Nekromanti Ett äventyr - Labyrinten (Runda 3)

Liliana

Veteran
Joined
13 Feb 2013
Messages
173
Brynolf said:
Liliana said:
Tycker rösterna på Diesel ska vara kvar. Inte så vackra kvinnor behöver också nån att kyssa. :gremtongue:

Allvarligt talat, tycker fler borde gå över, vi är ju ett par inne nu.
Vad menar ni? Ska vi köra chicken race mot Cassius när han vet att vi är beredda att väja om han gasar på? Förstår inte vad det skulle göra för nytta.
Nytta:
Om vi blir av med två ulvar (1 hängning, en diskning) så är det ju super!
Blir vi av med 1 ulv och en bybo (1 hängning, en diskning) *shrug* vi fick iaf en ulv och kanske rödas/grönas någon kvarstående.
Blir vi av med 2 bybor (1 hängning, 1 diskning) *d´oh* men vi kan röda/gröna kvarstående.

På detta sätt får vi 2 hängningar, men "betalar" bara det vanliga: 1 nattmord.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,599
Ja, KK, jag sitter på tåget Malmö-Stockholm och lyssnar på Timbuktu och läser om betygens historia.

Tyvärr, kan man kanske säga, kom vissa lärare och skolor att tillämpa normalfördelningen också i den enskilda klassen, ett »brott« mot tillämpningen av det relativa betygsystemet. En annan svårighet med det relativa betygsystemet var det faktum att centralt utarbetade prov endast fanns i vissa ämnen. Vid betygsättningen kom då viss information från andra ämnen än det som skulle betygsättas att nytt- jas. Idag tillämpas nationella målrelaterade prov, men nu inte med relativa kriterier utan med fastställda kravgränser och med en något oklar roll mellan provresultat och betyg.(Wedman, 2003)

Rätt soft faktiskt.

Men ärligt talat, skärp er nu. Rösta inte på mig knaspellar, rösta på nån som vi vill ha ut. Eller ni kanske tillhör nån sorts självmordssekt som gillar att ulvarna mumsar upp er?
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
Alltså, OM Cassius är ulv, kommer han förstås hoppa in i sista sekunden om det ser ut att gå vägen för honom att klamra sig fast en runda till. Jag har väldigt svårt att förstå hur ni tänker här. Mer än att man förstås rödar sig om man hoppar av cassi-drevet. Jag noterar mycket intresserat vilka det är som gör det.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,599
...och min uppkoppling är ungefär lika stabil som en hög kulor på ett bananskal på is. Typ.
 

Liliana

Veteran
Joined
13 Feb 2013
Messages
173
Brynolf said:
Alltså, OM Cassius är ulv, kommer han förstås hoppa in i sista sekunden om det ser ut att gå vägen för honom att klamra sig fast en runda till. Jag har väldigt svårt att förstå hur ni tänker här. Mer än att man förstås rödar sig om man hoppar av cassi-drevet. Jag noterar mycket intresserat vilka det är som gör det.
Förlorar vi mycket på om han håller sig kvar en runda till? Som jag ser det är det ju bara att rösta ut honom nästa runda?
Tror Emp sa att vi har 4 rundor kvar?
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,599
Öh, Loffe, man kan vara på fler ställen efter varandra.

Förra veckan var jag på fräsig konferens, nu är jag på väg från min arbetsplats i Malmö på väg till mitt hem i Stockholm.

Så kan livet vara för en doktorand.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,599
...och förresten "Satansdyrkaren": Snövit, ett koppel dvärgar och de små djuren i naturen frågar om du kommer hälsa på snart? De gillade när du kliade dem bakom örat och sjöng så där ljust! :gremtongue:
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Brynolf said:
Alltså, OM Cassius är ulv, kommer han förstås hoppa in i sista sekunden om det ser ut att gå vägen för honom att klamra sig fast en runda till. Jag har väldigt svårt att förstå hur ni tänker här. Mer än att man förstås rödar sig om man hoppar av cassi-drevet. Jag noterar mycket intresserat vilka det är som gör det.
Jag det är absolut intressant att Max Raven som kryssat i den röda knappen byter till Tripp exempelvis.

Men jag är mer intresserad att se om någon i Dieseldrevet plötsligt byter till Cassie. Lixom precis nu. Jag kommer att buffa över min röst till Cassie innan 10.00 för att garantera. Men nog fan vore det nått om det kunde börja rocka mot slutet här.
 

