Nekromanti Ett äventyr - Labyrinten (Runda 3)

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,380
Ni som röstar på Disel lär ju ta er en funderare. OM hans claim stämmer är det idiotiskt, ge honom en runda, sen cappar vi honom.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Vimes said:
Varför skulle ulvarna vilja fimpa tripp i runda ett?
Ingen aning? För att ge Lu-kaazh en skitförmåga? Nä jag vet inte ärligt talat.

De måste ju ha koll på vad Lu-kaazh får förmåga/talang så det var väl kanske just därför han inte fimpades.

Som sagt. Jag har inte tänkt igenom mitt case, men jag har gått igång på Tripp nu på slutet. Lixom, ulvarna måste ju ha koll på läget om vad som gäller med Tripp på nått vis. Hade det varit dåligt för byn hade han ju rykt i R1.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,380
Dieselsoppa said:
Näh, fan, ni vill att Cassie ska komma undan!

Hur pinsamt är det att skita på sig av nervositet på ett X2000?

Röst: Cassie
Det är skitpinsamt.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,380
Konrad Konvalj said:
Vimes said:
Varför skulle ulvarna vilja fimpa tripp i runda ett?
Ingen aning? För att ge Lu-kaazh en skitförmåga? Nä jag vet inte ärligt talat.

De måste ju ha koll på vad Lu-kaazh får förmåga/talang så det var väl kanske just därför han inte fimpades.

Som sagt. Jag har inte tänkt igenom mitt case, men jag har gått igång på Tripp nu på slutet. Lixom, ulvarna måste ju ha koll på läget om vad som gäller med Tripp på nått vis. Hade det varit dåligt för byn hade han ju rykt i R1.
Fast om ulvarna inte vet vad för förmåga Lukas skulle få så finns det ju heller ingen anledning att fimpa tripp. Den enda anledningen att fimpa tripp vore ju om ulvarna visste att Lukas skulle få en jätte-jätte-jättedålig förmåga då.

F.ö. Tror jag att tripp är tjuven som är ulv som stal bardens förmåga och att lukas skulle blivit ulv om vi tog ut tripp innan honom och att basse är en lögnare.

Så:
Larsson
Tripp
Disel power
Cassius

Det är våra ulvar.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Nu är alla lajjare här utom Cassie och Tyr. Det inkluderar Ruga.

Så. Ingen smiter undan efter en ändrad röst här. Vi skall banne mig vara med på om Cassie dyker upp och röstar Göran Persson.

Röst: Tripp

Snacka med oss! Du är ju här. Vad har du stulit för Talang av Lu-kaazh?
 

tripp_trap

Veteran
Joined
25 Jan 2007
Messages
158
Location
Stockholm
Jag ser ingen anledning att inte hänga Cassius nu. Han har uppenbarligen varit inne i tråden och kommer om han vill antagligen skriva ett snabbt inlägg innan tidsfristen är ute. Det är inte värt risken för oss i byn att försöka hinna med någon annan. Det skulle dessutom vara en fruktansvärt konstig sista-minuten hängning som knappt genererar information. Jag menar, om alla byter till mig nu sista timman så hinner jag inte försvara mig och ingen hinner heller riktigt motivera hängningen med annat än magkänsla vad jag ser.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
tripp_trap said:
Jag ser ingen anledning att inte hänga Cassius nu. Han har uppenbarligen varit inne i tråden och kommer om han vill antagligen skriva ett snabbt inlägg innan tidsfristen är ute. Det är inte värt risken för oss i byn att försöka hinna med någon annan. Det skulle dessutom vara en fruktansvärt konstig sista-minuten hängning som knappt genererar information. Jag menar, om alla byter till mig nu sista timman så hinner jag inte försvara mig och ingen hinner heller riktigt motivera hängningen med annat än magkänsla vad jag ser.
Vad behöver du försvara då?

Vad har du stulit för Talang av Lu-kaazh tror du? Vad skulle byn ha tjänat på att nacka dig? Varför nackade inte ulvarna dig? Unt so weiter.
 

Patient Beta

Swordsman
Joined
25 Jul 2010
Messages
524
Location
Härnösand
Konrad Konvalj said:
Nu är alla lajjare här utom Cassie och Tyr. Det inkluderar Ruga.

Så. Ingen smiter undan efter en ändrad röst här. Vi skall banne mig vara med på om Cassie dyker upp och röstar Göran Persson.

