Mogger
Hipsteranka
Grisodlarn: tl;dr
Ja, jätteknasigt. Nästan lika off som Helmgasts egen prognos.Dante;n286164 said:Min favorit är det där gnällot som tror att det tar mindre än en dag att hitta på, skriva ner, redigera, korrläsa, översätta, redigera översättningen, korrläsa översättningen och sedan layouta en Arketyp. Det är minst fem personer inblandade i den processen, och allt arbete måste ske sekventiellt. Om alla fem sitter på standby, utan något annat att göra i sina liv, kan det möjligen gå. Men inte när folk har dagjobb, familjer, etc. – och dessutom inte ens sitter i samma tidszon.
Han har uppenbarligen ingen aning om hur någonting funkar – och behöver därför inte tas på allvar, eller ens lyssnas på.
Obs! Jag talar inte för Helmgast – utan bara som frilansaren som sitter sist i produktionsledet.
Måns: Din empiri är för tunn.Måns;n286168 said:Grisodlarn: tl;dr
Folk gnäller nog snarare över att Helmgast är dåliga på riskbedömning. Liten men viktig skillnad.Xhakhal;n286171 said:Trist med snoppbristen. Tristare med entitled fanboys som inte läste igenom villkoren innan de kastade sina pengar på projektet. Även om det såklart är trist om man hoppats det hade kommit lagom till julklappstider.
Den enda utgåva jag var intresserad av var iofs bibelutgåvan, så jag förlorar nog inget på det. FÖRMODLIGEN är censurerad body horror och censurerat sexvåld ett säkert sätt att göra den färdiga produkten mer intressant för mig dessutom. Mer utrymme för existensiell skräck, mindre bröst och penisar ivägen för det, är vad jag hoppas på av den reviderade utgåvan. Men jag förvånas av en sak i den här diskussionen: varför pratar vi som om vi VET hur den reviderade kommer se ut?
Ingen av oss utom möjligtvis Big Marco har väl en aning? Några av oss har läst kickstarterversionen. Ingen har läst den snoppfria. Ändå gnäller vi om hur mycket sämre eller mindre äkta den kommer bli? Vi har inte ens en lista på ändringar bortom ’färre snoppar och mindre bögsex’. Och trots att bögsex såklart är något av världens goda så behöver jag det inte explicit i mina skräckspel så att säga. För mig passar det bättre i romcoms och feelgoodfilmer.
Anyway det vore trevligt om vi kunde sluta gnälla bara för att vi är dåliga på riskbedömning och kanske istället ta in informationen som efterfrågades i tråden. Kult kommer i år. Och gör det inte det, då kommer det sen. Med eller utan kuk.
Vimes;n286182 said:På vilket sätt beskriver den inte verkligheten, Xhaltal?
Jag blir inte provocerad – men väldigt trött.Vimes;n286177 said:Also, vad är grejen med att bli så oerhört provocerad över missnöjda backers som klagar över ständigt framskjutna deadlines?
Inget av det här motsäger väl att Helmgast är sena och att folk är irriterade över det?Dante;n286183 said:Totally insulting, I hate it when a Company does this. With out our money there wouldn't be a book or all the extras. So okay, the Book is late but that's near normal, but to give the Book in other Hands before we get it, is really a bad styl. That's a Company that I would not Support again.
Det digitaltrycktes en Beta-version i en handfull exemplar – inte färdigkorrad och utan en hel del av illustrationerna. Det här tog INGA extra resurser i anspråk och försenade inte projektet på något sätt. Jag exporterade bokstavligen tryck-PDF:en medan jag gick på toa.
We have been fooled by a bunch of scoundrels and liars who will never, in this timeline, deliver the product so: " I summon you, mighty lord of afterlife, Samael, be our savior and be summoned on this forum, take your revenge on the blood of Helmgast and all backers too!"
Mmm … det låter rimligt. Helmgast lägger ner tid och pengar på att visa nästan färdiga PDF:er. Bara för att plötsligt lägga ner alltihop och dra med pengarna. 2,7 miljoner spänn fördelat på alla inblandade räcker på sin höjd till en weekend i Säffle.
Dessutom är de allra flesta backerkommentarer (dvs. inte den handfull [av 1.700+] som handplockades av Grisodlar'n) inte alls så negativa.
Nu tror jag inte att de enskilda kreatörerna - layoutare, illustratörer, författare, översättare etx - är det som drar på sig folks irritation.Dante;n286185 said:Jag blir inte provocerad – men väldigt trött.
Jag sitter kvällar och helger och sliter fram till småtimmarna med layout, typografi och korrinföranden. Då är det jävligt tröttsamt att hela tiden få höra att man jobbar för långsamt, att man borde varit klar för länge sedan, etc – från folk som uppenbarligen inte har en aning om hur ett sånt här projekt går till.
Och att få mig att tappa sugen är inte direkt det bästa sättet att få mig att arbeta snabbare …
Nä. Men de beskriver inte heller verkligheten.Vimes;n286187 said:Inget av det här motsäger väl att Helmgast är sena och att folk är irriterade över det?
Det har jag aldrig påstått heller. Xhatal som gärna pratar om (andras) läsförståelse får gärna gå tillbaka till vår konversation och svara själv istället för att gilla ditt irrelevanta inlägg.Dante;n286189 said:Nä. Men de beskriver inte heller verkligheten.
Dante;n286183 said:
Dessutom är de allra flesta backerkommentarer (dvs. inte den handfull [av 1.700+] som handplockades av Grisodlar'n) inte alls så negativa.
Det är inte riktigt så enkelt. Varje liten försening riskerar att multipliceras.Grisodlar'n;n286197 said:När layout, typografi och korr veterligen tar en massa tid, varför har inte dina kollegor gett dig tillräckligt med tid då? De borde väl förstå vad som tar tid i projektet och sätta tidsramar därefter?
Absolut. Det jag antar att kritiken handlar om är att folk är missnöjda över att Helmgast och extremt många andra KS-producenter inte förmår sätta upp realistiska deadlines när projektet säljs in.wilper;n286199 said:Jag tycker det är bra att de prioriterar kvalitet framför att hålla tidplanen.
wilper;n286199 said:Jag tycker det är bra att de prioriterar kvalitet framför att hålla tidplanen.