Nekromanti [Mäster Ulv] - Runda 1

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Xyas;n248835 said:
Å ena sidan kan jag köpa det här resonemanget. Å andra sidan så vore det väl dumt att välja mig som medulv då jag nästan alltid blir utröstad på devisen ovan.

Absolut. Men du överlever lätt 3 rundor oavsett bybo eller ulv. 3 rundor är bra för ulvlaget som behöver köpa rundor för att vinna.
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,200
Location
Malmö
Konrad Konvalj;n248829 said:
LJSLarsson (2) Basenanji, Halo77
RasmusL (3) Lukas, LJSLarsson, Vicotnik
Halo77(4) RasmusL, Sodivra, .113, Empiricus
Spretigt med röstningen. Efter en genomläsning av tråden tycker jag ingen av de här pingar ulv sådär självklart, så jag känner mig inte superbekväm med att rösta på någon av dem.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Xyas;n248839 said:
Spretigt med röstningen. Efter en genomläsning av tråden tycker jag ingen av de här pingar ulv sådär självklart, så jag känner mig inte superbekväm med att rösta på någon av dem.
Vem skulle du vilja rösta på då? Och varför?
Samt vilka ser du som möjliga ulvar?
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,699
Nu är jag inne i tusen ärenden och hinner inte med. Jag tycker fortfarande att LJS är den bästa och ulvigaste hittills. Halo 77 ger mig gröna vibbar tack vare vigilantegrejen.

Sedan bidrar känslan att Empiricus och Sodivra räddade LJS. För det märkte ni va?
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Vad vi inte får glömma är att Mukwa ligger med en tidig smygröst på SJSLarsson. Den finns av någon anledning inte med och det känns inte rätt.

LJSLarsson (3) Basenanji, Halo77 + MUKWA
RasmusL (3) Lukas, LJSLarsson, Vicotnik
Halo77(4) RasmusL, Sodivra, .113, Empiricus
 

.113

Swashbuckler
Joined
8 Feb 2012
Messages
2,660
Location
norrlänning
Konrad Konvalj;n248842 said:
Vad vi inte får glömma är att Mukwa ligger med en tidig smygröst på SJSLarsson. Den finns av någon anledning inte med och det känns inte rätt.

LJSLarsson (3) Basenanji, Halo77 + MUKWA
RasmusL (3) Lukas, LJSLarsson, Vicotnik
Halo77(4) RasmusL, Sodivra, .113, Empiricus
Snyggt fångat
 

.113

Swashbuckler
Joined
8 Feb 2012
Messages
2,660
Location
norrlänning
Basenanji;n248841 said:
Nu är jag inne i tusen ärenden och hinner inte med. Jag tycker fortfarande att LJS är den bästa och ulvigaste hittills. Halo 77 ger mig gröna vibbar tack vare vigilantegrejen.

Sedan bidrar känslan att Empiricus och Sodivra räddade LJS. För det märkte ni va?
Utveckla hur vigilante grejen är grönande?
 

.113

Swashbuckler
Joined
8 Feb 2012
Messages
2,660
Location
norrlänning
Xyas;n248839 said:
Spretigt med röstningen. Efter en genomläsning av tråden tycker jag ingen av de här pingar ulv sådär självklart, så jag känner mig inte superbekväm med att rösta på någon av dem.
Du tycker inte någon av dem har gjort något ulvigt alls?

Det får mig iofs mest att tänka att vi hittat rätt och du är ulvkompis med en av dem.

Vem vill du rösta på då? Det är ett skitdåligt ställe att komma in och tycka absolut ingenting
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Konrad Konvalj;n248825 said:
Har du avhandlat det här med välja mer dolda förmågor någon mer stans? Eller förklarar vart den spekulationen kom från?
Nej, men jag kan förklara mig nu:

Jag kan inte se någon anledning alls att inte köpa nattmord.

Enda anledning jag kan komma på, om jag använder min vildaste fantasi, är att det finns regler som ulvarna ser som inte vi ser.

Men det ter sig som osannolikt för mig, det är inte en hypotes jag driver.

Slutsats: Det rationella för ulvarna är att köpa nattmord.
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Halo77;n248810 said:
Jag har redan flera gånger redogört mitt resonemang kring LJS. Ang. Basse så är det enda jag egentligen plockat upp en känsla av att han är betydligt mer inställsam än andra. Sen ville jag veta lite om Empiricus tankar eftersom han inte varit så aktiv innan.
Nej, du svarar inte på min fråga. Min fråga är:

1- Tror du uppriktigt LJSLarsson är ulv, och isåfall varför?

