Varulv [Häxmästarnas rådslag] Fjärde rundan

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,475
Sedan vill jag bara förtydliga att jag är på språng och inte kan skriva supersnygga poster med massa formateringslyx.

Vimes, nyheter från Dödsriket? Har de nån idé om vad jag ska göra med min förmåga?
 

Kim Nolemo

Veteran
Joined
17 Apr 2017
Messages
159
Sedan vill jag bara förtydliga att jag är på språng och inte kan skriva supersnygga poster med massa formateringslyx.

Vimes, nyheter från Dödsriket? Har de nån idé om vad jag ska göra med min förmåga?
Det enda vettiga är att blocka mig.
 

Kim Nolemo

Veteran
Joined
17 Apr 2017
Messages
159
Korpa kan inte skjuta denna runda.
Xyas kan inte döda denna runda.
Att blocka Vimes i nästa runda är bara rörigt.
Om du tror att jag är bybo, ska du blocka mig. Så har jag 2 röster i nästa omgång.
 

Kim Nolemo

Veteran
Joined
17 Apr 2017
Messages
159
Nu dör ju jag eller Xyas inatt, om vi inte gissar fel.
Så det kan vara så att jag inte får rösta i nästa omgång.
 

Kim Nolemo

Veteran
Joined
17 Apr 2017
Messages
159
Den här gosingen av Björn (som svar på Vimes) är riktigt fin i vår nuvarande situation:
" Haha, nu tror jag att jag förstår skillnaden i vårt spel, du tror alltså, om än med glimten i ögat, att du lyckats pricka in alla tre ulvarna runda ett, det är ju sånt jag bara drömmer om. Min nivå är nog mer: Jag tror ulvarna är Kim Nolemo - Basenanji - Empiricus, om alla tre är fel så lovar jag att bjuda på öl (eller alkoholfritt alternativ) om vi träffas i köttet under 2021 (och ni påminner mig om vem ni är för jag kommer verkligen inte ha en aning om ni inte presenterar er med forumitnamn)."
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,341
Jag har sagt det jag har att säga: Basse och Korpa är ulvar. Om du och Xyas röstar på Korpa båda två flyttar jag min röst dit. Annars har jag inte så mycket mer att tillägga.
 

Korpa

Umenörd
Joined
7 Nov 2010
Messages
948
Location
Umeå
Jag kan krasst konstatera att jag inte har uthålligheten för att vara kvar på slutet i ett varulvsspel. Det hade varit mysigare att hänga i dödsriket just nu.

Jag håller fast vid min röst på Vimes iaf. Bra spelat ulvarna oavsett hur röstningen går ikväll och sorry byn att jag inte varit skarpare.

Mitt största argument till varför jag är bybo är fortfarande att det hade varit exceptionellt puckat som ulv att 1) ha total beröringsskräck kring BDG och 2) sabba sin egen situation genom att panga bybo förra rundan och ha färre att gömma sig bland och allas ögon på sig.
 

Kim Nolemo

Veteran
Joined
17 Apr 2017
Messages
159
Den nya faktan som min hjärna kommer tillbaka till är nattmordet på Hellzon i r1.
Ulvarna var livrädda för honom så klart men det är bara om han blir blockad som han garanterat dör. Argumentet att det var för att testa Korpa är svagt, det borde funnits en bättre förklaring. Jaja, det sade att det gjordes för att undvika kaos också men Hellzon var skarp på vad det innebär att stoppa Vimes från att prata med de döda.
Klart att en ulv-Vimes måste ge sanningsenlig info så länge Larsson var med i spelet (på vem som är grön eller röd).
Säger det igen, har inte så mycket emot att Vimes vinner om han gör det. Hade det förut i och med BDG och Vimes spel i första. Men jag är ödmjuk nog att medge att Vimes spelat en bra ulv om han är ulv.

Ergo är det fruktansvärt skummigt med att de går på Hellzon och inte ett mer "säkert" target.

Samtidigt kan man läsa den här rundan i sken av att Basenanji och Korpa saknar sin pappa ulv i BDG. (Eller general som det utryckts tidigare).

Röst: Basenanji
 

Kim Nolemo

Veteran
Joined
17 Apr 2017
Messages
159
Basenanji (3) - Vimes (äldsta röst), Kim Nolemo*2
Vimes (2) - Basenanji, Korpa
Ingen (1) - Xyas
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,475
Tråkigt, men jag kan inte göra mer nu.

Ulvarna var livrädda för honom så klart men det är bara om han blir blockad som han garanterat dör. Argumentet att det var för att testa Korpa är svagt, det borde funnits en bättre förklaring. Jaja, det sade att det gjordes för att undvika kaos också men Hellzon var skarp på vad det innebär att stoppa Vimes från att prata med de döda.
Det där är ju jätterimligt om man är en slug ulv.

Jag är mer nojjig bybo.
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,198
Location
Malmö
Basenanji (3) - Vimes (äldsta röst), Kim Nolemo*2
Vimes (2) - Basenanji, Korpa
Ingen (1) - Xyas
Så då har jag avgörande rösten då (för vi får ju anta att Basse blockar dig Kim när du röstar på honom).
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,341
@Xyas , nu måste du ta ställning! Impetigo är vansinnig på dig där han sitter på sitt lilla moln uppe i himmelen.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,341
Btw är Empis hållning i kryptan att jag måste vara bybo, för annars hade jag trollat alla döda bybor med roliga memes i dödsriket. Jag tror han har rätt!
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,198
Location
Malmö
Även om jag nog nu började mer och mer känna att jag min röst kanske borde hamna på korpa (lågtflygande, känsla av spelad naivitet, skum förmågeanvändningen), så är ju valet Basse eller Vimes nu :(
 

Kim Nolemo

Veteran
Joined
17 Apr 2017
Messages
159
Jag är villig att gå på Korpa om du känner det.
Du känner henne bättre än mig, vet inte om hon spelar så här vanligvis. Min röst på Basse är ju ett tecken på att jag tror att det är Basse/Korpa.
 

Kim Nolemo

Veteran
Joined
17 Apr 2017
Messages
159
Eller tecken, det var mer eller mindre så att jag valde att tro så, för jag har haft flera nätter med att stirra i taket.
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,689
Location
Göteborg
PÅMINNELSE
Rundan slutar ikväll klockan 21. Glöm inte att skicka in förmågeanvändande.​
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,198
Location
Malmö
Jag är villig att gå på Korpa om du känner det.
Du känner henne bättre än mig, vet inte om hon spelar så här vanligvis. Min röst på Basse är ju ett tecken på att jag tror att det är Basse/Korpa.
Jag tycker nog att Korpa brukar ha en god ulvsniffarnäsa. Det har inte varit ovanligt att hon blivit nattmördad bland de första. Och jag tycker hon har varit väldigt frånvarande detta partiet, både aktivitetsmässigt och analysmässigt.

Vad gäller Basse så har jag, som jag tidigare skrivit, skitsvårt att läsa honom i hans spelstil. Kanske hänger han och Korpa ihop, kanske inte. Men för mig känns det tydligare att Korpa spelat skumt än att Basse har gjort det.

Röst: Korpa
 
Top