Varulv [Mäster Ulv 5] - Runda 3

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,381
Så du byter för att vi har denna diskussion?
Jag lägger fram ämnen som jag tagit upp och menar att det är bra att du också ger respons på mina nu upplagda poster som du inte läst.
Jag försöker hjälpa till.
När du får drev på dig varje runda kommer nog förhoppningsvis även du uppfattas som att du försöker jobba för att hålla dig kvar i spel.
Jag byter för jag ser dig som rödare än både skarpskytten och impetigo. Min tidiga morgonröst var ett försök att få igång impetigo, men så fort jag röstar på någon så brukar en svans hänga på som jag inte är säker på att jag vill ha, en hatsvans.
 

HerrK

Veteran
Joined
9 Oct 2023
Messages
59
Lycka till 👍med den fantastiska motiveringen😂

Du får nog hänga på snajperhanen ordentligt vid 22 för att få till det välgrundade draget.
Det måste väl ändå vara görbart om majoriteten av de som kallar sig bybor går med på det?
4-4-4 nu, varför skulle de vara orimligt att behålla status quo? Alla behöver inte göra ett val, många behöver bara hålla fast i det de valt. Triggar det snipe så har vi potentiellt rökt ut en eller flera ulvar? Lite väl pessimistiskt tycker jag, det vore kul att ge den avgörande rösten till andevärlden.

Tycker inte det är min sämsta idé så vill gärna höra för och emot från fler!
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,575
Location
Oktoberlandet
Jag byter för jag ser dig som rödare än både skarpskytten och impetigo. Min tidiga morgonröst var ett försök att få igång impetigo, men så fort jag röstar på någon så brukar en svans hänga på som jag inte är säker på att jag vill ha, en hatsvans.
Jaghar ju på egna ben redogjort varför jag röstar på Impetigo.
Jag har inte svansat efter dig.
Det ser du väl?
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,241
Det måste väl ändå vara görbart om majoriteten av de som kallar sig bybor går med på det?
4-4-4 nu, varför skulle de vara orimligt att behålla status quo? Alla behöver inte göra ett val, många behöver bara hålla fast i det de valt. Triggar det snipe så har vi potentiellt rökt ut en eller flera ulvar? Lite väl pessimistiskt tycker jag, det vore kul att ge den avgörande rösten till andevärlden.

Tycker inte det är min sämsta idé så vill gärna höra för och emot från fler!
Kul idé, men jag tror det bara är en hail mary för att rädda en av de två ulvarna i aktiva drev just nu. Inte förvånad över att det är du som kläcker den.
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,381
Alla tre ulvksndifater

Va? Varför skulle ulvarna vilja att byn outar när de bara förlorar på det?
Vad i "vänd på det" missförstod du? Om du med ett resonemang kommit fram till att ulvarna VILL att byn ska outa tidigt, hur rödande hade du sett Sidds första inlägg som då? Eftersom du med ett resonemang (som jag köper btw) kommit fram till att ulvarna INTE VILL att byn ska outa, och tycker sidds första inlägg därför är grönande.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,241
Vad i "vänd på det" missförstod du? Om du med ett resonemang kommit fram till att ulvarna VILL att byn ska outa tidigt, hur rödande hade du sett Sidds första inlägg som då? Eftersom du med ett resonemang (som jag köper btw) kommit fram till att ulvarna INTE VILL att byn ska outa, och tycker sidds första inlägg därför är grönande.
Hade vi kommit fram till att vi haft många ulvar, och därtill många roller, hade det givetvis varit superrödande att vilja rollfiska?
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
ag kan fortfarande vara med och resonera, och min historik försvinner inte. Min huvudmisstänkte är fortfarande @Skarpskytten. Jag tycker inte han svarat tillfredställande på det jag lyfte, och jag tycker han duckat och försökt försvinna efteråt. Det kommer jag fortsätta dreva, men jag kommer INTE flytta min röst från spökenas alternativ under R4. Jag kommer utvärdera under R4 om spökena även får min röst i R5, men jag säger inte redan nu att jag kommer ge bort den. Det kommer jag antagligen inte, även om den såklart har inflytande.
Jag menar att detta är att fly ansvar. Som bybo borde du vilja ta ansvar och inte gömma dig bakom en eventuell spökröst. Självklart är det rimligt att väga in deras åsikt i framtida val vilket jag tycker vi alla bör göra men att som du göra säga att det är det ända du väljer att väga in i ditt beslut är direkt dåligt.
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,381
Hade vi kommit fram till att vi haft många ulvar, och därtill många roller, hade det givetvis varit superrödande att vilja rollfiska?
Men hur stora växlar kan man dra av ett första inlägg? Betydligt mindre än vad du gör nu. Tycker resonemanget är bra, men datapunkten "vad någon sa om outning i sitt första inlägg" är ett sandkorn på stranden.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,575
Location
Oktoberlandet
I min bok så är ju röstläget 4-4-4 egentligen 4 röster på mig och 8 på de 2 som jag ser som scummast.
Så jag är ju inte så strålande nöjd över hur landet ligger för tillfället.
 

