UPPDATERING 2023-10-02
- Rotsystem 2.0: 6 av 18 sidor genomgångna av äventyret. Hej vad det går. Klar den här veckan? Vore najs. Då ska jag isåfall börja se över illustrationer som nästa steg; framför allt då vilka kartor jag vill uppdatera och vad jag noterat att jag vill lägga till jämfört med 1.0.
- Luna City Blues: Socialnivå-mekaniken för rollpersonsskapandet nedskriven, och alla yrken "klara". Jag tror också att jag lagt in mekaniska effekter för alla särskilda händelser som jag vill ha mekaniska effekter på. Det betyder att det egentligen bara är tabellen med uppväxthändelser kvar innan jag åtminstone kan göra mitt allra första test – min första rollperson i Mutant Chronicles: Luna City Blues. Det kommer att kännas rätt ballt, tror jag. (Jag borde skissa på ett rollformulär också…)
EDIT: Nu råkade jag skriva typ en tredjedel av en uppväxthändelse-tabell också. Det gick rätt bra. De flesta är mer eller mindre snodda från MC1e, men lite omformulerade. Nästa steg blir att göra samma sak med MC3e och lite andra böcker. Och sen hitta på resten själv.
Medan jag satt och kollade på ett avsnitt av The Swarm så kom jag plötsligt på att om Demnogonis är köttslighet och kroppen, förutom att vara sjukdomar och sånt, så måste han väl också vara typ… foodies. Eller åtminstone ha dem som målgrupp. Jag vill ju redan sen tidigare ha typ bodybuilders och fitnessfolk på den listan, men också typ swingers. Egentligen alla som gillar kroppen och vad den kan göra, som njuter av det kroppsliga eller som vill få makt över köttet. Så jag började göra en lista med målgrupper för olika apostlar, för det tänker jag blir en nyckel-pryl i att hitta på kulter.
Last edited: