Varulv [Mäster Ulv 5] - Runda 5

Skarpskytten

D&D-smurf
Joined
18 May 2007
Messages
5,992
Location
Ett häxkräl
Är väl svårt att ha något mer på någon som skriver så lite. Men här:
1. Konstant fladdrat med i drev på bybor
2. Startat brus-diskussioner om spökrösten
3. Märkliga inlägg första rundan om att inte diskutera saker och outa tidigt

Motfråga, vad har LegoIvar gjort som verkat grönt i din bok?
Ingenting. Förutom lågflygning har han fiskat roller, typ? Det är väl det. Har tagit rygg på andra. Jag röstar då hellre ut honom än @Andersson
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,364
Bära eller brista. Jag ska göra mig iordning för jobbet, återkommer till R6 (eller eftersnackstråden) lite efter 22
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
Ropar "Dårar!" med min bästa Gandalf-röst. Om ni får en runda till hoppas jag att ni analyserar noga hur ni manipulerades in i det här ulvmovet.
:D
Ja, möjligheten finns ju att ulvarna inte har något extramord och att vi således får en runda till även om du skulle vara bybo.

Så vad ser du för röd klänning på mig? Jag tycker ju själv jag är sjukt grön.

Och Octa har jag som sagt ingen direkt åsikt om så där får du gärna ge oss lite röda grejer du snappat upp.
 

Andersson

Hero
Joined
28 Apr 2005
Messages
1,135
Location
Uppsala (Umeå)
Brynolf - driver dels på den riskabla 20:00-lösningen. Han räddar Skarpskytten i R3.

Octagonal- flyger lågt för att vara honom. Han pushar på på 20:00-lösningen i ett läge när det är troligt att ulvarna kan vinna om de byn plockar en ulv nu.

(Fast frågan är akademisk eftersom det inte längre går att flytta nog många röster innan kl 21)
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
Jo Octa skulle jag nog se som grönish nu förresten, tror inte en ulv skulle föreslå en sån grej som 20-planen.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
Fan uvgänget kommer väl ha trolig matchboll även nästnästa runda när jag tänker efter. Jag hade räknat med lite andrum efter att ha prickat 2 uvar
 

Andersson

Hero
Joined
28 Apr 2005
Messages
1,135
Location
Uppsala (Umeå)
På vilket sätt skulle den vara mer riskabel än att rösta som vanligt? Nu har vi ju en timmes buffert där vi kan korrigera för ev snajps.
Problemet är att ni binder upp er på fasta röstmönster och inte drevar utifrån övertygelse. Det gör att ulvarna lätt kan glida med under radarn enligt principen "vi följer bara order" och det kommer inga röstningsbeteenden att analysera i efterhand. Det är en större risk än att ulvarna plötsligt skulle gruppsnajpa.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
Problemet är att ni binder upp er på fasta röstmönster och inte drevar utifrån övertygelse. Det gör att ulvarna lätt kan glida med under radarn enligt principen "vi följer bara order" och det kommer inga röstningsbeteenden att analysera i efterhand. Det är en större risk än att ulvarna plötsligt skulle gruppsnajpa.
Normalt sett ja, men när ulvarna har matchboll måste vi ta till lite drastiska metoder. Tillåter vi en snajp så är spelet slut, då finns ändå inget att analysera.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
Jag förutsätter att spökmaffian röstar på den de tycker är skummast UTÖVER Andersson. Vi vill inte ha en vaskad spökröst igen.
 

Andersson

Hero
Joined
28 Apr 2005
Messages
1,135
Location
Uppsala (Umeå)
Normalt sett ja, men när ulvarna har matchboll måste vi ta till lite drastiska metoder. Tillåter vi en snajp så är spelet slut, då finns ändå inget att analysera.
Du tror inte att det stora lugnet i tråden den här rundan beror på att ulvarna fått spelet precis dit de vill - redan från första rösten under #11? De behöver inte ens snajpa.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
Du tror inte att det stora lugnet i tråden den här rundan beror på att ulvarna fått spelet precis dit de vill - redan från första rösten under #11? De behöver inte ens snajpa.
Risken finns förstås. Jag tycker dock du sprattlar på rätt bra så helt lugnt är det ju inte.
 

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
Joined
2 Dec 2022
Messages
796
Fan uvgänget kommer väl ha trolig matchboll även nästnästa runda när jag tänker efter. Jag hade räknat med lite andrum efter att ha prickat 2 uvar
Ja, med dubbelmord i pipan är varje kommande omröstning såklart den sista om vi inte tar en ulv.
 
Top