Nekromanti Haunted House, runda tre

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,638
Location
Huddinge
Konrad Konvalj said:
Vicotnik said:
Jag sätter mig precis i möte men efter det så är jag villig att gå ut med all info jag sitter på om det kommer underlätta för er att verifiera Hur vida jag är ulv eller inte.
Då skulle Tripp kunna komma ut med sin information innan dig för att det finns mer misstankar gentemot honom. Vad säger övriga om det?
fast så länge en av dem är grön så spelar det ingen roll, då kan vi gå in i balrummet.
att veta exat om vi kan lita på tipp tapp är onödigt om vi kan lita på vic

glömm inte att vi ninner på att hitta ut, inte på att hitta ulvar
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Vicotnik said:
Jag sätter mig precis i möte men efter det så är jag villig att gå ut med all info jag sitter på om det kommer underlätta för er att verifiera Hur vida jag är ulv eller inte.
Har du infon att balsalen leder mot utgången eller infon att balsalen är på vägen mot hallen?
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Recca said:
Vicotnik said:
Jag sätter mig precis i möte men efter det så är jag villig att gå ut med all info jag sitter på om det kommer underlätta för er att verifiera Hur vida jag är ulv eller inte.
Har du infon att balsalen leder mot utgången eller infon att balsalen är på vägen mot hallen?
Den info jag har säger att balsalen är på vägen mot utgången.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Recca said:
Vicotnik said:
Jag sätter mig precis i möte men efter det så är jag villig att gå ut med all info jag sitter på om det kommer underlätta för er att verifiera Hur vida jag är ulv eller inte.
Har du infon att balsalen leder mot utgången eller infon att balsalen är på vägen mot hallen?
Enligt Korpas citerade text har du och tripptrapp identisk info, att balsalen leder till utgången. Då tycker jag att vi går ditåt. Mitt killroom borde verkligen inte kunna nås på tre förflyttningar, då är det något konstigt med speldesignen.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Recca said:
Recca said:
Vicotnik said:
Jag sätter mig precis i möte men efter det så är jag villig att gå ut med all info jag sitter på om det kommer underlätta för er att verifiera Hur vida jag är ulv eller inte.
Har du infon att balsalen leder mot utgången eller infon att balsalen är på vägen mot hallen?
Enligt Korpas citerade text har du och tripptrapp identisk info, att balsalen leder till utgången. Då tycker jag att vi går ditåt. Mitt killroom borde verkligen inte kunna nås på tre förflyttningar, då är det något konstigt med speldesignen.
Cassie said:
Min info är att vägen till utgången går via balsalen
Om du behöver den korrekta outningen framför dig så kom den där.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Konrad Konvalj said:
Cassie said:
Min info är att vägen till utgången går via balsalen
Om du behöver den korrekta outningen framför dig så kom den där.
Och här har vi Trippens

Tripp said:
Jag kan verifiera att balsalen ligger på vägen ut.
Tripp said:
Jag har släppt att min givna information var att Balsalen ligger på vägen ut.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland

Tyr

Hero
Joined
14 Oct 2000
Messages
1,647
Location
Karlskrona
Ok, kom precis hem och senare är det spelkväll. Dåligt med tid idag, men jag har försökt följa på telefonen.

Det känns relevant att syna Cassius/Vic och tripp i sömmarna, något som ni redan försöker. Vägen till utgången behöver inte nödvändigtvis gå via Balsalen om bägge ljuger, utan skulle kunna gå via Biblioteket. Men om en eller ingen ljuger så är Balsalen det givna alternativet. Om det är någon som ljuger så är det antagligen tripp. Om varulvarna inte har tillgång till komplett karta så är Cassius/Vic lite grönad av att han nämnt ett rum innan vi hittade fram till det. Han var även på Recca tidigt om den saknade kategorien. Så det finns ju lite grejer som pekar mot att Cassius/Vic är grön, men jag kan inte på rak arm komma på något om tripp. Det vore ju en enkel lögn att bekräfta ett annat minne. Om man bortser från de nattmördade (och mig själv) så känns det som att Arvidos, Recca och tripp har minnen som är enklast att ljuga om. Av dessa känns Arvidos och tripp som möjliga ulvar. Kan det vara så enkelt?

