Varulv [Mäster Ulv 5] - Runda 3

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,698
Bra att folk börjar komma in i leken nu. Tycker HerrKs plan är grönande och läser dennes poster generellt som grönande. Problemet med planen i sig tror jag inte är att spökena ska rädda nån ulv utan att det blir väldigt enkelt att gömma sig. Vi låter spökrösterna göra jobbet medans vi alla chillar och inte tar några ställningstaganden.
Tack, det här tycker jag är viktigt att se. OM vi hänvisar beslut åt spökena blir det ganska litet sagt om den egna personen. Jag tycker att det är bättre att vi alla röster efter hur vi resonerar. Då tvingar vi också ulvarna att ta ställning.
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Det här är ändå grönande. Jag tänker mig att en ulv tagit en sammanfattning från chatten backat upp där det behövdes.
jag vet inte inte ens vad tagit en sammanfattning från chattenbackat upo där det behövdes betyder så kalla mig mr bybo! 😎
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Empiricus kommer inte med något nytt egentligen. Har typ skrivit ett par inlägg varje runda som går ut på att nacka Sidd. Känns inte grönare i min bok. Samma sak varje runda som i system. Lägga ut röstlängderna och skriva en post om varför Sidd är ond.

Tycker Impetigo kommit igång nu på ett bra sätt. Tydliga ställningstaganden och rak på ett sätt jag tycker är grönande.

Egentligen hade jag ju velat få ut LegoIvar men om det står mellan Sidd och Skarpskytten blir det Skarpskytten som åker för mig. Främst då jag har Sidd som grön.
Skarpskytten har deltagit men inte gjort så mycket väsen av sig. Började starkt men har svalnat av lite. Hållit med om och gillat saker jag inte hållit med om och ifrågasatt. Ska försöka läsa om dennes poster nu innan deadline!
 

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
Joined
2 Dec 2022
Messages
875
Jag drevar mig mot @Skarpskytten för att han gör en "analys" av mig där han klipper bort det som inte passar hans narrativ. #93

Att den droppar in en stund efter att jag är på dig och du sen går AFK några timmar gör att din uppfattning om hans kulör inte väger supertungt.
@Waterhouse Du valde att markera med skrattemoji på det här istället för att svara. Du tycker det är är så löjligt att jag tycker det är rödande när @Skarpskytten gör en sammanställning där han klipper mina citat och sen gör antaganden där han inte låtsas om det bortklippta?

Eller ville du bara signalera till mig privat utan att det skulle komma upp i tråden?
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Åh, jag glömde @HerrK

jag tycker han har spelat upp sig väldigt mycket. I början tyckte jag vi skulle kasta han (men det sa jag ju inte riktigt pga ödmjuk och med blödande hjärta förvåra nya fågelungar ❤❤❤) men denna rundan märks det verklugen att han sträckt på sig och gör sitt bösta för att gröna sig.

Så tyckker tvärtimot @Anthrox som vanligt alltså 😘
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Men jag vet ju iofs att jag har bias att ulva Octa, tycker dock att han nickat instämmande till en del rätt ulviga argument genom tråden.
Strunta i eventuellt ulv bias. Kör på om du hittar något, händer alldeles för lite i byn. Om jag har nickat till ulviga argument så får du gärna hänvisa till dessa!
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,387
Läs Impes poster och lägg märke till hur mycket känslor han blandar in i sin argumentation. Just sayin'.
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
@Impetigo vad s'ger du om @Anthrox? hade inte ni två en ganska saftig beef förra rundan? Är den bortglömd nu? (Eller blandar jag ihop dig med någon annan?)

Jag satt desperat och försökte läsa ikapp i tråden på jobbet ingår och möttes av hela noveller av @Anthrox som ville kräva att alla erkände att hans bajsplan i r1 var ”helt ok men inte fenomförbar och inte ”orimlig” som alla tnkande människor hade sagt till honom (NEEEEJ, @Anthrox svara inte på detta nu!! Vi kan prata om detta efter spelet!).

