Varulv [Mäster Ulv 5] - Runda 5

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,396
Han skulle troligen hamnat under galgen nästa runda så ja, känns som ett ganska konstigt val.
Precis, iaf jag tänkte att om Impetigo är grön så måste Anthrox vara röd. Skulle inte nackat honom om jag vore ulv, han hade ju nästan redan nackat sig själv.
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,396
Jo ligger nog tyvärr något i det Brynolf säger. Det i sin tur gör mig förvånad att till exempel Basse är kvar i spel som är rutinerad och hårt arbetande. Varför lever Basse när alla andra rutinerade dödas?
Kan inte precis samma sak sägas om dig? Eller är du inte hårt arbetande?
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,697
Location
Stockholm
Ulvarna har definitivt minst 8 i inkomst, och vad vi vet har de använt 4 poäng. Vad har de använt de andra poängen till? Förmågeblocker kan stämma. Extra mord kanske. Utslagsröster och sånt bjäfs vet jag inte om jag tror på. Det kan råka upptäckas utan att man vill det.
OM de har ett extra mord och är 3st så måste vi pricka en onding nu annars förlorar vi. De kan väl vara 1 eller 2 pers men jag fattar inte vad de skulle göra med all den degen.
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,396
Börjar nog bli dags att syna Andersson också med sitt claim. Slänger in en röst där nu. Lång runda och mycket kan hända så än kan vi fortfarande ta hem det här!
Detta har väl diskuterats ingående tidigare, jag har svårt att se Andersson som röd. Nu vet vi mycket mer om vad MU har valt för något, så ska du "syna" Anderssons claim vill jag se en uppställning MU-val som innefattar väktare men inte naiv siare.
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Kan inte precis samma sak sägas om dig? Eller är du inte hårt arbetande?
Jag gör så gott jag kan och hinner men är generellt sett bättre på att hitta saker hos enskilda spelare jag tycker är röda och utgå från det. Personligen blir det ofta också att jag utgår från mig själv, nån säger något orimligt om mig själv vilket jag hugger tillbaka på.

Gillar att utgå från saker vi vet (vet ju till exmempel att jag är god vilket är något att utgå ifrån) och eftersom vi har famlat mycket i blindo hittills har jag tyvärr inte bidragit så mycket vilket säkert är en anledning till att jag fortsatt är kvar i spel. Att ingen annan spelare har kunnat grönas i spel har gjort det hela svårnavigerat.

Angående Basse så röjer ju han på en annan nivå. Blandar in teorier och röstmönster på ett sätt som jag inte har gjort detta spel. Stora gräv på ett annat sätt vilket får mig att fundera kring varför Basse fortfarande tillåts leva. Du Waterhouse har ju också varit en stjärna i de spel du har deltagit i så även du blir ju intressant i denna diskussion.
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Detta har väl diskuterats ingående tidigare, jag har svårt att se Andersson som röd. Nu vet vi mycket mer om vad MU har valt för något, så ska du "syna" Anderssons claim vill jag se en uppställning MU-val som innefattar väktare men inte naiv siare.
Yes ska räkna på det senare. Sitter med luren nu men ska definitivt kollas upp mer noggrant. Alla stenar ska vändas på!
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,396
Oj jävlar! Tack för spel ni tu ❤

