Nekromanti [Mäster Ulv] - Runda 1

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Nä, vet minst om halo. Roligare att va kvar på LJSL

Röst: LJSLarsson

Vad säger ulvarna om läget då? Är det värt att dreva uop Rasmus istället eller har vi ställt två bybor mot varandra?
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Halo77;n248890 said:
Sovidra det var ju du själv som postade denna och tyckte att vi skulle ens oss om ett par olika kandidater att rösta på för att inte byn skulle hålla samman. Nu har jag valt LJS bland de två kandidaterna och då börjar du grilla mig för det?! Nej jag är inte 100% på att LJS är ulv. Jag röstar mycket hellre på någon annan som jag tycker är mer misstänkt.
Jag grillar dig inte för att du röstade på LJS. Jag grillar dig för att du aldrig svarade på en enkel fråga. Det är lite ulvigt. En bybo kan bara svara ärligt "Nä, jag tyckte bara det var bättre att rösta ut LJS än Rasmus". Men en ulv kan undvika att svara på frågan för att vinna tid att komma på en förklaring.
 

.113

Swashbuckler
Joined
8 Feb 2012
Messages
2,660
Location
norrlänning
Halo77;n248890 said:
Sovidra det var ju du själv som postade denna och tyckte att vi skulle ens oss om ett par olika kandidater att rösta på för att inte byn skulle hålla samman. Nu har jag valt LJS bland de två kandidaterna och då börjar du grilla mig för det?! Nej jag är inte 100% på att LJS är ulv. Jag röstar mycket hellre på någon annan som jag tycker är mer misstänkt.
Vem. Det är ingen som bestämt att man måste ha Samma två som valts många många timmar I förväg. Du kunde bytt, drevat för någon annan osv hur länge som helst, inte ens nu är det för sent.

Vem är mer skum och varför.

Om du anser att hela byn har fel och håller på rösta ut bybor måste ju du ta ansvar och berätta för oss vilka muppskallar vi är för det är ju uppenbart att X är ulven.

Do it
 

Halo77

Veteran
Joined
20 May 2017
Messages
189
Jag börjar faktiskt skarpt misstänks Sodivra nu för det där inlägget jag citerade nyss ovan. Om han är ulv och varken Rasmus, LSJ eller Basenaji är ulv så skulle ett sånt inlägg vara klockrent från en ulv för att försöka få upp röstantalet på bybor. Om inte annat så ska jag lägga detta på minnet ifall vi lyckas avslöja Sovidra som ulv.
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Liten anledning. Är inte säker på varken Rasmus eller LJSL, och Halo vet jag inget om. Kan ju läsa Halo sämst av de som är i spel eftersom jag inte känner hen. Xyas är xyas, KK är bybo i själen men kan lira ulv när som helst. Arvidos är lite som Brynolf - sniffar han rätt så är han bybo. Sniffar han fel så hänger man honom. Rasmus hat lågflugit efter han fick hetta. Han hoppas drevet ska snurra till LJSL.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Luktar lite så här småmysig nybörjar R1 från H77. Ungefär lika som förra liret när vi nackade Frostulf.

.113 som var rätt inblandad då kanske kan tänka tillbaka på hur han agerade som ulv i det läget då?
 

Jocke

Bäst i rollspel
Joined
19 May 2000
Messages
4,032
Location
Sthlm
RÖST: HALO77

Jag är inte sugen på att se SLSLSLLSJJSLS åka och tror att både 113 och arvidos kan var nått på spåren. Inte så att det lyser röt om Halos kanter, men nånstans måste vi ju börja...
 

Halo77

Veteran
Joined
20 May 2017
Messages
189
Det var nån som ville ha svar om vad jag tror om Basenji. Jag har inga bra tells förutom att han i början av verkade var väldigt inställsam gentemot mig som nu spelare. Tror inte alls att det måste vara en ulvgrej men det är vad jag har.
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Vico är enkel. Okomplicerad. Rationell. Kan inte gå på magkänsla. Vem vill du ha ut vico?
 

.113

Swashbuckler
Joined
8 Feb 2012
Messages
2,660
Location
norrlänning
Halo77;n248895 said:
Jag börjar faktiskt skarpt misstänks Sodivra nu för det där inlägget jag citerade nyss ovan. Om han är ulv och varken Rasmus, LSJ eller Basenaji är ulv så skulle ett sånt inlägg vara klockrent från en ulv för att försöka få upp röstantalet på bybor. Om inte annat så ska jag lägga detta på minnet ifall vi lyckas avslöja Sovidra som ulv.
Det är dock så att ett läge med 6 av 13 spelare som "drev" samtidigt är helt värdelöst för byn. om jag vore ulv kunde jag rösta på vem som helst utan anledning och ingen skulle kunna säga något för det var liksom 6 St att välja mellan.
Ingen bybo kan läsa av något som håller på någon I det läget.


Dessutom, och detta är värre, en by som inte ens är I närheten av att kunna enas kommer aldrig kunna fånga ulvarna eftersom de inte kommer kunna lita på någon alls.
 

.113

Swashbuckler
Joined
8 Feb 2012
Messages
2,660
Location
norrlänning
.113;n248903 said:
Det är dock så att ett läge med 6 av 13 spelare som "drev" samtidigt är helt värdelöst för byn. om jag vore ulv kunde jag rösta på vem som helst utan anledning och ingen skulle kunna säga något för det var liksom 6 St att välja mellan.
Ingen bybo kan läsa av något som håller på någon I det läget.


Dessutom, och detta är värre, en by som inte ens är I närheten av att kunna enas kommer aldrig kunna fånga ulvarna eftersom de inte kommer kunna lita på någon alls.
Tänk tex det där läget med tre ulvar. De kan rösta på Samma person och den åker ut. Tre ulvar mot tio bybor och de vinner en utröstning med mest röster.

Därför är det så sjukt dåligt för byn.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
LJSL drevet har pågått hela rundan och om någon spelar tydligt så tycker jag det är han. Svårläst kan jag tycka men får bra vibbar och magkänsla har hela rundan varit mjuk och fin där.
 

Halo77

Veteran
Joined
20 May 2017
Messages
189
Jag vill sk inte åka ut så jag förtsätter veva lite friskt. Jocke har alltså inga tells och tycker därför vi ska outa nykomlingen. Trots minst chans att jag är varulv. Låter rimligt.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,310
Mukwa;n248902 said:
Vico är enkel. Okomplicerad. Rationell. Kan inte gå på magkänsla. Vem vill du ha ut vico?
Just nu Rasmus, att ljuga och verifiera basse som både röd och grön i samma inlägg är inget man gör. Jag anser att ljuga i varulvsspel är något endast en ulv tjänar på.

I övrigt är jag kritisk till Basse.
 

.113

Swashbuckler
Joined
8 Feb 2012
Messages
2,660
Location
norrlänning
Konrad Konvalj;n248908 said:
LJSL drevet har pågått hela rundan och om någon spelar tydligt så tycker jag det är han. Svårläst kan jag tycka men får bra vibbar och magkänsla har hela rundan varit mjuk och fin där.
Håller med om LJS, som jag nämnt tidigare har Han agerat bra även när det drevats mot honom. Kan iofs vara en Vass ulv men känns snarare som bybo med kallt huvud
 

Halo77

Veteran
Joined
20 May 2017
Messages
189
Nej jag skojade.

Röst: Sovidra (motivation två fishy inhopp på andras cases m.m)
 
Top