Nekromanti Haunted House, runda tre

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Lu-kaazh said:
Vicotnik said:
Lu-kaazh said:
Men jag kommer släppa lite mer information nu, jag har en förmåga som är värdigt flummig och jag tror inte användningsområdet kommer bli så stort, MEN jag kan bekräfta att Recca är ett spöke.
För att förtydliga: jag är ingen form av spökhittare utan det är ett komplext system som har att göra med hur spelare formulerar sig så kan jag analysera det.

//Lukas som är medveten om att han fått en av de skummaste förmågorna någonsin
Hur en spelare formulerar sig? I spelet då eller är det något som sker "off" och i bakgrunden?
Hur de formulerar sig i tråden,
Fömågan fungerar bara på de som uppfyllt speciella krav i formuleringen av minst ett inlägg, sedan om jag riktar förmågan mot en av dem så får jag sanningen om deras bakgrund.

Så jag är alltså en siare med en totalt nerfad förmåga, Recca har varit den enda i två runder som jag kunnat använda min förmåga på.
och jag tvivlar på att jag kommer kunna göra det igen.

//Lukas som inte vågar vara tydligare PGA citat regeln
Så om jag fattar dig rätt så måste deltagarna i spelet nämna ett ord/mening för att du ska kunna rikta din förmåga mot dem.
Hur vet du om du får sia en person eller inte? Har du en lista på ord/fraser som en spelare måste använda sig av för att sia personen?
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Tyr said:
Karta:



Vi kan nu bekräfta att vi bara kan förflytta oss ett rum i taget, även om vi rör oss genom utforskade rum. Sedan känns det lite illavarslande att vi kan följa kartledtrådar åtminstone 3 rum i rad. Jag hade faktiskt väntat mig att vi skulle vara tvungna att chansa snart för att komma vidare. Men det skulle vara vågat om både Cassius och tripp ljugit om Balsalen.
Fin karta Tyr.

Kan du räkna ut följande rätt också utifall jag tänker fel.

Vi är: Recca, Tyr, Arvidos MC, Vimes, Tripp_trap, xyas, Lu-kaazh, Vicotnik, Konrad Konvalj, Korpa

Ponera att vi har tre ulvar av 10 spelare.

Det ger oss 7 bybor. Det ger oss 4 rundor på att hitta ut.

Röst: Balsalen

Är Balsalen åt rätt håll ligger vi bra till känns det som, men är det fel så är det antagligen lite svettigare.
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,624
Location
Huddinge
Vicotnik said:
Lu-kaazh said:
Vicotnik said:
Lu-kaazh said:
Men jag kommer släppa lite mer information nu, jag har en förmåga som är värdigt flummig och jag tror inte användningsområdet kommer bli så stort, MEN jag kan bekräfta att Recca är ett spöke.
För att förtydliga: jag är ingen form av spökhittare utan det är ett komplext system som har att göra med hur spelare formulerar sig så kan jag analysera det.

//Lukas som är medveten om att han fått en av de skummaste förmågorna någonsin
Hur en spelare formulerar sig? I spelet då eller är det något som sker "off" och i bakgrunden?
Hur de formulerar sig i tråden,
Fömågan fungerar bara på de som uppfyllt speciella krav i formuleringen av minst ett inlägg, sedan om jag riktar förmågan mot en av dem så får jag sanningen om deras bakgrund.

Så jag är alltså en siare med en totalt nerfad förmåga, Recca har varit den enda i två runder som jag kunnat använda min förmåga på.
och jag tvivlar på att jag kommer kunna göra det igen.

//Lukas som inte vågar vara tydligare PGA citat regeln
Så om jag fattar dig rätt så måste deltagarna i spelet nämna ett ord/mening för att du ska kunna rikta din förmåga mot dem.
Hur vet du om du får sia en person eller inte? Har du en lista på ord/fraser som en spelare måste använda sig av för att sia personen?
Jag har tydligt förklart för mig på HUR de måste utrycka sig,
det är väldigt simpelt egentligen om man vet vad man letar efter.

