Nekromanti Mäster Ulv - Runda 5

.113

Swashbuckler
Joined
8 Feb 2012
Messages
2,660
Location
norrlänning
Vicotnik;n251070 said:
Nix, perseonligen känns det snarare som ett rimligt senario just nu. Som jag nämde i min förra post så hade vi haft en siare så hade den förhoppningsvis gått ut i slutet av runda 2 eller början av runda 3.
Det Finns många som väljer att smygclaima roller för att skydda den riktiga rollen så siar Jocke grejen är ingenting. Släpp det.

Det är annat som gör Jocke skum.
 

.113

Swashbuckler
Joined
8 Feb 2012
Messages
2,660
Location
norrlänning
.113;n251091 said:
Det Finns många som väljer att smygclaima roller för att skydda den riktiga rollen så siar Jocke grejen är ingenting. Släpp det.

Det är annat som gör Jocke skum.
Vet inte varför det blev svar på den quoten, den slank bara med
 

.113

Swashbuckler
Joined
8 Feb 2012
Messages
2,660
Location
norrlänning
Basenanji;n251073 said:
Så där tänkte jag också först, men det är egentligen grymt orimligt. Om ulvlaget tar bort siaren, för att därefter claima siarrollen, kommer det skapa oerhört stor press på denne fejk-siare att leverera. Om siaren tex vägrar att sia en av sina medulvar så syns det oerhört tydligt och väcker uppmärksamhet.

Och varför claimar då inte Jocke siare i slutet av R1/R2 när han dyker upp som ett alternativ av .113?

Fan, nu måste jag gå.
För att han inte var på väg ut på riktigt, Han ledde aldrig.
 

.113

Swashbuckler
Joined
8 Feb 2012
Messages
2,660
Location
norrlänning
Halo77;n251068 said:
Men det var inte vad jag påpekade utan snarare att du blev väldigt till dig när jag började misstänka Vicotnic. Tydligen var det lite tabu i din värld?
Kul att du tolkar det så, men nått måste du ju försöka med.

Du väljer och vrakar vilka poster du svarar på och du undviker att svara på annat. Det är också sjukt ulvigt. Därav är du ulv.
 

.113

Swashbuckler
Joined
8 Feb 2012
Messages
2,660
Location
norrlänning
Jocke;n251089 said:
Alltså jag har ju inte blivit nattmördad efter som jag dragit på mig röster varje runda. Det är nog därför 113 också är kvar, han har genererat röster på mig sen livets begynnelse (han är ju tex säker på att han ska gå åt efter r1).

Första gågnen någon frågar om jag försökte claima siare nekar jag det direkt och förklarar vad jag menade.

Jag har inte spelat i något särskilt team med Vickotnik tidigare.

Jag har spelat bybo i dr who spelet och avbrutit, bybo i kanibalspelet och ulv med 113 i Sovjetspelet. Det är hela min varulvsspelshistorik.

Basse har rätt i att jag har gnällt och inte känt mig bra på det här spelet alls.
Sugen på rösta ut halo istället? ;)
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,698
Nä, faktiskt inte.

Eftersom jag är duktigt kass på det här spelet ser jag inga tydliga spår.

Så jag får gå på den kandidat som sammantaget ser ulvigast ut. Jockes poster+övriga beteenden får honom att framstå som bästa kandidaten just nu.

Och jag undrar lite hur gärna du .113 vill att vi ska byta röst toll Halo 77?

Av möjliga ulvpar så känns .113+Jocke och LJS+Basenanji/Vicotnik som troligast par.

Är det kanske slugt ulvspel med turerna runt Jocke?

----

LJS: tja, att sikta på att ta hem allt helt själv vs tolv bybor är väl ändå rätt dåliga odds? Lite för dåliga tror jag.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,698
Nu blev jag lite nyfiken på 113+Jocke.

Kan det vara så att de två vill upprepa sin gamla vinst? Är 113 en partyulv som glatt röstar på Jocke för att ha alibi längre fram?

Nåja, min röst ligger på Jocke. Där får den ligga ett tag till.

113 och Jocke: vilka möjliga ulvduos ser ni?
 

Halo77

Veteran
Joined
20 May 2017
Messages
189
.113;n251088 said:
Tycker det är intressant att du är väldigt inne på att driva ett ulvsiarclaim mot Jocke först nu när Han har typ 25 röster på sig.

Vad ger det? Det känns som att du verkligen försöker hårt att verkar byboig nu.

Han har väl 5 röster nu eftersom det låg 4-2 nyss när du låg på mig, och nu står det 5-1 och du driver hårt mot.honom.

Det är sjukt ulvigt.
Jag tänker mig att lägga fram case och driva mot anklagad också kan leda till att man hittar ev ulvpartner. Dessutom, ju mer bevis vi hittar mot Jocke desto säkrare blir vi också att vi inte tar fel och hänger en bybo igen.
 

