Varulv [Häxmästarnas rådslag] Fjärde rundan

Korpa

Umenörd
Joined
7 Nov 2010
Messages
948
Location
Umeå
R1 låg byns majoritet på någon som inte kunde bli utröstad utan att antingen bli pangad eller blockad. Då jag misstänkte Empi och fick bekräftat att ingen oönskad kunde råka bli utröstad om Empi blev blockad också så kändes det som ett väldigt säkert pangande. Det var också ett teoretiskt scenario från tidigt i rundan där jag kunde tänka mig använda min förmåga.

Såhär i efterhand hade det varit bra om vi inte fått ut en bybo, men där och då så visste vi inte.
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,198
Location
Malmö
Röst: Ingen

Ska ju uppenbarligen inte rösta på Kim nu när skrivandet kommit igång, men har inte hunnit läsa ikapp var den ska hamna härnäst.
 

Kim Nolemo

Veteran
Joined
17 Apr 2017
Messages
159
Ska detta tolkas som att du landar i att Basenanji och Korpa är de kvarvarande ulvarna?
Så självklar är jag inte. Om du missat det så är jag risk minimerare i det grövsta.
Men ulvarna har varit ganska uppenbara i sitt agerande under röstningarna.

Mitt case mot dig byggs mot min grundinställning till dig från tidigare rundor. Är snart 1/3 igenom r2 och det är detaljer där som är fina från dig och smutsande från BDG. Som bygger case mot Basenanji.
Och hur du frågade Korpa att gå över till mig. Det är så fruktansvärt suspekt. Alltså det är 9/10 hemskt bybo-spel.
 

Kim Nolemo

Veteran
Joined
17 Apr 2017
Messages
159
Med det sagt är Basenanji inte bättre när han väljer att rösta på Sidd. Sjukt suspekt att som sista spelare hoppa dit.
 

Kim Nolemo

Veteran
Joined
17 Apr 2017
Messages
159
Vimes (2) - Basenanji, Korpa
Korpa (2) - Kim Nolemo*2
Basenanji (1) - Vimes
Ingen (1) - Xyas
 

Kim Nolemo

Veteran
Joined
17 Apr 2017
Messages
159
Röst: Ingen

Ska ju uppenbarligen inte rösta på Kim nu när skrivandet kommit igång, men har inte hunnit läsa ikapp var den ska hamna härnäst.
Fanns ett fåfängt hopp hos mig att någon skulle hoppa på och försöka jaga in ett scenario med mig som ulv. Så jag gillade din röst.
Jag dödade väl lite det hoppet när jag postar en stor post som förklarar varför det bara är du och jag som är intressanta att överyga.

Snälla hitta en bra lösning på detta. Jag kan se alla tre scenariona och så fort jag känner mig självsäker på något så drar hjärnan igång i paranoidland igen.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,366
Och hur du frågade Korpa att gå över till mig. Det är så fruktansvärt suspekt. Alltså det är 9/10 hemskt bybo-spel.
Eller så gjorde det 100 % klart att både Basenanji och Korpa röstade på vad som helst förutom BDG? Har du ens läst vårt utbyte?

Därtill har ju drevet mot dig fördelen att det omöjliggjorde för dig, hade du varit ulv och BDG bybo, att snajpa med en dubbelröst (typ scenariot BDG bybo, du och Sidd ulvar).

Jag förstår att det känns suspekt, men det var rätt spelat. Historien kommer ge mig rätt.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,366
Men på riktigt Xyas och Kim. Kolla på röstmönstren - det är den hårdaste datan vi har. Vilka är de kvarvarande ulvarna? Kolla på Basses spel den här rundan.

Jösses. Fumlar ni bort det här nu drar jag fan tillbaka alla löften om öl jag gjort. Då förtjänar ni ingen.
 

Kim Nolemo

Veteran
Joined
17 Apr 2017
Messages
159
Eller så gjorde det 100 % klart att både Basenanji och Korpa röstade på vad som helst förutom BDG? Har du ens läst vårt utbyte?

Därtill har ju drevet mot dig fördelen att det omöjliggjorde för dig, hade du varit ulv och BDG bybo, att snajpa med en dubbelröst (typ scenariot BDG bybo, du och Sidd ulvar).

Jag förstår att det känns suspekt, men det var rätt spelat. Historien kommer ge mig rätt.
Du kunde ha bytt och argumenterat för varför och då fått ut mer info för alla, inte bara dig själv. Inte säkert men värt chansningen.
 