-----
jag känner att det här blir en stor brun fläck på mig, men jag vill att ni har i åtanke att jag var helt grön innan, varför skulle jag dra upp det här om jag var ulv?
jag kunde vara gansa inaktiv denna runda och bara seglat under radarn, så om jag är ulv så var draget att släppa det här stendumt
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Vicotnik said:
Recca said:
kan ni jämföra era informationer, tack?
Vilken del av informationen? All? Eller bara vad vi minns? Du får gärna vara mer specifik.
Jag vill ju helst att tripp-trapp säger först om hans information är "leder mot utgången" eller "leder mot hallen" eller motsvarande. Jag orkar inte dragga inlägg just nu men det här borde ju vara i ditt intresse lika mycket. Ni har ju enligt utsago identisk info och det tycker jag låter väldigt märkligt, helt enkelt.

Tripp_trapp först, hur lyder hans information (inga citat förstås men kontentan) - > så kan du verifiera om du har likadan information sedan, Vico.

När jag dessutom hittat en ganska klar scumtell på Tripp-trapp, i min åsikt så blir jag orolig. Om vi litar på Arvidos' information om att en utgång är falsk så måste vi ju ta det här på allvar. Ljuger tripp-trapp om sin information så kommer vi förlora, antar jag.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Recca said:
Vicotnik said:
Recca said:
kan ni jämföra era informationer, tack?
Vilken del av informationen? All? Eller bara vad vi minns? Du får gärna vara mer specifik.
Jag vill ju helst att tripp-trapp säger först om hans information är "leder mot utgången" eller "leder mot hallen" eller motsvarande. Jag orkar inte dragga inlägg just nu men det här borde ju vara i ditt intresse lika mycket. Ni har ju enligt utsago identisk info och det tycker jag låter väldigt märkligt, helt enkelt.

Tripp_trapp först, hur lyder hans information (inga citat förstås men kontentan) - > så kan du verifiera om du har likadan information sedan, Vico.

När jag dessutom hittat en ganska klar scumtell på Tripp-trapp, i min åsikt så blir jag orolig. Om vi litar på Arvidos' information om att en utgång är falsk så måste vi ju ta det här på allvar. Ljuger tripp-trapp om sin information så kommer vi förlora, antar jag.
Uppfattat.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Lu-kaazh said:
Jag har tydligt förklart för mig på HUR de måste utrycka sig,
det är väldigt simpelt egentligen om man vet vad man letar efter.
Alltså, jag ser ingen brun fläck på dig Lu-kaazh. Jag vet inte om din förmåga funkar lika som det jag sitter på, men jag har med hjälp av mitt protokoll grönat Brynolf. Jag har då kommunicerat med honom i tråden och han har bekräftat att han hajat läget.

Recca kan ha nått liknande i sitt protokoll som hon kan använda sig av för att kommunicera till dig. Alltså, du är ingen super siare, men du kan bekräfta att Recca inte ljuger genom att hon ger dig vad du vill ha eller hur man nu skall uttrycka sig.
 

Tyr

Hero
Joined
14 Oct 2000
Messages
1,647
Location
Karlskrona
Konrad Konvalj said:
Kan du räkna ut följande rätt också utifall jag tänker fel.

Vi är: Recca, Tyr, Arvidos MC, Vimes, Tripp_trap, xyas, Lu-kaazh, Vicotnik, Konrad Konvalj, Korpa

Ponera att vi har tre ulvar av 10 spelare.

Det ger oss 7 bybor. Det ger oss 4 rundor på att hitta ut.
Det bör stämma ja, och antagligen är det worst case scenario. Med lite tur så är det färre varulvar än så. Antingen genom spel design eller genom att SJ var varulv (eller båda!). Men vi ska inte räkna med fler än 4 rundor, och det blir viktigare och viktigare att luska ut vilka som är ulvar ju längre spelet fortskrider.
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,624
Location
Huddinge
Recca said:
Lu-kaazh

Du kan verifiera att jag är ett snällt spöke? Sant eller falskt?
jag kan verifierar att du är ett spöke
inte om du är snäll eller inte.