Jag blev skitsur och min upplevelse då (när det skrevs text mycket snabbare än jag hann läsa den) var att det måste röra sig om medveten obstruktion.

Det var ju precis vad jag skrev sen också och röstade påAntheox. Bb7 (grön) höll med mig fullständigt.

Sen när jag hade tid att spela på kvällen var det plötsligt hur gott omtidsom helst att läsa i kapp, då blrjade jag känna att spelet gått instiltje så jag började ploja och skoja lite.

Det skulle jag inte ha gjort! 😳

Jag beskrevs som ”nervös och rädd” och det las fram teorier om att jag var ulv och erkände det rätt upp och ner (Anthrox avstyrde det ”drevet” och det hedrar honom).

Jag tycker Antjrox har varit fel ute hela spelet, när jagnich andra försökt påpeka dett har han blivit obstinat och gjort tvärtimot och därmed har vi en väldigt polariserad by.

Men jag håller honom som grön nu som sagt.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,698
Hm, det här är svårt. Inte alls de tre jag skulle vilja se drevas. Impetigo är tillbaka och verkar väl ha någon sorts förklaring (IRL, komma ikapp mm) men framförallt tyckte jag att han spelade bra förra rundan. Jag gillar också att han vill se mer skit under naglarna på @Waterhouse som glidit lite i spelet, det känns byboigt.

Och så har jag läst Skarpskyttens poster i R3, de är inte direkt dåliga men väldigt passiva. Då är Sidd mer desperat och vill verkligen överleva. Jag fattar inte vad @Skarpskytten vill åstadkomma här ? Är det på allvar?

Jag undrar om inte det här inlägget av @Empiricus ändå är ganska bra. Ulvar vill inte hamna i hetluften eller spotlighten. Skarpskytten blir då det naturliga valet om det stå mellan Skarpskytten, Sidd och Impetigo.

Men då missar vi att Andersson röstat ut två bybor och att LegoIvar spelat ganska försiktigt.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,686
Location
Oktoberlandet
Ok jag fattar hur det ligger till och att Impetigotåget inte kommer flyga vad det verkar.
Och Empi måste ni väl ändå reagera på nu - detta är ju larvigt att komma in med röstlistor och inte följa sina små egna förslag och kort landa på mig igen. Så uppenbart och jag förstår att det är mycket på jobb osv men alltid att nåt fås fram av mitt deltagande.

Röst: @Skarpskytten

Hoppas ni andra tar ställning nu.

När ni ser att jag är grön kommer ni stå där å säga nämen du röstade ju också på honom erkänn och det var ju för att han var så snurrig mm

Hoppas ni orkar söka på mina poster sen i alla fall.
Då kommer ni ha en bra utgångspunkt för vidare spel.

Jag tror dock vi får grepp om Skarpskytten-Impetigo och Anderssons Siar-status mer om vi kollar färg på Skarpskytten: ergo rösta på denne i stället👍
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,428
@Waterhouse och @octa håller jag för skickliga ulvar eller ganska misslyckade bybor. Men jag vet ju iofs att jag har bias att ulva Octa, tycker dock att han nickat instämmande till en del rätt ulviga argument genom tråden. Jag skulle vilja se Waterhouse sticka ut hakan mer, konfrontera någon, få skit under naglarna. Det försiktiga spelet blir rödande i mina ögon.
Att jag varit så "passiv och försiktig" har blivit någon form av trådsanning som hänger kvar sen runda 1 som jag inte håller med om. Kolla denna runda, jag var bland de första att säga (i strid med Brynolf) att jag såg Andersson som mer grön nu när inga andra siare steg fram, tidigt sagt att jag tror på få ulvar och få förmågor (vilket Anthrox kommit fram till nu också och drar för stora växlar på), och när jag lägger en poke-röst på dig så lallar alla plötsligt med. Känns som folk tar credd för saker jag redan sagt.