Magkänslan säger mig att Balsalen är rätt och att nästa val vi kommer få göra är mer ödesdigert. Ett killroom är ju inte otänkbart, men det är ett konstigt minne att ha om det inte finns något sätt att luska ut vilket det är. Det skapar bara paranoia. Men det kommer väl förhoppningsvis.

Förutom det så har jag kanske sett något intressant med föremålen. Mer om det ifall fler föremål har outats, gärna från misstänkta ulvar.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
xyas said:
Min kartinfo säger att för att ta sig till köket, måste matsalen passeras.
[COLOR=#33FF33 said:
Brynolf[/COLOR]]Jag vet till vilket rum arbetsrummet leder, men inte huruvida det leder mot utgången eller ej.

Köket som ligger härnäst efter arbetsrummet.
Nu vill jag ha ett utlåtande på detta.

I R1 (kanske början av R2?) filade xyas på att det fanns en möjlighet att han kunde fälla en ulv. Brynolf var den ulven. Nu visade det sig att Brynolf togs av daga och vi får väl hålla honom som grön.

xyas outning pekar på att vi måste passera matsalen för att komma till köket. Brynolf sitter på annan info, nämligen att köket ligger efter arbetsrummet. Således behöver man inte gå genom matsalen för att komma till köket.
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,200
Location
Malmö
Nu ska jag inte citerar direkt, men måste står det inte i min roll. Däremot så skulle jag tolka formuleringen som att matsalen måste passeras innan vi når köket. Men det kanske kan tolkas annorlunda.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,504
Recca said:
Recca said:
Vicotnik said:
Jag sätter mig precis i möte men efter det så är jag villig att gå ut med all info jag sitter på om det kommer underlätta för er att verifiera Hur vida jag är ulv eller inte.
Har du infon att balsalen leder mot utgången eller infon att balsalen är på vägen mot hallen?
Enligt Korpas citerade text har du och tripptrapp identisk info, att balsalen leder till utgången. Då tycker jag att vi går ditåt. Mitt killroom borde verkligen inte kunna nås på tre förflyttningar, då är det något konstigt med speldesignen.
Det tror jag inte alls är omöjligt. Och jag förstår inte varför du med din killroom-info är så villig att stövla på åt ett håll för att de flesta drar ditåt.

Du har till och med skrivit såhär tidigare:

Lilla spöket Recca said:
Jag har väntat med infon för att lura ut misstänkta outningar från ulvar om vart vi ska gå -> typ dublett-info!
Det är något fishy här. Varför har två samma info? INGEN annan info är dubblerad. Det kombinerat med "killroom"-infon ger mig kalla fötter. Jag ser ingen vettig anledning till att två bybor ska ha infon att "Balsalen leder till utgången", det är jättekonstigt. I synnerhet när vi vet att det finns en "falsk utgång", och att det finns killrooms. Den "falska utgången" måste rimligtvis vara en väg som folk har info om men som inte fungerar. Och för mig blir det mer suspekt när två har samma info, det sticker ut. Antingen har båda fel info, eller så är en ulv och medvetet späder på felaktig info, eller så är båda ulvar och stuntar oss aktivt. Jag är övertygad om att ulvarna måste (det ingår i spelupplägget) aktivt försöka lura oss.

Jag röstar på bibblan istället.

Röst: Biblioteket (jag vet heller inget om detta rum, men det verkar dumt att gå bakåt - ingen verkar ha info om bibblan, vilket jag faktiskt tar som indikation på att det är safe. Är det dubbeltänk jag håller på med?)