Ditt resonemang kring LJS är följande:


"Med nuvarande röställning så lägger jag hellre min röst på dig LSJ än Rasmus. Tycker inte ditt case med Rasmus&Vicotnic håller och jag tittar också på vilka som röstat och väljer att rösta med dem jag för närvarande litar mest på.
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,200
Location
Malmö
Vicotnik;n248840 said:
Vem skulle du vilja rösta på då? Och varför?
Samt vilka ser du som möjliga ulvar?
Jag har ingen bra kandidat i nuläget. Inga tydliga ulvigheter har stått ut för mig.

Möjliga ulvar är det många. Någotsånär gröna just nu, baserat på erfarenhet av spelstil, känns väl KK och RasmusL, och Basse lite grann.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Sodivra;n248848 said:
Nej, men jag kan förklara mig nu:

Jag kan inte se någon anledning alls att inte köpa nattmord.

Enda anledning jag kan komma på, om jag använder min vildaste fantasi, är att det finns regler som ulvarna ser som inte vi ser.

Men det ter sig som osannolikt för mig, det är inte en hypotes jag driver.

Slutsats: Det rationella för ulvarna är att köpa nattmord.

Jag givet köper ulvarna nattmord annars måste de överleva i sjukt många rundor.

Förstod inte riktigt att det var i din fantasi du fabulerade fram de där dolda förmågorna och att det inte hade med spelet i sig att göra. Det finns ju inte regler som bara ulvarna vet. Det vet vi ju i och med Vimes startinlägg. Fast du har väl kanske bättre fantasi än mig och fantiserar fram att utöver Mäster Ulvs förmågeval så får ulvarna en dold pott med förmågor som de sedan kan köpa till eller presentera som "ej vald förmåga" i R2. Det skulle vara skapligt OP om det plötsligt dök upp "Mäster Ulv valde att INTE välja förmågan Bulletproofulf som räddar en ulv från hängning". Spelet är transparent och Vimes har lagt alla korten på bordet så jag tycker fortfarande det är konstigt att vi skall behöva fantisera om extra regler. Det är svårt nog som det är.
 

.113

Swashbuckler
Joined
8 Feb 2012
Messages
2,660
Location
norrlänning
Xyas;n248854 said:
Jag har ingen bra kandidat i nuläget. Inga tydliga ulvigheter har stått ut för mig.

Möjliga ulvar är det många. Någotsånär gröna just nu, baserat på erfarenhet av spelstil, känns väl KK och RasmusL, och Basse lite grann.
Vilka är de möjliga ulvarna och varför? Alla utom Kk Rasmus och Basse? Och sticker nån ut lite mer än någon annan?

Eller helt enkelt vem tänker du rösta på I nuläget.

Just nu ökar du verkligen på changes att det blir du. Och är du bybo så hjälper du Inte byn genom att åka ut.
 

.113

Swashbuckler
Joined
8 Feb 2012
Messages
2,660
Location
norrlänning
.113;n248856 said:
Vilka är de möjliga ulvarna och varför? Alla utom Kk Rasmus och Basse? Och sticker nån ut lite mer än någon annan?

Eller helt enkelt vem tänker du rösta på I nuläget.

Just nu ökar du verkligen på changes att det blir du. Och är du bybo så hjälper du Inte byn genom att åka ut.
Alltså nån känsla mer än "alla kan vara ulv" borde du ju ha. Och om inte annat är det bara ta ställning mellan dreven som finns
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Skit, buggforumet publicerade mitt inlägg innan det var färdigt??

Okej, här kommer det fullständiga inlägget:

Halo77 said:
Jag har redan flera gånger redogört mitt resonemang kring LJS. Ang. Basse så är det enda jag egentligen plockat upp en känsla av att han är betydligt mer inställsam än andra. Sen ville jag veta lite om Empiricus tankar eftersom han inte varit så aktiv innan.


Nej, du svarar inte på min fråga. Min fråga är:

1- Tror du uppriktigt LJSLarsson är ulv, och isåfall varför?

Ditt resonemang kring LJS är följande:

"Med nuvarande röställning så lägger jag hellre min röst på dig LSJ än Rasmus. Tycker inte ditt case med Rasmus&Vicotnic håller och jag tittar också på vilka som röstat och väljer att rösta med dem jag för närvarande litar mest på.

Hämtat från detta inlägg: https://www.rollspel.nu/threads/66226/post-1011947

Vad du skriver här är
1) Du tycker inte att LJS case mot Rasmus och Vicotnik håller, att hans analys inte är tillräckligt bra.
2) Du litar på .113 och Basenanji
3) Du vill inte att RasmusL ska röstas ut

Men vad du inte skriver är:
1) Tror du (nu eller då du skrev inlägget) att LJSLarsson är ulv? Det är två helt olika saker att göra en dålig analys och att vara ulv.
2) Och ifall du tror att LJSLarsson är ulv, varför isåfall?

