Kranks arbetsdagbok

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,609
Location
Rissne
UPPDATERING 2023-06-25
  • Hemliga Projektet: Jag har nu gjort "klart" loggan. Jag behöver fortfarande få respons på den från samarbetspartners, men jag har pushat lite genom att göra tre versioner: En "fullversion", en svartvit silhuettversion och en "märkesversion" utan text och bara liksom grafiken. Den senare för användning i framför allt små storlekar, eller som dekorativa element eller så.
  • Ödesväktarna: Jag har idag framför allt försökt skapa mig en god förståelse för regelsystemet jag förväntas speltesta de närmaste dagarna. Mycket saknas eller är skakigt fortfarande, men jag tror att jag har… något slags koll iaf. Det finns ett interaktivt, självräknande formulär och jag tror jag har fattat grundmekaniken. Eventuellt får jag slänga ihop en vapentabell på egen hand och det är möjligt att ingen får bära rustning eftersom vi inte har några siffror för dem ännu… Men OK, det får funka. Turligt nog bygger ju inte äventyret jag ska köra på strid i speciellt hög grad alls. Kanske får vi t.om. testa systemet liksom vid sidan av, med lite fejkade simulerade strider.
Jag har också funderat på vad äventyret ska heta… Om det funkar att spela är det inte omöjligt att jag skriver ihop det och ger ut som PDF vad det lider, även om jag egentligen tänker att typ vem som helst borde kunna spelleda det bara med det jag skrivit i tråden – och definitivt ifall man får tillgång till mina Obsidian-dokument. Men folk gillar löptext och grejer, har jag förstått…​
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,609
Location
Rissne
UPPDATERING 2023-06-29

