Varulv [Mäster Ulv 5] - Runda 5

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,397
Ok, tiden rullar iväg. Om vi överlever denna runda måste vi ha nåt att gå vidare på. Kan ALLA vara så goda att rabbla upp sina tre troligaste ulvar nu. Ja, ni måste, samtliga! Att inte tala ur skägget nu i denna elfte timme är fett ulvigt.

Mina är alltså Andersson, LegoIvar, Skarpskytten
Andersson, LegoIvar och Octagonal
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,623
Mina tre är LegoIvar, Andersson och Skarpskytten. Men jag är osäker på sista.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,623
Men som alltid när det närmar sig rundans slut får jag ont i magen av beslutsångest. LegoIvar röstar Andersson nu och det måste i så fall vara ett offer av en av de egna. Eller? Blir å andra sidan ganska oroad av att Andersson varit så sparsam i dag, vilket naturligtvis kan förklaras av fullt rimliga anledningar: söndagar är familjens dag. Då ska allt fixas inför veckan mm.

Tycker att vi verkligen har haft det tufft hittills, utan pålitlig siare är det svårt att spela varulvsspel. Sidd brukar tycka att powerrollerna förstör, men här ser vi väl vad som händer utan.

Jag tycker att HerrK förtjänar att synas om det blir en fortsättning nu. Hägerstrand borde också vara med i en kommande granskning. Brynolf, Waterhouse och Octagonal måste vara bybor, annars ger jag upp helt.
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Jag tycker Andersson, LegoIvar och Basse känns rödast för tillfället.
Jag gillar den inte. Den funkar ju bara om vi är 100% säkra på om det är en ulv i nätet. Annars är det ju ett lätt sätt för ulvarna att manipulera fram ett läge att få till en automatutröstning av en bybo (med Octos upplägg flyttas i princip bara snajpnings-deadline till 19:59 från 20:59)
Det stämmer inte riktigt. Om några av er känner för att snajpa 19:59 har vi ju fortfarande en timme på oss att rösta ut er istället. Grejen med snajpning är ju att byn inte hinner reagera. Med en deadline innan är det ju exakt det vi hinner göra.
Sen ska vi såklart inte sätta oss i nån av Hägerstens lådor och vägra ändra åsikt ifall ett gäng snajpröstar 19:59.

Ni som nu helt plötsligt tycker att vi inte ska organisera oss utan köra kaos avslutning blir alla rödade i min bok. Har jag fel i resonemanget ovan?
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Läser ikapp, nu därav denna fördröjning med svar. För att svara på din fråga tänker jag att det är du som blajar på. Ulvrationaliteten har ju inte hjälpt oss så mycket hittills om vi ska vara ärliga. En rolig idé men en idé jag inte tror på. Med tanke på att jag ju tror det är blaj (betyder inte nödvändigtvis att du är röd) så undrar jag hur du kom på den. Kom du på idén på uppstudds eller har du inte väntan på spel suttit och funderat?

Min spontana tanke när jag funderar över just det nu är att du kanske är MU som drog ihop teorierna under helgen när MU skulle göra sina val. Dvs du hade ett försprång och skrev ihop dessa teorier då.
Fick inget svar på denna post tidigare. @Basenanji vad har du att säga till ditt försvar?
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Jag tycker Andersson, LegoIvar och Basse känns rödast för tillfället.


Det stämmer inte riktigt. Om några av er känner för att snajpa 19:59 har vi ju fortfarande en timme på oss att rösta ut er istället. Grejen med snajpning är ju att byn inte hinner reagera. Med en deadline innan är det ju exakt det vi hinner göra.
Sen ska vi såklart inte sätta oss i nån av Hägerstens lådor och vägra ändra åsikt ifall ett gäng snajpröstar 19:59.

Ni som nu helt plötsligt tycker att vi inte ska organisera oss utan köra kaos avslutning blir alla rödade i min bok. Har jag fel i resonemanget ovan?
@Brynolf och @Andersson
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,397
Jag tycker Andersson, LegoIvar och Basse känns rödast för tillfället.


