Varulv [Häxmästarnas rådslag] Tredje rundan

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,373
Jag tror vi kan vara säkra på att BDG är ulv efter det här debaclet. Nu handlar det om att försöka identifiera de övriga. Har vi otur sitter de på potentiellt spelvinnande förmågor, och i så fall behöver vi reda ut vad som är den bästa taktiken.
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,198
Location
Malmö
Ja, vi behöver fundera på vilka BDGs kumpaner är. Beroende på hur förmågorna fördelar sig mellan oss och ulvarna kan det bli svettigt. Impetigo skriver om det där han ligger och förmultnar i sin kalla grav:

Han skriver att, i scenariot Korpa-Kim-BDG förlorar vi om vi inte röstar ut Kim. Med tanke på Kims dubbelröst kan ulvarna få till 3-3 i nästa runda och första rösten avgör. Impetigo noterar att det nog är svårt för byn att få in första rösten mot ett koordinerat ulvlag. Impetigos förslag är att lägga första rösten på Kim i nästa runda [det här är riktigt bra av Mr. Bombastic]. Hur som helst leder detta till att Kim behöver granskas hårt denna runda, och rödta ut honom om han är röd. Impetigo tar också upp att Sidds förmåga också komplicerar saker om han är på ulvlaget, även där behöver byn få in första rösten.
Nej det är faktiskt lugnt med just det scenariot. För om det stämmer lär ulvarna nattmörda Basse inatt för att ta bort blockern. Men det hindrar inte Basse från att blocka Korpa denna rundan, och då kan vi få till 4-3 i röstningar trots Kim nästa runda (fortfarande bra ide att få in första rösten, men det är inte så hopplöst som Mr. Bombastic hävdar).
 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
Jag tror vi kan vara säkra på att BDG är ulv efter det här debaclet. Nu handlar det om att försöka identifiera de övriga. Har vi otur sitter de på potentiellt spelvinnande förmågor, och i så fall behöver vi reda ut vad som är den bästa taktiken.
Ja, jag håller med dig. Det är för mycket knas från BDG för att låta honom vara kvar i spel. Han får min röst den här rundan.

Men jag skall ta mig en ordentlig funderare på din rödhet och göra lite sannolikhetsberäkningar. Det gör ont i magen av att du är kvar.

Jag tror Björn är fullt kapabel att lämna dig vid liv just för att sprida kaos, oro och vinbägare i byn. Men jag tror också att ni båda två är kapabla till att som två icensätta ett storbråk som brusar ner hela byn, för egentligen sas det inte så himla mycket.

Röst: Björn den gode
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,567
Location
Oktoberlandet
Kan det vara så att en bybosiare (Bdg) som har så dåligt förtroende i byn (får drev mot sig) är ofarlig för ulvarna = ingen tror ju pån ändå.
Eller är Bdg ulv och sprider kaos med sin siarförmåga.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,590
Tack och förlåt Impetigo och Halo!

Men känner inte utrangerade, ni behövs i fortsättningen! Fattar att det är jobbigt att skriva med dålig belysning och heta eldar som distraherar i dödsriket, men ni kan väl tex spökrösta? Så fattar vi andra vad ni vill!

Sedan, det är en sk no-brainer att rösta BDG. Haha, "sia" Vimes grön?! Det är nästan så dåligt att det blir bra.

Jag läste "Kungens Råd" varulvsspel som Feuflux arrafe om ni vill jämföra hur BDG spelar som ulv.

Ja, jag blev utröstad som snel hest i R1. Buhu.

Nä, vet ni vad jag vill att vi gör i den här rundan utöver att rösta på Björn? Kolla på de andra. Vilka är BDG:s ulvkamrater?

Jag tror LJS Larsson och nån till. Men vem då?
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,590
Jag tror vi kan vara säkra på att BDG är ulv efter det här debaclet. Nu handlar det om att försöka identifiera de övriga. Har vi otur sitter de på potentiellt spelvinnande förmågor, och i så fall behöver vi reda ut vad som är den bästa taktiken.
Fast förmågorna är ju...

Nä, skoja bara.

Vimes hur ser du på Larsson?
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,313
Location
Göteborg
God morgon! Det ser ut som att vi kommer köra den här rundan ungefär som den förra där jag mest ägnar mig åt att försvara mig? Om jag ska vara helt ärlig så känns det ju inte orimligt, och hade det inte varit för att vi förlorar på direkten om jag röstas ut nu så hade jag nog inte ens brytt mig om att försöka, för att siaren lever runda tre är ju jättemärkligt, och att jag inte prickat någon ulv hjälper mig ju inte heller.