Jag harspenderat veckan med att… tja, spela rollspel och sedan åka hem.
  • Hemliga Projektet: Själva hemåkningen var via tåg, och precis som under resan upp så lade jag en del av resan ner på att skriva saker. Mer exakt skrev jag… vi kan kalla det "färdighetslistor", kanske. Den typen av grejer, hur som helst. Exakt hur ska rollpersonernas kompetenser kvantifieras? Skalor och sådant är satta, men hur breda eller smala egenskaper/färdigheter/etc ska vara är ju alltid en avvägning som behöver göras (tycker jag) för varje spelvärld och spelstil.
Jag har också fått respons på loggan. Den är inte så klar som jag önskat/hoppades; jag har ett par saker jag ska testa och som kommer att vara lite utmanande för mig. Men jag hoppas få ihop något imorgon eller på lördag så jag får veta ifall tilläggen är i rätt riktning.​
  • Ödesväktarna: Efter lyckat speltest av det nya äventyret så har jag börjat skriva ner en play-by-play-rapport med vilka saker rollpersonerna gjorde och i vilken ordning. Mest för att jag gillar att ha dokumentation som hjälp för minnet. Men ärligt talat tyckte jag att det här funkade jättebra. Spelarna verkade också nöjda. Det betyder att jag kommer att vilja gå vidare med det här äventyret och göra det till en produkt, vad det lider. Och fundera på fortsättningen.
Mitt speltest gav mig dessutom en hel del allmän positiv rollspelsenergi. Jag var lite ringrostig men det flöt på bra, och jag blev sugen på att spela och spelledar mer. Det är skönt, för jag har inte varit så sugen på att faktiskt rollspela de senaste åren. Vi får se vad som blir av med det; kanske försöker jag få ihop en ny spelgrupp längre in mot stan efter att jag flyttat.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,609
Location
Rissne
UPPDATERING 2023-07-02
  • Hemliga Projektet: Det är inte helt lätt att få tid till allt man vill göra, när man ska flytta… Idag har jag mest packat och fixat inför min flytt, och spelat onlinespel med vänner jag inte träffar så ofta. Men jag har också gjort tilläggen jag ville få till, åtminstone en väldigt ruff skissversion. Nu har vi något att titta på för att se ifall jag är på väg i rätt riktning.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,609
Location
Rissne
UPPDATERING 2023-07-11
  • Hemliga Projektet: Jag känner mig rätt stressad över hur långsamt arbetet gått den senaste tiden. Jag har ju haft en flytt som upptagit min tid, men planen var ju för farao att kunna berätta och visa saker för er INNAN sommaren. och nu är det 11:e juli. Det här går inte, jag måste göra något. Jag har gjort lite småjusteringar av logotypen och ska se om jag kan få lite användbar feedback på den – just nu känns det som att den är i ett slags limbo, där den inte kan spikas för den inte är klar, men jag vet inte vad jag behöver göra med den för att den ska bli klar. Gah! Jaja, något gjort iaf.
Och jag har en plan: Har jag inte fått mer feedback i morgon så skickar jag loggan till lite utvalda, redan invigda typer som får hjälpa till. Vilket såklart också är nervöst; tänk om de säger att den är skit och det bara är att börja om? Men det är i varje fall något som jag kan arbeta med, till skillnad från den här limbokänslan…​
Det känns alltid lite bättre när det finns en plan.​
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,609
Location
Rissne
UPPDATERING 2023-07-12
  • Hemliga Projektet: Lite feedback gjorde susen; jag har visserligen mest jobbat vidare med att packa upp allt efter flytten idag men nu på kvällen satte jag mig och gjorde lite finslip, samt testade lite olika färgvarianter. Jag lärde mig också att globala swatches kan vara riktigt kraftfulla – om man ändrar dem så ändras alltså alla instanser av dem. Och det inkluderar gradienter. Så om jag har två olika gradienter, där den ena går från swatch A till rött och den andra från swatch A till grönt, och jag ändrar swatch A, så ändras båda gradienterna. Det här tycker jag mycket om! Jag gillar automatisering nästan lika mycket som ickedestruktiva workflows.
Men ja, just nu känns det betydligt bättre än igår. Jag har fått saker gjorda och känner mig produktiv. Yay! Det är fortfarande ett par steg kvar dock, men just nu är jag vid gott mod.​
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,609
Location
Rissne
UPPDATERING 2023-07-13
  • Hemliga Projektet: Och nu är loggan spikad. Eller ja, allt är ju alltid möjligt att justera, men… typ. Loggan spikad. I morgon sätter jag ihop några varianter – framför allt en med mindre detaljer och högre kontrast som är tänkt att funka i mindre format, tänker jag. Också en utan text, som kan användas rent dekorativt. Jag har också lite idéer till andra layoutelement som återanvänder delar av loggan, men det får vi se hur det blir med.
I morgon kommer jag också att göra en superhemlig Wordpress-installation på min server, där jag experimenterar lite med hur projektets hemsida skulle kunna tänkas se ut. Även där försöker jag tänka "preliminärt" – visst är det viktigt att göra ett bra första intryck och visst är det här projektet viktigt för mig, men samtidigt är det ju så att det är bättre att saker blir gjorda än att de blir perfekta.​
Men ja, det är planen – logotypvariationer, WP-tema. Sedan behöver loggan (inkl varianter) godkännas i åtminstone ett steg, innan det hela faktiskt kan avslöjas. Men det är lugnt; det betyder ju att jag kan fortsätta fila på hemsidan medan vi väntar på godkännandet.​
Saker händer nu. Det är trevligt. Jag tycker om när saker rör på sig =)​
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,609
Location
Rissne
UPPDATERING 2023-07-14
  • Hemliga Projektet: Jag kan inte nog understryka hur bra det känns att ha något att göra. Alltså, att varje dag typ kunna sätta mig ner en stund och göra något som känns som att det faktiskt på ett påtagligt sätt för projektet framåt. Och då först och främst i riktning mot Avslöjandet, som ju typ är den närmaste milstolpen.
Idag har jag satt ihop de där varianterna – ett par med olika grad av förenklade silhuetter, och så en liten mini-variant som mest bara är det grafiska märket nedskalat till ett par-tre centimeter i bredd (t.ex. för sidhuvuden och sådant).​
Det blev ingen Wordpress-installation idag, men det kan jag ju ordna t.ex. i morgon. Då ska jag också samla mina olika logo-varianter till en PDF som kan visas för de som den behöver visas för och godkännas av.​
Typ såhär tänker jag:​
☑ Grundlogotyp v1.0​
☑ Varianter av grundlogotyp​
☐ PDF för logotyper​
☐ Wordpress-installation​
☐ Wordpress-tema och setup som är good enough, och duger för pressrelease.​
☐ Fixa så temat och setupen speglas till projektets domän, och görs redo för lansering​
☐ Invänta OK för loggan​
☐ Det Stora Avslöjandet​
Med förbehåll för ändringar, såklart.​
(Om någon har tips på WP-teman som är bra, någorlunda minimalistiska, flexibla, gratis eller billiga, fixed-width, responsiva, med minimalt med onödiga javascriptframeworks (jag har sett teman som använder jQuery år 2023…), så… öh, hör av er. Jag har ett jag testat lite med, men ser gärna alternativ. Helst vill jag ha ett där man kan ha en mörk header med logga och meny, en vit centrerad mittenkolumn med mörk text, och så svart/mörkt/textur på sidorna. Bonus om loggan kan vara centrerad.)​
 