.113

Swashbuckler
Joined
8 Feb 2012
Messages
2,660
Location
norrlänning
Basenanji;n251098 said:
Nu blev jag lite nyfiken på 113+Jocke.

Kan det vara så att de två vill upprepa sin gamla vinst? Är 113 en partyulv som glatt röstar på Jocke för att ha alibi längre fram?

Nåja, min röst ligger på Jocke. Där får den ligga ett tag till.

113 och Jocke: vilka möjliga ulvduos ser ni?
Jocke och Halo
 

Halo77

Veteran
Joined
20 May 2017
Messages
189
.113;n251094 said:
Kul att du tolkar det så, men nått måste du ju försöka med.

Du väljer och vrakar vilka poster du svarar på och du undviker att svara på annat. Det är också sjukt ulvigt. Därav är du ulv.
Nej jag är inte ulv. Däremot är jag inte en så van spelare som du men sen R1 har jag försökt jobba upp mig och den här turen har jag svarat på allt, eller har jag missat något?
 

.113

Swashbuckler
Joined
8 Feb 2012
Messages
2,660
Location
norrlänning
Halo77;n251099 said:
Jag tänker mig att lägga fram case och driva mot anklagad också kan leda till att man hittar ev ulvpartner. Dessutom, ju mer bevis vi hittar mot Jocke desto säkrare blir vi också att vi inte tar fel och hänger en bybo igen.
Jo iofs, men Varför gjorde du inte det mot mig då? Du röstade mot mig men gjorde inte direkt några försök att dreva mot mig, men sen när det började bli mycket mot Jocke så byter du dit och då börjar du hitta cases.

Det känns som ulvsnack I bakgrunden, att ni snackat ihop er.
 

Halo77

Veteran
Joined
20 May 2017
Messages
189
.113;n251102 said:
Jo iofs, men Varför gjorde du inte det mot mig då? Du röstade mot mig men gjorde inte direkt några försök att dreva mot mig, men sen när det började bli mycket mot Jocke så byter du dit och då börjar du hitta cases.

Det känns som ulvsnack I bakgrunden, att ni snackat ihop er.
För att jag inte hittade något.
 

.113

Swashbuckler
Joined
8 Feb 2012
Messages
2,660
Location
norrlänning
.113;n251100 said:
Jocke och Halo
Jag kan tänka mig dig också basse men som jag sagt sen länge är jag notoriskt dåligt på att läsa av basse som annat än ulv
 

Halo77

Veteran
Joined
20 May 2017
Messages
189
Jag har bara antagandet att antingen är det du eller Jocke & basse eller vicotnic och det bygger jag främst på omröstningen R3.. Ja du har ju läst detta redan.
 

.113

Swashbuckler
Joined
8 Feb 2012
Messages
2,660
Location
norrlänning
Halo77;n251101 said:
Nej jag är inte ulv. Däremot är jag inte en så van spelare som du men sen R1 har jag försökt jobba upp mig och den här turen har jag svarat på allt, eller har jag missat något?
Mja så kan det ju vara men du vet ju hur sånna här spel går till och egentligen har jag bara kört 6-7 matcher + några snabba korta (18min dag 6 min Nattrundor)

Men det jag syftar på är hur du väljer en post att svara på fastän jag kanske gjort flera och sen anmärker du på något som egentligen blir annars ur sammanhanget.
 

.113

Swashbuckler
Joined
8 Feb 2012
Messages
2,660
Location
norrlänning
Halo: och som sagt du tycker det är bra fixa bevis säger du men samtidigt försökte du inte fixa bevis när du röstade mot mig. Det är ju faktiskt anmärkningsvärt
 

.113

Swashbuckler
Joined
8 Feb 2012
Messages
2,660
Location
norrlänning
Halo77;n251105 said:
Jag har bara antagandet att antingen är det du eller Jocke & basse eller vicotnic och det bygger jag främst på omröstningen R3.. Ja du har ju läst detta redan.
Jo och där nämnde du som jag sa bara Vicotnik om Basse var grön, inte om Han var röd.

Ändå avslutade du med att han är misstänkt

Det såg lite skumt ut
 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
Basenanji;n251097 said:
LJS: tja, att sikta på att ta hem allt helt själv vs tolv bybor är väl ändå rätt dåliga odds? Lite för dåliga tror jag.
Det här tycker jag är märkligt, för när jag funderar på vilka spelare som skulle kunna vara kapabla till att köra solo-ulv så är ditt och KKs namn de första som kommer upp.

Du har ju knappast spelat som att du är solo-ulv, så jag tror inte att du är det om vi råkar hänga en grön igen och fortfarande lever i nästa, men det är skumt att du tycker att ens diskutera det är ulvigt. Du som kan tänka dig att kaosdiskutera allt mellan himmel och jord.

Halo har betett sig ulvigt, men att han har velat diskutera om en solo-ulv är inte det.
 
Top