---

Sen, jag har en förmåga som potentiellt kan hjälpa oss. Tyvärr är jag (och kanske även Basse) en slasktratt för jag har sort of missuppfattat hur den används och inte använt den på optimalt sätt. Nu fattar jag att folk kommer börja gasta och dra i mig om att jag ska outa den och det måste jag kanske göra, men jag väntar lite. Jag ser ett användingsområde men risken är att jag tar en kula i pannan i natt om jag outar det rakt ut, å andra sidan är jag fett skeptisk till att jag kan använda förmågan på det sättet jag tänker utan att avslöja den. Så, lite dilemma (som beror på att jag är morongo och typ inte orkat tänka ordentligt under hela spelet :gremfrown: ) Ge mig lite betänketid, m'kay?
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Now, this is the story all about how
My life got flipped, turned upside down
And I'd like to take a minute, just sit right there
I'll tell you how I became the prince of a town called Bel Air

Röst: Balsalen
 

tripp_trap

Veteran
Joined
25 Jan 2007
Messages
158
Location
Stockholm
Recca said:
Alla har ju ändå gått ut med sin kartinformation nu så jag antar att det inte kommer några överraskningar på den fronten.

Jag har informationen att ett rum i huset är ett "killroom" där byn dör om vi går in.

Jag har väntat med infon för att lura ut misstänkta outningar från ulvar om vart vi ska gå -> typ dublett-info!

Samt för att ge ulvarna ett skäl till att nattdöda mig.

Tripp_trapp, du har bockat av alla ulv-rutorna på formuläret. Det ska till en gröning från en siare för att jag ska lita på dig i nuläget.
Det var intressant info. Det är för mycket att hoppas att det stod något mer? Typ någon vag antydan om vad/var det kan vara?

Sedan märker jag att jag tydligen har många som inte gillar mig, men jag har sett få motiveringar. Vilka ulvrutor är det jag bockat av Recca? Jag försvarar mig gärna, men eftersom jag inte ser någon konkret fråga mot mig så har jag svårt att försvara mig. Men jag tror på diskussion, så ställ gärna frågor eller be om förtydliganden så ska jag göra mitt bästa.

Röstläge (nu är det väl banne mig korrekt?):
Balsalen (5): Vicotnik/Cassius, tripp_trap, Korpa, Konrad, Arvidos
Biblioteket (1): Vimes
Ingen röst (4): Lu-kaazh, Recca, Tyr, xyas
 

tripp_trap

Veteran
Joined
25 Jan 2007
Messages
158
Location
Stockholm
En del verkar tveka i val av rum, med bara ett knappt dygn kvar, och det är förståeligt med tanke på Reccas uttalande. Men då är det väl desto viktigare att diskutera det hela? Lite mer aktivitet i tråden tror jag att vi kan behöva.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
tripp_trap said:
En del verkar tveka i val av rum, med bara ett knappt dygn kvar, och det är förståeligt med tanke på Reccas uttalande. Men då är det väl desto viktigare att diskutera det hela? Lite mer aktivitet i tråden tror jag att vi kan behöva.
Jag håller kvar min röst på Balsalen.

Det kan omöjligt vara insta-win för ulvarna så jag tycker det är värt en chansning för att ge oss lite svar.

I Balsals tåget sitter det nu ett gäng med skummisar vill jag ju påstå men dessa skummisar har då i alla fall röstat. Lu-kaazh som själv säger att han är grönast på banan har inte gjort det, Recca som är väldigt säker på att Tripp är ulv har inte röstat emot för att göra det svårare för ulven att ta sig mot Bslsalen.

Tripp kan du vänligen berätta lite om ditt protokoll? Du ville ha lite raka frågor så jag vill att du byboigt snackar fram det som är byboigt i ditt protokoll.