Last edited:

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,609
Location
Rissne
UPPDATERING 2023-07-15
  • Rotsystem 2.0: Rusig av "få saker gjorda"-energi så öppnade jag de här dokumenten för första gången på ett tag och uppdaterade min mentala bild av var jag var och vad jag höll på med. Sedan gick jag igenom och justerade några stycken av uppdragsskapar-texten. Framåt! Små steg framåt.
  • Hemliga Projektet: Jag blev just klar med PDF:en med olika logotypvariationer. Jag har aldrig tidigare jobbat mot någon som måste godkänna saker, jag har ju bara kunnat köra på – så det är lite nervöst. Men känslan nu är lite bombs away.
Jag har också fixat en wordpress-installation på hemlig plats, där jag kan experimentera med teman och så. Det blir nästa steg här, förutom att jag också bör fortsätta skrivandet – se ifall min outline behöver justeras och isåfall hur.​
Jag funderar också på att redan nu göra layoutmallen – med ett bestämt antal sidor så kanske det skulle vara hjälpsamt att ha liksom en kontinuerlig synk mellan gdocs och indesign redan från början? Så att jag inte hamnar helt off i antal ord? Klart det går att hugga ner antal ord eller skriva nya i efterhand, men man kanske kan spara tid på det viset? Jag har ju inga bilder ännu eller så, men jag skulle kunna göra liksom något slags väldigt ruff ungefärlig layout med ungefär rätt känsla, och lite placeholders…​
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,609
Location
Rissne
UPPDATERING 2023-07-18
  • Hemliga Projektet: Den här dagen rann iväg lite snabbare än jag tänkt mig, men jag har åtminstone gjort en första skissig hemsida… Jag är inte helt förtjust i temat jag valt. Det ser väl OK ut, men det är ganska oflexibelt och… rent tekniskt är det rätt bedrövligt. jQuery? Verkligen? Det verkar dock som att det är svårt att komma undan jQuery i WP-världen så där får jag kanske bita ihop och stå ut. Men… Tja. Jag ska testa lite mer i morgon.
Nånstans får jag nog sikta på "good enough" – så som man väl alltid får när man är tekniskt lagd och sätter sig och använder verktyg gjorda för icke-tekniker. Jag vet ungefär hur jag VILL ha det, men jag har inte kompetensen att skriva ett helt eget tema. Och jag pallar inte att sätta mig och lära mig det just nu heller; den tiden har jag nog inte. Jag vill hellre skriva…​
Och det rör sig alltså framåt…​

