Nekromanti [Mäster Ulv] - Runda 1

.113

Swashbuckler
Joined
8 Feb 2012
Messages
2,660
Location
norrlänning
Konrad Konvalj;n248898 said:
Luktar lite så här småmysig nybörjar R1 från H77. Ungefär lika som förra liret när vi nackade Frostulf.

.113 som var rätt inblandad då kanske kan tänka tillbaka på hur han agerade som ulv i det läget då?
Jag minns faktiskt inte? Vet inte om jag bara lät er hänga honom eller om jag röstade ut eller till och med drevade mot honom.

Jag kan tänka mig att jag drevade på?

Eller blev det en sån där sista minuten grej, minns inte vad ni kallar det, CFD har jag lärt mig nu ;)
 

Jocke

Bäst i rollspel
Joined
19 May 2000
Messages
4,023
Location
Sthlm
Konrad Konvalj;n248904 said:
Jocke vem är din nummer 2 efter H77? Är SJSL eller?
Just nu är Vicontik och emp de jag känner mig mest tverksam på. Men inte har jag nått case där heller. Det halo har rätt om är att han har ganska låg chans att bli rekryterad som icke-mäster. det är ett lite för bra argument för att jag bara ska kunna släppa det. Hmmpff...
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Jag kan tänka mig att plocka Rasmus. Men LJSL var den enda som jag läste som röd när jag läste tråden. Rasmus är en bra kandidat. Vem får vi mest info på då?
 

.113

Swashbuckler
Joined
8 Feb 2012
Messages
2,660
Location
norrlänning
Jocke;n248916 said:
Just nu är Vicontik och emp de jag känner mig mest tverksam på. Men inte har jag nått case där heller. Det halo har rätt om är att han har ganska låg chans att bli rekryterad som icke-mäster. det är ett lite för bra argument för att jag bara ska kunna släppa det. Hmmpff...
Jag börjar undrar om inte Jocke är ulv. Det är just nu bara magkänsla. Nåt med den här kommentaren..
 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
En timme kvar till deadline.

Jag har försvarat mig mot Mukwa och har egentligen inte mycket att tillägga där. Säger att jag är röd när han läser tråden, men förklarar det bara med att jag är mellanmjölkig.

Min röst anser jag ligga bra där den ligger på Rasmus. Rösten är gammal, så det försvårar för ulvar att få ut en bybo om det står lika mellan Rasmus och en grön.

Som jag sagt ser jag Halo som röd tillsammans med Rasmus, men jag tycker ändå det är bättre att rösta ut Rasmus först. I deras relation verkar det vara han som för ulvdansen, och eftersom Halo inte är en lika van spelare kniper vi då en farligare ulv tidigare.

Men vad lär vi oss mer av att rösta ut Rasmus eller Halo? Vilka andra spelare blir röda och gröna när vi får se deras riktiga färger?

Jag är extremt nyfiken på Basses åsikt i detta (som praktiskt nog varit frånvarande de senaste timmarna - skönt att inte visa sig på scen när rösterna verkligen skall läggas). Vad tror du att vi lär oss om vi får bekräftat att Rasmus eller Halo är röd/grön i nästa runda?

Tror du att du hinner skriva detta innan deadline?
 

Halo77

Veteran
Joined
20 May 2017
Messages
189
Vart är föresten Rasmus? Slängde han bara in elden lät det brinna och sen gick han?
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Jag har trott mer på Rasmus som ulv än Halo77. Jag ville hellre sätta press på Halo än Rasmus och se vad det ledde till. Den där "röd fast grön" är en typisk felskrivning jag kan tänka mig från en ulv som inte lyckas hålla ihop storiesarna riktigt. Kan också vara ett enkelt typo såklart.

Sedan kom han aldrig in och förklarade misstaget. Det är nog grönande snarare än rödande tänker jag, faktiskt. Mer troligt att en bybo-Rasmus som har annat att tänka på inte går in och svarar på frågorna om ett sådant misstag, än att en ulv-Rasmus som är stressad att hålla uppe fasaden missar att svara på frågorna.

Hemma hos mig är det lite fullt upp med barnnattning i elfte timmen just nu, men jag ska kolla på röstmönstren och se var jag vill lägga rösten i slutändan. Halo och Rasmus är mina bästa leads iaf.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Jocke, Empis, Lukas har jag rätt dålig magkänsla på. Rasmus har gjort sitt och kan glida in nästa runda och fortsätta köra hårt. Jag går igång lite på det och det stör mig inte så hårt på det. Dock lätt att göra som en ulv Rasmus.

