Nekromanti [Mäster Ulv] - Runda 1

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Mukwa

Ge oss ett cace.

Just nu så har du inget att komma med förutom några goda tankar om siare, väktare och vigilant. Dock är det ju råbasic och inget som ger dig bybocred.

Rösten på Larsson är helt obefogad. Motiveringen är att det pingar där utan att visa VART det pingar och sedan helt natta från din sida. Så illa är det inte med forumet.
 

.113

Swashbuckler
Joined
8 Feb 2012
Messages
2,660
Location
norrlänning
Kk ja jag är väl en otroligt mäktig spelare ;) telefonen va inte trasig, jag fick slut batteri, lite skillnad vill jag påpeka.

Sen kan jag väl påpeka att ja det blev lite stressat igår eftersom jag Kom in 7 minuter före deadline trodde jag, men I övrigt vet ni nog vid det här laget två saker om mig. Jag pingar ofta brunt I början samt att jag skriver väldigt mycket (och ibland lite rörigt) både som bybo och ulv.

Eftersom jag detta spel inte alls skrivit mycket passar det inte in på något egentligen men det är helt enkelt så att jag jobbat. Imorgon jobbar jag 6-13 sen är jag rätt ledig.

Eftersom sånna som jag (aktiva spelare) kan få brunhet på sig om man inte är just aktiv så säger jag hellre till I förväg så folk vet.

Just nu pysslar jag på lite men hänger med I tråden. Jag återkommer med mer tankar lite senare. Halo pingar illa just nu kan jag väl säga.
 

Halo77

Veteran
Joined
20 May 2017
Messages
189
Victnic: jag har motiverat min röst

Halo77;n248703 said:
Tycker inte alls att Rasmus nödvändigtvis spelar ulvigt. Han hade en ide om hur han skulle locka fram vargar och körde stenhårt på den.

Däremot att Lukas genast försvarar Vicotnik och tycker det är väldigt hemskt att låsa röster, vara envis osv. Vad är det så hemskt att låsa rösten? Vi är ju många fler än Rasmus som kan rösta.



Med nuvarande röställning så lägger jag hellre min röst på dig LSJ än Rasmus. Tycker inte ditt case med Rasmus&Vicotnic håller och jag tittar också på vilka som röstat och väljer att rösta med dem jag för närvarande litar mest på.

RÖST: LSJLarsson
När jag lade denna röst så hade Rasmus 3 röster och LJS 2. Jag är inte 100% på att LJS faktiskt är ulv Det var mer en taktikröst.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
.113

.113 (10.53 onsdag) said:
Vicotnik (1) Halo77
RasmusL (2) Lukas, LJSLarsson
xyas (1) Jocke
Konrad Konvalj (1) Basenanji
Basenanji (2) Vicotnik, Sodivra,
Halo77 (1)RasmusL
LJSLarsson (1) .113


Ändrade om rasmus röst så det borde väl stämma om det stämde förut.

Jag flyttar min röst till LJSLarsson som jag nu anser är den första fångade ulven. Han driver ett litet case mot basse, rasmus och Xyas men i allihopa är det i stort sett bara copy paste på vad andra redan sagt. Han har alltså inget eget case men driver andras case åt dem, det är SJUKT skumt av en tydligen bra spelare.

För övrigt saknar jag mafiauniverse lite eftersom man kan multi-quota, isolera en användares poster, refresha sidan enkelt och fixa en votecount med ett knapptryck. :)

Men återigen, det är värt att upprepa, LJSLarsson driver i stort sett EXAKT samma poänger som folk redan sagt mot flera spelare, det är sjukt ulvigt eftersom det verkar som att vi har en aktiv bybo som driver flera cases men i verkligheten är det ju inte så.

Ulv fångad.


20:53 onsdag
"ok jag e här men 7 min kvar till deadline, ge mig ett supercase och en rösträkning e ni snälla för jag hinner inte ikapp"

20:54 onsdag
"
mobilen dog på jobbet och slutade som sagt 21.30.. så har inte kunnat hänga med alls under dagen som jag brukar kunna."

20:59 onsdag
"
ok jag är ikapp det hade ju inte hänt ett skit sen jag drog, vafan. dåligt."
--------------------------------------

Okay, utredning från Konrads brunöga.