Code:
☑ Grundlogotyp v1.0
☑ Varianter av grundlogotyp
☑ PDF för logotyper
☑ Wordpress-installation
☐ Wordpress-tema och setup som är good enough, och duger för pressrelease.
☐ Fixa så temat och setupen speglas till projektets domän, och görs redo för lansering
☐ Invänta OK för loggan
☐ Det Stora Avslöjandet
 
Last edited:

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,609
Location
Rissne
UPPDATERING 2023-07-19
  • Hemliga Projektet: Finslip av WP-temat och testat lite med hur man kan lägga in Mailchimp-signups på wordpress-hemsidor. Det rekommenderade Mailchimp-blocket får jag inte att funka alls av någon anledning, men det verkar som att det som hänger med Jetpack verkar funka? Skumt, men okej. Vi får väl köra med Jetpack då, antar jag.
Annars verkar nog det mesta klart nu, jag är i princip redo att kryssa i den punkten på listan – men inte riktigt än.​

Har också tittat lite på en annan för projektet relaterad logga. Mest påmint mig om gamla anteckningar och skisser. I morgon ska jag försöka ge mig på att göra… nånting i Illustrator.​
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,609
Location
Rissne
UPPDATERING 2023-07-20
  • Hemliga Projektet: Jag tror det får vara såhär nu, faktiskt. WP-temat etc duger. Mailchimp får vi krångla mer med när vi har WP på den officiella domänen. Good enough.
Jag har också idag faktiskt skrivit lite. Jag ska dubbelkolla i morgon, men jag tror att det jag skrev idag i princip gör punktliste-versionen av åtminstone spelvärldsbeskrivningen någorlunda "feature-complete". Saker kan med andra ord tillkomma, men det står åtminstone något om alla saker jag vill att det ska stå något om. Vilket är nice. Men som sagt, dubbelkollar i morgon.​

