Nekromanti [Mäster Ulv] - Runda 1

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,199
Location
Malmö
.113;n248856 said:
Vilka är de möjliga ulvarna och varför? Alla utom Kk Rasmus och Basse? Och sticker nån ut lite mer än någon annan?

Eller helt enkelt vem tänker du rösta på I nuläget.

Just nu ökar du verkligen på changes att det blir du. Och är du bybo så hjälper du Inte byn genom att åka ut.
Nej, ingen sticker ut mer än någon annan.

Ingen i nuläget. Blir det några mer tydliga drev så får jag väl ta ställning till det.

So be it.
 

.113

Swashbuckler
Joined
8 Feb 2012
Messages
2,660
Location
norrlänning
Xyas;n248866 said:
Nej, ingen sticker ut mer än någon annan.

Ingen i nuläget. Blir det några mer tydliga drev så får jag väl ta ställning till det.

So be it.
Ok, första rundan är svår men dreven är ganska tydliga ändå. Tre St.

Vem av dem tror du vi får ut mest information av att rösta ut? Vem har konstigaste rösterna.

Tex om Rasmus är bybo, hur kan vi då tolka rösterna på honom? Osv
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,199
Location
Malmö
.113;n248868 said:
Ok, första rundan är svår men dreven är ganska tydliga ändå. Tre St.

Vem av dem tror du vi får ut mest information av att rösta ut? Vem har konstigaste rösterna.

Tex om Rasmus är bybo, hur kan vi då tolka rösterna på honom? Osv
Jag vet hur man spelar varulvsspel. Hade jag några såna fina teorier hade jag presenterat dem utan att du behövde fråga om dem.
 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
Mukwa;n248859 said:
Min röst ligger kvar på LJSL ett tag till. Jämnt mellan honom och Rasmus. Drömläge för ulvarna. Bra för mig som är bybo att få avgöra med ett eventuellt sent byte.

Jag vill vara aktiv, det vet ni sen förr. Kan också meddela att Vimes inte har några ersättare på lager. Har redan hört mig för. Tror inte det behövs för min del för jag kan nog lira lite mer än jag gjort hittilms, men värt att nämna.
Jag kan förstå att du har kvar rösten på mig, det ger dig ett bra spelrum om du är bybo. (Och självklart lika bra spelrum om du är ulv).

Men när du la min röst på mig skrev du så här:

Mukwa;n248693 said:
Det pingade när jag läste LJSL, så där har jag min ulv.

Röst: LJSLarsson
Motivering kommer när jag orkar läsa om tråden. Ge mig dina två mest misstänkta och motivera varför. Du är insatt i tråde så producera för mig. Ge mig case.
Jag har sedan dess svarat dig och gett dig god motivation för mina huvudmisstänkta, vilket du inte har svarat på.

Du har inte förklarat varför jag pingade, eller varför jag ser ut som en ulv.

Så hur vill du ha det? Röstar du på mig för att jag har gjort något ulvigt eller enbart av taktiska skäl?

Kan det vara så att du slängde in en tidigt stressad ulvröst för att det inte skulle ske sent i rundan (vilket alltid är skumt) och tänkte att du skulle hitta någon mig i efterhand, men kammat noll?
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Okay. Nytt påfund i varulvsspelssammanhang. Jag har fått likes. Typ det funkar inte riktigt för mig i ett varulvsspel.

Kikade runt lite och det har gillats vid några ställen. Mest aktiv är Arvidos. Det ger mig lite skrämselhicka. Åh kolla vad jag tycker är du är bra. Läs mig snällt nu för jag är snäll hest som gillar det du gör. Det blir min reaktion.

Ta ställningen öppet i tråden är mitt råd.
 

.113

Swashbuckler
Joined
8 Feb 2012
Messages
2,660
Location
norrlänning
Xyas;n248869 said:
Jag vet hur man spelar varulvsspel. Hade jag några såna fina teorier hade jag presenterat dem utan att du behövde fråga om dem.
Jo men du måste ju ändå rösta på någon, eller fråga ut någon eller göra något..
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
LJSLarsson;n248870 said:
Jag kan förstå att du har kvar rösten på mig, det ger dig ett bra spelrum om du är bybo. (Och självklart lika bra spelrum om du är ulv).

Men när du la min röst på mig skrev du så här:



Jag har sedan dess svarat dig och gett dig god motivation för mina huvudmisstänkta, vilket du inte har svarat på.

