Nekromanti Haunted House, runda tre

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,600
Dreadwatch: Ebon Oaks
Runda 3


”Ja, nu blir ni kanske förvånade att få höra min röst här och inte Zeniths...faktum är att vi har haft lite problem med att få kontakt med henne...men nu..tecknar studiomannen åt mig att vi tydligen har fått konta...”

”Svara då för i helvete?! Jag har försökt ringa hur många gånger som helst! Ni får avbryta det här, folk dör som flugor härinne! Nu har Brynolf dött! Han ligger i rökrummet i en blodpöl...”

”Så dramatiskt du uttrycker dig Zenith, vi...”

”Men det är ju SANT! Vi kommer ju inte någonstans och jag lär inte komma ut med hjälp av de här stirriga tonåringarna som bara tjafsar fram och tillbaka! Ni måste frita oss innan vi dött hela gänget! Eller frita åtminstone mig...”

”Zenith, nu försvinner du igen...hallååå? Sa du att någon hade dött? På allvar? Zenith?”


...

Vi tackar Brynolf för spel! Du får dödsrossla fram ett sista ”vad var det jag sa...” men annars inte avslöja något!

...

Röstningen:

Salongen (8): Lu-kaazh, Konrad, Tyr, Brynolf, Recca, Vic*, xyas, Vimes
Barnkammaren (3): Tripp_trap, Arvidos, Korpa

*ersättare för Cassius
...

Ni befinner er just nu i ”Salongen”!



Från ”Salongen” kan ni gå till:

a) Biblioteket
b) Balsalen
c) Arbetsrummet
d) Rökrummet

Ni måste rösta på ett alternativ senast fredag 6/2 kl. 21.00.

...

Vinstvillkor:
Ungdomarna vinner om de hittar ut ur det hemsökta huset.
...

Deltagare
Recca, Tyr, Arvidos MC, Vimes, Tripp_trap, xyas, Lu-kaazh, Vicotnik, Konrad Konvalj, Korpa
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,310
Min anleding till att jag röstar på balsalen är att jag minns att den ligger påvägen till utgången.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
Örk, urgh, argh, aj, fan! Underbart är kort, jag hejar på er från klonkammaren.
 

Korpa

Umenörd
Joined
7 Nov 2010
Messages
948
Location
Umeå
Som jag ser det så finns det egentligen bara två alternativ till var vi ska härnäst, det är antingen biblioteket eller balsalen. Personligen vill jag fortfarande till köket, men jag har inte den blekaste hur vi ska ta oss dit, och då det finns en utgång till som vi vet något om så får jag sälla mig till skaran som tycker att balsalen är en bra plan.

Röst: Balsalen

Och intresseklubben kan för övrigt anteckna att jag är en hon. :gremsmile:
 

Tyr

Hero
Joined
14 Oct 2000
Messages
1,647
Location
Karlskrona
Karta:



Vi kan nu bekräfta att vi bara kan förflytta oss ett rum i taget, även om vi rör oss genom utforskade rum. Sedan känns det lite illavarslande att vi kan följa kartledtrådar åtminstone 3 rum i rad. Jag hade faktiskt väntat mig att vi skulle vara tvungna att chansa snart för att komma vidare. Men det skulle vara vågat om både Cassius och tripp ljugit om Balsalen.
 

Korpa

Umenörd
Joined
7 Nov 2010
Messages
948
Location
Umeå
För att jag vet att det är en utgång. Om Arvidos har rätt i att det finns en falsk utgång så tror jag mer på att min utgång är den sanna. Jag har svårt att bevisa det, det är mer magkänsla än något annat, så det väger nog inte så tungt hos någon annan än mig själv. :gremsmile:
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,310
Korpa said:
För att jag vet att det är en utgång. Om Arvidos har rätt i att det finns en falsk utgång så tror jag mer på att min utgång är den sanna. Jag har svårt att bevisa det, det är mer magkänsla än något annat, så det väger nog inte så tungt hos någon annan än mig själv. :gremsmile:
Ursäkta ifall jag ställer frågor som redan svarats på men hur som helst. Säger din info att köket = utgång eller att köket leder till en utgång?
 