Kim Nolemo

Veteran
Joined
17 Apr 2017
Messages
159
Men på riktigt Xyas och Kim. Kolla på röstmönstren - det är den hårdaste datan vi har. Vilka är de kvarvarande ulvarna? Kolla på Basses spel den här rundan.

Jösses. Fumlar ni bort det här nu drar jag fan tillbaka alla löften om öl jag gjort. Då förtjänar ni ingen.
Men du är okej med att rösta ut Korpa, hur dribblar vi bort det då?
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,366
Du kunde ha bytt och argumenterat för varför och då fått ut mer info för alla, inte bara dig själv. Inte säkert men värt chansningen.
Menar du att jag skulle skrivit "Nu byter jag till Kim för att se om Basse och Korpa hänger på"? Du ser inga problem med en sådan strategi?

(Sen ska vi inte låtsas som att jag på något vis visste att jag skulle "lura" Korpa och Basse. Jag var sjukt osäker på BDG:s status, även om jag nog vid den tiden kände att ni hade lagt fram goda skäl till varför min teori om att "BDG skulle rödsia Sidd" kanske inte var så stark som jag tyckte ett tag. Och jag var osäker på dig. Jag tyckte du hade dykt upp som gubben i lådan lite sent i rundan och var väldigt säker på att det var just BDG som skulle ut - trots att du inte hade några egna argument för det alls. Allt var i flux och det gällde att hitta en position som jag trodde byn som lag skulle tjäna mest på.)
 

Kim Nolemo

Veteran
Joined
17 Apr 2017
Messages
159
I r2 skriver BDG:
"Min sammanfattning här är väl att de som hade mest nytta av att ta ut Hellzon är Basenanji, Korpa och Vimes och jag tror vi har minst en ulv där, av andra skäl tror jag inte att det är Vimes, men båda Basenanji och Korpa tycker jag är bra kandidater."
Så han var inte rädd att röra vid er, alla tre.

Vimes skriver:
" Ja, det är ett intressant sammanträffande att Hellzon snor en skyddsförmåga, men blir blockad och nattmördad. Men... ulvarna kunde inte veta att Hellzon skulle ta just Empis frörmåga - Hellzon säger själv i dödsriket att han i tråden deklarerat att han inte tänkte göra det (något jag inte kollat upp - men vi får anta att det stämmer i och med att Helliz måste vara grön). Hellzon menar för övrigt att han försökte stjäla skyddsvästen för att ulvarna inte skulle kunna manipulera utröstningen."
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,506
Jag är osäker på det mesta i det här spelet, men just nu är jag faktiskt nöjd med min röst på Vimes. Motiveringen är att han har planerat draget i R4 under R3.
Först testar han lite alternativ, sedan byter han till BDG när ulvarna bestämt sig för att offra honom. Samtidigt planerar Vimes att gå på mig. Om vi ser några röstflyttar till Basse ikväll, kan vi vara säkra på vilka ulvarna är. Men då lär det vara försent.

PÅMINNELSE:

Hur troligt är det att en ulv försvarar BDG så öppet och tydligt som jag gjorde? Menar ni på allvar att jag bara "Nä, vet du vad! Jag måste med liv och lem se till så att inte Björn röstas ut! Det kommer ju ingeeen att misstänka, bara att köra på!"

Det må vara hänt att jag är korkad, men inte jäkla bottenlöst-urdumt-korkad.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,366
Hur troligt är det att en ulv försvarar BDG så öppet och tydligt som jag gjorde?
Alltså, Basse. Igårkväll var det såhär:

Din poäng här är att få det att framstå som att jag medvetet har föröskt få andra att tycka att BDG är grön, när jag istället har funderat och försökt reflektera med andra om hans status.
I det här inlägget är jag misstänksam mot BDG vill dessutom fånga in de andra ulvarna

Här är jag ganska dryg mot Björn

/.../

Här grönar jag Kim för att han röstar på BDG

Jag vill hävda att jag både är misstänksam men ändå försöker ta ställning till BDG här.

Min huvudpoäng är att BDG inte skulle spelat så knäppt eftersom han är deduktiv och logisk för det mesta. En inte så konstig analys även omd en är fel
Alltså: först är din argumentation att du visst misstänkt BDG och inte alls försvarat honom och därför är bybo, nu är din argumentation att du har försvarat honom och att du är bybo av den anledningen.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,506
Jag velade i R3. Mitt svar till dig handlade om att DU vill göra mig ulvig.

Men visst, till slut landar jag i att BDG trots allt måste vara grön. Så i den senare delen av rundan kan man säga att jag försvarade honom.

Nitpicky, Vimes. Du börjar bli nervös?
 
Top