Du har inte förklarat varför jag pingade, eller varför jag ser ut som en ulv.

Så hur vill du ha det? Röstar du på mig för att jag har gjort något ulvigt eller enbart av taktiska skäl?

Kan det vara så att du slängde in en tidigt stressad ulvröst för att det inte skulle ske sent i rundan (vilket alltid är skumt) och tänkte att du skulle hitta någon mig i efterhand, men kammat noll?
Kort svar: nej. Ingen stress här. Jag har läst dina case och de var mellanmjölkigt okej, R1 trots allt. Känns lite lättare atr släppa dig, men har inte gått tillbaka och bekräftat min magkänsla till varför du pingade från första början heller.

Deadline 22. Jag dricker bärs och mår bra för övrigt. Hoppas jag kommer ihåg att kika in innan deadline :) Skål!
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Svarade någonsin RasmusL på det där att han skrev att Basse och nån annan var gröna på ett ställe i ett inlägg, och röda på ett annat ställe i samma inlägg?

Både Halo och Rasmus är bra röstkandidater för mog.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Empis, Vico, RasmusL, Jocke, och Lukas känns lite off just nu.

Vi bör få lite tugg därifrån innan deadline.

Känns skönt att Mukwa har det bra och är med i matchen. Ninjaröstning mot slutet kan ju skapa ett och annat så varför inte.

xyas är xyas. Känns också fresh. Får se vart det leder innan dingdonen.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,310
Jag befinner mig på resande fot på väg ner till Växjö för deras spelkonvent. Är med från mobilen och håller mig uppdaterad på vad som händer, kommer vara mer reaktiv och skriva kortare svar eller frågor fram till söndag kväll.
 

.113

Swashbuckler
Joined
8 Feb 2012
Messages
2,660
Location
norrlänning
Sodivra;n248879 said:
Svarade någonsin RasmusL på det där att han skrev att Basse och nån annan var gröna på ett ställe i ett inlägg, och röda på ett annat ställe i samma inlägg?

Både Halo och Rasmus är bra röstkandidater för mog.
Inte vad jag vet
 

.113

Swashbuckler
Joined
8 Feb 2012
Messages
2,660
Location
norrlänning
Sodivra;n248879 said:
Svarade någonsin RasmusL på det där att han skrev att Basse och nån annan var gröna på ett ställe i ett inlägg, och röda på ett annat ställe i samma inlägg?

Både Halo och Rasmus är bra röstkandidater för mog.
Eller jo förresten jag tror mig minnas någon sorts svar om det
 

Halo77

Veteran
Joined
20 May 2017
Messages
189
Sodivra;n248627 said:
Nuvarande rösträkning:

Basenanji (2) Vicotnik, Sodivra
LJSLarsson (2) .113, Basenanji
RasmusL (2) Lukas, LJSLarsson
Halo77 (1) RasmusL
Mukwa (1) Halo77
Konrad Konvalj (1) Jocke

Alltså, detta är sämsta möjliga läge för byn, vi måste samla rösterna mera ikväll och imorgon! Idealläget är att vi har drev mot två tydliga kandidater. I bästa fall har man två som riskeras att röstas ut, och en av dem är ulv. Då blir det svettigt för ulvteamet som måste försöka skydda sin kamrat utan att det blir för uppenbart.

Men som det är nu så finns det ingen riktig press på någon. Säg att Basse, Rasmus eller Larsson är ulv, ok? Då räcker det med att bara en enda av dem flyttar en röst för att skifta avgörandet.

För det andra, om RasmusL, Halo77 och Jocke håller kvar sin ensamma röst på en spelare ger det oss inget att analysera när rösterna räknats. En ensam röst på någon har inte chansen att fälla dem, det säger ingenting, det är inget statement vi kan kolla på för att se vem som är kompis med vem, det är totalt ofarligt.

Ah shit, jag vill utveckla mera men jag måste stressa iväg nu. Summa summarum: Kom igen byn, samla er på de som har chans att röstas ut eller lägg upp ett riktigt bra case mot någon annan att dreva mot. Något annat skadar byn!
Sovidra det var ju du själv som postade denna och tyckte att vi skulle ens oss om ett par olika kandidater att rösta på för att inte byn skulle hålla samman. Nu har jag valt LJS bland de två kandidaterna och då börjar du grilla mig för det?! Nej jag är inte 100% på att LJS är ulv. Jag röstar mycket hellre på någon annan som jag tycker är mer misstänkt.
 
Top