Ungefär som förra rundan så ska jag börja med att försvara mitt siande.

Alla de där citaten och känslan som Vimes pratar om var ju i ett läge där det såg ut som att jag skulle _röstas_ ut, i det läget hade jag ju vetat att jag skulle dö, och då hade det som jag skrev varit helt bananas att sia just Vimes (även om jag får erkänna att jag ett tag var inne på att göra det ändå för att jag var sur på Impetigo, men det skulle jag förstås aldrig ha gjort).

Men nu såg det ju på slutet ut som att jag kanske inte skulle åka ut ändå och jag bytte mitt siande (som innan det låg på Kim N som ni ju förstås också kommer hävda var ett katastrofalt val, men jag tänkte att dels så tror jag att han var ulv och dels så kommer det vara toppen för byn att få koll på just dubbelrösten, samt att det är bäst att sia dom som är svåra att få grepp om på andra sätt).

När det nu verkade som att jag i vart fall inte skulle bli utröstad så började jag fundera på vem jag ville sia om jag skulle överleva, det är ju kanske inte helt logiskt, för det fanns ju fortfarande en stor jäkla chans att jag skulle bli nattdödad, men det var i alla fall det jag gjorde. Grejen var att jag hade fått Vimes som mer och mer röd ju längre spelet gick, så fram mot slutet så var jag nästan säker på att han var röd och tänkte att 'ja om jag blir nattdödad så är det ju skit samma vem jag siar, Vimes kommer ju ljuga om det ändå'. Samtidigt så fanns det ju ett hopp, (och nu är det förövrigt väldigt skönt att jag vet att Vimes är grön för annars hade jag hoppat på honom igen), för till skillnad från Vimes som verkar veta hela tiden exakt hur ulvarna kommer agera så är min erfarenhet att ulvar ofta är mycket mer rädda än byborna tror. Det är sällan dom har 'grand schemes' och liknande som vissa verkar älska att ta upp, men det är inte ovanligt att dom i första hand absolut vill vara säkra på att nattmordet lyckas, så med tanke på att det fanns ett skyddande kvar och med hur mycket skit jag hade haft på mig så såg jag det inte som orimligt att jag skulle leva.

Så när jag vägde "Jag kommer antagligen dö" och "Vimes är antagligen ulv" mot varandra så kom jag fram till att det bästa jag kunde göra var att hoppas på att ulvarna inte skulle våga skjuta mig och jag skulle kunna få visa upp ett in-your-face på ulvarna när jag hade haft rätt om att Vimes var ulv så kom jag fram till att det nog ändå var Vimes jag ville sia. Sen fanns det säkert något underliggande egoistiskt i att jag helt enkelt inte orkade att spendera en hel runda till om jag överlevde med att misstänka Vimes och ville ha svart på vitt om jag faktiskt hade rätt eller fel där.

Jag satt förövrigt med fingern på avtryckaren och väntade på att Impetigo skulle snipea tillbaka sin röst på mig ifall Halo skulle vara ulv, men nu när han var bybo så behövdes ju inte det.

Sen fattar jag ju att jag och resten av byn spelar lite olika spel den här rundan, jag har det väldigt jobbigt i det att jag nog måste ägna större delen av rundan åt att försvara mig (för som sagt, röstar ni ut mig så kan det redan vara kört) men jag har också det mycket lättare än alla andra, eftersom ju i alla fall jag kan lita på mina sianden så har jag fem personer kvar där det finns tre ulvar, så för en gångs skulle är ju oddsen med mig att faktiskt hitta ulv och det känns ju trevligt.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,590
Det som skaver i mig är att ulvarna förstås gärna röstar BDG i den här rundan. Så sejf.
Kan det vara så att en bybosiare (Bdg) som har så dåligt förtroende i byn (får drev mot sig) är ofarlig för ulvarna = ingen tror ju pån ändå.
Eller är Bdg ulv och sprider kaos med sin siarförmåga.
Bra frågor! Det skulle kunna vara så, men jag tror ju inte att det är så. Det känns lite väl chansartat. Dessutom förklarar det inte BDGs mycket konstiga sianden.

