Varulv [Mäster Ulv 5] - Runda 5

Skarpskytten

D&D-smurf
Joined
18 May 2007
Messages
5,992
Location
Ett häxkräl
Vad ska jag göra? Jag vill rösta ut LegoIvar helst! Visst, det vore astrist om ulvarna snajpar, men det går väl inte att undvika? Är jag trött och korkad?
Ninjad.

Har har bett om att få en sammanfattning av ditt case på LegoIvar, ser att du har lagt din första röst på honom i både Runda 4 och 5. Jag har redan bett dig om det en gång, tror jag ...
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,364
@HerrK Antingen får du nog posta ett väldigt övertygande case för att jag är onskan personifierad, eller så får du bestämma dig för vem du tycker är mest ulvig av Andersson och LegoIvar
 

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
Joined
2 Dec 2022
Messages
796
Kan du utveckla det? Jag förstår ärligt inte ditt resonemang.
Med spökröst, väktare och rollblockerare har ulvarna råd med dubbla nattmord och extramord.

Med nattmord och extramord kan ulvarna snajpa (jättesen förflyttning av alla ulvröster som behövs för att sänka en bybo) och ändå vinna. Därför inga problem att de outar sig med snajpingen.

Eftersom jag glömde spökrösten tänkte jag att de behövde budgeten en naiv siare gav för den manövern.

Sen kom jag på att spökrösten fanns och naiv siare gav ett budgetöverskott i detta scenario. Då är naiv siare istället fri att claima för en ulv utan att behöva någonsin bli påkommen med att ljuga (vilket jag tidigare idiotförklarat @Waterhouse för att han såg som en möjlighet. Pudel)
 

HerrK

Veteran
Joined
9 Oct 2023
Messages
59
Svårt detta. Har inte haft en lugn stund idag men har försökt läsa i tråden och utvärdera casen som presenterats. Tycker det byggs ett rätt starkt case mot Andersson, med möjlig sammankoppling med LegoIvar. Men jag tycker inte heller alls att det är orimligt att den naiva siaren sätts i spel för att kunna bekosta en ulv som rollsiare (1j, och för att skaffa en extra utslagsröst (1j, utöver sådant vi varit inne på tidigare såso förmågeblockerare.

Jag kör, kanske en smula envist, vidare på den initiala trion jag klurade över, Waterhouse, Basenanji och LegoIvar.

Röst: @LegoIvar
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
Tack, K!
(Samtidigt som man gör Spökrösten oanvändbar, vilket jag inte tror poängterats förut)
Ja, den hinner ju inte komma in vid vår fiktiva deadline. Så den lär inte göra nån nytta. Men vi kan inte sitta och vänta på den liksom.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
Läbbigt nära just nu. Men A & I var väl på i princip samtligas listor så vi borde vara nöjda med vilketsom. Normalt hade det ju varit illavarslande när alla är så överens. Inte skulle ulvarna röda varandra? Men eftersom de har matchboll nästa runda också har de råd med det.
 

Andersson

Hero
Joined
28 Apr 2005
Messages
1,135
Location
Uppsala (Umeå)
Med spökröst, väktare och rollblockerare har ulvarna råd med dubbla nattmord och extramord.

Med nattmord och extramord kan ulvarna snajpa (jättesen förflyttning av alla ulvröster som behövs för att sänka en bybo) och ändå vinna. Därför inga problem att de outar sig med snajpingen.

Eftersom jag glömde spökrösten tänkte jag att de behövde budgeten en naiv siare gav för den manövern.

