Nekromanti KULT - Divinity Lost

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,903
Location
Nordnordost
BM kan ju ha syftat på pappersböcker. Jag hade inte velat vara bokhandlare och köpa in B-böcker medan författaren sålde A-böckerna själv. Vad gäller PDF-distribution kanske saken är annorlunda.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,560
Location
Rissne
wilper;n286974 said:
BM kan ju ha syftat på pappersböcker. Jag hade inte velat vara bokhandlare och köpa in B-böcker medan författaren sålde A-böckerna själv. Vad gäller PDF-distribution kanske saken är annorlunda.
OK, det kan jag tänka mig.

Däremot känner jag att det är lite otydligt kring huruvida det kommer att vara möjligt för vanliga mugglare att köpa den ocensurerade PDF:en.

Jag kan iofs tänka mig att Mophidius i sitt svar till Brynolf kan ha menat de som förbeställer/beställer nu, medan de på Helmgast som svarade Henke kan ha menat sen när slutversionen levererats till butiker...?

Men då tycker jag att det typ är dags ungefär NU att Helmgast och Mophidius går ut och säger typ *ALERT ALERT det du beställer i vår webbshop nu är den ocensurerade och den kommer inte att finnas tillgänglig alls senare*

Jag tycker att kommunikationen kring den ocensurerade PDF:en varit lite... otydlig. Framför allt eftersom kickstarterkampanjens presentationssida i detta nu länkar till en sida där man kan köpa/förhandsbeställa, och den sida som länkas till inte säger ett jota om olika versioner.

Jag drabbas ju inte själv, men givet att vi ändå pratar om ett spel som (oavsett vad jag själv tycker är viktigt) är berömt åtminstone delvis för just sin edginess när det gäller äckel och snusk så känns det som en ganska viktig grej att vara tydlig med. Tycker jag.

Men oh well. Den ocensurerade versionen kommer ju att finnas tillgänglig för alla i praktiken, och jag kan inte ens föreställa mig att någon skulle behöva ha dåligt samvete om de t.ex. köper den censurerade versionen och sedan piratar den ocensurerade.
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,903
Location
Nordnordost
Jag tror jag håller med dig i allt. När jag bara läste på Kickstarter och Möphidiôs fick jag intrycket av att det fortfarande gick att köpa fullständiga utgåvan via webbshoppen som förhandsbeställning.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
Mailet jag fick av mähöpudios är vid närmare betraktelse rätt småtydligt med att det bara är vi som förbeställt innan ett visst datum som får möjlighet att välja den snaskiga versionen. Såå, är det för sent att få tag i den nu då? Å andra sidan förbeställde en annan efter ovan nämnda datum, så...

Håller med om att här behövs lite tydlighet.
 

Big Marco

Läskig
Joined
20 May 2000
Messages
6,921
Location
Sandukar
Infon stämmer.

Detta rör de kunder som lade in en pre-order av KULT: Divinity Lost i Modiphius butik före ett visst datum, vilka har möjligheten att välja mellan KS-utgåvan eller Retail-utgåvan (kallad 4th Edition). Detta då när de tidiga förhandsbeställarna gjorde sina ordrar fanns inte informationen vi har idag om att vi måste dela upp utgåvorna.

De som har gjort beställningar efter cut-off date får per automatik 4th edition. Jag ska kolla upp så det blir tydligare info på webbsidor så inte obsolete info finns.
 
Top