Kan du svara på detta nu?
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Jag såg till att rösta direkt. Jag tänker inte kadta bort min byboplikt. Ni har inte fått ut nåt av mig och det är förvisso skit, men KK får vara hur vresig han vill :) jag pallar inte att lira på mobilen, och försöker läsa tråden, men har inte läst om några poster.

Min röst ligger kvar på LJSL ett tag till. Jämnt mellan honom och Rasmus. Drömläge för ulvarna. Bra för mig som är bybo att få avgöra med ett eventuellt sent byte.

Jag vill vara aktiv, det vet ni sen förr. Kan också meddela att Vimes inte har några ersättare på lager. Har redan hört mig för. Tror inte det behövs för min del för jag kan nog lira lite mer än jag gjort hittilms, men värt att nämna.
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,200
Location
Malmö
Sodivra;n248848 said:
Nej, men jag kan förklara mig nu:

Jag kan inte se någon anledning alls att inte köpa nattmord.

Enda anledning jag kan komma på, om jag använder min vildaste fantasi, är att det finns regler som ulvarna ser som inte vi ser.

Men det ter sig som osannolikt för mig, det är inte en hypotes jag driver.

Slutsats: Det rationella för ulvarna är att köpa nattmord.
Nej nattmord måste ju nästas ses vara autoinkluderad. Det ska till flera (för utan nattmord måste den valda ulvstrategin nästan vara att köra på så många ulvar som möjligt) riktigt självsäkra ulvar för att de ska kunna tro att de kan klara det utan nattmord. Å andra sidan, om det var jag som var mäster ulv, hade jag nästan garanterat valt bort nattmord bara för att testa om det går.
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Konrad Konvalj;n248855 said:
Jag givet köper ulvarna nattmord annars måste de överleva i sjukt många rundor.

Förstod inte riktigt att det var i din fantasi du fabulerade fram de där dolda förmågorna och att det inte hade med spelet i sig att göra. Det finns ju inte regler som bara ulvarna vet. Det vet vi ju i och med Vimes startinlägg. Fast du har väl kanske bättre fantasi än mig och fantiserar fram att utöver Mäster Ulvs förmågeval så får ulvarna en dold pott med förmågor som de sedan kan köpa till eller presentera som "ej vald förmåga" i R2. Det skulle vara skapligt OP om det plötsligt dök upp "Mäster Ulv valde att INTE välja förmågan Bulletproofulf som räddar en ulv från hängning". Spelet är transparent och Vimes har lagt alla korten på bordet så jag tycker fortfarande det är konstigt att vi skall behöva fantisera om extra regler. Det är svårt nog som det är.

Visst, jag håller med.
 

.113

Swashbuckler
Joined
8 Feb 2012
Messages
2,660
Location
norrlänning
Ang antar ulvar som hela tiden kommer upp, med skickliga spelare som inte åker dit så innebär fyra ulvar att vi har 9mot4 alltså måste man rösta ut 5 bybor. Spelet kan alltså vara över på 5 dar precis som flera Andra scenarion.

Men nattmord tänker ni? Ja nattmord är som sagt I stort sett givet, men vi får reda på det snart och jag tycker att allt onödigt fokus på det är brunare än brunast. Det Finns absolut Inget att tjäna på en diskussion som vi snart får reda på MEN ja det är meat troligt nattmord...

Men betänk också det här, med fyra ulvar kan man lägga FYRA röster på Samma person. Om byn är delad på två ligger de med 5 och 4, då kan ulvarna helt själva skapa ett eget drev med 4 på vilket skulle skapa otroligt med kaos.
Hade man fått en polare random hade det nog inte varit värt det men om man får välja...
 

.113

Swashbuckler
Joined
8 Feb 2012
Messages
2,660
Location
norrlänning
Mukwa;n248859 said:
Jag såg till att rösta direkt. Jag tänker inte kadta bort min byboplikt. Ni har inte fått ut nåt av mig och det är förvisso skit, men KK får vara hur vresig han vill :) jag pallar inte att lira på mobilen, och försöker läsa tråden, men har inte läst om några poster.

Min röst ligger kvar på LJSL ett tag till. Jämnt mellan honom och Rasmus. Drömläge för ulvarna. Bra för mig som är bybo att få avgöra med ett eventuellt sent byte.

Jag vill vara aktiv, det vet ni sen förr. Kan också meddela att Vimes inte har några ersättare på lager. Har redan hört mig för. Tror inte det behövs för min del för jag kan nog lira lite mer än jag gjort hittilms, men värt att nämna.
Vad tycker du om xyas spel än så länge?

Och hur ser du på halos spel? Hur ser du tex på att Han säger att Han litar meat på mig och Basse, sen att Han litar mer på oss än de andra och sist att vi inte är de man kan lots mest på I byn?
 
Top