Du har din röst på LJSLarsson. Sen loggar du i stort ut.
Du dyker upp och har panik på fel dag.

Du läser ikapp 15 inlägg på 6 minuter skrivna mellan 12:36 och 20:53 och påstår att "inte hänt ett skit". (dina läsar skills helt fantastiska!)

I ditt byboaintresse borde du ha noterat att SJSLarsson svart upp mot dina anklagelser men det rinner mest av. Du har själv inget supercase och ingen koll på rösträkningen men du flyttar inte din röst från SJLarsson. En sund bybo som missat allt och dyker upp som ett kvart i 3 ligg innan ding dongen måste ju försäkra sig om att det inte händer något som absolut inte får hända.

Exempelvis så kanske din röst varit helt avgörande på Larsson som outat en powerroll. Det är en sund inställning. Du flyger in och gör kaos 7 minuter innan deadline (som inte är deadline) läser ikapp allt och noterar att det inte hänt ett skit och sen du sist kikade.
 

.113

Swashbuckler
Joined
8 Feb 2012
Messages
2,660
Location
norrlänning
Just nu så kör jag lite med uteslutningsmetoden eftersom jag inte hittat någon riktigt ulvig ännu.

Kk känns, om än Han var inaktiv ett tag, som en bybo. Grön.
Jocke känns ljusgrön, inte hänt alltför mycket ännu men det som kommit känns inom ljusgröna gränsen än så länge.
Basse är svårtolkad för mig, det är nått med hans spelsätt jämfört med mitt som inte klickar. Jag tycker alltid Han är röd även när Han är bybo. Just nu tycker jag egentligen mycket är precis som vanligt basse spel men det är väl några saker som sticker ut som gör att jag känner Han kanske är ulv. Så brun for now.

Fortsättning följer
 

.113

Swashbuckler
Joined
8 Feb 2012
Messages
2,660
Location
norrlänning
RasmusL har inte skrivit alltför mycket ännu men jag köper hans fäll snack. Jag tycker Han reagerar som en bybo, lugnt och sansat när Han blir pressad om sitt ovanliga spel så jag sätter grön på honom.

Detsamma gäller LJS faktiskt. Han reagerar lugnt och sansat och analyserar tåget mot honom och annat. Jagar ulvar. Grönande. Det intressanta var väl kanske vilka som hoppade på taget och av dem är det väl halo som känns intressantast.

Rösten får ligga kvar tills vidare mest för att jag inte Orkar fixa om rösträkningen från telefonen ;)
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
.113 said:
Eftersom sånna som jag (aktiva spelare) kan få brunhet på sig om man inte är just aktiv så säger jag hellre till I förväg så folk vet.
Hur mycket brunhet tycker du att jag har dragit på mig tack vare min taktiskt vila innan spel? Ett aktivt val att inte köra på i Kånkel-style och vara helt fantastisk?

Du drar ju på dig mer brunhet genom att spela stressat vill jag påstå. Ha dålig koll på dagar och tider och inte vara en förberedd bybo som inte slumpar ut sin röst och sedan har en trött telefon i bakfickan som får slut på batteri. Bybor har inte råd med att få slut på batteri om man säger så. Det är perfekt som ulv att plötsligt hamna på en öde ö utan batteriladdare men för en bybo är det A och O med ström.

En bybo vill säkra sin röst så att det hjälper byn. Nu var det inte deadline igår och det finns inget i boken som säger att din röst på Larsson är fel, men om det hade varit deadline igår hade det varit annorlunda. Ditt spel nu läser jag av att du har röstat tidigt i spel på Larsson (sant) och sedan inväntat deadline för att stöka in och inte hinna flytta din röst från Larsson (sant med modifikation eftersom deadline ej har varit).
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
.113;n248788 said:
RasmusL har inte skrivit alltför mycket ännu men jag köper hans fäll snack. Jag tycker Han reagerar som en bybo, lugnt och sansat när Han blir pressad om sitt ovanliga spel så jag sätter grön på honom.

Detsamma gäller LJS faktiskt. Han reagerar lugnt och sansat och analyserar tåget mot honom och annat. Jagar ulvar. Grönande. Det intressanta var väl kanske vilka som hoppade på taget och av dem är det väl halo som känns intressantast.

