Varulv [Mäster Ulv 5] - Runda 4

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,608
Ok god…morgon?! Jag tycker jag att vi byter röst från Impetigo till att börja med. LegoIbar är ju ett alternativ! Om Lego inte ska ut så kan jag tänka mig att rösta ut Skarpskytten.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,608
@Brynolf det är alltså avsaknaden av smulor du vill ta ut Impetigo på? Om jag inte missminner mig så var han på väg ut i R3 utan något om väktare. Låt oss kolla om det hade varit rimligt att Impetigo outade väktare då!

Nu kaffe!
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,697
Location
Stockholm
Så vi har hittat en garanterad ulv i Anders eller Impen. Det är visserligen smartare att hänga den som inte säger sig ha en powerroll.

Röst: @Andersson
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
En fin grej är iaf att om vi hänger dig och du är bybo så VET vi att Andersson är ulv. Och tvärtom.

Röst: @Impetigo
Nej det stämmer inte alls. Mitt upplägg är firtfarandw bara en teori, vi vet till exempel inte om det finns väktare i dödsriket.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,608
Tja, det finns väl inget entydigt som pekar på att Impetigo höll på att röstas ut under R3 och därför borde outat väktare, men jag hade inte haft så mycket is i magen som han verkar ha haft. Vid 16-tiden i torsdags så gick Impetigo i topp med fyra röster mot tre. Sedan lägger LegoIvar (!) en röst på Impetigo vilket ger Impetigo fem röster mot Skarpskyttens tre. Då är det i och för sig lång tid kvar, men här hade nog jag outat. Hu skulle drevet hinna vända? 16.52 röstar Anthrox Skarpskytten och pressen på Impetigo släpper något. 17.11 kliver Waterhouse av Impetigo och resten av rundan blir en fajt mellan Sidd och Skarpskytten

Från R3:


231019 16:25 Sidd>Impetigo
Impetigo (4) Waterhouse, Basenanji, Octagonal, Sidd
Skarpskytten (3) Hägerstrand, Andersson, Brynolf
Sidd (2) Skarpskytten, Anthrox
Andersson (1) LegoIvar
Anthrox (1) HerrK

231019 16:27 LegoIvar>Impetigo

Impetigo (5) Waterhouse, Basenanji, Octagonal, Sidd, LegoIvar
Skarpskytten (3) Hägerstrand, Andersson, Brynolf
Sidd (2) Skarpskytten, Anthrox
Anthrox (1) HerrK

231019 16:47 Impetigo>Sidd

Impetigo (5) Waterhouse, Basenanji, Octagonal, Sidd, LegoIvar
Sidd (3) Skarpskytten, Anthrox, Impetigo
Skarpskytten (3) Hägerstrand, Andersson, Brynolf
Anthrox (1) HerrK

231019 16:52 Anthrox>Skarpskytten

Impetigo (5) Waterhouse, Basenanji, Octagonal, Sidd, LegoIvar
Skarpskytten (4) Hägerstrand, Andersson, Brynolf, Anthrox
Sidd (2) Skarpskytten, Impetigo
Anthrox (1) HerrK

231019 17:11 Waterhouse>Sidd

Skarpskytten (4) Hägerstrand, Andersson, Brynolf, Anthrox
Impetigo (4) Basenanji, Octagonal, Sidd, LegoIvar
Sidd (3) Skarpskytten, Impetigo, Waterhouse
Anthrox (1) HerrK

231019 17:26 HerrK>Sidd

Sidd (4) Skarpskytten, Impetigo, Waterhouse, HerrK
Skarpskytten (4) Hägerstrand, Andersson, Brynolf, Anthrox
Impetigo (4) Basenanji, Octagonal, Sidd, LegoIvar

231019 18:01 Empiricus>Sidd
Sidd (5) Skarpskytten, Impetigo, Waterhouse, HerrK, Empiricus
Skarpskytten (4) Hägerstrand, Andersson, Brynolf, Anthrox
Impetigo (4) Basenanji, Octagonal, Sidd, LegoIvar

231019 18:35 Sidd>Skarpskytten

Sidd (5) Skarpskytten, Impetigo, Waterhouse, HerrK, Empiricus
Skarpskytten (5) Hägerstrand, Andersson, Brynolf, Anthrox, Sidd
Impetigo (3) Basenanji, Octagonal, LegoIvar

231019 18:45 Basenanji>Skarpskytten

Skarpskytten (6) Hägerstrand, Andersson, Brynolf, Anthrox, Sidd, Basenanji
Sidd (5) Skarpskytten, Impetigo, Waterhouse, HerrK, Empiricus
Impetigo (2) Octagonal, LegoIvar
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,608
Däremot kan jag tycka att det finns många oklarheter i Impetigos spel: han har då och då varit frånvarande (med sådant pöbeln kallar "arbete" påstås det?!), tjafset med anthrox har väl tagit lite väl stora proportioner och nu ska han vara frånvarande, i och för sig av helt rimliga anledningar om det handlar om en födelsedag: happy birthday!

Men visst, det kliar lite i röstfingret - det gör det. Och då kan vi som sagt åtminstone få något av Anderssons siande.
 

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
Joined
2 Dec 2022
Messages
813
Nej det stämmer inte alls. Mitt upplägg är firtfarandw bara en teori, vi vet till exempel inte om det finns väktare i dödsriket.
Du var ju för helvete väktare? Jag satt och vägde här men detta i kombination med att du inte sagt vem du väktat och varför är minst sagt dömande.

Röst: @Impetigo
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,608
@Impetigo tänkte du inte en enda gång i torsdags att det kunde vara bra att outa din roll? Du låg ändå ganska pyrt till där vid 16-tiden?
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
tjafset med anthrox
Det har alltså som du själv säger rört sig om drev där det sett ut som att jag ska åka ut. Som väktare.

Jag förstår inte hur du kan se det som tjafs när jag försvarar mig mott de dreven.

Sen har jag ju ”tjafsat” med Anthrox om andra saker men att jag försvarar mig mott dreven som jag lagt 90% av energin på är knappast ”tjafs”.
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
[
@Impetigo tänkte du inte en enda gång i torsdags att det kunde vara bra att outa din roll? Du låg ändå ganska pyrt till där vid 16-tiden?
Inte så pytt till. Planen var hela tiden att outa nör jag måste. Nu känner jag att jag måste.

Jag kommer inte hunna skriva så mycket mer, om du tycker set är rött så får du tycka dwt. Jag har sagt typ allt jag har att säga som sagt.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,608
Just nu läser jag ikapp runda tre från 15-tiden, det är ganska spännande läsning, t ex det här:

Octagonal röstar på Impetigo

15.25 röstar Sidd på Impetigo
15.27 röstar LegoIvar på Impetigo

Sedan svarar Impetigo mig med det det här inlägget.

Impetigos röd-grön-lista grönar Skarpskytten och Brynolf, rödar Sidd och Hägerstrand.

Hm.
 

Andersson

Hero
Joined
28 Apr 2005
Messages
1,136
Location
Uppsala (Umeå)
Top