H77 är oskyldig och novis som Frostulf och på väg mot galgen.

xyas är xyas. .113 har spelat upp sig.

Larsson har jag rätt bra fealings för.

Mukwa vill jag ja kvar. Arvidos är jag lite skeptisk mot. Basse har jag bybo känsla av.

Gällande Vico litar jag på Mukwas ord.

Missat nån?
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Nu kryper babyn på tangentbordet, men jag tror nog Halo77 är mer noob än ulv, måste lägga en röst och hoppas kunna komma in lite på slutet

RÖST: RASMUSL
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Tänker att om Halo77 är ulv hade han nog fått mer coachning från laget. Helst vill jag inte att LJSLarsson röstas ut, han spelar bra, även om jag inte kollat efter brunighet ordentligt.
 

.113

Swashbuckler
Joined
8 Feb 2012
Messages
2,660
Location
norrlänning
Konrad Konvalj;n248926 said:
Jocke, Empis, Lukas har jag rätt dålig magkänsla på. Rasmus har gjort sitt och kan glida in nästa runda och fortsätta köra hårt. Jag går igång lite på det och det stör mig inte så hårt på det. Dock lätt att göra som en ulv Rasmus.

H77 är oskyldig och novis som Frostulf och på väg mot galgen.

xyas är xyas. .113 har spelat upp sig.

Larsson har jag rätt bra fealings för.

Mukwa vill jag ja kvar. Arvidos är jag lite skeptisk mot. Basse har jag bybo känsla av.

Gällande Vico litar jag på Mukwas ord.

Missat nån?
Så du är på att rösta ut Jocke empis eller lukas då?

Jag är ganska sugen på lukas eller ännu hellre Jocke.
 

.113

Swashbuckler
Joined
8 Feb 2012
Messages
2,660
Location
norrlänning
Jocke;n248941 said:
kan vi inte ta och rösta ut mig nästa runda i stället?
För att du ska hinna nattmörda mig så det blir lättare bryta drevet?

Seriöst det pingar lite extra för mig att du snackar om att rösta ut nästa runda innan du ens fått en röst..
 

Jocke

Bäst i rollspel
Joined
19 May 2000
Messages
4,023
Location
Sthlm
För att vara seriös så tycker jag att det är onödigt att dra igång ett drev mot en ny perosn med 30 min kvar på rundan. Det ger liksom ingeting. Att skriva som jag gjorde är ju mest så jag uttrycker mig, det skulle jag inte säga är varken av eller till.
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Okej, babyn och mamman är i säng, nu blir det slutspurt och se om jag fuckat upp något med sista rösten
 

.113

Swashbuckler
Joined
8 Feb 2012
Messages
2,660
Location
norrlänning
Jocke;n248948 said:
För att vara seriös så tycker jag att det är onödigt att dra igång ett drev mot en ny perosn med 30 min kvar på rundan. Det ger liksom ingeting. Att skriva som jag gjorde är ju mest så jag uttrycker mig, det skulle jag inte säga är varken av eller till.
Kanske det men å Andra sidan när inte ett skit händer mot slutet är det I 99% av fallen inte en ulv man håller på att rösta ut.

Ingen har försökt ändra rösterna på flera timmar. Att vi lyckats pricka av en ulv och att de andra inte gör ett skit under hela dagen känns så sjukt långsökt.

Mer troligt hade varit att om de tror det är kört skulle de gå hårt på sin egen för bybocred. Det har inte heller hänt.

Jag är 99% säker att halo och Rasmus är bybor bara för att det inte Finns någon anledning för ulvarna att offra en ulv redan runda ett.
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Okej, då stämmer den här, va?

Rösträkning

LJSLarsson (2)
Basenanji,+ MUKWA
RasmusL (4) Lukas, LJSLarsson, Vicotnik, Sodivra
Halo77(4) RasmusL, 113, Empiricus, Jocke
Sodivra (1) Halo77
 

.113

Swashbuckler
Joined
8 Feb 2012
Messages
2,660
Location
norrlänning
Är det ingen mer som tycker det är skumt att ingen reagerat speciellt hårt på dessa utröstningar?

Vi har kanske tre eller fyra ulvar, åtminstone någon av dem borde väl försökt göra något åt situationen om det varit en ulv på g?
 
Top