Sen kom jag på att spökrösten fanns och naiv siare gav ett budgetöverskott i detta scenario. Då är naiv siare istället fri att claima för en ulv utan att behöva någonsin bli påkommen med att ljuga (vilket jag tidigare idiotförklarat @Waterhouse för att han såg som en möjlighet. Pudel)
Fast vi vet ju inte att det finns en rollblockerare - det är ju bara en spekulation. Alternativet naiv siare är minst lika rimlig och rollen är dessutom claimad.
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,364
Läbbigt nära just nu. Men A & I var väl på i princip samtligas listor så vi borde vara nöjda med vilketsom. Normalt hade det ju varit illavarslande när alla är så överens. Inte skulle ulvarna röda varandra? Men eftersom de har matchboll nästa runda också har de råd med det.
Mmm, känns lite som antingen är båda röda och de accepterar att offra en denna runda, eller så är båda gröna och då är vi kokta i avföring.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
Vad ska jag göra? Jag vill rösta ut LegoIvar helst! Visst, det vore astrist om ulvarna snajpar, men det går väl inte att undvika? Är jag trött och korkad?
Du ska då rösta på Ivar, men om Andersson har flest röster om sex minuter ska du flytta din röst till honom.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
Ninjad.

Har har bett om att få en sammanfattning av ditt case på LegoIvar, ser att du har lagt din första röst på honom i både Runda 4 och 5. Jag har redan bett dig om det en gång, tror jag ...
Okej.

LegoIvar har skrivit ungefär tio inlägg totalt. Han har konsekvent röstat ut bybor. Han är inte här och kanförsvara sig för hans Wi-Fi funkar inte förrän på måndag.

EDIT: Hans Wi-Fi-problem tog en kort paus under söndagen så han kunde lägga en röst på Andersson.

Till @LegoIvar ta nu inte illa upp! Jag tycker att du verkar vara en tuff liten jäkel som just nu trollar ett gäng trettio/fyrtio-åringar till Nangijala samtidigt som du skejtar baklänges med en klubba i munnen. Du är den där vita katten i den där roliga meme:n du vet. Vi är de gråtande tjejerna.
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,364
Fast vi vet ju inte att det finns en rollblockerare - det är ju bara en spekulation. Alternativet naiv siare är minst lika rimlig och rollen är dessutom claimad.
Finns det inte en rollblockerare (som kostar) finns det väl knappast en naiv siare (som ger inkomst). Vad skulle ulvarna ha spenderat de pengarna på menar du?
 

Andersson

Hero
Joined
28 Apr 2005
Messages
1,135
Location
Uppsala (Umeå)
Finns det inte en rollblockerare (som kostar) finns det väl knappast en naiv siare (som ger inkomst). Vad skulle ulvarna ha spenderat de pengarna på menar du?
Nej, men Häger verkade så övertygad om att det fanns en rollblockerare att det motiverade att rösta ut en claimad siare.
 

Skarpskytten

D&D-smurf
Joined
18 May 2007
Messages
5,992
Location
Ett häxkräl
Okej.

LegoIvar har skrivit ungefär tio inlägg totalt. Han har konsekvent röstat ut bybor. Han är inte här och kanförsvara sig för hans Wi-Fi funkar inte förrän på måndag.

EDIT: Hans Wi-Fi-problem tog en kort paus under söndagen så han kunde lägga en röst på Andersson.

Till @LegoIvar ta nu inte illa upp! Jag tycker att du verkar vara en tuff liten jäkel som just nu trollar ett gäng trettio/fyrtio-åringar till Nangijala samtidigt som du skejtar baklänges med en klubba i munnen. Du är den där vita katten i den där roliga meme:n du vet. Vi är de gråtande tjejerna.
Ja, jag håller ju med dig då. Men trodde att du hade mer än lågflygande ...
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,364
Ja, jag håller ju med dig då. Men trodde att du hade mer än lågflygande ...
Är väl svårt att ha något mer på någon som skriver så lite. Men här:
1. Konstant fladdrat med i drev på bybor
2. Startat brus-diskussioner om spökrösten
3. Märkliga inlägg första rundan om att inte diskutera saker och outa tidigt

Motfråga, vad har LegoIvar gjort som verkat grönt i din bok?
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,364
Jag tror båda är ulvar så spelar mig ingen jätteroll vilken av dem vi tar ut.
Hade de haft olika färg tror jag ulvarna kämpat mer för att flytta dreven.
 
Top