Men, ja, om vi har synnerligen kalla och skickliga ulvar som inte dykt upp på nån misstankelista så kanske de tycker att det är värt att gambla.

Men herr Ockham säger bestämt nej till det senare. Min slutsats är att BDG är ulv.

@Sidd vem tror DU är BDGs ulvkompisar?
 

Korpa

Umenörd
Joined
7 Nov 2010
Messages
948
Location
Umeå
Håller med dig om att det är graverande.
Vad tycker du om mitt tänkt på Korpa.
En mkt viktigare förmåga att få klarhet i...då Bdg om han är ulv ändå kan sia både falskt/rätt..ja dribbla med oss men Korpa vinner spelet
Om du läser mitt teoretiska scenario för vad som händer om jag som bybo pangar någon så ser du varför ulvarna inte behöver frukta mig (tldr: byn förlorar med stor sannolikhet). Sen har du nog också missat hur svårt det är som bybo att veta vem som är ulv och inte. Det är bara ni som sitter på facit från början.

Men jag tycker förstås att det oavsett är rimligt av Basse att blocka mig så att ni inte behöver känna er oroliga i onödan.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,567
Location
Oktoberlandet
God morgon! Det ser ut som att vi kommer köra den här rundan ungefär som den förra där jag mest ägnar mig åt att försvara mig? Om jag ska vara helt ärlig så känns det ju inte orimligt, och hade det inte varit för att vi förlorar på direkten om jag röstas ut nu så hade jag nog inte ens brytt mig om att försöka, för att siaren lever runda tre är ju jättemärkligt, och att jag inte prickat någon ulv hjälper mig ju inte heller.

Ungefär som förra rundan så ska jag börja med att försvara mitt siande.

Alla de där citaten och känslan som Vimes pratar om var ju i ett läge där det såg ut som att jag skulle _röstas_ ut, i det läget hade jag ju vetat att jag skulle dö, och då hade det som jag skrev varit helt bananas att sia just Vimes (även om jag får erkänna att jag ett tag var inne på att göra det ändå för att jag var sur på Impetigo, men det skulle jag förstås aldrig ha gjort).

Men nu såg det ju på slutet ut som att jag kanske inte skulle åka ut ändå och jag bytte mitt siande (som innan det låg på Kim N som ni ju förstås också kommer hävda var ett katastrofalt val, men jag tänkte att dels så tror jag att han var ulv och dels så kommer det vara toppen för byn att få koll på just dubbelrösten, samt att det är bäst att sia dom som är svåra att få grepp om på andra sätt).

När det nu verkade som att jag i vart fall inte skulle bli utröstad så började jag fundera på vem jag ville sia om jag skulle överleva, det är ju kanske inte helt logiskt, för det fanns ju fortfarande en stor jäkla chans att jag skulle bli nattdödad, men det var i alla fall det jag gjorde. Grejen var att jag hade fått Vimes som mer och mer röd ju längre spelet gick, så fram mot slutet så var jag nästan säker på att han var röd och tänkte att 'ja om jag blir nattdödad så är det ju skit samma vem jag siar, Vimes kommer ju ljuga om det ändå'. Samtidigt så fanns det ju ett hopp, (och nu är det förövrigt väldigt skönt att jag vet att Vimes är grön för annars hade jag hoppat på honom igen), för till skillnad från Vimes som verkar veta hela tiden exakt hur ulvarna kommer agera så är min erfarenhet att ulvar ofta är mycket mer rädda än byborna tror. Det är sällan dom har 'grand schemes' och liknande som vissa verkar älska att ta upp, men det är inte ovanligt att dom i första hand absolut vill vara säkra på att nattmordet lyckas, så med tanke på att det fanns ett skyddande kvar och med hur mycket skit jag hade haft på mig så såg jag det inte som orimligt att jag skulle leva.

Så när jag vägde "Jag kommer antagligen dö" och "Vimes är antagligen ulv" mot varandra så kom jag fram till att det bästa jag kunde göra var att hoppas på att ulvarna inte skulle våga skjuta mig och jag skulle kunna få visa upp ett in-your-face på ulvarna när jag hade haft rätt om att Vimes var ulv så kom jag fram till att det nog ändå var Vimes jag ville sia. Sen fanns det säkert något underliggande egoistiskt i att jag helt enkelt inte orkade att spendera en hel runda till om jag överlevde med att misstänka Vimes och ville ha svart på vitt om jag faktiskt hade rätt eller fel där.