Korpa

Umenörd
Joined
7 Nov 2010
Messages
948
Location
Umeå
Vicotnik said:
Ursäkta ifall jag ställer frågor som redan svarats på men hur som helst. Säger din info att köket = utgång eller att köket leder till en utgång?
Ingen fara. Min information säger att det finns en köksutgång, alltså en utgång utöver den som enligt K.K finns i Hallen.
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,618
Location
Huddinge
Korpa said:
För att jag vet att det är en utgång. Om Arvidos har rätt i att det finns en falsk utgång så tror jag mer på att min utgång är den sanna. Jag har svårt att bevisa det, det är mer magkänsla än något annat, så det väger nog inte så tungt hos någon annan än mig själv. :gremsmile:
jag tror att du går efter något jag kallar jag-effekten. det innebär att man i ett spel där man inte vet om man kan lita på andra börjar lita 100% på det som står i sitt formulär (eller det man får ut av förmågor) även när det finns saker som pekar på motsatsen.

jag var såklart 100på att salongen var vägen till utgången.

Men jag kommer släppa lite mer information nu, jag har en förmåga som är värdigt flummig och jag tror inte användningsområdet kommer bli så stort, MEN jag kan bekräfta att Recca är ett spöke.
För att förtydliga: jag är ingen form av spökhittare utan det är ett komplext system som har att göra med hur spelare formulerar sig så kan jag analysera det.

//Lukas som är medveten om att han fått en av de skummaste förmågorna någonsin
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Angående teorier om min eventuella odödlighet... Why (oh why?) would you do it?

tripp_trap said:
Risken för utröstning är helt riktigt noll, men jag menade att jag hoppas att inte skurkarna kan komma åt dig under rumsförflyttingsfasen. Vilket kanske är vettigt, hur stryper man ett spöke liksom?
Jag har tidigare gått ut med att jag är en powerroll och att jag fortfarande har kart-information. Det här gör mig till ett mål för ulvarna. Och du börjar fiska om att jag är bulletproof redan i runda 2!? Så gör inte en bybo.

Utöver det har du alltså identisk information som Cassius/Vicotnik? Skulle vara väldigt intressant att verifiera detta; kan ni jämföra era informationer, tack?

Som jag ser det, Tripp_trapp, så är du mest röd av alla i nuläget.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,310
Lu-kaazh said:
Men jag kommer släppa lite mer information nu, jag har en förmåga som är värdigt flummig och jag tror inte användningsområdet kommer bli så stort, MEN jag kan bekräfta att Recca är ett spöke.
För att förtydliga: jag är ingen form av spökhittare utan det är ett komplext system som har att göra med hur spelare formulerar sig så kan jag analysera det.

//Lukas som är medveten om att han fått en av de skummaste förmågorna någonsin
Hur en spelare formulerar sig? I spelet då eller är det något som sker "off" och i bakgrunden?
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,618
Location
Huddinge
Tyr said:
Jag har en teori som någon gärna får gå tillbaka till gammla outningar och bekräfta.

Om vi gissar att Korpas utgång är den som är falsk.
Så leder väll alla kartoutningar oss på den här vägen.

för om det är så att vi skall igenom balsalen, så kan man komma dit genom att gå genom
salongen och Arbetsrummet.
har vi någon kart info som motsäger det här?
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,310
Recca said:
kan ni jämföra era informationer, tack?
Vilken del av informationen? All? Eller bara vad vi minns? Du får gärna vara mer specifik.
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,618
Location
Huddinge
Vicotnik said:
Lu-kaazh said:
Men jag kommer släppa lite mer information nu, jag har en förmåga som är värdigt flummig och jag tror inte användningsområdet kommer bli så stort, MEN jag kan bekräfta att Recca är ett spöke.
För att förtydliga: jag är ingen form av spökhittare utan det är ett komplext system som har att göra med hur spelare formulerar sig så kan jag analysera det.

//Lukas som är medveten om att han fått en av de skummaste förmågorna någonsin
Hur en spelare formulerar sig? I spelet då eller är det något som sker "off" och i bakgrunden?
Hur de formulerar sig i tråden,
Fömågan fungerar bara på de som uppfyllt speciella krav i formuleringen av minst ett inlägg, sedan om jag riktar förmågan mot en av dem så får jag sanningen om deras bakgrund.

Så jag är alltså en siare med en totalt nerfad förmåga, Recca har varit den enda i två runder som jag kunnat använda min förmåga på.
och jag tvivlar på att jag kommer kunna göra det igen.

//Lukas som inte vågar vara tydligare PGA citat regeln
 
Top