//Lukas
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Tripp said:
Nu blir jag förbryllad av dig. Både jag och Cassius har diskuterat vår information och argumenterat om vilket nästa rum bör bli. Om du tycker något varit oklart, be oss förklara. Men det hela kokade i mina ögon ner på hur vi ser på huset. Jag är inte övertygad om logisk struktur kring rummen, och tyckte att tre personers påstådda kunskap om köket lät viktigt. Cassius verkade tro mer på att husets rum hör ihop någorlunda och att vår information därför passar bäst ihop med Salongen. Nu ser jag gärna att du kommenterar mer på detta, eftersom du tycker att det är intressant.

Vidare har jag lanserat teorin om föremålens användningsområden för att jag inte tycker att idén med att bara ha föremål för sakens skull verkar vettig. Men som jag också sagt är det bara en teori, med masssor av hål.
Jag tycker att Cassius förklarade det hela bra, vilket jag har poängterat rätt tydligt i R2.

Din förklaring gav mig fortfarande inte ett svar på varför du inte valde att rösta åt samma håll som Cassie. Du fortsatte att tycka båda var lika bra.

Tripp said:
Ah, såg inte ditt fortsatta svar. Jag är egentligen inte emot att gå endera vägarna, som jag skrev i mitt större inlägg på föregående sida. Barnkammaren kändes vettig då tre olika källor haft information angående köket, varav den ene dött och därmed troligen grönats. Men som jag också fyllde på så var den dödes information endast gällande kökets förhållande till ett annat rum. Dessutom känns det som att Salongen kan ligga nära Balsalen, vilket också gör det rummet till en attraktiv kandidat i mina ögon. Alltså funkar vilket som av rummen för mig.
Jag fetade det du kokat ner det hela till. Saken är den att de jag har på min gröna lista röstar tvärtemot vad du gör (alltså, gjorde) och Cassius var någon som du borde rösta lika som enligt mig.

Att du inte är övertygad om att rummen följer någon form av logisk struktur tror jag banne mig att det är jag som har "lärt" dig. Sen om jag har rätt i att det inte finns någon logisk struktur i det hela är ju en annan femma.

Utöver det så finns det väl inte så mycket att dilla om. Du gillar tanken på att vi har eller kan hitta föremål att använda. Jag gillar det inte. Så här långt har ingen tagit upp en ficklampa för att lysa upp vägen eller använt sitt slagträ för att slå ut en ruta så att vi kan lämna det här skithålet.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Konrad Konvalj said:
Lu-kaazh said:
Jag har tydligt förklart för mig på HUR de måste utrycka sig,
det är väldigt simpelt egentligen om man vet vad man letar efter.
Alltså, jag ser ingen brun fläck på dig Lu-kaazh. Jag vet inte om din förmåga funkar lika som det jag sitter på, men jag har med hjälp av mitt protokoll grönat Brynolf. Jag har då kommunicerat med honom i tråden och han har bekräftat att han hajat läget.

Recca kan ha nått liknande i sitt protokoll som hon kan använda sig av för att kommunicera till dig. Alltså, du är ingen super siare, men du kan bekräfta att Recca inte ljuger genom att hon ger dig vad du vill ha eller hur man nu skall uttrycka sig.
Jag förstår inte varför någon skulle sia mig när jag sagt att jag är ett spöke. Det är ju att waste'a förmågan. Eller är det något jag missförstått med hur förmågan funkar?

Obs. Om ni tycker det är bäst att inte yppa detta så litar jag på ert omdöme.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Outningar nurå?

Jorå. Jag kommer jobba vidare för outningar. Har man koll på läget och tycker att det är bättre att hålla på sin information så får man väl göra det då. Det kommer sticka lite i ögonen på mig, men det får jag leva med. Vi har 4 rundor på oss om det är 3 bovar i spel. Är det färre känns det ju lite bättre, men i värsta fall så.