Jag satt förövrigt med fingern på avtryckaren och väntade på att Impetigo skulle snipea tillbaka sin röst på mig ifall Halo skulle vara ulv, men nu när han var bybo så behövdes ju inte det.

Sen fattar jag ju att jag och resten av byn spelar lite olika spel den här rundan, jag har det väldigt jobbigt i det att jag nog måste ägna större delen av rundan åt att försvara mig (för som sagt, röstar ni ut mig så kan det redan vara kört) men jag har också det mycket lättare än alla andra, eftersom ju i alla fall jag kan lita på mina sianden så har jag fem personer kvar där det finns tre ulvar, så för en gångs skulle är ju oddsen med mig att faktiskt hitta ulv och det känns ju trevligt.
Det som skaver i mig är att ulvarna förstås gärna röstar BDG i den här rundan. Så sejf.

Bra frågor! Det skulle kunna vara så, men jag tror ju inte att det är så. Det känns lite väl chansartat. Dessutom förklarar det inte BDGs mycket konstiga sianden.

Men, ja, om vi har synnerligen kalla och skickliga ulvar som inte dykt upp på nån misstankelista så kanske de tycker att det är värt att gambla.

Men herr Ockham säger bestämt nej till det senare. Min slutsats är att BDG är ulv.

@Sidd vem tror DU är BDGs ulvkompisar?
Det är ju jobbigt när jag velar fram och tillbaka på Bdg.

Är Bdg god: så stämmer siandena så Xyas, Vimes är gröna: då är det bara att säga förlåt Bdg. Men fan var det går uselt med siandet efter röda!

Är Bdg ulv vilket så många verkar tycka: då får vi ju titta ännumer hur övriga spelar.
De som gärna vill åt mig: Korpa tex och Vimes har ju radat upp mitt namn ett par gånger är jag ju mest skeptiskt till för att jag ju vet att de är fel ute och undrar vad de försöker hitta på för anklagelser att koka ihop...förutom den löjliga magkänslan som tas upp titt och tätt.
Vidare tycker jag du herr Basse inte riktigt är dig själv som sagts tidigare i andra poster: jag trodde du skulle vara mer på tårna om det går dåligt...
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,567
Location
Oktoberlandet
Om du läser mitt teoretiska scenario för vad som händer om jag som bybo pangar någon så ser du varför ulvarna inte behöver frukta mig (tldr: byn förlorar med stor sannolikhet). Sen har du nog också missat hur svårt det är som bybo att veta vem som är ulv och inte. Det är bara ni som sitter på facit från början.

Men jag tycker förstås att det oavsett är rimligt av Basse att blocka mig så att ni inte behöver känna er oroliga i onödan.
Ja det är lite konstigt att Basse inte kommit fram till den slutsattsen själv: att om han är osäker på dig och vilken ulv Bybokorpa ska panga ner så ska han väl blocka dig nu.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,567
Location
Oktoberlandet
God morgon! Det ser ut som att vi kommer köra den här rundan ungefär som den förra där jag mest ägnar mig åt att försvara mig? Om jag ska vara helt ärlig så känns det ju inte orimligt, och hade det inte varit för att vi förlorar på direkten om jag röstas ut nu så hade jag nog inte ens brytt mig om att försöka, för att siaren lever runda tre är ju jättemärkligt, och att jag inte prickat någon ulv hjälper mig ju inte heller.

Ungefär som förra rundan så ska jag börja med att försvara mitt siande.

Alla de där citaten och känslan som Vimes pratar om var ju i ett läge där det såg ut som att jag skulle _röstas_ ut, i det läget hade jag ju vetat att jag skulle dö, och då hade det som jag skrev varit helt bananas att sia just Vimes (även om jag får erkänna att jag ett tag var inne på att göra det ändå för att jag var sur på Impetigo, men det skulle jag förstås aldrig ha gjort).

Men nu såg det ju på slutet ut som att jag kanske inte skulle åka ut ändå och jag bytte mitt siande (som innan det låg på Kim N som ni ju förstås också kommer hävda var ett katastrofalt val, men jag tänkte att dels så tror jag att han var ulv och dels så kommer det vara toppen för byn att få koll på just dubbelrösten, samt att det är bäst att sia dom som är svåra att få grepp om på andra sätt).