Röst: Tripp

Snacka med oss! Du är ju här. Vad har du stulit för Talang av Lu-kaazh?
Nu är det verkligen hela havet stormar här. 30 minuter kvar och röster som följer:

Cassius har 6 röster (Vicotnik, Empiricus, tripp_trap, Brynolf, korpa och Dieselsoppa)

Dieselsoppa har 3 röster (Liliana, Tyr och Ruga)

tripp_trap har 3 röster (Max Raven, Vimes och Konrad Konvalj)
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,380
tripp_trap said:
Jag ser ingen anledning att inte hänga Cassius nu. Han har uppenbarligen varit inne i tråden och kommer om han vill antagligen skriva ett snabbt inlägg innan tidsfristen är ute. Det är inte värt risken för oss i byn att försöka hinna med någon annan. Det skulle dessutom vara en fruktansvärt konstig sista-minuten hängning som knappt genererar information. Jag menar, om alla byter till mig nu sista timman så hinner jag inte försvara mig och ingen hinner heller riktigt motivera hängningen med annat än magkänsla vad jag ser.
Det var det vi gjorde med Larsson, och det var ju bra grejer. Varulvsspelsfudarna approves.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Empiricus said:
Konrad Konvalj said:
Nu är alla lajjare här utom Cassie och Tyr. Det inkluderar Ruga.

Så. Ingen smiter undan efter en ändrad röst här. Vi skall banne mig vara med på om Cassie dyker upp och röstar Göran Persson.

Röst: Tripp

Snacka med oss! Du är ju här. Vad har du stulit för Talang av Lu-kaazh?
Nu är det verkligen hela havet stormar här. 30 minuter kvar och röster som följer:

Cassius har 6 röster (Vicotnik, Empiricus, tripp_trap, Brynolf, korpa och Dieselsoppa)

Dieselsoppa har 3 röster (Liliana, Tyr och Ruga)

tripp_trap har 3 röster (Max Raven, Vimes och Konrad Konvalj)
Bra att du sköter rösträkningen.

6-3-3, då krävs det ju en del flyttar om Cassie dyker upp. Det kan skapa kaos! Det måste ju finnas ulvar som svettas just nu. Basse skiter ju uppenbarligen på sig trots att han ligger rätt långt från hängning.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,380
Rösta på tripp, Empi. Kom igen, katten, det svänger ju!
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,598
Jag fattar inte att ni måste vänta med intresset för Tripp tills nu?
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,380
Dieselsoppa said:
Jag fattar inte att ni måste vänta med intresset för Tripp tills nu?
Jag har haft honom som skurk länge.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,598
Tripp? Kan vi inte ta Max ist?

Jag ser ut som en kissnödig femåring just nu.
 

Liliana

Veteran
Joined
13 Feb 2013
Messages
173
Tydligen blir inte Basse/diesel hängd. Kör på Cassius då, så vi ser vilken färg Max har.

Röst: Cassius
 

tripp_trap

Veteran
Joined
25 Jan 2007
Messages
158
Location
Stockholm
Konrad Konvalj said:
Vad behöver du försvara då?
Jag vet inte, men alla verkar ha någon slags magkänsla om att jag är skurk och jag skulle vilja veta vad den baseras på. Ingen verkar riktigt läsa det jag skriver eller reagera på det med annat än "ja, tripp är ju onödig och gör inte så mycket".

Konrad Konvalj said:
Vad har du stulit för Talang av Lu-kaazh tror du? Vad skulle byn ha tjänat på att nacka dig? Varför nackade inte ulvarna dig? Unt so weiter.
1. Ingen aning. Det finns inget nämnt om detta i min rollinfo.
2. Nacka mig när? Innan Lu-kaazh dog? Ingen aning. Vad kan en harpspelande Bard göra?
3. Varför skulle de hänga mig framför vilken annan bybo som helst? Vad säger att ulvarna vet samma saker som Lu-kaazh vet? Om det stämmer bör de ju känna till Diesels förmåga också, och han lever också än så länge.

Men det är intressant att två veteraner flyger på mig såhär med 25 minuter kvar.
 

Max Raven

T12-kultist
Joined
20 Oct 2009
Messages
4,335
Location
Malmö
Dieselsoppa said:
Jag fattar inte att ni måste vänta med intresset för Tripp tills nu?
... För att folk postar mer när de känner att det är stressigt? För att se hur folk agerar under press?

För att det är roligare så? :gremwink:
 
Top