Lägg där till att om nu Recca är DTF och har egna vinstvillkor så kan det ju hända att Recca röstar som ulvarna när vi närmar oss slutet. Ett oavgjort resultat resulterar som sagt var i att vi står still och stå still har vi ju inte råd med.

Titel: Arbetslös slyngling
Föremål: Bilnycklar

Jag vet att vi tar oss ut via Hallen.
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,624
Location
Huddinge
Recca said:
Konrad Konvalj said:
Lu-kaazh said:
Jag har tydligt förklart för mig på HUR de måste utrycka sig,
det är väldigt simpelt egentligen om man vet vad man letar efter.
Alltså, jag ser ingen brun fläck på dig Lu-kaazh. Jag vet inte om din förmåga funkar lika som det jag sitter på, men jag har med hjälp av mitt protokoll grönat Brynolf. Jag har då kommunicerat med honom i tråden och han har bekräftat att han hajat läget.

Recca kan ha nått liknande i sitt protokoll som hon kan använda sig av för att kommunicera till dig. Alltså, du är ingen super siare, men du kan bekräfta att Recca inte ljuger genom att hon ger dig vad du vill ha eller hur man nu skall uttrycka sig.
Jag förstår inte varför någon skulle sia mig när jag sagt att jag är ett spöke. Det är ju att waste'a förmågan. Eller är det något jag missförstått med hur förmågan funkar?

Obs. Om ni tycker det är bäst att inte yppa detta så litar jag på ert omdöme.
Nu vet jag och alla som tror på mig att du verkligen är ett spöke och det innebär att du antaligen är en bybo, för var jag en ulv så skulle jag ha fejkat att jag var en människa.
alternativt om ulvarna var människor fajkat att jag var ett spöke för att avleda diskussionen till "finns det spöken"
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Lu-kaazh said:
Recca said:
Lu-kaazh

Du kan verifiera att jag är ett snällt spöke? Sant eller falskt?
jag kan verifierar att du är ett spöke
inte om du är snäll eller inte.

//Lukas
Sucks to be me.

Kan du verifiera mitt påstående att det är onda spöken vi har att göra med? Något jag anser att min roll antyder. Eller så här: Spöken har dödat en massa människor i slottet förr.
Det sägs nämligen i min roll specifikt (dock ej med den exakta ordalydelsen!).

Sedan leds jag av min rolltolkning inte att tro att det skulle vara annat än spöken som sköter mördandet den här gången...

Rent logiskt tycker jag att det känns lämpligt att den spökroll jag tilldelats är skriven i syfte att hjälpa till med själva tolkningen av hur en spökroll ser ut. Så när folk börjar outa mer av sina roller ska det bli spännande att se vad som sägs.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Recca said:
Rent logiskt tycker jag att det känns lämpligt att den spökroll jag tilldelats är skriven i syfte att hjälpa till med själva tolkningen av hur en spökroll ser ut. Så när folk börjar outa mer av sina roller ska det bli spännande att se vad som sägs.
Men vad väntar vi på då?

Det måste outas nu. Du fick leva en runda till och det kan som sagt bero på en massa olika saker, men det vore ju dumt att chansa på en runda till om du kan hjälpa oss att tolka saker och ting.

Dreva? Öh..njae. Det funkar ju inte. Det är ingen aktivitet och det är ingen som kan hängas.

Purgatorisk ordningsföljd? Kan gynna ulvarna om vi väljer fel ordning, kan vara en win om vi prickar några ulvar i rad om det är så att ulvarna spelar så som jag och mina kumpaner gjorde en gång i tiden med KVV.

Recca´s lista?

Någon annans lista?

K.K´s lista?