Rösten får ligga kvar tills vidare mest för att jag inte Orkar fixa om rösträkningen från telefonen ;)


Lägg fram ditt case mot H77 så är du snäll .113. Det funkar från mobil.

Drevet mot Larsson startade du själv och du hann ju inte hoppa av innan deadline som du kanske kommer ihåg.
 

.113

Swashbuckler
Joined
8 Feb 2012
Messages
2,660
Location
norrlänning
Konrad Konvalj;n248786 said:
.113



20:53 onsdag
"ok jag e här men 7 min kvar till deadline, ge mig ett supercase och en rösträkning e ni snälla för jag hinner inte ikapp"

20:54 onsdag
"
mobilen dog på jobbet och slutade som sagt 21.30.. så har inte kunnat hänga med alls under dagen som jag brukar kunna."

20:59 onsdag
"
ok jag är ikapp det hade ju inte hänt ett skit sen jag drog, vafan. dåligt."
--------------------------------------

Okay, utredning från Konrads brunöga.

Du har din röst på LJSLarsson. Sen loggar du i stort ut.
Du dyker upp och har panik på fel dag.

Du läser ikapp 15 inlägg på 6 minuter skrivna mellan 12:36 och 20:53 och påstår att "inte hänt ett skit". (dina läsar skills helt fantastiska!)

I ditt byboaintresse borde du ha noterat att SJSLarsson svart upp mot dina anklagelser men det rinner mest av. Du har själv inget supercase och ingen koll på rösträkningen men du flyttar inte din röst från SJLarsson. En sund bybo som missat allt och dyker upp som ett kvart i 3 ligg innan ding dongen måste ju försäkra sig om att det inte händer något som absolut inte får hända.

Exempelvis så kanske din röst varit helt avgörande på Larsson som outat en powerroll. Det är en sund inställning. Du flyger in och gör kaos 7 minuter innan deadline (som inte är deadline) läser ikapp allt och noterar att det inte hänt ett skit och sen du sist kikade.
Jag hade hunnit lika lite under dagen innan telefonen dog, det var ca 4-5 nya inlägg efter det kanske lite mer eller mindre men det var inte mycket och inte särskilt långa.

Eftersom jag trodde det var deadline och det brukar vara sjukt aktivt sista vi säger timmen så tyckte jag det var konstigt med så få inlägg och Inget som direkt hade att göra med en deadline (typ omg vi röstar fel, eller röster hit och dit.).
 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
.113;n248788 said:
Detsamma gäller LJS faktiskt. Han reagerar lugnt och sansat och analyserar tåget mot honom och annat. Jagar ulvar. Grönande. Det intressanta var väl kanske vilka som hoppade på taget och av dem är det väl halo som känns intressantast.

Rösten får ligga kvar tills vidare mest för att jag inte Orkar fixa om rösträkningen från telefonen ;)
När flyttar du rösten på mig?
När det är tillräckligt många röster på Rasmus för att du inte behöver göra ett svårt ställningstagande?
När det är tillräckligt många röster på mig så att du inte behöver rösta ut en bybo?

Det är väl kul att jag blivit mera grön, men det har poppat upp flera bruna frågetecken runt dig.

Du sa inte bara att jag var ulvig, eller hade röda ping, eller betedde mig skum. Med pompa och ståt skrev du att jag var "den första fångade ulven". Och varför? För att jag serverade skåpmat.

.113;n248605 said:
Jag flyttar min röst till LJSLarsson som jag nu anser är den första fångade ulven. Han driver ett litet case mot basse, rasmus och Xyas men i allihopa är det i stort sett bara copy paste på vad andra redan sagt. Han har alltså inget eget case men driver andras case åt dem, det är SJUKT skumt av en tydligen bra spelare.

För övrigt saknar jag mafiauniverse lite eftersom man kan multi-quota, isolera en användares poster, refresha sidan enkelt och fixa en votecount med ett knapptryck. :)

Men återigen, det är värt att upprepa, LJSLarsson driver i stort sett EXAKT samma poänger som folk redan sagt mot flera spelare, det är sjukt ulvigt eftersom det verkar som att vi har en aktiv bybo som driver flera cases men i verkligheten är det ju inte så.

