns det sk ingen anledning heller.
 

Halo77

Veteran
Joined
20 May 2017
Messages
189
.113;n250885 said:
Och ja, varför skulle jag inte bli nattmördad om.jag hade rätt?

Jo för att det dels skulle bli för uppenbart efter Jockedrev, dels för att jag själv skrev så. Ett nattmord efter det skulle flytta fokus hårt på Jocke.

SÅ tack för att ni drog upp det, jag hade glömt det. Om Jocke var grön hade de rimligen försökt nattmörda mig redan första natten för då hade Jocke hamnat I fokus. Bybo I fokus är bra.

Det är alltså rimligt att tänka att Jocke faktiskt är ulv.
Det här var visserligen en väldigt bra poäng.
 

Halo77

Veteran
Joined
20 May 2017
Messages
189
Det enda som talar emot detta är risken att 113 är ulv då det också skulle förklara varför han inte blir nattmördad. Så enligt dessa teorier är antingen Jocke eller 113 ulv. Tycker det vore bra om vi nystade mer i detta.
 
Top