Här får ni min:

Tripp_trap (online nu och mer röd än grön)
xyas (är xyas får lite skydd av Tripp_trap och Vimes hänger på där)
Vimes (kan ju spela överjävligt bra bybo men har inte gjort det, eller ens varit i närheten)

Bubblare
Arvidos
Korpa
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Vicotnik said:
Vicotnik said:
Konrad Konvalj said:
Cassius said:
Konkel har du också de kategorier som Recca har?
Nu har Recca outat sitt och jag är redo att släppa det tillsvidare. Du ligger fortfarande kvar på min bruna lista så att berätta för dig hur mina kategorier ser ut ser jag som en dålig lösning.
Jag vill att du svarar på detta.
För egen del är jag redo att gå ut med all min info som jag har och liksom Cassius så reagerar jag på detta och det finns sina anledningar till detta.
Nu är jag fräck och använder meta men betänk att jag och cassius har inte haft möjlighet att prata ihop oss om detta, så det lär ju knappast vara en slump till att vi båda vill veta det.
Nej jag har inte de kategorier Recca har.

Ditt metatänk är ju inte fel på nått vis. Du och Cassius reagerar på något. Det kanske går att fördjupa sig i det hela.

Jag har en grej som Brynolf hade och jag antog att det kanske fanns fler bybor som delade den grejen. Brynolf trodde inte det var så dock, men jag är inte säker. Lite hal is än så länge känner jag.
 

tripp_trap

Veteran
Joined
25 Jan 2007
Messages
158
Location
Stockholm
Recca said:
Angående teorier om min eventuella odödlighet... Why (oh why?) would you do it?

tripp_trap said:
Risken för utröstning är helt riktigt noll, men jag menade att jag hoppas att inte skurkarna kan komma åt dig under rumsförflyttingsfasen. Vilket kanske är vettigt, hur stryper man ett spöke liksom?
Jag har tidigare gått ut med att jag är en powerroll och att jag fortfarande har kart-information. Det här gör mig till ett mål för ulvarna. Och du börjar fiska om att jag är bulletproof redan i runda 2!? Så gör inte en bybo.
Oj, här dundrar vi på stortrumman rejält ser jag. Du måste förstå att jag tvivlar starkt på att din kartinformation används bäst enbart i din ägo. Alla kartbitar vi fått hittills har varit eller kan bli hjälpsamma, antingen i långa loppet om någon ljuger, eller för stunden genom att peka i rätt riktning. Mig veterligen har outandet av sådan kunskap inte skadat någon alls, jag kan förstås inte vara säker, men du har gett mig precis noll skäl att tro på att informationen i din omvårdnad.

Så motivera ditt hemlighållande med något mer matnyttigt än ”jag vet bäst”. Eller också repetera den frasen eller en variant på den en sista gång så ska jag släppa ämnet.

Recca said:
Utöver det har du alltså identisk information som Cassius/Vicotnik? Skulle vara väldigt intressant att verifiera detta; kan ni jämföra era informationer, tack?

Som jag ser det, Tripp_trapp, så är du mest röd av alla i nuläget.
Recca said:
Vicotnik said:
Recca said:
kan ni jämföra era informationer, tack?
Vilken del av informationen? All? Eller bara vad vi minns? Du får gärna vara mer specifik.
Jag vill ju helst att tripp-trapp säger först om hans information är "leder mot utgången" eller "leder mot hallen" eller motsvarande. Jag orkar inte dragga inlägg just nu men det här borde ju vara i ditt intresse lika mycket. Ni har ju enligt utsago identisk info och det tycker jag låter väldigt märkligt, helt enkelt.

Tripp_trapp först, hur lyder hans information (inga citat förstås men kontentan) - > så kan du verifiera om du har likadan information sedan, Vico.

När jag dessutom hittat en ganska klar scumtell på Tripp-trapp, i min åsikt så blir jag orolig. Om vi litar på Arvidos' information om att en utgång är falsk så måste vi ju ta det här på allvar. Ljuger tripp-trapp om sin information så kommer vi förlora, antar jag.
Min information säger att Balsalen ligger på vägen ut. Sen kan jag inte undvika att bli nyfiken på vad triggade din scumtell? Att jag ifrågasatte ditt hemlighållande av kartinformation? Att jag menade att du måste vara odödlig eller liknande för att kunna garantera att din information inte går förlorad?

Konrad Konvalj said:
Jag tycker att Cassius förklarade det hela bra, vilket jag har poängterat rätt tydligt i R2.

