Nekromanti Ett äventyr - Labyrinten (Runda 3)

Patient Beta

Swordsman
Joined
25 Jul 2010
Messages
524
Location
Härnösand
Konrad Konvalj said:
Empis: Ser du nått mönster i röstandet? Finns det potentiella ulvar som röstar på en ulv?
tripp_trappspåret drogs igång av Max Raven. Vimes, du och Diesel hoppade alla på det och det mest tveksat hattiga flyttet där är ditt flytt från Cassius till Diesel och sedan till tripp_trap.

Andra rörelser på slutet tyder på en samling mot Cassius, Dieselsoppas rörelser nu de senaste 2 timmarna har varit väldigt.. Nervösa.

Lilianas plötsliga rörelse på Casssius känns antingen som en nybörjar/grupptrycksrörelse eller som en Ulv som vill bli lite grönare med en utröstning på av en ulvpolare.

Annars håller några fortet på Cass, för vad händer om han diskas och reglerna gör att näste man på tur ryker på andraplatsrösten (alltså att vinnaren i top wolf 2013 diskas istället för röstas ut) Jo, tvåan som kanske inte är så röd, dör istället.
 

Ruga

Veteran
Joined
22 Feb 2013
Messages
137
Konrad Konvalj said:
Ruga said:
Konrad Konvalj said:
Korpa, Ruga, Vico!

Vad händer! Det är kaos. Kom och hjälp till. Ni är ju här hela bunten eller rör det er inte i ryggen att det skapas kaos.
Alltså jag kan gå med på att tripp kanske är ulv men just nu känns det för stressigt. Jag vill läsa och fundera i lugn och to. Har svårt att se diesel som annat än ond så..
Fast du har ju varit klistrad här hur länge som helst. Bara för att du inte syns bland användarna så kan jag print screena dig vettu.
Jag hänger med vad som händer och svarar om jag hittar ngt, men jag har inte gått bakåt i lugn och ro och tittat.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Empiricus said:
Konrad Konvalj said:
Empis: Ser du nått mönster i röstandet? Finns det potentiella ulvar som röstar på en ulv?
tripp_trappspåret drogs igång av Max Raven. Vimes, du och Diesel hoppade alla på det och det mest tveksat hattiga flyttet där är ditt flytt från Cassius till Diesel och sedan till tripp_trap.

Andra rörelser på slutet tyder på en samling mot Cassius, Dieselsoppas rörelser nu de senaste 2 timmarna har varit väldigt.. Nervösa.

Lilianas plötsliga rörelse på Casssius känns antingen som en nybörjar/grupptrycksrörelse eller som en Ulv som vill bli lite grönare med en utröstning på av en ulvpolare.

Annars håller några fortet på Cass, för vad händer om han diskas och reglerna gör att näste man på tur ryker på andraplatsrösten (alltså att vinnaren i top wolf 2013 diskas istället för röstas ut) Jo, tvåan som kanske inte är så röd, dör istället.
Nä. Cassius ryker som hängd om vi röstar ut honom. Det har jag redan kollat upp.
 

Patient Beta

Swordsman
Joined
25 Jul 2010
Messages
524
Location
Härnösand
Konrad Konvalj said:
Empiricus said:
Konrad Konvalj said:
Empis: Ser du nått mönster i röstandet? Finns det potentiella ulvar som röstar på en ulv?
tripp_trappspåret drogs igång av Max Raven. Vimes, du och Diesel hoppade alla på det och det mest tveksat hattiga flyttet där är ditt flytt från Cassius till Diesel och sedan till tripp_trap.

Andra rörelser på slutet tyder på en samling mot Cassius, Dieselsoppas rörelser nu de senaste 2 timmarna har varit väldigt.. Nervösa.

Lilianas plötsliga rörelse på Casssius känns antingen som en nybörjar/grupptrycksrörelse eller som en Ulv som vill bli lite grönare med en utröstning på av en ulvpolare.

Annars håller några fortet på Cass, för vad händer om han diskas och reglerna gör att näste man på tur ryker på andraplatsrösten (alltså att vinnaren i top wolf 2013 diskas istället för röstas ut) Jo, tvåan som kanske inte är så röd, dör istället.
Nä. Cassius ryker som hängd om vi röstar ut honom. Det har jag redan kollat upp.
Amendåså, då sitter jag ner i bussen igen och andas lite lugnare. Och levererar siffrorna fram tills nu.
 

Attachments

Korpa

Umenörd
Joined
7 Nov 2010
Messages
948
Location
Umeå
Öh, nej. Max är vår siare tills dess att det blir motbevisat. Han ska hängas om Cassius mot all förmodan är grön, men inte annars.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Max Raven said:
Konrad Konvalj said:
Ska vi inte hänga Raven då?
... Vad nu, ingen som nappade på det? :|
Tydligen inte. Det sjuka är att vi måste hänga dig snart ändå. Din rödning av Cassie garanterar inte din grönhet så att säga. Det är tungt att vara siare ibland.
 

Max Raven

T12-kultist
Joined
20 Oct 2009
Messages
4,333
Location
Malmö
Konrad Konvalj said:
Max Raven said:
... Vad nu, ingen som nappade på det? :|
Tydligen inte. Det sjuka är att vi måste hänga dig snart ändå. Din rödning av Cassie garanterar inte din grönhet så att säga. Det är tungt att vara siare ibland.
Jag vet. Men som Spock säger: "The need of the many..."
 

Patient Beta

Swordsman
Joined
25 Jul 2010
Messages
524
Location
Härnösand
Vicotnik said:
Vad är röstläget?
Cassius 5 röster (Vicotnik, Empiricus, tripp_trap, Brynolf och korpa)

Dieselsoppa 3 röster (Tyr, Ruga och Liliana)

tripp_trap 4 röster ( Max Raven, Vimes, Konrad Konvalj och Dieselsoppa)
 

Korpa

Umenörd
Joined
7 Nov 2010
Messages
948
Location
Umeå
Konrad Konvalj said:
Max Raven said:
Konrad Konvalj said:
Ska vi inte hänga Raven då?
... Vad nu, ingen som nappade på det? :|
Tydligen inte. Det sjuka är att vi måste hänga dig snart ändå. Din rödning av Cassie garanterar inte din grönhet så att säga. Det är tungt att vara siare ibland.
Nästa runda måste Diesel ryka, om inget märkligt sker, och det är först rundan efter det som det kan bli aktuellt att hänga Max.
 

Liliana

Veteran
Joined
13 Feb 2013
Messages
173
Konrad Konvalj said:
Varför kan Max Raven äta på sina örter?
För att vissa använder sina föremål, dock på fel sätt? För övrigt är jag inte emot att rösta på Max.

Förresten, är Cassius online?
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Dieselsoppa said:
JAMEN DRA INTE IGÅNG DEN DÄR NU! ÖRTERNA!
Men är det inte lite konstigt att han kan äta på sina örter som inte är hans. Har alltid tyckt det var lite konstigt.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Liliana said:
Konrad Konvalj said:
Varför kan Max Raven äta på sina örter?
För att vissa använder sina föremål, dock på fel sätt? För övrigt är jag inte emot att rösta på Max.

Förresten, är Cassius online?
Nej, Cassie har inte dykt upp än.
 
Top