Ok, kom precis hem och senare är det spelkväll. Dåligt med tid idag, men jag har försökt följa på telefonen.
Det känns relevant att syna Cassius/Vic och tripp i sömmarna, något som ni redan försöker. Vägen till utgången behöver inte nödvändigtvis gå via Balsalen om bägge ljuger, utan skulle kunna gå via Biblioteket. Men om en eller ingen ljuger så är Balsalen det givna alternativet. Om det är någon som ljuger så är det antagligen tripp. Om varulvarna inte har tillgång till komplett karta så är Cassius/Vic lite grönad av att han nämnt ett rum innan vi hittade fram till det. Han var även på Recca tidigt om den saknade kategorien. Så det finns ju lite grejer som pekar mot att Cassius/Vic är grön, men jag kan inte på rak arm komma på något om tripp. Det vore ju en enkel lögn att bekräfta ett annat minne. Om man bortser från de nattmördade (och mig själv) så känns det som att Arvidos, Recca och tripp har minnen som är enklast att ljuga om. Av dessa känns Arvidos och tripp som möjliga ulvar. Kan det vara så enkelt?
Magkänslan säger mig att Balsalen är rätt och att nästa val vi kommer få göra är mer ödesdigert. Ett killroom är ju inte otänkbart, men det är ett konstigt minne att ha om det inte finns något sätt att luska ut vilket det är. Det skapar bara paranoia. Men det kommer väl förhoppningsvis.
Förutom det så har jag kanske sett något intressant med föremålen. Mer om det ifall fler föremål har outats, gärna från misstänkta ulvar.