Ulv fångad.
(Mina fetningar)

Jag svarar och argumenterar för att det inte är ett skåpmat. Istället för att argumentera emot mig och möta mitt försvar så backar du. Skumt beteende efter att ha fångat den första ulven.

Du svarar inte heller angående min undrar på hur vi gör göra med inaktiva spelare. Att bara skriva ett kort "be Vimes skaffa ersättare" hade väl inte varit så svårt? Du var ju inne igår kväll, du betedde dig underligt och trodde att deadlinen stod inför oss. Var det frustration över att det såg ut som att ulv-Rasmus skulle åka ut istället för mig?

Vilken "tur" för dig att xyas, KK och Mukwa har kommit in i spel - då behöver du inte längre ta ställning till hur vi skall hantera de inaktiva spelarna vilket stressade upp Basse men inte fick dig att höja på ögonbrynen.

Eller jo, jag vill att du tar ställning i vilket fall.

Vad tänkte du - innan de inaktiva spelarna kom in - att vi borde ha gjort med dem?

Och hur säker var - egentligen - du på att jag var ulv när du la min röst på mig?
 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
Jaha, nu flyttade 113 sin röst medan jag skrev.

Skall bli kul att se din motivation till varför du flyttade rösten. ;-)
 

.113

Swashbuckler
Joined
8 Feb 2012
Messages
2,660
Location
norrlänning
Konrad Konvalj;n248789 said:
Hur mycket brunhet tycker du att jag har dragit på mig tack vare min taktiskt vila innan spel? Ett aktivt val att inte köra på i Kånkel-style och vara helt fantastisk?

Du drar ju på dig mer brunhet genom att spela stressat vill jag påstå. Ha dålig koll på dagar och tider och inte vara en förberedd bybo som inte slumpar ut sin röst och sedan har en trött telefon i bakfickan som får slut på batteri. Bybor har inte råd med att få slut på batteri om man säger så. Det är perfekt som ulv att plötsligt hamna på en öde ö utan batteriladdare men för en bybo är det A och O med ström.

En bybo vill säkra sin röst så att det hjälper byn. Nu var det inte deadline igår och det finns inget i boken som säger att din röst på Larsson är fel, men om det hade varit deadline igår hade det varit annorlunda. Ditt spel nu läser jag av att du har röstat tidigt i spel på Larsson (sant) och sedan inväntat deadline för att stöka in och inte hinna flytta din röst från Larsson (sant med modifikation eftersom deadline ej har varit).
Jag la rösten på den jag såg som mest ulvig då men eftersom Han reagerar bra på det har jag ändrat mig. Jag drar till jobbet med fullt batteri, men telefonen är gammal och jag jobbade länge igår så det räckte inte.

Vill du driva ett case mot det kunde jag väl lika gärna bara varit tyst? Eller varför ens komma I tid? Sen sprida kaos håller jag inte med om, då hade jag väl snarare kommit halv eller kvart I och börjat snacka om att flytta röster inte bara bett om att få veta hur det ligger till.
 

.113

Swashbuckler
Joined
8 Feb 2012
Messages
2,660
Location
norrlänning
Ang din brunhet tycker jag som sagt du är bybo och jag antog bara att du inte hade tid spela. Jag läser inte in ulv eller inte pga sånt. Du är aktiv nu vilket visar att din tidigare inaktivitet är helt orelevant
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Halo77;n248785 said:
Victnic: jag har motiverat min röst
När jag lade denna röst så hade Rasmus 3 röster och LJS 2. Jag är inte 100% på att LJS faktiskt är ulv Det var mer en taktikröst.
Jag pratade inte om din nuvarande röst, utan framtida röster. Du håller mig och lukas som troligare ulvar och ändå låter du din röst ligga på LJS.
Du säger att det är en taktikröst, är det i åsyfte att skapa ett starkare drev mot LJS eller vad åsyftar du med taktikröst, är det inte bättre att lägga din röst på de du tror är ulvar?
 

Jocke

Bäst i rollspel
Joined
19 May 2000
Messages
4,070
Location
Sthlm
Väntar med spänning på Halo-case från 113. Jag ska varken på GNR eller spela rollspel i kväll, så jag kommer med största sannolikhet sitta och spamma F5 runt deadline.
 