Code:
☑ Grundlogotyp v1.0
☑ Varianter av grundlogotyp
☑ PDF för logotyper
☑ Wordpress-installation
☑ Wordpress-tema och setup som är good enough, och duger för pressrelease.
☐ Fixa så temat och setupen speglas till projektets domän, och görs redo för lansering
☐ Invänta OK för loggan
☐ Det Stora Avslöjandet
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,609
Location
Rissne
UPPDATERING 2023-07-21
  • Rotsystem 2.0: Jag insåg att den text jag ville skriva om uppdrags topologier har jag ju redan skrivit i Agency-dokumenten, så idag blev det mest copy-paste. Men det är bra copy-paste! Tycker jag själv åtminstone. Varför skriva samma text flera gånger, liksom. Det blir nog mer av den varan längre fram. Mina spelledarverktyg ser ju ändå ungefär likadana ut i Agency och Rotsystem. Hur som helst kändes det bra att komma framåt. Jag insåg också att uppdragskapitlet just nu landar på typ 25 sidor så jag har börjat fundera på att bryta ut "Expeditioner"-rubriken till ytterligare ett separat kapitel. Det är ju ändå en ganska separat slags grej, tänker jag, så det bör funka. Resten av uppdragskapitlet handlar ju mest om sånt som är relevant inuti arkologin.
  • Hemliga Projektet: Efter att ha prokrastinerat det ett par dagar så scannade jag idag in mina skisser på logga till företaget som det här projektet ska ges ut under. Det blir alltså inte Urverk den här gången, eller snarare inte bara Urverk. Men, jag satt i varje fall och återskapade de grundläggande formerna i Illustrator i fula mockup-färger bara för att få lite kontrast och blev ändå rätt nöjd med resultatet. Det ser ju såklart ut som skit just nu – illgrönt och vitt och något slags blålila kanske – men jag gillar de generella formerna, och hittade ett typsnitt jag tycker ger rätt känsla utifrån den tanke jag fick. (Nej, jag tänker inte visa loggan för er – ni får ge er till tåls, precis som med den andra loggan).
Nu ger jag upp för kvällen; i morgon kanske jag finslipar lite eller så inväntar jag feedback. Vi får se.​
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,609
Location
Rissne
UPPDATERING 2023-07-25
  • Rotsystem 2.0: Jag fortsätter tugga mig igenom spelledarkapitlet, och sammanfoga mina gamla texter med de nya jag skrivit till Agency. Jag tror att det blir bra till slut, men det blir en del text. Vi får se hur många sidor det blir i layouten sen; i värsta fall får jag väl gå med motorsågen senare och hugga loss grejer. Det finns ju också något slags rimlighetsgräns för hur tjock en rollspelsgrundbok i A5-storlek bör vara.
  • Hemliga Projektet: Jag tror att saker är ivägskickade för påseende, och just nu väntar jag dels på att få respons på det, och dels på att få en WP-installation på officiella domänen samt kommentarer på loggan jag suttit och jobbat med. Under tiden har jag mest läst – i många kreativa projekt går jag igenom faser där jag liksom tar in en massa inspiration och "grundmaterial", som formas till nya idéer och kreativitet i hjärnan, och sedan skriver jag ur mig en massa, och sedan får jag behov av mer input.
Jag vet inte hur andras hjärnor funkar, men för mig har "kreativitet" alltid åtminstone delvis handlat om att ta in en massa bös från andra, tugga om det och plocka bitar man gillar och sätta ihop med helt andra grejer. Kanske är jag bara okreativ, kanske är det bara jag som egentligen bara är som en stor kopiator eller kanske som en kollageskapande AI. Är jag "kreativ" eller har jag bara tillräcklig struktur i mitt arbetsflöde för att bli klar med mina plagiat? Spelar det nån roll? I alla fall, jag läser.​
Och så har jag idag tagit de första stegen mot att ha en grundlayout. Eller ja, jag har återskapat den layout jag använt när vi pitchade det här projektet, och justerat den.​
Jag har också köpt ett typsnitt! Det gör jag ytterst sällan; jag brukar ju föredra såna med fri och öppen licens. Men i just det här fallet spelar det ingen roll eftersom spelet ändå troligen inte kommer att släppas med någon CC-licens eller så. Så jag köpte typsnittet som används i loggan. Och insåg isamband med det att jag inte är det minsta sugen på att betala en årlig avgift för en E-dokuments-licens, så det blir nog inte samma typsnitt i rubriker inuti boken eller så. Omslaget kan jag ju göra med vanlig licens, om inte annat genom att göra kurvor av texten, men… det kan jag inte med rubrikerna riktigt. Men det är rätt OK, jag vet inte om jag egentligen tyckt att det funkat i rubriker ändå.​
Så, dagens jättevaga uppdatering klar; jag håller tummarna för att få bli mindre vag snart!​
 
Last edited:

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,609
Location
Rissne
UPPDATERING 2023-07-26

