Varulv [Mäster Ulv 5] - Runda 5

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,370
Å sen kom natta å byafolket di gick i sängs, nya tag imöra! ropte nåen, vi kniper Mäster i gryningen! sa en annan. Men under natta red maran hela byen å i vargatimmen vakne så di allesammans av hiskeliga skrik nedåt kvarnen. De va Anthrox som hade blitt ulvatagen under natten, å när di kom dit va de bare bloet kvar i sänghalmen hanses. Panik å skräck grep ikring sej å nu ropte di att de va Impetigo som gjort’e! Di mosade Impetigo under kvarhjulet där på plats. Men si, int va Impetigo nåen varg ‘an heller.

Impetigo röstas ut. Han var bybo.
Anthrox nattmördas.


De får skriva "Förlåt!" till varandra i tråden, men inget mer.

---

Deltagare:
  1. Anthrox
  2. Basenanji
  3. Sidd
  4. Impetigo
  5. Waterhouse
  6. BioBunkerVII
  7. RasmusL
  8. Octagonal
  9. Andersson
  10. Fjodorsenuba
  11. Skarpskytten
  12. Empiricus
  13. Konrad Konvalj
  14. Brynolf
  15. LegoIvar
  16. Hägerstrand
  17. HerrK

---

Denna runda slutar imorgon 21:00 (jag insåg att jag var upptagen mitt på dagen, sorry för otydligheten)

Rösträkning för denna runda: https://werewolf.florin.nu/82126
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,370
Mäster Ulv har inte valt:
  • U1.6 - 5 extra ulvar - kostnad: 22
  • U1.7 - 6 extra ulvar - kostnad: 24
  • U1.4 - 3 extra ulvar - kostnad: 8
  • U9 - Ulvmiller - kostnad: 1
  • B4 - Rollsiare i byn - inkomst: 3
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
fanfanfan aaaargh vad jag är trött nu! FÖRLÅT FÖRLÅT FÖRLÅT IMPETIGO 😭😭😭😭😭😭😭😭😭
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,364
Jaha....

Tack för spel Impetigo och Anthrox.

Känns kört men kan någon komma på ett scenario där vi fortfarande har chans? Om ulvarna hade valt väktare lär de ha dubbla nattmord tänker jag.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
Ulvarna har definitivt minst 8 i inkomst, och vad vi vet har de använt 4 poäng. Vad har de använt de andra poängen till? Förmågeblocker kan stämma. Extra mord kanske. Utslagsröster och sånt bjäfs vet jag inte om jag tror på. Det kan råka upptäckas utan att man vill det.
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,364
Ska läsa ifatt morgonen i R4

Varför mördades Anthrox nu? Var det så att ulvarna var rädda att han skulle väktas innan helt enkelt?
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
Ska läsa ifatt morgonen i R4

Varför mördades Anthrox nu? Var det så att ulvarna var rädda att han skulle väktas innan helt enkelt?
Han skulle troligen hamnat under galgen nästa runda så ja, känns som ett ganska konstigt val.
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Fan, inte samma visa igen. Tack för bra spel både Impetigo och Anthrox. Sorry Impetigo att jag var med och röstade ut dig. Nu i efterhand borde jag förstås ha bytt pga väktarclaimet. Suck.

Jo ligger nog tyvärr något i det Brynolf säger. Det i sin tur gör mig förvånad att till exempel Basse är kvar i spel som är rutinerad och hårt arbetande. Varför lever Basse när alla andra rutinerade dödas?

Börjar nog bli dags att syna Andersson också med sitt claim. Slänger in en röst där nu. Lång runda och mycket kan hända så än kan vi fortfarande ta hem det här!
 
Top