Patient Beta

Swordsman
Joined
25 Jul 2010
Messages
524
Location
Härnösand
Brynolf said:
Alltså, OM Cassius är ulv, kommer han förstås hoppa in i sista sekunden om det ser ut att gå vägen för honom att klamra sig fast en runda till. Jag har väldigt svårt att förstå hur ni tänker här. Mer än att man förstås rödar sig om man hoppar av cassi-drevet. Jag noterar mycket intresserat vilka det är som gör det.
Värt att nämna nu också är att Diesel har 4 röster och Cassius 6 röster. Krävs bara att en byter lag/hoppar in på Diesel för att Cassius skall kunna komma in och leverera Sudden Death. Om det är sant att vissa roller får förmåga om nån annan roll dör kanske det också är så att nån Ulv får specialförmåga om det blir Sudden Death.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Lixom, snart är alla här..

Liliana, Diesel, Brynolf, Korpa, Ruga, Vico, K.K, Emps.

Jo jag vet att Ruga är här.
 

Korpa

Umenörd
Joined
7 Nov 2010
Messages
948
Location
Umeå
Vi blev klara med rollspelandet tidigare än jag trodde, så jag kommer kunna vara med och hänga i närheten av forumet tills dess att rundan är slut!

K.K, du är för övrigt nojjig. Att överväga att hänga tripp utan någon allvarlig motivering är dumheter, så jag är glad att du skippade det.

Max har i mina ögon bytt röst bara för att inte rösta på Cassius. Det eller så köpte han att tripp är ett alternativ.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Konrad Konvalj said:
Lixom, snart är alla här..

Liliana, Diesel, Brynolf, Korpa, Ruga, Vico, K.K, Emps.

Jo jag vet att Ruga är här.
Åh Vimes!

Nu kan vi rocka lite.

Tyr och Tripp saknas.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Korpa said:
Vi blev klara med rollspelandet tidigare än jag trodde, så jag kommer kunna vara med och hänga i närheten av forumet tills dess att rundan är slut!

K.K, du är för övrigt nojjig. Att överväga att hänga tripp utan någon allvarlig motivering är dumheter, så jag är glad att du skippade det.

Max har i mina ögon bytt röst bara för att inte rösta på Cassius. Det eller så köpte han att tripp är ett alternativ.
Jo jag har försökt fått ut varför han bytt till Tripp, men lite intressant är det.
 

Max Raven

T12-kultist
Joined
20 Oct 2009
Messages
4,335
Location
Malmö
Konrad Konvalj said:
Max Raven said:
KK: Hmmmmm. Intressant. Får se om vi får fram något.
Röst: Tripp_trap
Baserar du det här på att det finns nått lurt med Tripps roll? Alltså, att han inte fimpades av ulvarna i R1 tyder ju på att de inte ville att hans förmåga/talang skulle gå över till Lu-kaazh.

Att ulvarna sedan hjälpte till att hänga Lu-kaazh kanske har öppnat upp nått för Tripp?

Motivera gärna, kom med nått gällande Tripp som jag går igång på.
Mest ville jag se om någon annan hoppade på (eller mer exakt, jag är nyfiken på om någon annan försöker t ex rösta in Dieselsoppa istället, så där direkt mot slutet), men det var väl lite väl uppenbart.

Baserade det lite på hur jag upplevde tripp tidigare rundor. Magkänsla, vilket är en jäkligt dålig grej att gå på. Sorry, det är inte genomtänkt, och mitt mål är inte att hänga tripp.

Kommer tillbaka snart. Skriver filmrecension.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Korpa said:
K.K, du är för övrigt nojjig. Att överväga att hänga tripp utan någon allvarlig motivering är dumheter, så jag är glad att du skippade det.
Varför tror du ulvarna prickade dig första rundan?

Varför inte plocka Tripp? Lu-kaazh visste ju inte om det var bra eller dåligt för byn. Ulvarna må ju veta om det är bra eller dåligt för byn att ge Lu-kaazh förmågan. De valde att pricka in dig istället.

Jo jag nojar lite gällande Tripp nu, men det är väl inte obefogat.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,385
Tar vi inte Cassius är tripp den enda jag kan ställa mig bakom att rösta ut den här rundan.

Disel bör få en runda på sig att "sia". Jag känner sådär inför att hålla dörren öppen för att Cassius ska komma in och rösta på Göran Persson, men kan vi få kol på både tripp och Cassius den här rundan är det bra grejer.

Röst: tripp
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Vimes said:
Tar vi inte Cassius är tripp den enda jag kan ställa mig bakom att rösta ut den här rundan.

Disel bör få en runda på sig att "sia". Jag känner sådär inför att hålla dörren öppen för att Cassius ska komma in och rösta på Göran Persson, men kan vi få kol på både tripp och Cassius den här rundan är det bra grejer.

Röst: tripp
Coolt! Jag sa ju att det skulle bli rock n´roll.

Nu är Tripp inne också så då saknas ju bara Tyrsan.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,385
Varför skulle ulvarna vilja fimpa tripp i runda ett?
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,599
Näh, fan, ni vill att Cassie ska komma undan!

Hur pinsamt är det att skita på sig av nervositet på ett X2000?

Röst: Cassie
 
Top