Din förklaring gav mig fortfarande inte ett svar på varför du inte valde att rösta åt samma håll som Cassie. Du fortsatte att tycka båda var lika bra.
Okej, mina motiveringar har svikit mig alltså. Låt mig då presentera dem igen fast i listform:

1. Tre personer (LJS, Korpa och Brynolf) hade outat information om Köket. Det fick mig att tro att Köket var viktigt. Jag tror fortfarande att det kan vara viktigt.
2. Huset är kanske inte helt logiskt uppbyggt, vilket mycket väl kunde göra att Balsalen ligger/låg i anslutning till köket. Det är till och med rimligt att Balsalen ligger nära Köket även i en logiskt strukturerad byggnad (Balsalen bredvid en matsal eller liknande).

Cassius själv verkade vad jag förstod enbart gå på följande punkt:

1. Balsalen ligger logiskt sett närmare Salongen än Barnkammaren.

Blev det begripligare?

Konrad Konvalj said:
Jag fetade det du kokat ner det hela till. Saken är den att de jag har på min gröna lista röstar tvärtemot vad du gör (alltså, gjorde) och Cassius var någon som du borde rösta lika som enligt mig.
Jag och Cassius drog uppenbarligen olika slutsatser om vår information, förklarat ovan.

Konrad Konvalj said:
Utöver det så finns det väl inte så mycket att dilla om. Du gillar tanken på att vi har eller kan hitta föremål att använda. Jag gillar det inte. Så här långt har ingen tagit upp en ficklampa för att lysa upp vägen eller använt sitt slagträ för att slå ut en ruta så att vi kan lämna det här skithålet.
Nej, min idé om att använda föremål tycks dö i rask takt.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
tripp_trap said:
Recca said:
Jag har tidigare gått ut med att jag är en powerroll och att jag fortfarande har kart-information. Det här gör mig till ett mål för ulvarna. Och du börjar fiska om att jag är bulletproof redan i runda 2!? Så gör inte en bybo.
Oj, här dundrar vi på stortrumman rejält ser jag. Du måste förstå att jag tvivlar starkt på att din kartinformation används bäst enbart i din ägo. Alla kartbitar vi fått hittills har varit eller kan bli hjälpsamma, antingen i långa loppet om någon ljuger, eller för stunden genom att peka i rätt riktning. Mig veterligen har outandet av sådan kunskap inte skadat någon alls, jag kan förstås inte vara säker, men du har gett mig precis noll skäl att tro på att informationen i din omvårdnad.
Sluta slingra dig! Jag påpekar att en bybo inte fiskar efter sådana saker som du fiskade efter. Det var min anklagelse mot dig. Du börjar då med att tycka att jag "slår på stortrumman". Jag förväntar mig då att du förklarar varför jag är fel ute (vilket jag får anta att uttrycket "slå på stortrumman" betyder).

Men istället kör du nån form av anklagelse mot mig angående kartminnen. Kan du inte bara svara på varför du fiskar powerroller??

tripp_trapp said:
Så motivera ditt hemlighållande med något mer matnyttigt än ”jag vet bäst”.
Nu låter du som Mukwa.

tripp_trapp said:
Min information säger att Balsalen ligger på vägen ut. Sen kan jag inte undvika att bli nyfiken på vad triggade din scumtell? Att jag ifrågasatte ditt hemlighållande av kartinformation? Att jag menade att du måste vara odödlig eller liknande för att kunna garantera att din information inte går förlorad?
Tack.

Jag menar att du varit och nosat på min eventuella "odödlighet" under förevändningen att du tycker att jag ska outa min kartinformation. Kartinfon är bara en slentrianursäkt för dig.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Recca said:
Jag menar att du varit och nosat på min eventuella "odödlighet" under förevändningen att du tycker att jag ska outa min kartinformation. Kartinfon är bara en slentrianursäkt för dig.
Och vidare. Att vara ulv och ge sig på folk som håller inne på information som eventuellt kunde vara byn till nytta är ett lätt sätt att plocka bybo-poäng.
 
Top