Halo77

Veteran
Joined
20 May 2017
Messages
189
Vicotnik;n248798 said:
Jag pratade inte om din nuvarande röst, utan framtida röster. Du håller mig och lukas som troligare ulvar och ändå låter du din röst ligga på LJS.
Du säger att det är en taktikröst, är det i åsyfte att skapa ett starkare drev mot LJS eller vad åsyftar du med taktikröst, är det inte bättre att lägga din röst på de du tror är ulvar?
Vet inte vad som är bäst. Sovidra menade ju i inlägg #131 att vi gjorde bäst i att komma överens om två kandidater att rösta på. Är det ulvsnack från Sovidras sida?
 

.113

Swashbuckler
Joined
8 Feb 2012
Messages
2,660
Location
norrlänning
LJSLarsson;n248793 said:
När flyttar du rösten på mig?
När det är tillräckligt många röster på Rasmus för att du inte behöver göra ett svårt ställningstagande?
När det är tillräckligt många röster på mig så att du inte behöver rösta ut en bybo?

Det är väl kul att jag blivit mera grön, men det har poppat upp flera bruna frågetecken runt dig.

Du sa inte bara att jag var ulvig, eller hade röda ping, eller betedde mig skum. Med pompa och ståt skrev du att jag var "den första fångade ulven". Och varför? För att jag serverade skåpmat.



(Mina fetningar)

Jag svarar och argumenterar för att det inte är ett skåpmat. Istället för att argumentera emot mig och möta mitt försvar så backar du. Skumt beteende efter att ha fångat den första ulven.

Du svarar inte heller angående min undrar på hur vi gör göra med inaktiva spelare. Att bara skriva ett kort "be Vimes skaffa ersättare" hade väl inte varit så svårt? Du var ju inne igår kväll, du betedde dig underligt och trodde att deadlinen stod inför oss. Var det frustration över att det såg ut som att ulv-Rasmus skulle åka ut istället för mig?

Vilken "tur" för dig att xyas, KK och Mukwa har kommit in i spel - då behöver du inte längre ta ställning till hur vi skall hantera de inaktiva spelarna vilket stressade upp Basse men inte fick dig att höja på ögonbrynen.

Eller jo, jag vill att du tar ställning i vilket fall.

Vad tänkte du - innan de inaktiva spelarna kom in - att vi borde ha gjort med dem?

Och hur säker var - egentligen - du på att jag var ulv när du la min röst på mig?

Ja, jag såg att du frågade ang. inaktiva och jo jag borde ha svarat men hade inte tid just då och som sagt mobilen dog. Men, jag anser inte att man är inaktiv förrän det faktiskt gått hela rundan. Om folk inte skrivit en post när dagen var slut hade jag nog anmärkt på det mer dagen efter, eller om t.ex. mukwa skrivit noll hela dagen för att sedan komma in och skriva "röst: XXX" i slutet av dagen och sen inget mer, ja då hade jag ansett det skumt.

Nu var det inte så. Därför helt orelevant.

Som jag skrev till kk ang. hans "inaktivitet" jag antog helt enkelt bara att det fanns en anledning till varför. Jag var säker på att den skulle komma senare därför var det inget jag brydde mig om.


Hur säker var jag då på att du var ulv? 50/50 ungefär. Det är första rundan, det var tidigt i "början" på rundan. Jag ville se hur du reagerade, jag ville se vilka som hoppar på tåget. Det är ju nämligen perfekt för ulvar att kunna hoppa på en bybo som har ett case, gärna lite lagom fort för att kunna säga att man var med och drev på tidigt.
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Halo77, är du snäll och svarar på de två frågor jag skickat ditt håll?

1- Tror du uppriktigt LJSLarsson är ulv, och isåfall varför?
2- Du skrev följande inlägg till Empiricus:
Vad gör Basenanji mest trolig som ulv i dina ögon?


Det här är enda gången du frågat om en annan spelares röst Halo, så du måste ha tankar kring Basenanji. Vad tänker du om Basse? Vad var det som fick dig reagera på just den här rösten?

Nuvarande rösträkning:

LJSLarsson (2) Basenanji, Halo77
RasmusL (3) Lukas, LJSLarsson, Vicotnik
Halo77 (3) RasmusL, Sodivra, .113
Konrad Konvalj (1) Jocke
 
Top