Röst: @Andersson så länge
Läser ikapp R4 efter att Impe kommit ut som väktare, varför kan det inte finnas både naiv siare och väktare i byn Brynolf? Du är på Andersson efter väktarclaimet där med. Jag får inte ihop matten.
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,396
Läser ikapp R4 efter att Impe kommit ut som väktare, varför kan det inte finnas både naiv siare och väktare i byn Brynolf? Du är på Andersson efter väktarclaimet där med. Jag får inte ihop matten.
Tänker på vad du skrev i 305
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,697
Location
Stockholm
Läser ikapp R4 efter att Impe kommit ut som väktare, varför kan det inte finnas både naiv siare och väktare i byn Brynolf? Du är på Andersson efter väktarclaimet där med. Jag får inte ihop matten.
Nä jag minns inte hur jag tänkte, det är det jag försöker återskapa i huvet just nu. Återkommer. Visst GÅR det att kötta in 2 inkomst till om man vill ha råd med lite små shitförmågor.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,608
Angående Basse så röjer ju han på en annan nivå. Blandar in teorier och röstmönster på ett sätt som jag inte har gjort detta spel. Stora gräv på ett annat sätt vilket får mig att fundera kring varför Basse fortfarande tillåts leva.
Inte för att vara sån, men det är ju helt okej om du också gräver lite, synar röstmönster etc. Vad tänker du om mina analyser? Finns det något fog för ulvrationalitet här eller är det bara jag som blajjar på?
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,608
Detta har väl diskuterats ingående tidigare, jag har svårt att se Andersson som röd. Nu vet vi mycket mer om vad MU har valt för något, så ska du "syna" Anderssons claim vill jag se en uppställning MU-val som innefattar väktare men inte naiv siare.
Kan vi inte alla gemensamt försöka tänka kring vad MU kan ha valt? Jag utgår nu från att Impetigo var väktare, dvs att MU har fått 6p att köpa grejs för.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,608
Ja, hörni, jag är ganska trött och sliten nu. Har inte mycket att tillföra känns det som. Ska titta på hur vi röstade R4 som jag gjorde med R3, och det vore som sagt jättebra om vi kunde spekulera lite kring vad MU kan tänkas ha köpt för nåt.

Min ulvteori tyder alltså inte löngre på en snålulv, utan snarare en slugulv.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,697
Location
Stockholm
En riktigt lömsk ulvjävel skulle förstås LÅTA BLI att köpa för jämna pengar också bara för att jävlas med oss. Så egentligen kan vi inte vara säkra på nånting alls.
 

HerrK

Veteran
Joined
9 Oct 2023
Messages
59
Helvete! Vad är det för mardrömsscenario jag kommer tillbaks till? 😔 Bra spelat @Anthrox och @Impetigo, nu får ni försonas på astralplanet. Det känns mycker illavarslande att ulvarna dribblat bort våra kära spöken också - ändring på det denna runda!
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,608
Äh fyfan vad uselt det här känns. Kan inte sluta grubbla så det här spelet lägger sig som en våt filt över allt. Och när jag sitter och räknar röster inser jag att det fan är precis det ulvarna vill att jag ska göra: lägga upp massa skit som de sedan bara kan skratta åt i sin ulvchatt. Ockham (och min samlade varulvsspelserfarenhet) säger mig också att lågflygeri är det första och vanligaste sättet att undkomma heat på.

Röst: @LegoIvar

Lego, om du har en bättre kandidat så fram med det! Vilka är dina ulvar? Vilka litar du mest på?
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,396
Kan vi inte alla gemensamt försöka tänka kring vad MU kan ha valt? Jag utgår nu från att Impetigo var väktare, dvs att MU har fått 6p att köpa grejs för.
Återkommer snart, ska ut med hunden, men börja med vad vi vet:
Inkomst: väktare 6p, spökröst 2p
Kostnad: nattmord alla nätter 4p

Jag tror inte ulveriet vågar ge byn väktare utan att ha en rollblocker så 2p kostnad för det.

Sen är frågan om de skippat 2p naiv siare för att kunna ljuga om det, eller om de tagit det och lagt till extra nattmord för 2p
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,697
Location
Stockholm
Sen är frågan om de skippat 2p naiv siare för att kunna ljuga om det, eller om de tagit det och lagt till extra nattmord för 2p
De har redan råd med extra nattmord. Frågan är vad de två extra poängen för naiv siare skulle ge? Tycker det mest är tramsförmågor kvar. Men väktare är en så pass farlig förmåga att jag inte fattar varför de valde den.
 

HerrK

Veteran
Joined
9 Oct 2023
Messages
59
Varför mördades @Anthrox? Är ulvarna så äckligt självsäkra att de kostar på sig på att trolla oss?

Röst: @Waterhouse

Jag hinner inte skriva så mycket mer förrän ikväll, men återkommer med fler tankar och motivering.
 
Top