När det nu verkade som att jag i vart fall inte skulle bli utröstad så började jag fundera på vem jag ville sia om jag skulle överleva, det är ju kanske inte helt logiskt, för det fanns ju fortfarande en stor jäkla chans att jag skulle bli nattdödad, men det var i alla fall det jag gjorde. Grejen var att jag hade fått Vimes som mer och mer röd ju längre spelet gick, så fram mot slutet så var jag nästan säker på att han var röd och tänkte att 'ja om jag blir nattdödad så är det ju skit samma vem jag siar, Vimes kommer ju ljuga om det ändå'. Samtidigt så fanns det ju ett hopp, (och nu är det förövrigt väldigt skönt att jag vet att Vimes är grön för annars hade jag hoppat på honom igen), för till skillnad från Vimes som verkar veta hela tiden exakt hur ulvarna kommer agera så är min erfarenhet att ulvar ofta är mycket mer rädda än byborna tror. Det är sällan dom har 'grand schemes' och liknande som vissa verkar älska att ta upp, men det är inte ovanligt att dom i första hand absolut vill vara säkra på att nattmordet lyckas, så med tanke på att det fanns ett skyddande kvar och med hur mycket skit jag hade haft på mig så såg jag det inte som orimligt att jag skulle leva.

Så när jag vägde "Jag kommer antagligen dö" och "Vimes är antagligen ulv" mot varandra så kom jag fram till att det bästa jag kunde göra var att hoppas på att ulvarna inte skulle våga skjuta mig och jag skulle kunna få visa upp ett in-your-face på ulvarna när jag hade haft rätt om att Vimes var ulv så kom jag fram till att det nog ändå var Vimes jag ville sia. Sen fanns det säkert något underliggande egoistiskt i att jag helt enkelt inte orkade att spendera en hel runda till om jag överlevde med att misstänka Vimes och ville ha svart på vitt om jag faktiskt hade rätt eller fel där.

Jag satt förövrigt med fingern på avtryckaren och väntade på att Impetigo skulle snipea tillbaka sin röst på mig ifall Halo skulle vara ulv, men nu när han var bybo så behövdes ju inte det.

Sen fattar jag ju att jag och resten av byn spelar lite olika spel den här rundan, jag har det väldigt jobbigt i det att jag nog måste ägna större delen av rundan åt att försvara mig (för som sagt, röstar ni ut mig så kan det redan vara kört) men jag har också det mycket lättare än alla andra, eftersom ju i alla fall jag kan lita på mina sianden så har jag fem personer kvar där det finns tre ulvar, så för en gångs skulle är ju oddsen med mig att faktiskt hitta ulv och det känns ju trevligt.
Det är såna här resonemang som jag tycker är vettiga och gör att det blir svårare att rösta ut Bdg.
Jag fattar och följer tankegångarna och kanske inte håller med i alla val men det är ju svåra...
Vad säger ni andra, mjuknar inte ni också lite...
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,590
Ja det är lite konstigt att Basse inte kommit fram till den slutsatsen själv: att om han är osäker på dig och vilken ulv Bybokorpa ska panga ner så ska han väl blocka dig nu.
Va? Ni menar att jag direkt i den här rundans start borde ha tillkännagett att jag skulle blocka Korpa? Jag har inte hunnit tänka så långt, sorry.

Jag tittar just nu på LJSLarsson. Korpa har jag uppfattat som ganska grön, även om hennes R1 kanske inte var den vanliga Korpa.

Ja, nu när jag tänker på det känns det rimligt att blocka hennes förmåga. Skickar in PM direkt till Genesis.
 

Korpa

Umenörd
Joined
7 Nov 2010
Messages
948
Location
Umeå
Det är fredag morgon, jag förväntar mig ingenting än av dig ä ! Det var mer en iakttagelse att det är en rimlig grej att göra den här rundan, trots att jag inte kommer röra min förmåga något mer.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,590
Det är såna här resonemang som jag tycker är vettiga och gör att det blir svårare att rösta ut Bdg.
Jag fattar och följer tankegångarna och kanske inte håller med i alla val men det är ju svåra...
Vad säger ni andra, mjuknar inte ni också lite...
Jo, jag ser vad du ser. BDG är ju så himla bra. Tyckte också att han hade en del starka poster i förra rundan. Grejen är bara att jag tror att en ulv-BDG lätt skriver så här. BDG blir inte märkbart sämre på att göra deduktiva slutsatser bara för att han är ulv, helt enkelt.