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
Joined
2 Dec 2022
Messages
803
Jag menar att detta är att fly ansvar. Som bybo borde du vilja ta ansvar och inte gömma dig bakom en eventuell spökröst. Självklart är det rimligt att väga in deras åsikt i framtida val vilket jag tycker vi alla bör göra men att som du göra säga att det är det ända du väljer att väga in i ditt beslut är direkt dåligt.
Tack för input. Jag tar väl den i åtanke tills jag överväger hur/om jag handlar i rundan efter, men att backa nu vore fånigt. Det gör jag inte.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,241
Läser ikapp men här hänger jag inte med. Det finns ju plats för tre siare i det här upplägget.
Varför skulle de ge oss fler siare om de inte behöver? Oavsett är det väl moot point, eftersom ingen claimar siare.
 

Empiricus

Hero
Joined
10 Jul 2014
Messages
1,099
@Empiricus Hann du titta något på skarpskyttens röstningsmönster?
Hann inte färdigställa något innan jag sprang till jobbet, men nu sitter jag med det igen tills sökaren ringer nästa gång.

Dags för alla att rösta också!

@Sidd släng iväg en röst på den du tycker är rödast nu. Tycker annars du kämpar på bra.

Sen har vi @Impetigo och @Empiricus som måste komma in i matchen. Blir orolig när dessa rutinerade spelare är avvikande och deltar sparsamt.
Impetigo har jag ju varit lite tveksam på men detsamma gäller mer och mer på @Empiricus också. Du har tid att klippa och klistra på vad alla har röstat men du deltar inte annars. Fixar och donar vilket ger ett bybosken samtidigt som du undviker de flesta diskussioner och tjafs. Känns scumt.
Jag håller med, jag borde rösta för det har jag inte gjort. Gällande min aktivitet - tydligt flaggad för redan innan spelstart, inte så mycket jag kan göra för att förbättra möjlig speltid iom att jag vill sova också. Och då prioriterar jag att försöka producera bra poster där jag försöker analysera något jag tycker är viktigt i spel. Såna där korta snabba meningsutbyten där man kallar varandras gräv dåliga eller sånt tjafs håller jag mig utanför iom att jag inte ser hur det skulle tillföra byn något kontra tiden det tar att lägga sig till med sånt.

Det finns ju tre spår just nu: Skarpskytten, Impetigo och Sidd.

Och nu kommer Sidd bli ledsen på mig och tycka att jag inte har något case, men det är på Sidd jag kommer vilja lägga min röst.

De ospecifika "blaj"-orsakerna är ju de som jag nämnt tidigare. Sidds spel i början speciellt har inte rimmat helt bra med hur jag tycker Sidd har spelat som bybo tidigare. Sidds reaktion på att få röster på sig har inte varit speciellt byboaktig heller, mer kritik mot rösten än försök till bybospel.
Denna runda, tills jag påtalade att Sidd så fort han inte hade röster på sig lutade sig tillbaka och tog det lugnt, så tog han det rätt lugnt. Därefter tycker jag det mer har varit fokus på "hur löser vi hur MU har köpt" snarare än vad som är ulvigt och inte hos andra spelare - det är uppenbarligen ulvigt att rösta på Sidd bl a.
Och, från runda 1, drevet mot KK på bekostnad av Sidd, jag tror byn har mycket att vinna på att få en färg att analysera där.

Så.
Röst: @Sidd
 

HerrK

Veteran
Joined
9 Oct 2023
Messages
59
Kul idé, men jag tror det bara är en hail mary för att rädda en av de två ulvarna i aktiva drev just nu. Inte förvånad över att det är du som kläcker den.
Vidareutveckla, du tror alltså seriöst att jag hoppas på att spökena ska välja fel gubbe för att rädda potentiella ulvar i drevet? Det låter som ett märkligt resonemang. Vare sig vi har 3 eller 5 ulvar i spel så har de hittills haft - potentiellt - så stor påverkansmakt att bybor åkt ut varje runda. Att ta bort ulvarnas agens och överlåta beslutet till spökgänget, som består av veteraner.