Du har en Titel och ett Föremål. Du har några saker till. Ge mig alla rätt på ett snyggt sätt så blir då jag glad.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Arvidos MC said:
Now, this is the story all about how
My life got flipped, turned upside down
And I'd like to take a minute, just sit right there
I'll tell you how I became the prince of a town called Bel Air

Röst: Balsalen
Du må ju kunna göra annat än att citera en truddelutt min gode Arvidos. Snacka lite upplägg på ditt formulär med mig.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
tripp_trap said:
Sedan märker jag att jag tydligen har många som inte gillar mig, men jag har sett få motiveringar. Vilka ulvrutor är det jag bockat av Recca? Jag försvarar mig gärna, men eftersom jag inte ser någon konkret fråga mot mig så har jag svårt att försvara mig. Men jag tror på diskussion, så ställ gärna frågor eller be om förtydliganden så ska jag göra mitt bästa.
Jag tänker inte upprepa mig en tredje gång. Jag har ju anklagat dig ett par inlägg upp och de anklagandena har du inte svarat på. Om du vill ta bort rödstämpeln så får du anstränga dig lite.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Konrad Konvalj said:
Arvidos MC said:
Now, this is the story all about how
My life got flipped, turned upside down
And I'd like to take a minute, just sit right there
I'll tell you how I became the prince of a town called Bel Air

Röst: Balsalen
Du må ju kunna göra annat än att citera en truddelutt min gode Arvidos. Snacka lite upplägg på ditt formulär med mig.
Det kommer väl nåt mer om ett par minuter hoppas jag. Annars blir jag sur..
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Tyr said:
Ok, kom precis hem och senare är det spelkväll. Dåligt med tid idag, men jag har försökt följa på telefonen.

Det känns relevant att syna Cassius/Vic och tripp i sömmarna, något som ni redan försöker. Vägen till utgången behöver inte nödvändigtvis gå via Balsalen om bägge ljuger, utan skulle kunna gå via Biblioteket. Men om en eller ingen ljuger så är Balsalen det givna alternativet. Om det är någon som ljuger så är det antagligen tripp. Om varulvarna inte har tillgång till komplett karta så är Cassius/Vic lite grönad av att han nämnt ett rum innan vi hittade fram till det. Han var även på Recca tidigt om den saknade kategorien. Så det finns ju lite grejer som pekar mot att Cassius/Vic är grön, men jag kan inte på rak arm komma på något om tripp. Det vore ju en enkel lögn att bekräfta ett annat minne. Om man bortser från de nattmördade (och mig själv) så känns det som att Arvidos, Recca och tripp har minnen som är enklast att ljuga om. Av dessa känns Arvidos och tripp som möjliga ulvar. Kan det vara så enkelt?

Magkänslan säger mig att Balsalen är rätt och att nästa val vi kommer få göra är mer ödesdigert. Ett killroom är ju inte otänkbart, men det är ett konstigt minne att ha om det inte finns något sätt att luska ut vilket det är. Det skapar bara paranoia. Men det kommer väl förhoppningsvis.

Förutom det så har jag kanske sett något intressant med föremålen. Mer om det ifall fler föremål har outats, gärna från misstänkta ulvar.
Tyr, vad menar du med att Cassevic är lite grönad om han är ulv och inte har en fullständig karta och prickar in rätt rum på chans? Jag ligger på mobilen och orkar inte klippa och klistra men läs din text så fattar du min undran.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Konrad Konvalj said:
I Balsals tåget sitter det nu ett gäng med skummisar vill jag ju påstå men dessa skummisar har då i alla fall röstat. Lu-kaazh som själv säger att han är grönast på banan har inte gjort det, Recca som är väldigt säker på att Tripp är ulv har inte röstat emot för att göra det svårare för ulven att ta sig mot Bslsalen.
Jag hoppas på mirakel, antar jag; nån med förnuftiga tankar som leder oss ur mörkret.

Jag ser ju dig som grön, K.K eftersom du drivit spelet och varit vår lykta hittills och om du tycker balsalen så väger det rätt tungt för mig just nu. Samtidigt är tripp_trapp den jag har hårdast scumtells på och om han är ulv så har han ju ett syfte med att leda oss den vägen.

Fast killroom så nära startrutan? Njä...
 
Top