Dagen är inte slut ännu men jag ska försöka göra annat också… Vi får se.
  • Hemliga Projektet: Jag har gjort mer på layoutskissen. De grafiska elementen är ganska mycket placeholder men jag är ändå hyfsat OK med dem. De kan dock bytas ut ganska lätt – det viktiga, tänker jag, är val av typsnitt och marginaler och radhöjd och längd och sådant. Om de bitarna är på plats så kan jag ju göra som jag tänkt, och fixa en preliminär layout till och med innan jag har text – jag vet ju hur många sidor jag tänkt och hur dispositionen ser ut. Tanken är alltså att jag för första gången ska börja bakifrån med en layout och sedan anpassa min text utifrån vad som får plats i det sidantal jag tänkt mig. Samtidigt som jag absolut inte är främmande för att stoppa in ett eller annat extra uppslag här och var. Men ja, jag hittade ett typsnitt jag gillade för kapitelrubriker och har finslipat resten rätt mycket.
  • Rotsystem 2.0: Just nu ser det ut som att spelledarkapitlet kommer att bli c:a 4–5000 ord längre än i originalversionen av spelet. Vi får se hur många sidor det blir, men det kändes fel att skippa en massa grejer från Agency bara för att de inte hade någon motsvarighet i gamla Rotsystem. Så; idag har jag jobbat mycket med copy-paste men också en hel del med strukturering och att försöka få till ett bra flöde mellan gammalt och nytt material. Och försökt se till så att inget faller bort utan att det är medvetet. Och att så lite som möjligt dupliceras.
I morgon ska jag komplettera lite, men jag tror att spelledarkapitlet kan bli klart den här veckan. Och det vore nice, för det är det sista liksom stora kapitlet. Förutom introäventyret då, och det vet jag inte hur mycket jag kommer att ändra på. Vi får se, kanske faller jag för frestelsen.​
En annan sak jag ska fixa i morgon är att ändra begreppet "uppdrag" till "äventyr". Jag vet inte riktigt varför jag använt "uppdrag" så mycket hittills; i tidigare Rotsystemmoduler har jag ju varit ganska noga med att använda etablerade ord delvis just för att jag inte gillar när spel hittar på egna termer "för stämning". En spelledare är en spelledare, en spelare är en spelare, en rollperson är en rollperson och ett äventyr är ett äventyr.​
Sedan kommer jag absolut att behöva ta en liten paus från texten och sedan läsa om åtminstone regelsystemsdelarna och spelar/spelledarkapitlen efter det. Just nu känns det som att jag är lite blind för min egen text; jag behöver läsa om den med lite distans. Men först måste den faktiskt bli klar…​
Jag siktar fortfarande på en release av Rotsystem 2.0 innan året är slut, även om det nu landade i att det nästan blev 3.0 ändå, med ganska stora ändringar framför allt i spelledarkapitlet.​
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,609
Location
Rissne
UPPDATERING 2023-07-29
  • Rotsystem 2.0: Det känns som att det aldrig tar slut, det här spelledarkapitlet, men det gör det väl. Nån gång. För att sätta siffror på det så har kapitlet alltså gått från att vara ett kapitel a' 27 sidor och 10 305 ord till att vara fyra kapitel (Spelledartips, äventyrsdesign, spelledarpersonsdesign, expeditioner) a' totalt 46 sidor och 14 947 ord.
Men… Det närmar sig, tror jag. Jag tror att jag är färdig med att ha gått igenom delarna om SLP:er, utredningar, förhör och så. Det som är kvar i äventyrsdesign-kapitlet nu är inbrott, hacking, strid och äventyrets början och slut. ALla de tror jag kommer gå hyfsat fort ändå; det är rubriker som inte behöver så mycket jobb. Sedan är det expeditionskapitlet, och det tror jag inte heller kommer att behöva några superdrastiska förändringar. Jag kommer nog inte att försöka transplantera in hela Dina ängder grönas system för expeditioner i grundboken; det får fortsätta vara en separat modul.​
Den 8:e börjar jag jobba igen, jag skulle helst vilja vara klar med det här kapitlet då. Men vi får se.​
(Jag skulle å andra sidan vilja jobba vidare på Det Hemliga Projektet också. Där gör jag som sagt mest läsning nu i väntan på respons på logga och klartecken för offentliggörande och sådant. Men vi får se; i morgon siktar jag på att göra sid-dispositionen jag nämnde)​
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,609
Location
Rissne
UPPDATERING 2023-07-30
  • Rotsystem 2.0: Ja, idag skrev jag ihop inbrottsdelen. Och förutsägbart nog så växte kapitlet… Nu landar vi på 48 sidor a' 15 010 ord för det gamla spelledarkapitlet. Det brukade vara 27 sidor och 10305 ord. Vill man räkna procent? Klart man vill.
    • Hela v2.0 är just nu på 70 339 ord, 204 sidor.
    • v1.0 klockade in på 62 975 ord 170 sidor.
    • Så 2.0 är typ 12% fler ord, och 20% fler sidor. Om jag räknar rätt.
Nu är det "bara" rubrikerna om hacking, strid och äventyrens början/slut kvar.​
Och de får dröja tills i övermorgon. Imorgon måndag har jag bestämt mig för att ta ledigt: då ska jag inte göra annat än att läsa, spela tv-spel och se på tv-serier. Ingen nytta alls, med andra ord.​
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,609
Location
Rissne
UPPDATERING 2023-08-01
  • Rotsystem 2.0: Idag skrev jag om hacking och texten… minskade? Yay! Jag gick igenom den gamla texten och insåg att väldigt mycket var överflödigt eftersom i stort sett allting redan står i spelarkapitlets rubrik om samma sak. Jag tror att jag ursprungligen tänkte att jag ville ha det just så; att man skulle slippa bläddra. Men nu tänker jag att jag nog hellre kapar och klipper. Den läsande spelledaren får väl lägga bokmärken.
I morgon… Jag är frestad att ta ännu en ledig dag i morgon, det var väldigt skönt igår. Men nästa gång är det strid och äventyrens början/slut, och där tror jag att ganska lite kommer att behöva göras. Jag borde kunna dra igenom dem i ett svep, tänker jag just nu (kanske övermodigt).​
  • Hemliga Projektet: Jag har ju haft en fraktion som jag inte riktigt fått någon klar bild av tidigare, och som jag läst en del för att försöka få grepp om vad jag vill göra med. Jag tror att det börjar ordna sig, och jag gillar det jag skrivit idag. Jag hade tänkt göra layout idag också, men så blev det inte. Oh well.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,609
Location
Rissne
UPPDATERING 2023-08-02
  • Hemliga Projektet: Nu jävlar i min lilla låda händer det grejer! Idag vaknade jag till att mobilen mailplingade till och det var mailet där den nya loggan blivit godkänd. Woop! Vi behöver göra en liten justering i en text bara, så är vi faktiskt all set för att äntligen berätta vad håken det här handlar om (även om jag misstänker att det inte blir alltför förvånande – en hel del har säkert redan gissat. Oh well.)
Vad som kommer att bli den officiella hemsidan är också i princip helt klar – wordpress installerat på rätt sätt och ställe, SSL/HTTPS fixat och både tema och innehåll är fixat. Just nu är den dock inställd på "maintenance mode" så även om ni skulle lura ut URL:en så kommer ni inte få se något… Där finns det väl nån enstaka teknisk grej till som behöver fixas (möjligheten att skriva upp sig för att få uppdatreringar t.ex) men… Jävlar vad nära vi är nu hörni!​
(Sen kan det nog bli en del hysch-hysch även efter att den Stora Grejen avslöjats, men sånt är livet​
  • Rotsystem 2.0: Stridrubriken för SL krympte också; jag insåg att det innehöll en hel del pladder som egentligen inte behövdes. Så nu är äventyrsdelen snart klar – jag hoppas på att få ihop äventyrens början/slut imorgon, kanske.
 

