Varulv [Mäster Ulv 5] - Runda 5

Skarpskytten

D&D-smurf
Joined
18 May 2007
Messages
6,000
Location
Ett häxkräl
Ok, tiden rullar iväg. Om vi överlever denna runda måste vi ha nåt att gå vidare på. Kan ALLA vara så goda att rabbla upp sina tre troligaste ulvar nu. Ja, ni måste, samtliga! Att inte tala ur skägget nu i denna elfte timme är fett ulvigt.

Mina är alltså Andersson, LegoIvar, Skarpskytten
Paranoian äter upp mig inifrån. När jag läste detta tänkte jag ”Brynolf är ulv och han är så kaxig att han ber om hjälp med att planera sitt nattmord”.

Mina är @LegoIvar och @Andersson . I den ordningen. Jag ligger på Andersson nu, men jag vill heller hänga Legoivar. Någon som är på?

Jag har ingen klar trea. Men jag tycker @Basenanji har fått gå lite under radarn sedan han undvek döden i Runda 1. Så om jag dör, så uppmanar jag er syna honom i sömmarna.
 

Andersson

Hero
Joined
28 Apr 2005
Messages
1,137
Location
Uppsala (Umeå)
Samma sak med @HerrK det är inte lönt att ligga ensam med en röst på någon i det här läget. Ska omröstningen ge någon information måste det vara en press på mer än en person.
 

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
Joined
2 Dec 2022
Messages
816
Jag håller egentligen LegoIvar och Andersson som ungefär lika troliga. Båda är mindre troliga än Skarpskytten.

Eftersom antisnajpingkampanjen bygger på en teori där ulvarna kan vinna denna runda (de kan styra om röstläget i sista minuten, nattmörda två och vinna med 3-3) och därmed slippa stå till svars för snajpingen nästa runda, och de behöver 2 extra poäng för att genomföra den planen så verkar det motsägelsefullt att antisnajpa Andersson. Dessutom är jag redigt trött på att behöva ta hänsyn till ett wildcard som inte postar, och när han väl får tid att göra det så prioriterar han att skriva att han fortfarande inte kan posta istället för att alls bidra.

Röst: @LegoIvar
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,697
Location
Stockholm
Ja, @Hägerstrand och @HerrK måste ta ställning!
Paranoian äter upp mig inifrån. När jag läste detta tänkte jag ”Brynolf är ulv och han är så kaxig att han ber om hjälp med att planera sitt nattmord”.
Hähä, njae min tanke var mer att samla våra tankar och se vilka våra huvudkandidater är. Även bra att ha till nästa runda och se tex vilka en hängd ulv försöker smeta rött på.

Eftersom antisnajpingkampanjen bygger på en teori där ulvarna kan vinna denna runda (de kan styra om röstläget i sista minuten, nattmörda två och vinna med 3-3) och därmed slippa stå till svars för snajpingen nästa runda, och de behöver 2 extra poäng för att genomföra den planen så verkar det motsägelsefullt att antisnajpa Andersson.
Hela planen bygger egentligen på att Andersson ÄR ulv, är det så du menar? Men extramord har de råd med även om han inte är naiv siare. Och i så fall kommer de ändå inte snajpa just honom, menar du.

Ja, om han nu ÄR grön, har ulvarna 2 poäng till att lägga på typ extraröst eller nåt.
 

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
Joined
2 Dec 2022
Messages
816
Hela planen bygger egentligen på att Andersson ÄR ulv, är det så du menar? Men extramord har de råd med även om han inte är naiv siare. Och i så fall kommer de ändå inte snajpa just honom, menar du.
Nej, jag menar att jag är dum och glömde spökrösten.

Röst: @Andersson
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,697
Location
Stockholm
Ok, här uppstår ju frågan hur vi definierar snajping. Är det snajping som Skytten och Hägar just ägnade sig åt? Nå, hela byn verkar med på att hänga Ivar i vilket fall så ingen blir väl upprörd.

Om vi tänker såhär då: Om vi förutsätter att både I & A är uvar, vem av dem är mest givande att hänga? Alltså är någon av dem mer länkade till någon annan så vi kan knipa den tredje ulven? Jag ser ju en liten koppling mellan Ivar och Skytten. Någon som ser något liknande "om X är röd så borde Y också vara det"?
 

Andersson

Hero
Joined
28 Apr 2005
Messages
1,137
Location
Uppsala (Umeå)
Om vi tänker såhär då: Om vi förutsätter att både I & A är uvar, vem av dem är mest givande att hänga? Alltså är någon av dem mer länkade till någon annan så vi kan knipa den tredje ulven? Jag ser ju en liten koppling mellan Ivar och Skytten. Någon som ser något liknande "om X är röd så borde Y också vara det"?
Men hur troligt är det att både jag och Ivar är ulv. Vad tyder egentligen på det?
 

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
Joined
2 Dec 2022
Messages
816
Hur tänker du att spökrösten spelar roll? Med Octos plan blir den ju meningslös eftersom den kommer när rundan är slut.Och vi vet ju att det är exakt noll ulvar i spöktråden.
Spökrösten spelar roll eftersom det är den som ger ulvarna budget att vinna denna omröstning med ett extramord. Jag vet inte riktigt hur jag tänkte innan eftersom det är budgetöverskottet från spökröst+naiv siare som gjorde att jag flyttade in dig på rödlistan.
 

Andersson

Hero
Joined
28 Apr 2005
Messages
1,137
Location
Uppsala (Umeå)
Men hur troligt är det att både jag och Ivar är ulv. Vad tyder egentligen på det?
Ni kan i så fall alltid rösta ut mig nästa runda (om det blir någon) om ni verkligen tror att jag och Ivar båda är ulvar (eller inser att så rimligen inte är fallet när ni får ett dygn till att tänka). Medan en passiv LegoIvar inte tillför speciellt mycket i diskussionerna och inte heller har claimat någon powerroll.
 

Andersson

Hero
Joined
28 Apr 2005
Messages
1,137
Location
Uppsala (Umeå)
Spökrösten spelar roll eftersom det är den som ger ulvarna budget att vinna denna omröstning med ett extramord. Jag vet inte riktigt hur jag tänkte innan eftersom det är budgetöverskottet från spökröst+naiv siare som gjorde att jag flyttade in dig på rödlistan.
Kan du utveckla det? Jag förstår ärligt inte ditt resonemang.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,614
Jag hänger inte riktigt med - är man Sauron själv om man inte röstar som alla andra innan kl 20? Vad hände med att rösta på de man misstänker mest?
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,397
Jag hänger inte riktigt med - är man Sauron själv om man inte röstar som alla andra innan kl 20? Vad hände med att rösta på de man misstänker mest?
Näe, tanken var väl om jag förstod rätt att man ska rösta på den man misstänker mest innan 20, för att förhindra snabba röstförflyttningar på slutet.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,614
Vad ska jag göra? Jag vill rösta ut LegoIvar helst! Visst, det vore astrist om ulvarna snajpar, men det går väl inte att undvika? Är jag trött och korkad?
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,397
(Samtidigt som man gör Spökrösten oanvändbar, vilket jag inte tror poängterats förut)
Oanvändbar? Vi vill väl att spökrösten ska vara användbar? Även om den inte varit vass hitintills är det en garanterat grön röst.
 
Top