Men @Sidd! Är inte risken nu att vi "fastnar" på BDG? Vilka andra skulle du kunna tänka dig är hans ulvkumpaner?
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,313
Location
Göteborg
Är Bdg god: så stämmer siandena så Xyas, Vimes är gröna: då är det bara att säga förlåt Bdg. Men fan var det går uselt med siandet efter röda!
Bara så att alla är med på det här, så att det inte blir något missförstånd. Det finns altså inga andra chanser idag. Röstar vi ut mig så har vi förlorat om inget väldigt märkligt händer. Då spelar det mindre roll om Xyas och Vimes är bekräftad gröna, eftersom vi kommer vara döda.

Vi är alltså just nu 5 bybor och 3 ulvar. Röstar vi ut mig, så kommer ulvarna nattdöda någon (och vi har ju redan röstat ut väktaren så vi vet att det kommer fungera) och då är det 3 mot 3 kvar och ulvarna har per definition av reglerna vunnit. (Det här tycker jag förövrigt är en miss i speldesignen, för anledningen att ulvarnas vinstvillkor ser ut så i vanlig maffia är ju för att det då bara är en tidsfråga innan dom kan döda alla ulvar, men till exempel i det här spelet med extraröster, röster som inte räknas, vigilantes osv så hade det ju varit roligare om ulvarna hade varit tvungna att få ihjäl alla bybor)

Det enda som skulle kunna rädda oss om jag blir utröstad är alltså Korpa, som genom att vigilanta ner en ulv skulle kunna få morgondagens läge till 3 bybor 2 ulvar. Men den enda gången det kan hända är ju om Korpa är god (annars kommer hon ju inte vigilanta ner någon eller iaf inte en ulv) och om dessutom Basenanji är god för annars kan han ju blocka henne och säkra ulvsegern. Det skulle innebära att ulvarna är exakt Kim + Sidd + LJSLarsson för att vi ska ha en chans. Inte ens då tror jag dock vi har en chans för om antingen Basenanji eller Korpa tror att jag är ulv så kommer dom ju förhindra ett vigilantemord ändå, för dom hinner ju inte se att jag är grön innan dom måste skicka in sitt drag.

Så alltså, röstar vi ut mig så är det slut. Och visst då får jag väl be om förlåtelse för att jag inte lyckats sia röda, men jag tycker resten av byn också får be om förlåtelse för att vi är så himla dåliga på att rösta ut ulvar, speciellt då förra rundan (jag fattar fortfarande inte vart Halo kom ifrån).

Sen kan jag inte låta bli i mitt stilla sinne undra ifall det hade hjälp ifall jag hade hittat en ulv den här rundan, för då hade vi ju varit i samma läge att vi måste rösta ut en ulv och byn skulle ta 50/50 på mig och på den jag pekat ut, och som byn har agerat så här långt finns det nog väldigt stor risk att jag dragit kortaste strået där också, om inte annat för att dom övriga ulvarna skulle ha ett väldigt starkt incitament att rösta på mig.
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,313
Location
Göteborg
Vidare så tyckte jag att ett argumenten mot mig att om Halo var röd så var jag röd borde ha fallit nu när Halo bevisligen inte var röd.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,567
Location
Oktoberlandet
Va? Ni menar att jag direkt i den här rundans start borde ha tillkännagett att jag skulle blocka Korpa? Jag har inte hunnit tänka så långt, sorry.

Jag tittar just nu på LJSLarsson. Korpa har jag uppfattat som ganska grön, även om hennes R1 kanske inte var den vanliga Korpa.

Ja, nu när jag tänker på det känns det rimligt att blocka hennes förmåga. Skickar in PM direkt till Genesis.
Ja alltså du borde ju tänkt och vänt ut och in på din häftiga förmåga att kunna blocka nån.
Du påverkar ju hela spelet ordentligt Så du har väl listat upp alla spelare och olika scenarion utifall användning.

Ni var ju 3st blixtsnabba i morse att jaga första rösten.
Jag läser Bdg att det spelas dåligt för byn men det verkar väl ändå vara andra som ”styr” upp det här bylooser-gamet!
...sneglar mot Vimes...är rädd för att bli nattmördad av Korpa...
 
Top