Henke

Avdankad Konventsarkeolog
Joined
8 Mar 2009
Messages
4,312
Location
Kullavik
(även om jag misstänker att det inte blir alltför förvånande – en hel del har säkert redan gissat. Oh well.)
Sorry för att jag skräpar ner din arbetsdagbok nu, men ville bara skriva att jag är vansinnigt nyfiken på vad det är du kokat ihop och ser verkligen fram emot avslöjandet. Egna gissningar är Fria Ligans Cthulhu-rollspel, Ett Astrid Lindgren-rollspel (Bröderna Lejonhjärta?) för Eloso eller varför inte att Fria Ligan lejt ut kokmössan att skapa den där försvunna kokboken till Coriolis som Kosta sägs knåpa på, eller kanske ett parodirollspel med Poseidon, västkustvibbar och goa gubbar i MÖRK BORG´s senaste tappning GÖTE BORG ?
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,609
Location
Rissne
UPPDATERING 2023-08-04
  • Rotsystem 2.0: Sagt och gjort! Nu är Äventyr-kapitlet alltså klart. Nu ska jag ta itu med expeditionskapitlet, sedan läsa igenom hela den här samlingen SL-kapitel och leta inkonsekvenser och dumheter, och sedan är det verkligen dags för slutspurt…
 
Top