Men nu handlar det inte om mig utan om dig, Skarpskytten och Sidd.
Av dessa håller jag Sidd som rödast.
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
@Waterhouse Du valde att markera med skrattemoji på det här istället för att svara. Du tycker det är är så löjligt att jag tycker det är rödande när @Skarpskytten gör en sammanställning där han klipper mina citat och sen gör antaganden där han inte låtsas om det bortklippta?

Eller ville du bara signalera till mig privat utan att det skulle komma upp i tråden?
Strunta i eventuellt ulv bias. Kör på om du hittar något, händer alldeles för lite i byn. Om jag har nickat till ulviga argument så får du gärna hänvisa till dessa!
Det ska jag vilken dag som helst! Nu har jag i alla fall läst allt som skrivits i tråden, steg 2 blir lite matte, sen kan steg 3 bli att läsa om vad jag faktiskt läst och nagelfara grejer…

men du är ju inte drevad i nuläget så detär inte prio 1 direkt att hitta skit på dig.
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,428
@Waterhouse Du valde att markera med skrattemoji på det här istället för att svara. Du tycker det är är så löjligt att jag tycker det är rödande när @Skarpskytten gör en sammanställning där han klipper mina citat och sen gör antaganden där han inte låtsas om det bortklippta?

Eller ville du bara signalera till mig privat utan att det skulle komma upp i tråden?
Va? Jag gav den tummen-upp för du svarade informativt på min fråga och med en liten bitsk kommentar.
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Hm, det här är svårt. Inte alls de tre jag skulle vilja se drevas. Impetigo är tillbaka och verkar väl ha någon sorts förklaring (IRL, komma ikapp mm) men framförallt tyckte jag att han spelade bra förra rundan. Jag gillar också att han vill se mer skit under naglarna på @Waterhouse som glidit lite i spelet, det känns byboigt.

Och så har jag läst Skarpskyttens poster i R3, de är inte direkt dåliga men väldigt passiva. Då är Sidd mer desperat och vill verkligen överleva. Jag fattar inte vad @Skarpskytten vill åstadkomma här ? Är det på allvar?

Jag undrar om inte det här inlägget av @Empiricus ändå är ganska bra. Ulvar vill inte hamna i hetluften eller spotlighten. Skarpskytten blir då det naturliga valet om det stå mellan Skarpskytten, Sidd och Impetigo.

Men då missar vi att Andersson röstat ut två bybor och att LegoIvar spelat ganska försiktigt.
Mellan Sidd och Skarpis väljer jag ju att ta ut Sidd alla dagar i veckan. Det har nog feamkommit.

Jag ser hellre att @LegoIvar ryker än Skarpis men jag tror det är för sent för dig att Kapa ett sånt drev och oavsett ligger jag rätt nöjd med min röst på Sidd.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,686
Location
Oktoberlandet
Det ska jag vilken dag som helst! Nu har jag i alla fall läst allt som skrivits i tråden, steg 2 blir lite matte, sen kan steg 3 bli att läsa om vad jag faktiskt läst och nagelfara grejer…

men du är ju inte drevad i nuläget så detär inte prio 1 direkt att hitta skit på dig.
Nu när du röstar på mig så hoppas jag verkligen att du börjar med att kolla igenom mina poster tex idag.
Klargör gärna vad du tycker jag hamnar fel så kan jag bemöta kritiken.
Hoppas få klarhet i vad som skaver.
Så vi gör rätt beslut för byns bästa.

Fridens
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,698
Äh, det här känns inte bra, jag vet inte hur jag borde göra.

Sidd har försvarat sig bra. Impetigo är igång nu. Skarpskytten tycker jag också har försvarat sig bra, om än något mer som en nybörjare. Impetigo är igång nu. Svårt!

Empiricus la ju fram att det borde finnas en ulv i trion LegoIvar, HerrK och Skarpskytten i en bra post här Det får bli tungan på vågen.

RÖST: @Skarpskytten
 
Top