Det stämmer inte riktigt. Om några av er känner för att snajpa 19:59 har vi ju fortfarande en timme på oss att rösta ut er istället. Grejen med snajpning är ju att byn inte hinner reagera. Med en deadline innan är det ju exakt det vi hinner göra.
Sen ska vi såklart inte sätta oss i nån av Hägerstens lådor och vägra ändra åsikt ifall ett gäng snajpröstar 19:59.

Ni som nu helt plötsligt tycker att vi inte ska organisera oss utan köra kaos avslutning blir alla rödade i min bok. Har jag fel i resonemanget ovan?
Tycker detta är vettigt, rösta på din ulv innan 20, röstflyttningar efter är sus
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,623
Fick inget svar på denna post tidigare. @Basenanji vad har du att säga till ditt försvar?
Tja, vad ska jag säga? Jag är inte Mäster Ulv, jag hade aldrig i livet köpt väktare tex, eftersom det kan förstöra för ulvgänget, särskilt om spelet håller på länge och väktaren håller sig gömd.
Så nä jag har inte suttit på kammaren och förberett nånting. Konstigt påhopp.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,623
Ulvrationalitetsteorin är ju superbra! Särskilt om folk använder den! Men det är det ingen som har gjort! Det är nog det som fallerat, snarare än teorin i sig.

@Anthrox och jag hade ju en diskussion om det, huruvida det är bra att vi outar våra tankar om upplägget före eller efter det avslöjas av Vimes. Jag hävdade då att det smartaste är att vi - innan vi vet facit - avslöjar vad vi tror att MU har köpt för att på så sätt fånga in anomalier. Anthrox tyckte tvärtom vill jag minnas.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,623
Kolla här på Brynolfs post. Ser ni hur han resonerar om hur en Mäster Ulv kan ha tänkt?

Det var så jag trodde att vi kunde snacka där i R1/R2. Nu känns det lite överspelat.

För övrigt Octa så är ju ditt förslag om att vi tillsammans ska rösta på ett alternativ till 19.59 en jättebra idé. Hur många verkar vilja följa den?
(Jag hakar på om andra gör det)
 

Andersson

Hero
Joined
28 Apr 2005
Messages
1,142
Location
Uppsala (Umeå)
Om ni vill begå kollektivt självmord i byn genom att rösta ut mig kan jag inte stoppa er. Men haka bara inte passivt på en röstningsbandvagn för att det är enkelt. Ni andra bybor - ställ istället lite frågor till er själva:

1) Vad i mitt röstande tyder på att jag är en ulv? Jag ligger i hela spelet vinnande drev som visar sig vara bybor (undantaget är när Sidd åkte då jag röstade på Skarpskytten istället)? Borde inte en ulv försöka undvika det?
2) Om jag skulle falskclaima att vara siare varför gör jag då inte den lätta lösningen och grönar folk som jag sedan inte röstar på (utan ulvarna istället nattmördar vid behov)?
3) Varför skulle jag hänga ut nacken från första posten i R1 om att outa powerroller om jag inte haft en?
 

Andersson

Hero
Joined
28 Apr 2005
Messages
1,142
Location
Uppsala (Umeå)
Ok, tiden rullar iväg. Om vi överlever denna runda måste vi ha nåt att gå vidare på. Kan ALLA vara så goda att rabbla upp sina tre troligaste ulvar nu. Ja, ni måste, samtliga! Att inte tala ur skägget nu i denna elfte timme är fett ulvigt.

Mina är alltså Andersson, LegoIvar, Skarpskytten
LegoIvar, Brynolf, Octagonal
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,623
Det här skrev Brynolf:

Men när jag var 14 var jag nästan lika klyftig som jag är nu. Jag tror inte vi har en idiot till Mäster ulv. Bara någon som inte tänker exakt som Brynolf.

Vi måste ju förutsätta att MU haft ambitionen att göra en bra build. Och då får vi försöka sätta oss in i den ambitionen. I mina ögon är det en bättre build att inte köpa naiv siare.
min teori fast på begriplig svenska
 
Top