Tycker planen andas lite samma anda som din i runda 1, bara mer genomförbar.
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Oj oj, somnade till och nu har alltså Impetigo kommit in i spel? Ja, jag låter rösten ligga kvar tills vi får se vad han har att komma med. Jag tycker att det är beklagligt att han väntat till nu med att skriva och ganska skumt. Skarpskytten kan jag inte riktigt se som skum och Sidd har verkligen lyft sig bra.
Jag har inte väntat med att skriva, jag har jobbat hela dagen och försökt läsa ikapp i pauserna.

Jag skulle aldrig som ulv välja att lågflyga i r3 efter att ha blivit drevad i r2 och i synnerhet inte gå in och markera närvaro i tråden genom att lajka. Ge mig lite mer cred än så, tack.

Jag har missat enstaka rundor och nån gång ett helt spel genom att vara upptagen IRL men så vitt jag minns aldrig som ulv. Mina tidigare ulvkompisar kan intyga att jag är ”ganska påslagen” när jag spelar som ulv.

Med det sagt har jag nu möjlighet att delta!

Vad är caset mot mig? Jag läste snabbt för att ta mig igenom och har säkert missat en del (jag raljerar inte här, jag har på allvar missat vad jag rödas för).

jag postade ju min grönlista för en stund sedan. Jag måste säga att jag har varit skrämd av hur många som spelat relativtgröng dett spelet, särskilt @Skarpskytten har ju drivit linjer lika mina egna hela spelet. Risk att vli totalt bortgjord alltså om det visar sig att man varit en nyttig idiot för ett gäng ulvar 😬 men jag tror inte det. Om Skarpis är ulv är han väl värd segern och på samma sätt tycker jag att @Basenanji , @Brynolf , @Empiricus och @Anthrox ringer väldigt rent i mina öron för jämnan.

Jag skulle vilja uppmana byn att titta på vilka resonemang som hålls för sanna och goda av medlemmarna i den klicken (+mig själv) för jag tror att det är idel bybor där (och säkert nån äckligt listig ulv som hakar på och bara nuckar instämmande men jag kan för mitt liv inte se vem det är i så fall).
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
@Sidd @Hägerstrand och @LegoIvar har jag haft som röda från början. Jag kan inte riktigt begripa hur samtliga fortfarande kan vara kvar i spelet (i slutet av r2 valde jag iofs att flytta min röst rull Fjodde i stället för Sidd vilket kan ha visat sig ödesdigert. Jag var rädd att åka själv och trodde jag skulle få med mig mer folk på Fjodde än på Sidd. Jag höll förstås Fjodde för röd vid tillfället också men mitt hjärta ville rösta ut Sidd)
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Bra att folk börjar komma in i leken nu. Tycker HerrKs plan är grönande och läser dennes poster generellt som grönande. Problemet med planen i sig tror jag inte är att spökena ska rädda nån ulv utan att det blir väldigt enkelt att gömma sig. Vi låter spökrösterna göra jobbet medans vi alla chillar och inte tar några ställningstaganden.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,598
Vad är caset mot mig? Jag läste snabbt för att ta mig igenom och har säkert missat en del (jag raljerar inte här, jag har på allvar missat vad jag rödas för).
Äh, jag kan inte påstå att jag har något riktigt bra case mot dig. Så här @Impetigo kan vi tillsammans se vem som öär mest skum av skarpskytten och Sidd? Eller ska du och jag föreslå ett fjärde spår? Det skulle i och för sig vara skönt att få status på Sidd med tanke på R1-utröstningen.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,598
@Impetigo vad s'ger du om @Anthrox? hade inte ni två en ganska saftig beef förra rundan? Är den bortglömd nu? (Eller blandar jag ihop dig med någon annan?)
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
@Waterhouse och @octa håller jag för skickliga ulvar eller ganska misslyckade bybor. Men jag vet ju iofs att jag har bias att ulva Octa, tycker dock att han nickat instämmande till en del rätt ulviga argument genom tråden. Jag skulle vilja se Waterhouse sticka ut hakan mer, konfrontera någon, få skit under naglarna. Det försiktiga spelet blir rödande i mina ögon.

Jag tror att @Andersson är naiv siare. Jag ska räkna lite matte och se om det kanske ändå är rimligare med ulv men oavsett så tycker jag inte han ska utbdenna rumdan heller.
 
Top